Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin kuntoilu alkaa tuottaa tulosta?

Vierailija
11.04.2023 |

Tekisi mieli kohta heittää hanskat tiskiin kuntoilun suhteen. Olen käynyt salilla viime syksystä saakka ja vuoden alusta intentiivisemmin ja säännöllisesti. Juoksumatolla meno on aina vaan yhtä takkuista. Olen laitteissa pystynyt lisäämään vähän painojakin. Mutta kropassa tämä ei näy missään, ihan yhtä löysää löytyy ja vaatteet yhtä tiukkoja kuin ennenkin. Tiedän kyllä, että pelkkä kuntoilu ei laihduta. En ole paljoakaan muuttanut ruokavaliotani, mutta syön mielestäni pääsääntöisesti terveellisesti. En syö rasvaisia ruokia, en leivonnaisia tms. viikottain. Syön kyllä välillä pizzaa ja suklaatakin. Arkena kuitenkin ihan normiruokaa ja vihanneksia.
Toivoin, että saisin vähän edes karistettua koronan aikana tulleita kiloja, tai ainakin kiinteytettyä itseäni, mutta mitään ei tapahdu. Ehkä teen jotain väärin tai sitten yli 50-v ikäisenä läski on tullut jäädäkseen. En ole lihava, joten varsinaista tarvetta lihdutukselle ei ole, mutta haluaisin solahtaa vanhoihin vaatteisiini, jotka nyt hieman kinnaavat.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painot alkoivat tangossa ja laitteilla nousemaan kunnolla siinä 6kk kohdalla. Huomasin että olin esim. aloittanut 20 kilosta ja nyt meni jo heittämällä 65kg (laitteessa esim. 105kg edestä painoja).

Kehossa muutokset näkyivät tosi hitaasti. Sanoisin että vasta 1½ vuoden (18 kuukauden) jälkeen alkoi vanhemmatkin kommentoimaan, että oot vissiin salilla tainnut käydä.

Lihaserottuvuuden saaminen vielä vaikeampaa kuin massan. Se nimittäin vaatii rasvaprosentin kurinalaista pudottamista! Minulla on taipumusta herkkusuuna olemiseen, ja tekee tiukkaa syödä esim. 1400kcal monta viikkoa tai kuukautta putkeen.

Jatkoin treeniä ja miinuskaloreilla syömistä, kutenkin siten että sain päivittäin n. 120g proteiinia. Pikku hiljaa se rasva tirisi pois vatsalihasten, käsivarsien ympäriltä ja keho näytti kiinteältä.

Helppoa se ei missään nimessä ollut. Minulla meni plösöstä ns. atleetiksi yhteensä yli 3 vuotta. Ja se oli oikeasti epämiellyttävää ja tuskaisaa. Vielä sitä epämieluisaa treeniä vaikeampaa oli se, kun piti rajoittaa kalorien määrää jotta sai ne lihakset esille.

Saatika sitten, jos haluaisi vielä että on *paljon* massaa ja matala rasvaprosentti. Siihen ei edes pääse luonnollisin menetelmin, vaan pitäisi piikittää itseensä esim. anavaria, trenbolonea jne. johon en ole valmis. Valitettavasti kuitenkin luomuna treenatessa kehoa ei ikinä saa "kehonrakennuskuntoon". Atleetilta voi toki näyttää.

Vierailija
2/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuloksia odotat? Salilla käyminen usein kasvattaa lihasta, mutta lihaksen kasvattaminen ei välttämättä polta rasvaa. Ruokavalio on treenejä tärkeämpää.

Paras combo on jos treenaat aktiivisesti lihaskuntoa pari kertaa viikossa, vedän yhden kovatasoisen kardion viikkoon ja sen lisäksi hyötyliikuntaa päivittäin. Ja sitten tosiaan ruokavalion muutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta tippui 8kg kolmessa kuukaudessa, mutta suurin syy tähän oli ruokavalio. Söin paljon ja hyvin, ei missään nimessä mitään kitudiettiä, mutta söin terveellisesti. Lisäksi lihaskuntotreenot kolmesti viikossa ja yksi HIIT.

Vierailija
4/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta tippui 8kg kolmessa kuukaudessa, mutta suurin syy tähän oli ruokavalio. Söin paljon ja hyvin, ei missään nimessä mitään kitudiettiä, mutta söin terveellisesti. Lisäksi lihaskuntotreenot kolmesti viikossa ja yksi HIIT.

Lisänä vielä, että tästä on siis nyt kaksi vuotta ja kilot pysynyt kurissa koska ruokavalionmuutos jäi pysyväksi.

Vierailija
5/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipasta kävelyä päivittäin ja kilot tippuu.

Vierailija
6/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cardio polttaa rasvaa, lihaskunto kasvattaa lihasta.

Terveellinen ruokavalio on laihdutuksen a ja o.

Vierailija
7/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet käynyt nyt vajaa puoli vuotta 3-4 kertaa viikossa salilla, sitä ennen kävin pari vuotta 1-2 kertaa viikossa. Kyllä oikealla ruokavaliolla, kasvaneella treenimäärällä ja nousujohteisella saliohjelmalla, jossa treenataan isoja lihaksia, tuloksia on alkanut näkymään hyvinkin pian.

Painoa on tippunut ja vartalo muutenkin kiinteytynyt itsellä ihan muutamassa kuukaudessa. Olen päälle neljäkymppinen. Jotain on joko saliohjelmassa, ruokavaliossa tai molemmissa pielessä jos tuloksia ei näy.

Vierailija
8/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksia kasvattaakseen pitää treenata usein joka päivä tunti vähintään. Jos kuntoa haluaa kohottaa tai laihduttaa niin juosta pitää sitten lähes joka päivä tunti ainakin. Minä lopetin sokerilimujen juomisen noin 1.5 vuotta sitten. Olen myös lisännyt liikuntaa, 20 km pyörälenkki 5 kertaa viikossa ja joskus enemmänkin. Oon laihtunut 18 kiloa.

Vierailija
9/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mitä te sitten syötte kun paino tippuu? Luulin väärin, että jo liikkumisen aloittaminen vaikuttaisi, mutta ei. Syön paljon keittoja ja salaatteja lounaaksi. Illalla esim. kanaa, pastaa, jauhelihaa tms. Leipää syön vain kaksi palaa viikonloppuna.

Vierailija
10/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siis salilla kolme kertaa viikossa ja kävelen aina 30 minuuttia reipasta vauhtia ylämäkivastuksella. Sen jälkeen lihaskuntotreeniä.

Vierailija
11/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ylläolevat sanoivat, massan saaminen on haaste, mutta se oikea haaste on keittiössä. Eli se, että laittaa ruokavalionsa kuntoon. Protskua, kasviksia, sokerilimujen ja mehujen tilalle vettä. Leivän ja karkin puputus pois.

Ei voi myöskään tehdä kuuriluontoisesti, vaan jos haluat sen timmin kropan niin tuon pitää olla pysyvä elämäntapamuutos. Sinun pitää saada ruuastasi riittävästi proteiinia, kuitenkin siten että kokonaiskalorimäärä pysyy kurissa, etenkin ns. cuttauskaudella jolloin rasvaprosenttia alennetaan.

Minulla meni 10kk laihduttaa se viimeinen pömppömahan jämä pois. Ja siihen pisteeseen pääseminen vei alunperin 4 vuotta.

Toinen mitä ei kerrota on se että monet ammattimaisemmat tyypit kuten Aitolehti jne. käyttävät DNP:n, Clenbuterolin kaltaisia kiellettyjä lääkeaineita polttamaan rasvat pois nopeammin. Kroppa ei ole pelkän kovan työn ja dieetin ansiota. Ja miesten kohdalla taas ammattilaiset kaikki piikittävät itseensä testoa ja trenbolonea, eli ei ole kroppa hankittu ruisleipää syömällä.

Vierailija
12/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Mitä te sitten syötte kun paino tippuu? Luulin väärin, että jo liikkumisen aloittaminen vaikuttaisi, mutta ei. Syön paljon keittoja ja salaatteja lounaaksi. Illalla esim. kanaa, pastaa, jauhelihaa tms. Leipää syön vain kaksi palaa viikonloppuna.

Salaatit ja keitotkin voivat olla epäterveellisiä, eli se ei vielä kerro paljoa. Tärkeintä on, että syö tarpeeksi. Jos iskee nälkä, alkaa helposti ylensyömään tai herkuttelemaan. Syön kaikkea, mutta jätän hiilarit treenien jälkeen (treenaan neljästi viikossa). Kolme lämmintä ateriaa päivässä pitää nälän poissa ja herkuttelun minimissä. Ja tosiaan hiilariannos vasta treenien jälkeen.

Normipäivä näyttää tältä:

Aamupalaksi viili ja hedelmä, sekä kuppi kahvia

Lounaaksi kukkakaalista tehtyä "riisiä", lohta tai muuta proteiinia, grillattuja kasviksia.

Välipalaksi esim. hedelmä tai proteiinirahka (tarvittaessa)

Päivälliseksi esim. spagettikurpitsaa tomaattikastikkeella ja kanalla. Kylkeen pieni salaatti (kastikkeena seesamiöljy).

Illalla vielä kolmas lämmin ateria, usein rääppiäiset aiemmista ruoista.

Jos treenaan, lisään seuraavaan ateriaan esim vähän riisiä tai pastaa, tai kylkeen leipä tai kaksi.

Vierailija
13/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, nostan isoja painoja (siis itselleni), teen raskaita moninivelliikkeitä ja lihakset kasvaa kyllä. Mutta rasvaa pystyn polttamaan vain tiukalla keto/pätkäpaastokuurilla. Vedän aina välillä tällaisia kuureja niin saan painoa pikkuhiljaa alaspäin. Mutta työlästä se on.

Vierailija
14/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-500kcal vuorokaudessa on -0,5kg läskiä pois viikossa. Se on aika helppo kaava. Yleensä alussa lähtee vähän reilumminkin painoa, koska nesteet lähtee.

Vierailija
15/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali ei laihduta vaan vahvistaa lihaksia. Ulkona pitkiä kävelylenkkejä niin alkaa rasva sulamaan.

Vierailija
16/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu tuottaa tulosta heti: aineenvaihdunta, sydän ja keuhkot, verenkierto. Kuntoilulajit ja tavoitteet ovat erilaisia. Pyöräily on yksi parhaista, hiihto ja sauvakävely, uinti. Kuntosalilla on eri ohjelmia eri ikäisille ja eri tavoitteisiin. Itse olen 67-vuotias nainen ja kuntourheilen n. 15 tuntia viikossa. Kesällä enemmän tietysti. Suosikkilajini on pyöräily, talvella hiihto.

Vierailija
17/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihastreeni ja oikea dieetti laihduttaa vaikka lihakset eivät kehittyisi,se estää lihasten kulumisen energiaksi.

Vierailija
18/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali ei laihduta vaan vahvistaa lihaksia. Ulkona pitkiä kävelylenkkejä niin alkaa rasva sulamaan.

Täysin väärin.Lihasharjoittelu on ainoa joka estää energian ottoa lihaksista ja edistää rasvan palamista jos vaan dieetti on sopiva.

Vierailija
19/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin väärin.Lihasharjoittelu on ainoa joka estää energian ottoa lihaksista ja edistää rasvan palamista jos vaan dieetti on sopiva.

Höpö höpö! Molempia tarvitaan. Lihasharjoittelu laihduttaa vasta sitten, kun oikeasti pääsee kunnon painoihin. Siksi kardio on tärkeää. Kroppa taas tottuu kardioon niin nopeasti, että jotta se laihduttaisi, joutuisi koko ajan tehdä enemmän, rankemmin ja pidemmän aikaa.

Vierailija
20/20 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ilmeisesti tiedä, että tehokkain rasvanpoltto tapahtuu matalalla sykkeellä pitkäkestoista liikuntaa harrastamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän