Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut apua painonhallintaan tuolla 12 h paastolla?

Vierailija
13.04.2023 |

Eli syömiset syödään 12 tunnin sisällä ja toinen 12 tuntia paastotaan?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 tunnin syömättömyys ei ole vielä paastoa.

Vierailija
2/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 12 tuntia on ihan normaalia. Ei ole paastoa. Itsellä on ylittynyt vuosikymmenet tu aika, kun en koskaan syö aamupalaa. Silti olen lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16:8 toimii eli 16h paastoa ja 8h aikana ruokailu.

Vierailija
4/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen muutenkin syömättä tuon 12h. Toki voi kai se jollekin auttaa jos normaalisti pupeltaa 15h ajan niin vähentää sen 12:4sta.

Vierailija
5/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on hyötyä niille, jotka syövät aamupalan aikaisin ja näin jää iltasyöminen pois. 

Vierailija
6/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Kuka nyt muutenkaan yleensä syö öisin?

Vierailija
7/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16:8 toimii eli 16h paastoa ja 8h aikana ruokailu.

16:8 on toiminut myös minulla. Tykkään tässä erityisesti siitä, että saan syödä ihan normaalisti silloin kun syö. Ei ole kiellettyjä ruokia. Pitää vaan muistaa se aikaraja.

Ensimmäisinä iltoina tuli nälkä, mutta keho tottui yllättävän nopeasti siihen että iltaisin ei enää syödä.

Yli vuoden olen tätä jatkanut, enkä aio lopettaa.

Vierailija
8/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin noin pieni paastoaika kellään auttaa... 16/8 jollakin. Mutta ei se mikään ihmeitätekevä juttu ole. Mä olen aina syönyt niin, että lounas vasta klo 13 ja päivällinen viimeinen ateria klo 20-21 aikaan, eli tullut se 16 tuntia paastoa, ja olen silti pahimmillani painanut 120 kg. (Laihdutin siitä ihan kaloreita rajoittamalla)

Vierailija
9/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä paastot ja laihdutukset ovat aivan typeriä hommia. Painonhallinta vaatii kokonaisvaltaista elintapojen muutosta, ei hetkellisiä ratkaisuja. Säännöllinen elämänrytmi, kunnon yöunet ja järkevä syöminen ja liikunta hoitaa homman, ei tarvitse mitään muuta.

Vierailija
10/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla Provo.

Vierailija
11/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Kuka nyt muutenkaan yleensä syö öisin?

Virallisten ohjeiden mukaan täytyy syödä säännöllisesti 2-3 tunnin välein ettei verensokeri romahda. Saako öisin sitten verensokeri romahtaa?

Vierailija
12/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä paastot ja laihdutukset ovat aivan typeriä hommia. Painonhallinta vaatii kokonaisvaltaista elintapojen muutosta, ei hetkellisiä ratkaisuja. Säännöllinen elämänrytmi, kunnon yöunet ja järkevä syöminen ja liikunta hoitaa homman, ei tarvitse mitään muuta.

Höpsistä kukkuu. Paastoaminen on terveellistä.

Vierailija
13/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liki koko elämäni elänyt 16:8 paastolla. Olen aina ollut hoikka, nykyään reilu nelikymppinen ja elämäni kunnossa.

Vierailija
14/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni suomalainen skippaa normisti aamupalan. Lopputulos on se että puolet kansasta on läsk1ä

Vierailija
15/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liki koko elämäni elänyt 16:8 paastolla. Olen aina ollut hoikka, nykyään reilu nelikymppinen ja elämäni kunnossa.

8 tunnin syömättömyys ei ole paasto vaan normaali yöuni.

Ei kukaan tavallinen ihminen herää klo 2 syömään kokonaista ateriaa.

Vierailija
16/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16/8 paasto on elintapojen muuttamista eikä mitään hetkellistä laihdutusta. Se on myös säännöllistä ja järkevää syömistä.

Vierailija
17/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni suomalainen skippaa normisti aamupalan. Lopputulos on se että puolet kansasta on läsk1ä

Niin, se puolikas, joka syö kaiken aikaa ovat ylipainoisia.

Vierailija
18/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein tuota muutama viikon. Havaintoja:

- oli kova työ saada syötyä tarpeeksi päivän aikana:). Jos jäi yksikin välipala väliin, niin illalla oli nälkä

- unen laatu parani valtavasti. Tämä siksi, että keho sai keskittyä lepoon eikä ruoansulatukseen

- paino tippui hieman (tosin mulla ei ole ylipainoa, eikä ollut tavoitetta siis pudottaa)

Itse lopetin tuon, koska treenaan usein vasta seiskan jälkeen. Jos voisin treenata aiemmin, niin ehdottomasti käyttäisin tuota 7-19 dieettiä.

Vierailija
19/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 tunnin syömättömyys ei ole paasto vaan normaali yöuni.

Ei kukaan tavallinen ihminen herää klo 2 syömään kokonaista ateriaa.

Aivan, mutta 16 tunnin syömättömyys on paastoa, siitähän tässä on kyse.

Vierailija
20/57 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhia tuollaiset paastot. Painonhallinta edellyttää vain ja ainoastaan itsekuria. Lopeta makean syönti ja vähennä rasvaisen ruoan syöntiä. Syö vain sen verran kuin kulutat energiaa päivässä, naisilla 2000 kcal muistaakseni ja laihdut aivan itsestään. As simple as that. Ihmettelen miten se on niin vaikeaa. Itse olen ollut koko aikuisen ikäni BMI 21, kun en mässytä herkkuja joka päivä, ainoastaan kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi