Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sininen marsipaani-onko väri minkälainen???

29.11.2006 |

Nyt tarvittaisiin apua...

Onko kaupan valmis sininen marsipaani kaulittuna yhtä karsean väristä kuin miltä pötkö näyttää??? Ainakin mauste sallisen tms. marsipaanipötköt oli kovin räikeän värisiä, mutta onko väri tosiaan niin räikeä vai vaaleneeko kaulittaessa?

Onnistuuko vaalean marsipaanin värjäys ja miten se tapahtuu?

Oletko itse tehnyt marsipaania? Ohje?

Suuri kiitos vastanneille jo etukäteen, viikonloppuna ristiäiset ja apua tarvittaisiin kovasti.....

=)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka siis on vähän kellertävä luonnostaan..... ja siitä tuli karmee myrkynsinivihreä=(((( Joten sitä vaihtista en suosittele. Tuosta valmiiksi värjätystä ei ole kokemusta =)

Jos haluaa hennon vaaleansinisen pinnan kakkuun niin värjätty kermavaahto kävis paremmin.

Vierailija
2/5 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallisen marsipaani on ihan samanväristä niin pötkössä kuin kaulattunakin.

Valkoista marsipaania voit värjätä hyvillä väreillä itse, ostin Kokkipuodista sinistä väriä ja sillä tulee ainakin ihan hirveä räikeänsinivihreä.

Voit myös lisätä hieman sinistä marsipaania valkoiseen ja sekoittaa kunnolla, siitä saisi hyvän vaaleansinisen just ristiäiskakkuun. Esim. pötkö valkoista ja 1/6 sinistä. Lisää sinistä tarvittaessa. Pyörittele käsissä ja tomusokeroidulla pöydällä.

En tee marsipaania itse, koska kaupasta saa niin hyvää valkoista marsipaania jota voi itse värjätä tilanteen mukaan ja joka on lisäksi helppoa kaulata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän käy minun marsipaanin kanssa, olisin niin halunnut marsipaanin kakun päälle kun en tykkää kermavaahdosta itse...

Onko mantelimassa sama kuin marsipaani? Sitä löytyi meidän pikkukaupasta valkoisena, sallisellahan värjäämätön on just tuollainen " likaisen" värinen....

Tai sit yritän kuitenkin tehä ite... tulee vaan kalliimmaksi ostaa mantelijauheet ja voit ja tomusokerit kuin mitä ostaa valmis marsipaani! ja ei siitä taida valkoista ihan tulla, sehän on kellertävää se mantelijauhe...

Vierailija
4/5 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelimassa ei ole sama asia kuin marsipaani, mantelia ja sokeria molemmat tosin, mutta marsipaanissa on enemmän erilaisia sokereita joiden ansiosta se on kaulattavaa. Mantelimassaa ei kannata yrittää kakun päälle laittaa. Se on myös ruskeampaa kuin valkoinen marsipaani, joka on luonnonvalkoista.

Vierailija
5/5 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaahtokarkkitaikina, helppo ja nopea valmistaa, helppo käsitellä, voi värjätä elintarvikevärillä.

(Asutko Helsingissä? Jos, niin ehtisit hakea Itäkeskuksen vierestä Bake and partysta uutta taivaansinistä elintarvikeväriä, joka voisi olla oikea väri?)

Vaahtokarkkitaikina

http://www.lintu75-2.vuodatus.net/blog/117785

Alla vielä kakkulinkki, jota alaspäin kelaamalla löydät muita kuorrutusvaihtoehtoja

http://www.lintu75-2.vuodatus.net/blog/category/T%E4ytekakut