Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa kodistani siistin ja puhtaan näköistä

Vierailija
11.04.2023 |

En tiedä mistä johtuu, mutta tuntuu siltä, että kotonani on jotenkin nuhjuisen ja epäsiistin näköistä, vaikka olisin juuri siivonnut.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi tavaraa

Vierailija
2/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat, kuluneet pinnat? Mulla sama, ei oo tehty remontteja varmaan sit 40v sitten.. Heh :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barkeeper's friend. Poistaa pinttyneen lian.

Vierailija
4/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten #2 sanoi, ei nuhjuista asuntoa saa siistiksi millään. Maalauta listat uudelleen, tapetoi tai maalaa seinät, uusi lattiat.

Vierailija
5/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei onnistu itseltänikään, mutta jos mahdollista niin kannattaa maalata koti uudelleen paremmalla värillä, vähentää tavaraa ja poistaa armotta pölyä kerääviä tavaroita ja muuta turhaa sekä hieman konmarittaa.

Vierailija
6/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pinnat on vamhat ja kuluneet sekä huonekalut aikansa eläneet, ei ole ikinä puhtaan ja siistin näköistä vaikka miten siivoaisi 😥.

Vierailija
7/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. Johtuu siitä, että joka paikka on täynnä tavaraa, enkä saa niitä järjestykseen vaikka miten yritän. Olen karsinut, karsinut ja karsinut. Ihan hävettää kun siivosin koko päivän (imuroin moppasin pesin ikkunat) ja heti seuraavana päivänä oli kuin pommin jäljiltä. Olen siis myös sotkuinen.

Vierailija
8/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei onnistu itseltänikään, mutta jos mahdollista niin kannattaa maalata koti uudelleen paremmalla värillä, vähentää tavaraa ja poistaa armotta pölyä kerääviä tavaroita ja muuta turhaa sekä hieman konmarittaa.

Lisäksi kannattaa myös suosia yksivärisiä kodin tekstiilejä mm. lakanat ja pyyhkeet, joiden värit sopivat keskenään yhteen.

Vierailija
9/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sanoa mistä tuo johtuu? Ovatko pinnat kuluneet? Ovatko värisävyt tunkkaisia? Piristäisikö esim. viherkasvi ja muutama vaalea tekstiili kotia?

Vierailija
10/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kannattaa myös suosia yksivärisiä kodin tekstiilejä mm. lakanat ja pyyhkeet, joiden värit sopivat keskenään yhteen.

Jep tämä. Jo sillä, että maalaat kaikki huonekalut saman väriksi tai edes kahteen eri väriin, ja verhot ja matot ovat samaa värimaailmaa ja mahd vähän kuvioita, auttaa jo selkeyttämään. Heti tietenkin kun ne tasot on tyhjentänyt niistä miljoonasta pikku tavarasta. Ja normaalikämpässä usein riittää yksi kirjahylly, yksi sohva ja yksi ruokapöytä, eikä niin kuin hamsteri-anopillani: kolme kuuden hengen ruokapöytää 3h+k kerrostaloasunnossa.

Vierailija
11/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep tämä. Jo sillä, että maalaat kaikki huonekalut saman väriksi tai edes kahteen eri väriin, ja verhot ja matot ovat samaa värimaailmaa ja mahd vähän kuvioita, auttaa jo selkeyttämään. Heti tietenkin kun ne tasot on tyhjentänyt niistä miljoonasta pikku tavarasta. Ja normaalikämpässä usein riittää yksi kirjahylly, yksi sohva ja yksi ruokapöytä, eikä niin kuin hamsteri-anopillani: kolme kuuden hengen ruokapöytää 3h+k kerrostaloasunnossa.

Uteliaisuuttani kysyn, että miten noin pieneen asuntoon saa tuollaiset edes mahtumaan.

Vierailija
12/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkunoiden pesu näin keväisin on välttämätöntä.

Vierailija
13/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsi tavaraa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama juttu. Johtuu siitä, että joka paikka on täynnä tavaraa, enkä saa niitä järjestykseen vaikka miten yritän. Olen karsinut, karsinut ja karsinut. Ihan hävettää kun siivosin koko päivän (imuroin moppasin pesin ikkunat) ja heti seuraavana päivänä oli kuin pommin jäljiltä. Olen siis myös sotkuinen.

Tuo on kieltämättä eräs suurimmista ongelmista, että asunnossani (yksiö) on ihan liikaa tavaraa (etenkin huonekaluja) sen kokoon nähden, mutta en vaan keksi miten vähentäisin niitä, kun kaikelle on kuitenkin ollut tarvetta.

Vierailija
14/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karsi tavaraa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kieltämättä eräs suurimmista ongelmista, että asunnossani (yksiö) on ihan liikaa tavaraa (etenkin huonekaluja) sen kokoon nähden, mutta en vaan keksi miten vähentäisin niitä, kun kaikelle on kuitenkin ollut tarvetta.

edellinen siis AP.

Vierailija
15/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli olkkarissa iso nahkasohva, joka oli varsinainen  tilasyöppö (lähinnä vieraat siinä istui), ostettiin tilalle kaksi siroa  nojatuolia, niin jopa avartui.

Yhtä hyvin joku muu huonekalu voi olla isompi, kuin todellinen tarve on. Kun pikkutavaroita järjestelee siististi rasioihin, niin  ne sopivat yhteen lipastoon. Samalla voi huomata, että en tarvitsekaan noin monta samaa tavaraa.

Joskus vaikka kapaeakin tilanjakaja voi olla ratkaisu, sen molemmin puolin voi hyllyjä säilytystä varten, tai voi jakaa huonetta kahdella seläkkäin laitettavalla hyllystöllä.

Jos sohvapöytä vie liikaa tilaam sen sijalle voi hankkia vaikka kauniin jakkaran tai sellaisen laatikkomallisen.

Vierailija
16/16 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon tavaraa? Paljon avohyllyjä, jotka on täytetty tavaroilla? Lattioilla paljon huonekaluja ja muuta sälää? Keittiön tasoilla kodinkoneita, paperipinoja, kauhoja, purkkeja ja purnukoita? Tiskirätit, -aineet ja -harjat esillä? Kaikki talouden takit ja kengät avonaulakossa samaan aikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi