Mistä nuo IS:n palkkatilastot oikein revitään? Lähihoitajan peruspalkka 2100 e itsellä
Vuorotyötä en voi perhesyistä juuri nyt tehdä. Raskaassa hoivakotityössä ja käteen jää kuussa noin 1600 e nettona.
IS väittää lh:n tienaavan lähemmäs 2900 e ilman lisiä 🤣
Kommentit (123)
Yksityisellä brutto 2144€, siitä lähdetään. Ekat ikälisät, kun viisi vuotta on täysi. Muistaakseni yksityinen hoiva kattaa noin 40% vanhusten hoivasta. Kun joku vetoaa siihen, että siirtykää pois niistä riistofirmoista - joku ne työt sielläkin tekee. On monia paikkoja, myös siellä yksityisellä, jossa tehdään vaan päivävuoroa, ja tuolla palkalla. On sekin väärin, että palkalla tulee juuri ja juuri toimeen, vaikka täyttä työpäivää tekee.
Aika lähellä itsellä liikutaan. Peruspalkka päivätyöstä 2400 eur+ kokemuslisät. Lomarahat, 38 lomapäivää. Kyllä tuohon menee noin äkkiä laskettuna. Kotihoito.
En tarkoittanut ihan noin paljoa vähätellä, mutta vähättelin kumminkin :D En ymmärrä mitä ihmeen irtiottoja tarkoitat. Olen tehnyt sekä fyysistä että tietokonetyötä ja jälkimmäinen on paljon raskaampaa. Näyttäytyy esimerkiksi uniongelmina ja stressinä, joita ei aiemmin ollut. Työskentelen itsekin julkisella ja haluan tuosta palkkauksesta sanoa muutaman asian. Olen itse päivätyössä ja siihen erittäin tyytyväinen, MUTTA. Meille ei makseta ruokatunnista, se on omaa aikaa. Sairaalassa tyypillisesti taas maksetaan. Meillä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia saada jotain 50000-70000 euron vuosituloja, koska ylitöitä EI saa tehdä. Ne menee pankkiin, josta sitten saa tunti tunnista. Toisaalta taas on aloja, joissa lisät on niin surkeat, ettei edes 50000 euron tuloihin pääse, vaikka tekis mitä vuoroja tahansa. (esim. mara) Miltä teistä kuulostaisi, jos otetaan ne ylityökorvaukset pois? Niinpä. Välillä tuntuu, että hoitajat elää ihan jossain omassa kuplassaan.