Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten motivoitua työelämään kun on erakkoluonne ja tulen toimeen hyvin vähällä?

Vierailija
11.04.2023 |

Koen että tulen toimeen työttömänä aivan hyvin koska en halua "osallistua yhteiskuntaan", käydä kahviloissa, matkustaa tai käyttää merkkivaatteita. Vaikka tukia laskettaisiin niin pärjäisin silti aivan hyvin. En kaipaa sosiaalista osallisuutta koska useimmat ihmiset vaikuttavat negatiivisilta, paljon valitusta turhasta, ahdistuneisuutta ynnä muuta. Jos kaipaan mielekästä tekemistä pystyn keksimään sitä itse ilman että joku käskee mitä tehdä. Mitä tarjottavaa työelämällä voisi olla minulle?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö häiritse, että elät toisten siivellä? Toiset käy töissä, jotta sinä voit laiskotella, ja se on sulle ihan ok?

Vierailija
2/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, mutta se on vaan kärsittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan kohtele sua huonosti tolla elämäntyylillä.

Itse ainakin sai aina muistutusta työttömänä miten loinen, arvoton, mitätön toisten siivellä eläjä olen. Jopa suku käänsi selkänsä.

Olisin pärjännyt hyvin työttömänäkin.

Vierailija
4/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö häiritse, että elät toisten siivellä? Toiset käy töissä, jotta sinä voit laiskotella, ja se on sulle ihan ok?

Häiritsee se vähän mutta koska en ole sosiaalinen en välitä ihmisten mielipiteistä kovin paljoa.

Vierailija
5/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee se vähän mutta koska en ole sosiaalinen en välitä ihmisten mielipiteistä kovin paljoa.

Siinä tapauksessa yhteiskunnan ei pitäisi maksaa sinulle euroakaan.

Vierailija
6/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit jos kaikki tuet lakkautettaisiin

Vierailija
7/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla joku perijä jonka omaisuus tulee siitä että teki sotapalveluksen jollekin Ruotsin kuninkaalle vuonna miekka ja kivi, laiskottelee ja elää osingoilla jotka tuotetaan vähemmän onnekkaiden selkänahasta.

Itse en ole ihan noin rikas, mutta olen perinyt sen verran omaisuutta että töihin en ole koskaan mennyt. Kesätöitä tein kerran kun olin 15.

En sinänsä ymmärrä retorista tai loogista eroa näiden kahden välillä. Se, mistä se raha tulee ei ole relevanttia. Oli kyseessä verovarat tai sellaisen yhtiön osingot jonka palveluita lähes kaikkien ihmisten on pakko käyttää (päivittäistavarat, sellutavara jne.) niin sinä maksat minunkin elämisen ilman että minä teen mitään.

Vierailija
8/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama että olen pienestä asti ollut herkkä, pelkään sosiaalisia tilanteidta ja ihmisiä ja olen tosi arka. Vaikea kuvitella itseäni mihinkään työporukkaan mukaan. Olen myös koittanut "parantaa" itseäni terapialla ja lääkkeillä, mutta tullut siihen lopputulokseen että tämä on vain perusluonteeni ja jonkinlainen turvattomuus joka kumpuaa lapsuudesta. Joku etätyö ehkä sopisi, mutta en ole tällä hetkellä löytänyt. Elän myös tosi "askeettisesti" esim olen nukkunut monta vuotta ihan patjalla. Vihaan shoppailua ja en oikeasti tiedä mihin rahat laittaisi jos olisi säännöllinen palkka. Pelottaisi että se alkaisi myös ahdistaa liikaa, että on rahaa vain roikkumassa ja ei tiedä mitä sillä tekee. Suurten ostosten tekeminen esim huonekalujen ahdistaa paljon. Matkusteluakaan en harrasta, joten mihin ne rahat sitten käyttäisi? Mutta eniten pelottaa työelämässä tapahtuva burn outti, kun pitäisi suorittaa, ja suorittaa, että miten herkkänä ihmisenä kestää sellaista jatkuvaa "ryöpytystä". Oon myös sellainen, että muistan herkästi kaikki negatiivisest asiat mitä ihmiset sanoneet vuosien verralla, en lainkaan niitä hyviä.  Vaikea tilanne jotenkin.

Vierailija
9/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veisin kaupasta ruokaa oman käden oikeudella. Suomessa on kuitenkin 1,5 miljoonaa ihmistä joka saa tukia ja vain 7500 poliisia. Vankilapaikkoja on vain muutama tuhat. Ei kaikille voi tulla seuraamuksia.

Vierailija
10/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veisin kaupasta ruokaa oman käden oikeudella. Suomessa on kuitenkin 1,5 miljoonaa ihmistä joka saa tukia ja vain 7500 poliisia. Vankilapaikkoja on vain muutama tuhat. Ei kaikille voi tulla seuraamuksia.

Varastaisit mieluummin kuin tekisit töitä?

Vierailija
11/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan kohtele sua huonosti tolla elämäntyylillä.

Itse ainakin sai aina muistutusta työttömänä miten loinen, arvoton, mitätön toisten siivellä eläjä olen. Jopa suku käänsi selkänsä.

Olisin pärjännyt hyvin työttömänäkin.

Aidot ihmiset ei kohtele. Ne jotka arvostaa toista vain työn perusteella, juu, mutta tuollaisiin ihmisiin ei kannata pitää yhteyttä. Kukaan ei loppujen lopuksi tiedä miksi joku ei halua käydä töissä, voi olla omia ongelmia mistä ei halua kertoa. Ei kaikki ole vain laiskoja.

Vierailija
12/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua työporukkaan mukaan ettei paska tartu.

Vierailija
13/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn säästää työmarkkinatuista isojakin summia, olen kertonut tästä perheelleni ja he ihmettelee miten. Koska elän tosi askeettisesti. Muut tuhlaa rahat päihteisiin, herkkuihin, krääsään. Itselläni ne menee vain tarpeellisiin juttuihin. 

Vierailija
14/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastaisit mieluummin kuin tekisit töitä?

Totta kai tekisin mielummin töitä. Ei sinne palkkatöihin kuitenkaan vain "mennä".  Ja vertailun vuoksi, olen ollut 17 vuotta työelämässä.

Miksi jotkut luulevat että työ olisi rangaistus? Sehän on parasta mitä elämässä voi olla, työpaikka josta saa hyvää palkkaa ja ei tarvitse hakea Kelan tukia.

Vierailija
15/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona aikahan opetti, että kuka vaan voi milloin tahansa jäädä työttömäksi, eli miksi ja mitä varten tuet lakkautettaisiin? lisäksi, jos työvoimapula noin iso, miksei työnantajat ota töihin niitä ketkä hakevat? Esim itse tehnyt 300 hakemusta, ei otettu töihin koska ei tarpeeksi kokkemusta.

Vierailija
16/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisit mieluummin ruokajonoihin kuin varastaisit kaupasta tai muilta, eikös vain.

Vierailija
17/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyn säästää työmarkkinatuista isojakin summia, olen kertonut tästä perheelleni ja he ihmettelee miten. Koska elän tosi askeettisesti. Muut tuhlaa rahat päihteisiin, herkkuihin, krääsään. Itselläni ne menee vain tarpeellisiin juttuihin. 

Sama. En ikinä juo tai polta. Ainoa paheeni on mm. design, taide jne., minulla kävi myös tuuri ja sain vuokralle halvalla melko ison kämpän hyvältä alueelta.

Jos elämästäni tehtäisiin tv-sarja niin kokoomuslaiset kiehuisivat raivosta. Minulla on pelkästään antiikkia ja designia noin 15 tonnin edestä.

En ole mitään vilunkia tai kepulikonsteja harrastanut, ainoastaan jättänyt tuhlaamatta rahaa yli vuosikymmenen aikana sellaisiin turhakkeisiin kuin alkoholijuomat, tupakka tai huumeet.

Vierailija
18/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua työporukkaan mukaan ettei paska tartu.

"normaali" työporukoissa pärjää vain ne sosiaalisesti lahjakkaat ja ulospäin suuntauneet. Mut on sosiaalisesti kömpelönä ja hiljaisena kiusattu "ulos" useista työpaikoilta. Olen siis saanut kuulla ihan varkaus syytteitä, vaikka en tehnyt mitään. 

Jokainen muistaa sen hiljaisen ja ujon tyypin kouluajoilta. Minä olen se. silloinkin jo kiusattiin. Sama meno jatkuu aikuisena työelämässä.

Vierailija
19/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisit mieluummin ruokajonoihin kuin varastaisit kaupasta tai muilta, eikös vain.

Leipäjonoissa on nykyään ihan kirjaimellisesti usein pelkkää leipää kun hyvätuloiset vievät punalaputetut tuotteet nenän edestä. Monesti jakelu loppuu jo muutaman kymmenen jonottajan jälkeen kun tavaraa ei yksinkertaisesti enää ole. Jonossa on sen sijaan satoja ihmisiä. EU:n ruoka-apu on 20 euroa ja sillä ei pitkälle pötki.

Ja jos olet keliaakikko, niin onnea vaan leipäjonon kanssa kun 99% tuotteista sisältää gluteenia.

Vierailija
20/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä kauppiaan hakkaisin oman käden oikeudella naamasi turvoksiin mikäli jäisit kiinni kaupassani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi