Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni uimahalleihin (ja muualle) pitäisi ottaa unisex pukuhuoneet käyttöön. Mitä mieltä olisit tästä?

Vierailija
13.04.2023 |

Nyt kun unisex vessojen määrä lisääntyy, eikö olisi aika myös ottaa laajemmin käyttöön unisex pukuhuoneet? Mielestäni tämä olisi hyvää edistystä ja tasa-arvoa, varsinkin trans-ihmisiä kohtaan, jotta heidän ei tarvitsisi valita pukuhuonetta sukupuolen mukaan. Miksi pitää erotella ihmiset sukupuolen perusteella? Ja mitä outoa siinä on että samassa pukuhuoneessa/suihkutilassa olisi eri sukupuolen edustajia alasti keskenään, eihän ennenvanhaakaan kenelläkään ollut mitään vaatteita, ja kyllähän myös homot voi mennä miesten pukuhuoneisiin, tai lesbot naisten pukuhuoneisiin? Ja jos joku ei halua olla alasti muiden sukupuolien edessä, hän voi mennä vaikka (unisex) vessaan vaihtamaan vaatteet. Unisex pukuhuoneet on myös käteviä vanhemmille jotka haluaa mennä eri sukupuolta olevan lapsensa/lastensa kanssa uimaan, niin ei tarvitse mennä eri pukuhuoneeseen.

Mitä mieltä te olette tästä ideasta?

Mielestäni uimahalleihin (ja muualle) pitäisi ottaa unisex pukuhuoneet käyttöön. Mitä mieltä olisit tästä?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä.

Vierailija
2/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi mutta tässä kohdassa, kun asia haittaisi naisia onkin taas kaksi erilaista sukupuolta jotka tarvitsevat omat tilansa. Sitten jos asia haittaisia miehiä ei sukupuoli saa vaikuttaa mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä.

Miksei?

Vierailija
4/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli naisten puolen höyrysauna pois käytöstä niin naureskeltiin että mennään sitten miestenpuolelle kun kerran se on ilmoitusluontoinen asia nykyään mitä sukupuolta tunnet olevasi. Voi vi....... tätä nykymaailmaa.

Vierailija
5/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta ei ole maailma valmis.

Se vain ahdistaisi monia.

Jos edes uusiin halleihin rakennettaisiin kolmas unisex-osasto.

Vierailija
6/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei, kunhan sukupuolen mukaiset pukuhuoneet pysyvät käytössä. Halukkaat menevät sitten unisex-tiloihin.

Tosin jos itse saisin päättää, se tila käytettäisiin pesutilojen suurentamiseen. Ne ovat lähestulkoon poikkeuksetta uimahalleissa ja kylpylöissä liian pienet.

Vierailija
7/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kylpylöissä on niitä yhteispukutiloja, joissa on kuitenkin lukittavat vaatteidenvaihtokopit. Itse pukutiloissa kuljetaan sitten uima-asussa tai pyyhe päällä tms. Ja näissäkin on sitten pesutilat sukupuolen mukaisesti.

Vierailija
8/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Ennen vanhaan ollut mitään vaatteita? Niinkuin milloin? Aatamin ja Eevan aikaan vai?

Vierailija
9/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi uin vain luonnon vesissä.

Vierailija
10/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kunhan sellainen on oma tilansa ja halukkaat voivat käyttää niitä sukupuolensa mukaisia. Siellä unisex -pukkarissa voivat pyöriä munalliset naiset ja pimpilliset miehet.

Vierailija
11/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Ennen vanhaan ollut mitään vaatteita? Niinkuin milloin? Aatamin ja Eevan aikaan vai?

Niin, vaatteet on epäluonnollisia. Ap

Vierailija
12/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vaatteet on epäluonnollisia. Ap

Aaaa, naturisti haluaa päästä tirkistelemään muiden vartaloita. Semmoinen infopläjäys tähän väliin että ihminen on käyttänyt vaatteita ihan siitä asti kun karvoitus on alkanut kehosta hälvetä.

Ohis

Vierailija
13/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta tämä peräkylä ei ole siihen valmis vielä. Sivistyismaissa unisex pukuhuoneita ja saunoja on ollut jo vuosikymmeniä mutta Suomessa jossa muka suhtaudutaan alastomuuteen luonnollisesti asia aiheuttaisi usealle vähintään sydänkohtauksen.

Vierailija
14/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita trans/LGBT/homofoobikkoja täällä kun vastustavat unisex pukuhuoneita.

Minä ainakin tykkäisin.

Vierailija
15/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tykkäisin.

Minä en halua sinne pukkariin sen enempää vastakkaista sukupuolta edustavia heteroitakaan. Trans-oikeuksia tietysti kannatan, ja muiden vähemmistöjen oikeuksia. Silti haluan vaihtaa vaatteeni kikkelittömissä tiloissa vastedeskin.

Terv. heteronainen

Vierailija
16/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset vessa-, pukkari- ja suihkukopit kaikille ja uikkarit saunaan ratkaisis kaikki ongelmat joten kannattaisin niitä.

Vierailija
17/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tykkäisin.

Minä en halua sinne pukkariin sen enempää vastakkaista sukupuolta edustavia heteroitakaan. Trans-oikeuksia tietysti kannatan, ja muiden vähemmistöjen oikeuksia. Silti haluan vaihtaa vaatteeni kikkelittömissä tiloissa vastedeskin.

Terv. heteronainen

Mielipiteesi vaikuttaa hyvin rasistiselta, elli jopa fasistiselta.

t. punavihreät

Vierailija
18/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tykkäisin.

Terv. heteronainen

Mielipiteesi vaikuttaa hyvin rasistiselta, elli jopa fasistiselta.

t. punavihreät

Ps. Olen itse vihervassari eli nyt meni vähän ojaan tämä ovela yrityksesi syöttää sanoja kokonaisen poliittisen ihmisryhmittymän suuhun.

Vierailija
19/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kannatan sitä, että esim uimahalleissa olisi mahdollisuus yksityiseen pukutilaan ja mahdollisesti. nyös pesutilaan. Monet ryhmät voisivat hyötyä tällaisesta vaihtoehdosta ja on yhä yleisempi mahdollisuus uusissa uimahalleissa.

Vierailija
20/29 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain kylpylöissä on niitä yhteispukutiloja, joissa on kuitenkin lukittavat vaatteidenvaihtokopit. Itse pukutiloissa kuljetaan sitten uima-asussa tai pyyhe päällä tms. Ja näissäkin on sitten pesutilat sukupuolen mukaisesti.

Nuo sisälle mentävät kopit vaatii aika paljon isommat pukutilat, kun mitä keskimäärin uimahalleissa on. Että pitääkö kuntien nyt rakentaa sitten vähän suuremmat uimahallit jatkossa, että saa nämä alle 1%, ketkä ei osaa valita puoltaan, pukeutua sukupuolettomassa tilassa? Huoh.

Ja siis ihan oikeasti kukaan ei enää käy niissä uimahalleissa, jos vaihtoehtoisesti pitää sen vastakkaista sukupuolta olevan tutun edessä riisuutua alasti. Enkä todellakaan usko, että on vain naisten ongelma, niin kuin joku tuolla väitti. Kyllä minä naisena olen lähes varma, että montaa minunkin tuttua miestä jännittäisi riisua itsensa alasti minun edessäni. Itse taas olen aika itsevarma, että minua ei haittaisi. Ja esim. pikkukaupungeissa kaikki ovat jollain tasolla tuttuja keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi