TEM-analyysi: "Uudenmaan pitkäaikaistyöttömyys on massiivinen työmarkkinaongelma".
"Uudenmaan pitkäaikaistyöttömyys on massiivinen työmarkkinaongelma. Liki kaksi viidestä pitkäaikaistyöttömästä asuu Uudellamaalla"
Mitä se Orpo puhuu työvoimapulasta, kun juuri siellä missä työpaikat ovat on valtava työttömyys?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/4621e610-5432-4da5-9f3a-b3c90663c332
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömien tulisi tietyssä määräajassa, vaikka vuodessa, siirtyä halvemmille asuinalueille. Ei ole mitään järkeä että valtio maksaa Helsingin vuokria jos ei seutu työllistä.
Meinaat että esim. perheellinen pitkäaikaistyötön pitäisi erottaa perheestään?
Toistaiseksi perustuslaki takaa oikeuden asua siellä missä hauaa.
Eikös saman tien pitäisi määrätä asumistukea saavat eläkeläiset muuttamaan jonnekin muualle?
Mutta perustuslaki ei takaa, että asumisesi missä tahansa pitää olla yhteiskunnan tukemaa. Asumistuki pois Helsingistä ja kas, alkaa työkin kummasti maistumaan.
Eli kaikki siivoojat ja lähihoitajat muuttakoot Pihtiputaalle? Pk-seudullako heidän työpanostaan ei tarvita?
Minä en halua sellaista yhteiskuntaa, että kaikkein pienipalkkaisempien pitää käyttää työmatkoihinsa kaksi tuntia suuntaansa jostain periferiasta käsin. Inhimillisyyttä pitää olla heitä kohtaan, jotka ns. huonoimmat työt tekevät.
Ymmärrän kyllä, että sinun mielestäsi heitä pitää ruoskia mennen tullen.
Yksikään pihtiputaalainen lähihoitaja ei ole töissä Helsingissä, joten onko mielessäsi koskaan käynyt, että töitä on muuallakin kuin siellä? Älä ryhdy ällittelemään, että haluan tehdä töitä täällä, koska silloin se on ihan oma valintasi ja sinun tulee itse kantaa siitä vastuu eikä olettaa, että muut veronmaksajat kustantavat asumisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun nuo ei suostu töihin, ne on uniikkeja lumihiutaleita, jotka 30v iässä opettelevat pesemään hampaitaan ja joille ei kelpaa osa-aikatyö, mutta 8 tunnin työpäivä on liian pitkä.
Osoitus siitä, että etuudet ovat aivan liian hyvät ja että asumistuki voitaisiin Helsingissä poistaa, koska sen ansiosta väkimäärä on korkea, mutta työhalut olemattomat.
Jos tuollainen kuvailemasi ihminen on olemassa, hän on ilmiselvästi pahasti mielenterveysongelmainen.
Mietit jotta kadulle vaan? Mietihän uudestaan, ja tarvittaessa tee omakohtainen lopullinen ratkaisu.
Yst. Sun iskä
Tuo ihminen kertoi elämästään tänään IS:ssä eli mene iskä lukemaan se juttu ensin ja ihmettele vasta sitten, miksi osa maksaa jo 31v iässä tuloistaan veroja 47%, osa vasta opettelee hammaspesua ja ihailee nenäkoruaan.
Joko vääristely, tai sitten me ymmärrämme eri tavalla lukemamme.
Koko artikkelissa oli vain kaksi järkevää lausetta:
"Analyysin mukaan pitkään työttömyyteen yhdistyy usein sairausdiagnoosi ja koulutuksen puutteita.
– Koulutuksen rooli pitkäaikaistyöttömien työllistymissuunnitelmissa on hyvin niukka, analyysissa todetaan."
Onhan se aika jännä, kun viiskymppinen pelkän peruskoulun käynyt Pekka tai merkonomi-Anne, jolla on lannerangan rappeutuma, ei tule valituksi HUS:iin sairaanhoitajaksi, hoivalaitokseen lähihoitajaksi eikä edes hoiva-apulaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ketäs siellä oikein asustaa?
Olipa rasistinen faktan toteamus. Tämä tuonti-muuttattaminen on nesteytystä alusta loppuun. Työvoimaksi tulee ne joilla ei ole mahdollisuuksia työllistyä. Muuten vaan tulee populaa, jota kela gold vetää puoleensa kuin liimapaperi kärpäsiä. Kukaan vallassa olija ei uskalla sanoa ääneen mikä suomessa houkuttaa populaa euroonpan mantereen ulkopuolelta. Avitan vähän; Vetovoimatekijä ei ole työmahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömien tulisi tietyssä määräajassa, vaikka vuodessa, siirtyä halvemmille asuinalueille. Ei ole mitään järkeä että valtio maksaa Helsingin vuokria jos ei seutu työllistä.
Eikös saman tien pitäisi määrätä asumistukea saavat eläkeläiset muuttamaan jonnekin muualle?
Mutta perustuslaki ei takaa, että asumisesi missä tahansa pitää olla yhteiskunnan tukemaa. Asumistuki pois Helsingistä ja kas, alkaa työkin kummasti maistumaan.
Eli kaikki siivoojat ja lähihoitajat muuttakoot Pihtiputaalle? Pk-seudullako heidän työpanostaan ei tarvita?
Minä en halua sellaista yhteiskuntaa, että kaikkein pienipalkkaisempien pitää käyttää työmatkoihinsa kaksi tuntia suuntaansa jostain periferiasta käsin. Inhimillisyyttä pitää olla heitä kohtaan, jotka ns. huonoimmat työt tekevät.
Yksikään pihtiputaalainen lähihoitaja ei ole töissä Helsingissä, joten onko mielessäsi koskaan käynyt, että töitä on muuallakin kuin siellä? Älä ryhdy ällittelemään, että haluan tehdä töitä täällä, koska silloin se on ihan oma valintasi ja sinun tulee itse kantaa siitä vastuu eikä olettaa, että muut veronmaksajat kustantavat asumisesi.
Älä leiki tyhmää. "Pihtiputaata" käytetään yleisesti tarkoittamaan kaukana jostain olevaa paikkaa. Puhuin yleisesti siitä, ettei ihmisten pidä joutua käyttämään työmatkaansa tunteja päivässä. Olisit senkin perusteella voinut ymmärtää, mikä oli pointti, mutta sinulle lienee annettu lusikalla eikä kauhalla.
Minä kuulun hyväosaisiin, enkä puhunut muutenkaan itsestäni. Puolustan huono-osaisia aina ja kaikkialla sinunkaltaisia riistäjiä vastaan.
"Nyt pitää leikata työttömien sosiaalitukia ja keventää työssä käyvien verotusta. Työttömien pitää mennä töihin."
Itse olen samaa mieltä kuin Orpo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on taas se tietty porukka "yliedustettuna".
Joillakin on pakkomielle kääntää joka asia ja aihe ma muihin. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Analyysin mukaan pitkään työttömyyteen yhdistyy usein sairausdiagnoosi ja koulutuksen puutteita.
Koulutuksen rooli pitkäaikaistyöttömien työllistymissuunnitelmissa on hyvin niukka, analyysissa todetaan."
Miksi ei työttömiä haluta kouluttaa?!
Suomi on täynnä ylikoulutettuja työttömiä ilman diagnoosia. Sitten on lähes eläkeikäisiä peruskoulun käyneitä. Kumpiakin on. Suomessa koulutetaan merkonomin tehtäviin ekonomeja.
Ensinnäkään Helsinki ei ole suurin asumistuen saaja/asukas. Vaan kuudenneksi suurin. Edelle menee mm. Turku, joka on suurin ja Joensuu, joka on idässä yms. Ja toisekseen Helsingissä maksetaan asumistukia opiskelijoille ja hiekan asuntoihin. Hiekan asuntoja jaetaan sosiaalisin perustein eli niissä on halvimmat vuokrat ja laajakirjoinen asukasmateriaali. No varmasti Helsinki ja esim minä helsinkiläisenä haluaisin lähettää ainakin puolet niistä, ne kaikki pitkäaikaistyöttömät maaseudulle. Mutta kuka haluaa ottaa ne vastaan? Käsi ylös nyt.
Vierailija kirjoitti:
"Nyt pitää leikata työttömien sosiaalitukia ja keventää työssä käyvien verotusta. Työttömien pitää mennä töihin."
Orpo on hyvä ja kertoo sitten työnantajillekin, että työttömät pitää päästää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään Helsinki ei ole suurin asumistuen saaja/asukas. Vaan kuudenneksi suurin. Edelle menee mm. Turku, joka on suurin ja Joensuu, joka on idässä yms. Ja toisekseen Helsingissä maksetaan asumistukia opiskelijoille ja hiekan asuntoihin. Hiekan asuntoja jaetaan sosiaalisin perustein eli niissä on halvimmat vuokrat ja laajakirjoinen asukasmateriaali. No varmasti Helsinki ja esim minä helsinkiläisenä haluaisin lähettää ainakin puolet niistä, ne kaikki pitkäaikaistyöttömät maaseudulle. Mutta kuka haluaa ottaa ne vastaan? Käsi ylös nyt.
Korj.
Hiekan=HEKA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun nuo ei suostu töihin, ne on uniikkeja lumihiutaleita, jotka 30v iässä opettelevat pesemään hampaitaan ja joille ei kelpaa osa-aikatyö, mutta 8 tunnin työpäivä on liian pitkä.
Osoitus siitä, että etuudet ovat aivan liian hyvät ja että asumistuki voitaisiin Helsingissä poistaa, koska sen ansiosta väkimäärä on korkea, mutta työhalut olemattomat.
Jos tuollainen kuvailemasi ihminen on olemassa, hän on ilmiselvästi pahasti mielenterveysongelmainen.
Mietit jotta kadulle vaan? Mietihän uudestaan, ja tarvittaessa tee omakohtainen lopullinen ratkaisu.
Yst. Sun iskä
Tästä henkilöstä oli artikkeli tänään ip-lehdessä.t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on taas se tietty porukka "yliedustettuna".
Joillakin on pakkomielle kääntää joka asia ja aihe ma muihin. Otan osaa.
Kirpaiseekö totuus?Moniko noista on töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoihin on satoja hakijoita, jos palkalla tulee toimeen. Älä siis jauha paskaa. Moni työpaikka on feikisti auki. Joko on jo tiedossa, kuka siihen tulee tai pidetään muuten auki.
Tai sit siihen ei palkatakaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yst. Sun iskä
Tästä henkilöstä oli artikkeli tänään ip-lehdessä.t.eri
Ihanko totta oli? No kappas - kohta varmaan pyydät vielä yhtä Wertherseistäni?
No jos ei ole lukutaitoa niin ei voi mitään.
Valtaosa sosiaalituista menee ulkomaalaistaustaisille Vantaalla, joten epäilen työperäisen m a a h a n m u u t o n olevan ratkaisu Suomen ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vain ainostaan vahvasti ja vakavasti harhainen mielisairas on sitä mieltä, töihin vaan mennään. Kävellään yrityksen portista aamulla ja kysytään, missä työpöytäni tai työkaluni sekä työpisteeni on. Olet samaa tasoa kuin orpo, vakavasti harhainen mielisairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä leiki tyhmää. "Pihtiputaata" käytetään yleisesti tarkoittamaan kaukana jostain olevaa paikkaa. Puhuin yleisesti siitä, ettei ihmisten pidä joutua käyttämään työmatkaansa tunteja päivässä. Olisit senkin perusteella voinut ymmärtää, mikä oli pointti, mutta sinulle lienee annettu lusikalla eikä kauhalla.
Minä kuulun hyväosaisiin, enkä puhunut muutenkaan itsestäni. Puolustan huono-osaisia aina ja kaikkialla sinunkaltaisia riistäjiä vastaan.
Harmittaako sinua se, että esimerkkisi "yleinen Pihtiputaa" osoittautui äärettömän surkeaksi, koska et hoksannut etukäteen tarkistaan ko. alueen työllisyystlannetta? Enkä oikein ymmärrä, mitä ihmeen riistämistä on kertoa ihmiselle, että hänen valintansa ovat vääriä, jos niitä tarkastelee mistä tahansa muualta.
Olennaista on se, että Helsinki pidetään asuttuna asumistuen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ainostaan vahvasti ja vakavasti harhainen mielisairas on sitä mieltä, töihin vaan mennään. Kävellään yrityksen portista aamulla ja kysytään, missä työpöytäni tai työkaluni sekä työpisteeni on. Olet samaa tasoa kuin orpo, vakavasti harhainen mielisairas.
Noilla kommenteilla saatiin vaaleissa ykköspaikka, joten sinun mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.
Eikö teillä pitäisi olla jotain paljon parempaa, jos tuollainen 82 milj e/v liikevaihto ja 100 ammattilaiset työpaikka on sinulle sama asia kuin essonbaari?