Haluan alkaa elää kuten 80-luvulla, kaikki asiat ei onnistu mutta ne missä onnistuu, kaipaan vinkkejä
Enää ei voi kävellä pankkiin maksamaan laskuja tai työpaikalle kysymään töitä (no minulla on työpaikka, joten tähän ei ole tarvettakaan ja töissä kalkkis pomo elää monessa asiassa kasaria nytkin, joten se puoli on kunnossa). mutta noin omassa elämässä
Perinteinen herätyskello on varmaan hyvä mistä aloittaa, muita vinkkejä? Teen muistiinpanoja kynällä ja paperilla ja käytän paperikalenteria.
Markkoihin ei voi siirtyä ja pankkikorttia käytettiin jo kasarilla.
Tämä on helppo: käyn kaupassa vain arkisin enkä klo 20 jälkeen (kaupungeissa oli kaupat auki 20 saakka).
Ravintolaksi käy vain kotimaisin voimin pyöritetty pizzeria - löytyy 1 kpl tästä kaupungista, oliko Rosso? olen käynyt Rossossa ainakin 1990, muistan tilanteen kun kaverin vauva oli mukana ja se oli syntynyt 1990 alkuvuodesta.
Kommentit (522)
Puhelimeen vastaat, ja sillä soitat, vain kun olet kotona. Telkkarista katsot vain TV1, TV2 ja MTV3 kanavia.
Hei, täällä samanlainen! Noh, jotkut on helppoja, koska olen maalta ja köyhistä oloista. Josta johtuen/oppien m, teen lähes kaikki ruuat itse, leivon leivät ym. En pukeudu nykymuotiin, enkä osta huonoja vaatteita (hyviä alkaa tosin olla jo aika vaikea löytää...?).
Kirjoitan kaunolla kortteja sukulaisille. Kirjekaveri tosin puuttuu, sellainen olisi mukava!
Pyrin elämään jalat maassa, järki päässä. Lopetin klikki-uutisten lukemisen. Minulla ei ole älypuhelinta, eikä tule.
Katson vanhempia elokuvia, kuuntelen vanhempaa musiikkia. Sisustan kotia aika mummola tyyliin :)
Mitä kaipaan? Lähikauppaa, johon voisi mennä jalan tai pyörällä. Maalaistunnelmaa, lehmiä....
Voit käyttää modeemia, ehkä maksimissaan 2400 bps, ja sitten otat yhteyden johonkin purkkiin, jossa on toinen modeemi vastaamassa. Mutta vain analogiapuhelimen reittiä pitkin. Käyttöliittymä on tyyliin tekstipääte, mutta voit ladata tiedostoja kuitenkin, voi kestää "hieman" aikaa, jos on isompia tiedostoja. Amiga on sallittu tietokone, se on parempi kuin nykyisetkin, mutta ei nopeampi. Jos sinulla on noin 20 000 markkaa, voit ostaa 68030/50 MHz prosessorin ja 8 megaa muistia.
Ostat kaupasta pääosin kotimaassa tuotettuja elintarvikkeita. Et osta netistä mitään, vaan käytät lähikaupan palveluita.
Luet lehtiä ja kirjoja. Kuuntelet levyjä ja radiota. Käyt elokuvissa (ilman karkkien ja popcornin mussutusta).
Olet huolestunut ydinsodasta, mutta muuten nautit elämästä.
Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Hei, täällä samanlainen! Noh, jotkut on helppoja, koska olen maalta ja köyhistä oloista. Josta johtuen/oppien m, teen lähes kaikki ruuat itse, leivon leivät ym. En pukeudu nykymuotiin, enkä osta huonoja vaatteita (hyviä alkaa tosin olla jo aika vaikea löytää...?).
Kirjoitan kaunolla kortteja sukulaisille. Kirjekaveri tosin puuttuu, sellainen olisi mukava!
Pyrin elämään jalat maassa, järki päässä. Lopetin klikki-uutisten lukemisen. Minulla ei ole älypuhelinta, eikä tule.
Katson vanhempia elokuvia, kuuntelen vanhempaa musiikkia. Sisustan kotia aika mummola tyyliin :)
Mitä kaipaan? Lähikauppaa, johon voisi mennä jalan tai pyörällä. Maalaistunnelmaa, lehmiä....
Tossa nyt ei ollut mitään 80-lukulaista.
Netin käytön lopettaminen on ongelmallista, koska laskuja tulee ja niitä pitää välillä hyväksyä, kaikki kun eivät ole säännöllisiä vaan voi tulla kertalasku jostain jutusta. Somesta, juubatuubasta ja av:sta luopuminen ei pitäisi olla ongelma. Joissakin asioissa ei voi palata, kuten putkitelkkaria ei enää voi laittaa, joten telkkarissa on mentävä nykytekniikan ehdoilla mutta tuo oli hyvä idea että katson vain yleä ja maikkaria. Tosin aika vähän nyt katson telkkaria muutenkaan. Uutiset pitää lukea paperilehdistä seuraavana päivänä, harmi vaan että moni on lopettanut sunnuntainumerot.
Ap.
Minäkin kaipaan wanhaa aikaa, jolloin esim. terveyskeskuksen puhelimeen vastasi oikea ihminen, joka kuunteli asian ja varasi ajan lääkärille päivän tai parin päähän. Nyt se ei ole mahdollista, kun pitää puhelimesta valita monta kertaa numero, mitä asia koskee.
Ja kuten ap totesi on pakko olla nettiliittymä ja älypuhelin, jotta asioita voi hoitaa.
Muutoin yritän elää kuten 40-50 vuotta sitten aina kun se on mahdollista.
Ei tarvitse olla suomalaisvetoinen pizzeria, 80-luvulla oli jo ulkomaalaisten pyörittämiä kiinalaisia ravintoloita ja kebab-paikkoja.
Miksei muka voi kävellä johonkin firmaan kysymään duunia?
Laitan somen pois, katsot kolmea kanavaa telkkarista ja pidät mielessä, että jos kumppanisi r aiskaa sinut, siinä ei ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Ostat kaupasta pääosin kotimaassa tuotettuja elintarvikkeita. Et osta netistä mitään, vaan käytät lähikaupan palveluita.
Luet lehtiä ja kirjoja. Kuuntelet levyjä ja radiota. Käyt elokuvissa (ilman karkkien ja popcornin mussutusta).
Onnea!
Kyllä elokuviin on menty 80-luvullakin karkkipussin kanssa.
Älä kirjoittele tänne tai muille palstoille. 80-luvulla ei ollut nettiä tai somea.
Aika hauska ketju.
Olin niin pieni etten muista kasaria, mutta olen leffoista nähnyt. Ja ysäriä muistan paremmin.
ruokavalio voisi muutenkin olla yksinkertaisempi. Paljon kotimaisia kasviksia. Siskonmakkarakeittoa, hernesoppaa ja jälkkäriksi pannukakkua.
laita permanentti :D
Nauhoitat tv-ohjelmia kaseteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ostat kaupasta pääosin kotimaassa tuotettuja elintarvikkeita. Et osta netistä mitään, vaan käytät lähikaupan palveluita.
Onnea!
Kyllä elokuviin on menty 80-luvullakin karkkipussin kanssa.
Saiko saliin viedä omat karkit?
Lopetatte vauvapalstailun ja heitätte älylaitteenne menemään. Siitä on hyvä aloittaa. 80-luvulla tultiin toimeen ilman internetiä.
Valtava permis ja kilo lakkaa. Silmiin sähkönsinistä ripsaria. Tupakoit sisällä. Kuuntelet kasetteja ja vinyyleitä. Telkkaria katsot vasta alkuillasta alkaen. Käyt solariumissa. Aurinkorasvaa ei kannata käyttää. Salaattisi on kiinankaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 80-luvulla, ja paljon aikaisemminkin, sai ihan leipomossa leivottua leipää ja valmisruokia. Ei silloin missään omavaraistaloudessa eletty, ainakaan kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti: Miksei muka voi kävellä johonkin firmaan kysymään duunia?
Ohjaavat sinut heidän nettisivuilleen tekemään hakemuksen jos/kun niitä paikkoja vapautuu. Ei paikan päällä töiden saanti ole nykypäivää.
Ihan ensiksi hävitä tuo laite millä kirjoitit viestisi, ja kaikki muutkin yhteydet internetiin.