Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten motivoitua työelämään kun on erakkoluonne ja tulen toimeen hyvin vähällä?

Vierailija
11.04.2023 |

Koen että tulen toimeen työttömänä aivan hyvin koska en halua "osallistua yhteiskuntaan", käydä kahviloissa, matkustaa tai käyttää merkkivaatteita. Vaikka tukia laskettaisiin niin pärjäisin silti aivan hyvin. En kaipaa sosiaalista osallisuutta koska useimmat ihmiset vaikuttavat negatiivisilta, paljon valitusta turhasta, ahdistuneisuutta ynnä muuta. Jos kaipaan mielekästä tekemistä pystyn keksimään sitä itse ilman että joku käskee mitä tehdä. Mitä tarjottavaa työelämällä voisi olla minulle?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö häiritse, että elät toisten siivellä? Toiset käy töissä, jotta sinä voit laiskotella, ja se on sulle ihan ok?

Häiritsee se vähän mutta koska en ole sosiaalinen en välitä ihmisten mielipiteistä kovin paljoa.

Mitä tekisit jos kaikki tuet lakkautettaisiin

Veisin kaupasta ruokaa oman käden oikeudella. Suomessa on kuitenkin 1,5 miljoonaa ihmistä joka saa tukia ja vain 7500 poliisia. Vankilapaikkoja on vain muutama tuhat. Ei kaikille voi tulla seuraamuksia.

Täällä vastailee nyt joku puolestani. En tiedä mitä tekisin jos tuet lakkautettaisiin. En pidä sitä todennäköisenä. Kovaa nälkää näkevä ihminen käyttäytyy puhtaasti vaistojen varassa kuten eläimet ja en voi tietää millaista se käyttäytyminen sitten omalta osalta olisi. Pyytäisinkö apua vai varastaisinko.

Jos tuet lakkautettaisiin, silloinhan työnantajan pitäisi ottaa mut heti töihim, sinne minne haen. Olisipa se työnantajalle kova paikka ottaa ujo ja hiljainen vailla työkokemusta oleva töihin kun yleensä meitä syrjitään.

Miksi et itse luo itsellesi työpaikkaa, vaikka yrittäjänä? Eivät ne työpaikat itsestään synny. Työnantajat ovat tehneet valtavasti töitä työpaikkojen eteen.

Miten voi luoda yrityksen kun ei osaa mitään eikä mikään kiinnosta.

Vierailija
42/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö häiritse, että elät toisten siivellä? Toiset käy töissä, jotta sinä voit laiskotella, ja se on sulle ihan ok?

Miksi tämä ketään häiritsisi. Emme me ole ketään töihin pakottaneet. Ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa. Itse olen tuottanut useamman rahasammon tähän maailmaan että hyvällä omalla tunnolla laiskottelen mielluummin kuin ahdistun kaltaistesi kuspäiden kanssa työssä- Eri

Vai olet tuottanut oikein useammankin rahasammon :D

Todellisuudessa olet kelan rahoilla loisiva luuseri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee se vähän mutta koska en ole sosiaalinen en välitä ihmisten mielipiteistä kovin paljoa.

Veisin kaupasta ruokaa oman käden oikeudella. Suomessa on kuitenkin 1,5 miljoonaa ihmistä joka saa tukia ja vain 7500 poliisia. Vankilapaikkoja on vain muutama tuhat. Ei kaikille voi tulla seuraamuksia.

Täällä vastailee nyt joku puolestani. En tiedä mitä tekisin jos tuet lakkautettaisiin. En pidä sitä todennäköisenä. Kovaa nälkää näkevä ihminen käyttäytyy puhtaasti vaistojen varassa kuten eläimet ja en voi tietää millaista se käyttäytyminen sitten omalta osalta olisi. Pyytäisinkö apua vai varastaisinko.

Jos tuet lakkautettaisiin, silloinhan työnantajan pitäisi ottaa mut heti töihim, sinne minne haen. Olisipa se työnantajalle kova paikka ottaa ujo ja hiljainen vailla työkokemusta oleva töihin kun yleensä meitä syrjitään.

Miksi et itse luo itsellesi työpaikkaa, vaikka yrittäjänä? Eivät ne työpaikat itsestään synny. Työnantajat ovat tehneet valtavasti töitä työpaikkojen eteen.

Miten voi luoda yrityksen kun ei osaa mitään eikä mikään kiinnosta.

No aika onneton olet

Vierailija
44/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kertakaikkiaan mene jakeluun, millä oikeudella työkykyinen mutta töitä tekemätön ihminen käyttää yhteiskunnan palveluja ja saa tililleen toisten hankkimaa rahaa. Kyllä yhteiskunnasta saa vetäytyä pois ja tehdä mitä ikinä huvittaa, mutta sitä ei pidä tehdä toisten rahoilla. Miksi minun veronmaksajana pitäisi elättää tällaista porukkaa? 

Raamatussa sanotaan, että joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä. Mielestäni asia on juuri näin.

Vierailija
45/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin kannattaisi ryhtyä fregaaniksi (=etsiä kauppojen roskiksista ruokaa) tai viljellä itse ruokansa.

Vierailija
46/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö. Maksat veroja yhteiskunnalle palkastasi, mitä sosiaalietuudet eivät ole. Työ antaa sisältöä elämään. Myös osa-aikatöitä voi tehdä. Siivouksetkin hoidetaan yleensä sellaisiin aikoihin, ainakin toimistot, kun muita ei paikalla. Sopii erakollekin.

Vierailija
47/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei kertakaikkiaan mene jakeluun, millä oikeudella työkykyinen mutta töitä tekemätön ihminen käyttää yhteiskunnan palveluja ja saa tililleen toisten hankkimaa rahaa. Kyllä yhteiskunnasta saa vetäytyä pois ja tehdä mitä ikinä huvittaa, mutta sitä ei pidä tehdä toisten rahoilla. Miksi minun veronmaksajana pitäisi elättää tällaista porukkaa? 

Raamatussa sanotaan, että joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä. Mielestäni asia on juuri näin.

Ei nyky-yhteiskunnasta vetäydytä pois. Jollain tasolla toki voi, mutta täysin ei anneta. Sama loisia siis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan