Olenko nipo, kun en osta lapselleni (3 v.) suklaakalenteria, kun en halua hänen syövän joka päivä sitä?
Kommentit (32)
jälkeen ja ainakin viime joulukuu oli se kuu jolloin lapset söivät aamupuurot hujauksessa ja nurisematta kun oli se kalenterisuklaa tiedossa. Eikä ongelmia joulun jälkeen. Paitsi siinä puuron syönnissä jonka kanssa on ongelmia 11kk vuodessa eikä liity mitenkään suklaaseen.
Enkä oikeasti enää ajattele eri perheiden tavoista mitään koska asia ei minulle kuulu. Jos lapset ovat tyytyväisiä niin hyvä niin! Jos eivät ymmärrä miksi noin tehdään tai ehdottomasti haluaisivat esim. sen suklaakalenterin niin enpähän ole minä kuuntelemassa sitä vääntöä. Meillä lapset 5 ja vajaa 3 v. saavat suklaakalenterit eikä siitä mitään kitinää joulun jälkeen tule. Ymmärtävät kyllä että kun kalenteri on tyhjä niin jokapäiväinen pieni suklaa-annos loppui siihen. Kukin tavallaan.
Niitä on meille yleensä kertynyt jopa 3 kpl ja aamulla aina valtavan kiva avata. Partiolaisten kalenteri on joka vuosi ollut tosi hieno, nyt ei oo partiolaiset käyneet myymässä, mikä vähän harmittaa. Eikä meillä ole vielä mitään kalenteria.
Suklaakalenterissa on pahaa suklaata - muistan kun itse ekan kerran sain sellaisen varmaan yläasteella, niin kyllä otti pattiin. Ja se ruma monttu jää koko kuukaudeksi rumentamaan, kun taas kuvakalenterista tulee tosi kiva.
Eli mun mielestä et ole ollenkaan nipo.
Vierailija:
Onneks kirjakerhosta tuli kuvakalenteri kun ei niitä meinaa kaupoista löytää!!
ostin itselle ja lapselle sellaset
Meidän lapsi on ainakin niin aidosti iloinen suklaakalenterista, etten halua häneltä sitä iloa viedä, vaikka itsestäni se maistuukin pahalta se suklaa.
Ja koska isosisko saa kalenterin, saa myös pikkusisko. Vaikka on vasta n. 1½v.
Esikoinen sai ekan suklaakalenterinsa kolmivuotiaana kummiltaan. En olisi sitä hänelle halunnut. Pidän enemmän kuvakalentereista. Mutta ajattelin, että olkoot. Jos lapsi siitä kerta pitää. Ja oppiipahan itsehillintää, kun vain yhden luukun päivässä saa avata ;-)
Kukin tavallaan.
Mielestäni aikuisen ei todellakaan tarvitse moisista asioista TAISTELLA lapsen kanssa. Kuulostaa aika erikoiselta jos 3 vuotias ei vielä ymmärrä että JOULUkalenri aika on ohi ja seuraava tulee seuraavana jouluna niin että äiti jopa pelkää lapsen suhtautumista.
Meillä ei ole ollut joulukalenterin kanssa koskaan ongelmia ja ekan lapsi sai mummilta kun ikää oli liki 3 vuotta. Se että ennen puuroa syö pienen ohuen sulkaanpalan ei tosiaan ole mielestäni edes terveyshaitta. Mutta jos lapsi ei kalentereista välitä, eikä ole esim. päiväkodissa missä joutuisi joka aamu kuuntelemaan millaisen suklaan kukakin on syönyt, niin voi sitä silloin olla ostamattakin.
päivittäisellä suklaa-annoksella. Enkä voi isommille ostaa, jos hänkään ei saa. Taidanpa kaivaa vanhan itse täytettävän joulukalenterin esille ja täyttää sen tilpehööreillä ja välillä herkuillakin.
kommentteja?
Muistakseeni vieläpä muumi-aiheinen, ja purkka tietysti Xylitolia. Minusta tämä on paras mahdollinen ratkaisu, sillä meidän 3-vuotias olisi kyllä jaksanut vängätä koko tammikuun jokainen aamu suklaataan, jos olisi siihen tottunut!
1kk vuodessa niin että saa joka päivä suklaata ei meidän maailmaa kaada:).
Mä tein itse kalenterin, jonne laitoin kiiltokuvia/tarroja, joskus suklaa, joskus joku muu makeinen, xylitol-purkkaa, jollekin päivää vain joku pieni lappu jossa luki mitä saavat tehdä tai mitä tehdään yhdessä. Joka päivä siis ei tule syömistä (herkkua).
En kyllä pidä pahana jos suklaakalenterin joku lapselle ostaa. Halusin tehdä itse kalenterin. Meillä lapset kerää tarroja/kiiltokuvia.
Toi purkkakalenteri kuulosti tosi kivalta, en ole nähnyt kaupoissa sellasia, varmasti on kuitenki isommissa, ei asuta Suomessa..
Vierailija:
päivittäisellä suklaa-annoksella. Enkä voi isommille ostaa, jos hänkään ei saa. Taidanpa kaivaa vanhan itse täytettävän joulukalenterin esille ja täyttää sen tilpehööreillä ja välillä herkuillakin.kommentteja?
Minun lapsuuteni jouluaamuihin kuului kuvakalenterin avaaminen, ja samaa perinnettä jatkamme omien lasten kanssa.