Tänään poksahtaa shampanjapullo! Asuntolaina maksettu!
Viimeinen asuntolainan lyhennys meni tänään ja tässä nyt ihmettelemme kuinka hyvä tulee taloudellinen tilanteemme olemaan tästä eteenpäin! Lyhennysten verran jää enemmän käyttöön tästä eteenpäin! Ihan mahtavaa!
Onko muita joilla lainat maksettu? Miten on muuttanut elämää kun rahaa jää huomattavan paljon enemmän käteen?
Sijoituksiin toki tulee menemään enemmän mutta eiköhän tuosta riitä ihan elintason korottamiseenkin aika reilusti!
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi teitä onnelliset ;) Kiusaatte trade Hönö tönö Tiaista ;DDDDDDDDDDD
Vuokralais-Hönö pian halkee vanhojen putkien, remonttien ja yhtiölainojen pelkoonsa ;DDDDDDD
Oi voi, lyhyttä tamperelaismiestä harmittaa, kun vaatteita saa vain lastenosastolta 😂
Asuntolaina maksettu ja pituutta edelleen 165 cm 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi teitä onnelliset ;) Kiusaatte trade Hönö tönö Tiaista ;DDDDDDDDDDD
Vuokralais-Hönö pian halkee vanhojen putkien, remonttien ja yhtiölainojen pelkoonsa ;DDDDDDD
Oi voi, lyhyttä tamperelaismiestä harmittaa, kun vaatteita saa vain lastenosastolta 😂
Asuntolaina maksettu ja pituutta edelleen 165 cm 😂
Osta korkokengät niin helpottaa kummasti elämää 😂
Tänään poksahtaa shampanjapullo. Täytin 21 ja olen 191 cm pitkä mies.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa kummasti elämää, kun ei ole enää vain 165 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa kummasti elämää, kun ei ole enää vain 165 cm
Et ole enää pikkutuhnu
No mä oon maksanut kaksi asuntolainaa, kolmas nyt menossa.
Eka talo maksettiin exän kanssa, sitten pienempi laina yksin ja sitten vaihdoin parempaan asuntoon. Tavoite olisi noin 10 vuodessa saada maksettuu. Minulle on tärkeää että teen tämän yksin.
Onnea teille!
N45
Viimeinen erä meni joulukuussa. Rahaa on nyt käytetty vähän huolettomammin, esim. käyty laskettelemassa miettimättä hintaa, ostettu puutarhasohva ja minulle uusi pyörä, vaikka ilmankin olisi pärjätty. Kävin ärsyttävän mutta vaarattoman vaivan kanssa yksityisellä lääkärillä. Kesän ehkä voi tehdä jonkun kotimaan inspiraatioreissun vaikka ei saisikaan niitä ennakkovaraajan edullisimpia tarjoushintoja, eli joustavuuttahan tämä tuo. Nyt saa tilin saldo kasvaa (entisestään) ja odotetaan inspiraatiota keittiöremppaan.
Prskokkare kirjoitti:
Ihan mahtava humblebrag 💰🤗 ketju
On ehkä hivenen outoa tulla kehuskelemaan asunnoillaan, rahoillaan ja sijoituksillaan tälle palstalle, jossa kaikesta päätellen on aika paljon pienituloisia ihmisiä.
Olisin iloinnut ap:n puolesta, jos hän olisi kertonut enemmän tulevista sijoitusideoistaan. Eli aikooko sijoittaa ympäristöystävällisiin hankkeisiin vai haluaako vain enemmmän ja enemmän rahaa omaa elintasoaan korottaakseen välittämättä eettisyydestä. Eli menisi pyörittämään omalta osaltaan tätä planeetalle tuhoisaa kaupallista myllyä.
Vierailija kirjoitti:
Prskokkare kirjoitti:
Ihan mahtava humblebrag 💰🤗 ketju
On ehkä hivenen outoa tulla kehuskelemaan asunnoillaan, rahoillaan ja sijoituksillaan tälle palstalle, jossa kaikesta päätellen on aika paljon pienituloisia ihmisiä.
Olisin iloinnut ap:n puolesta, jos hän olisi kertonut enemmän tulevista sijoitusideoistaan. Eli aikooko sijoittaa ympäristöystävällisiin hankkeisiin vai haluaako vain enemmmän ja enemmän rahaa omaa elintasoaan korottaakseen välittämättä eettisyydestä. Eli menisi pyörittämään omalta osaltaan tätä planeetalle tuhoisaa kaupallista myllyä.
Elä ja anna elää.
Tyypillistä suomalaistyyppistä ilonpilaamista.
Milloin saavutuksista iloitsemisesta on tullut syntiä. Lainojen loppuunmaksu on iso saavutus keneltä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin! Nyt on 240 000 euron laina maksettu 16 vuodessa. Ihan yksin maksoin.
Ja olin todella onnekas, kun korot rysähti alas lähes heti lainan ottamisen jälkeen. Nyt kun korot alkoivat taas nousta, päätin maksaa koko loppulainan kerralla pois.
Minulle kävi samoin, eli korot matalat koko ajan ja korona-vuosina jopa nollassa. Tosin lainan määrä paljon pienempi, palkkakin oli pieni. Sain kuitenkin kolmion ostettua ja maksettua yksin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon seinien omistamisesta. Kannatti varmasti kituuttaa.
Ei monikaan asuntolainan maksaja mitenkään kituuta. Ovat osanneet ottaa sellaisen lainan että jää elämiseenkin rahaa. Monilla on hyvät taloustaidot lainoineen ja hyvät tulotkin. Matkustelevat ja sijoittavat samaan aikaan.
Jaahas, jokin ikäloppujen iloittelulanka. Hyvähän se on teidän iloita, kun teillä oli helppoa.
Laina on maksettu, mutta nyt alan säästää remonttia varten, jonka teetän just ennen eläkepäiviä. Sitten voi eläkkeellä olla ihan rauhassa, kun tulotkin pienenee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon seinien omistamisesta. Kannatti varmasti kituuttaa.
Ei monikaan asuntolainan maksaja mitenkään kituuta. Ovat osanneet ottaa sellaisen lainan että jää elämiseenkin rahaa. Monilla on hyvät taloustaidot lainoineen ja hyvät tulotkin. Matkustelevat ja sijoittavat samaan aikaan.
Ei niin. Olen hämmästellyt kuinka paljon kaveri maksaa vuokraa, noin 1400 euroa. Sinne menee kaikki kankkulan kaivoon.
Onnea! On se varmaan hieno tunne! Meillä on vielä 3 vuotta jäljellä. Alkuperäisen maksuohjelman mukaan olisi päättynyt 01/2024, mutta jouduttiin tekemään muutoksia, kun tuli kaksi isoa remonttia kotiin. Oli maksuvapaata yksi puolen vuoden pätkä, ja samassa yhteydessä pienennettiin pysyvästi asuntolainan maksuerää, kun remonttilainaan ei saatu niin pientä maksuerää kuin olisi haluttu.
Vierailija kirjoitti:
Laina on maksettu, mutta nyt alan säästää remonttia varten, jonka teetän just ennen eläkepäiviä. Sitten voi eläkkeellä olla ihan rauhassa, kun tulotkin pienenee huomattavasti.
Kuule, remonttia tulee. Kaikissa asumismuodoissa.
Mitäs ajattelevat samanikäiset vuokra-asukkaat? Saatte maksaa jatkuvasti kallistuvaa vuokraa koko loppuelämänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kelpaa olla eläkkeellä :)
Ei olla eläkkeellä, vajaa viisikymppisiä eli parhaassa iässä. Vielä saadaan töitä paiskia! Ehkä kesämökki voisi olla mukava juttu!
Mä oon 49v ja eläkkeellä. Ammatin valinta kysymys. Vielä hieman aikaa maksan taloani. T.evp