Miten motivoitua työelämään kun on erakkoluonne ja tulen toimeen hyvin vähällä?
Koen että tulen toimeen työttömänä aivan hyvin koska en halua "osallistua yhteiskuntaan", käydä kahviloissa, matkustaa tai käyttää merkkivaatteita. Vaikka tukia laskettaisiin niin pärjäisin silti aivan hyvin. En kaipaa sosiaalista osallisuutta koska useimmat ihmiset vaikuttavat negatiivisilta, paljon valitusta turhasta, ahdistuneisuutta ynnä muuta. Jos kaipaan mielekästä tekemistä pystyn keksimään sitä itse ilman että joku käskee mitä tehdä. Mitä tarjottavaa työelämällä voisi olla minulle?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama että olen pienestä asti ollut herkkä, pelkään sosiaalisia tilanteidta ja ihmisiä ja olen tosi arka. Vaikea kuvitella itseäni mihinkään työporukkaan mukaan. Olen myös koittanut "parantaa" itseäni terapialla ja lääkkeillä, mutta tullut siihen lopputulokseen että tämä on vain perusluonteeni ja jonkinlainen turvattomuus joka kumpuaa lapsuudesta. Joku etätyö ehkä sopisi, mutta en ole tällä hetkellä löytänyt. Elän myös tosi "askeettisesti" esim olen nukkunut monta vuotta ihan patjalla. Vihaan shoppailua ja en oikeasti tiedä mihin rahat laittaisi jos olisi säännöllinen palkka. Pelottaisi että se alkaisi myös ahdistaa liikaa, että on rahaa vain roikkumassa ja ei tiedä mitä sillä tekee. Suurten ostosten tekeminen esim huonekalujen ahdistaa paljon. Matkusteluakaan en harrasta, joten mihin ne rahat sitten käyttäisi? Mutta eniten pelottaa työelämässä tapahtuva burn outti, kun pitäisi suorittaa, ja suorittaa, että miten herkkänä ihmisenä kestää sellaista jatkuvaa "ryöpytystä". Oon myös sellainen, että muistan herkästi kaikki negatiivisest asiat mitä ihmiset sanoneet vuosien verralla, en lainkaan niitä hyviä. Vaikea tilanne jotenkin.
Mä olen myös lapsesta asti ujo ja arka herkkis.
Sain burnoutin 30-vuotiaana.
Olen siitä asti ollut työkyvyttömyyseläkkeellä.
Yhteiskunta: sitä saa mitä tilaa.
Pitäköön tunkkinsa, en sitä ja sen muurahaisia kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö häiritse, että elät toisten siivellä? Toiset käy töissä, jotta sinä voit laiskotella, ja se on sulle ihan ok?
Häiritsee se vähän mutta koska en ole sosiaalinen en välitä ihmisten mielipiteistä kovin paljoa.
Mitä tekisit jos kaikki tuet lakkautettaisiin
Veisin kaupasta ruokaa oman käden oikeudella. Suomessa on kuitenkin 1,5 miljoonaa ihmistä joka saa tukia ja vain 7500 poliisia. Vankilapaikkoja on vain muutama tuhat. Ei kaikille voi tulla seuraamuksia.
Täällä vastailee nyt joku puolestani. En tiedä mitä tekisin jos tuet lakkautettaisiin. En pidä sitä todennäköisenä. Kovaa nälkää näkevä ihminen käyttäytyy puhtaasti vaistojen varassa kuten eläimet ja en voi tietää millaista se käyttäytyminen sitten omalta osalta olisi. Pyytäisinkö apua vai varastaisinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö häiritse, että elät toisten siivellä? Toiset käy töissä, jotta sinä voit laiskotella, ja se on sulle ihan ok?
Häiritsee se vähän mutta koska en ole sosiaalinen en välitä ihmisten mielipiteistä kovin paljoa.
Veisin kaupasta ruokaa oman käden oikeudella. Suomessa on kuitenkin 1,5 miljoonaa ihmistä joka saa tukia ja vain 7500 poliisia. Vankilapaikkoja on vain muutama tuhat. Ei kaikille voi tulla seuraamuksia.
Ja minä kauppiaan hakkaisin oman käden oikeudella naamasi turvoksiin mikäli jäisit kiinni kaupassani.
Ei mitään armoa varkaille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kauppiaan hakkaisin oman käden oikeudella naamasi turvoksiin mikäli jäisit kiinni kaupassani.
Hae apua väkivaltaisiin fantasioihisi
Se on ihana tunne kun nenärusto murtuu nyrkin osuessa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama että olen pienestä asti ollut herkkä, pelkään sosiaalisia tilanteidta ja ihmisiä ja olen tosi arka. Vaikea kuvitella itseäni mihinkään työporukkaan mukaan. Olen myös koittanut "parantaa" itseäni terapialla ja lääkkeillä, mutta tullut siihen lopputulokseen että tämä on vain perusluonteeni ja jonkinlainen turvattomuus joka kumpuaa lapsuudesta. Joku etätyö ehkä sopisi, mutta en ole tällä hetkellä löytänyt. Elän myös tosi "askeettisesti" esim olen nukkunut monta vuotta ihan patjalla. Vihaan shoppailua ja en oikeasti tiedä mihin rahat laittaisi jos olisi säännöllinen palkka. Pelottaisi että se alkaisi myös ahdistaa liikaa, että on rahaa vain roikkumassa ja ei tiedä mitä sillä tekee. Suurten ostosten tekeminen esim huonekalujen ahdistaa paljon. Matkusteluakaan en harrasta, joten mihin ne rahat sitten käyttäisi? Mutta eniten pelottaa työelämässä tapahtuva burn outti, kun pitäisi suorittaa, ja suorittaa, että miten herkkänä ihmisenä kestää sellaista jatkuvaa "ryöpytystä". Oon myös sellainen, että muistan herkästi kaikki negatiivisest asiat mitä ihmiset sanoneet vuosien verralla, en lainkaan niitä hyviä. Vaikea tilanne jotenkin.
Pitäköön tunkkinsa, en sitä ja sen muurahaisia kaipaa.
Olen yli empaattinen ja kiltti ja olen huomannut että suurin osa ihmistiä ei juurikaa n ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa yrittää. Olen melko isokokoinen, ja jos todella nälkä uhkaa niin laittaisin sinut hengiltä asiaa sen enempää miettimättä. Suomessa vankila on kuitenkin melko leppoisa paikka vaikka joutuisi vuosiakin viettämään siellä.
Tämän lisäksi vankilassa saa useita lämpimiä aterioita päivässä, saa käydä kuntosalilla, saa lukea kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua työporukkaan mukaan ettei paska tartu.
"normaali" työporukoissa pärjää vain ne sosiaalisesti lahjakkaat ja ulospäin suuntauneet. Mut on sosiaalisesti kömpelönä ja hiljaisena kiusattu "ulos" useista työpaikoilta. Olen siis saanut kuulla ihan varkaus syytteitä, vaikka en tehnyt mitään.
Jokainen muistaa sen hiljaisen ja ujon tyypin kouluajoilta. Minä olen se. silloinkin jo kiusattiin. Sama meno jatkuu aikuisena työelämässä.
Olisi hienoa että nämä herkemmät ihmiset kohtaisi toisensa työyhteisössä. Taitavat vaan kaikki olla työttömiä kun ne kiusaajat valitaan työelämään ulospäinsuuntautuneisuuden vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vastailee nyt joku puolestani. En tiedä mitä tekisin jos tuet lakkautettaisiin. En pidä sitä todennäköisenä. Kovaa nälkää näkevä ihminen käyttäytyy puhtaasti vaistojen varassa kuten eläimet ja en voi tietää millaista se käyttäytyminen sitten omalta osalta olisi. Pyytäisinkö apua vai varastaisinko.
Jos tuet lakkautettaisiin, silloinhan työnantajan pitäisi ottaa mut heti töihim, sinne minne haen. Olisipa se työnantajalle kova paikka ottaa ujo ja hiljainen vailla työkokemusta oleva töihin kun yleensä meitä syrjitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin söisin ruokasi valvontakameraan katsoen. Sen jälkeen ráiskaisin sinut kameralla siten että jälkipolvillekin jää muisto siitä miten kokoomuslainen vässykkä yritti riehuen taltuttaa ihmisiä jotka vain täyttivät vatsaansa.
Ap, ei sulla ole muuta syytä osallistua kuin sitten, jos haluaisit kehittää itseäsi ja taitojasi jollain alalla.
Oletko opiskellut, onko sinulla ollut erityistä mielenkiintoa johonkin alaan?
Usein ihmiset suuntautuvat johonkin jo nuorena, ihan omasta halustaan. Se sitten vie mennessään. Ihmiset saavat mielihyvää tehdessään jotain omasta mielestä mukavaa ja/tai yhteiskunnallisesti hyödyllistä.
Sinähän voisit ruveta yrittäjäksi, eikö? Näin olisit oma pomosi, tekisit itselle kiintoisia asioita ja kaupan päälle elättäisit itsesi. Miltä kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua työporukkaan mukaan ettei paska tartu.
"normaali" työporukoissa pärjää vain ne sosiaalisesti lahjakkaat ja ulospäin suuntauneet. Mut on sosiaalisesti kömpelönä ja hiljaisena kiusattu "ulos" useista työpaikoilta. Olen siis saanut kuulla ihan varkaus syytteitä, vaikka en tehnyt mitään.
Jokainen muistaa sen hiljaisen ja ujon tyypin kouluajoilta. Minä olen se. silloinkin jo kiusattiin. Sama meno jatkuu aikuisena työelämässä.
Olisi hienoa että nämä herkemmät ihmiset kohtaisi toisensa työyhteisössä. Taitavat vaan kaikki olla työttömiä kun ne kiusaajat valitaan työelämään ulospäinsuuntautuneisuuden vuoksi
On meilläkin omat puolemme mitä varmaan tarvittaisiin esim empaattisuus ja kiltteys mutta ikävä kyllä näitäkin aletaan sitten käyttää hyväksi normaali työporukassa
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä ketään häiritsisi. Emme me ole ketään töihin pakottaneet. Ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa. Itse olen tuottanut useamman rahasammon tähän maailmaan että hyvällä omalla tunnolla laiskottelen mielluummin kuin ahdistun kaltaistesi kuspäiden kanssa työssä- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäköön tunkkinsa, en sitä ja sen muurahaisia kaipaa.Olen yli empaattinen ja kiltti ja olen huomannut että suurin osa ihmistiä ei juurikaa n ole.
Näin juuri. Ihmiset ovat myös erittäin itsekkäitä, oman edun tavoittelijoita.
Olen ruvennut erakoksi. Asun yksin maalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei sulla ole muuta syytä osallistua kuin sitten, jos haluaisit kehittää itseäsi ja taitojasi jollain alalla.
Usein ihmiset suuntautuvat johonkin jo nuorena, ihan omasta halustaan. Se sitten vie mennessään. Ihmiset saavat mielihyvää tehdessään jotain omasta mielestä mukavaa ja/tai yhteiskunnallisesti hyödyllistä.
Sinähän voisit ruveta yrittäjäksi, eikö? Näin olisit oma pomosi, tekisit itselle kiintoisia asioita ja kaupan päälle elättäisit itsesi. Miltä kuulostaa?
Itselläni ainakin mielenkiinto taidetta kohtaan. Mutta kuten sanoin, olen hakenut näihin paikkoihin ja en ole päässyt koska työkokemusta nolla. Ammattikin on tältä alalta. Yrittäminen ei taas sovi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit sanoa että ap laiskottelee? Moni työssäkäyvä loisii ja on tehoton työssään, laiskottelee. Elän itse nk. tuilla ja rääkkään itseäni piippuun 7 vrk/vko, ei ole tervettä tämäkään, tiedän.
Vapaamatkustajia on monessa työpaikassa. Pääsevät liian vähällä vaivalla palkkaansa nähden.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa elokuvat ja ne ovat intohimo. Saisiko siitä ammatin, en halua ohjata, tuottaa tai tehdä lavasteita. Nautin vain katselusta
Minua motivoi mahdollisuus erakoitua vielä enemmän.
Haluan, että voin maksaa laskuni tai paremminkin laittaa ne menemään suoraveloituksella loppuelämäni ilman, että tililleni tarvitsee tulla rahaa yhtään mistään. Itse asiassa haluaisin eroon koko tilistä, mutta se ei valitettavasti ole realismia.
Näen aivan mahdollisena, että ainoat ihmiskontaktini voisivat olla erilaiset pakettien tai toimitusten toimittajat ja vuosittainen perussairauden kontrolli.
Elämässäni tapahtui jo ensimmäisenä 20 vuotena aivan liikaa ja sen jälkeen en ole halunnut mitään muuta kuin olla rauhassa. Työllä ja minimalistisella elämäntavalla mahdollistan sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuet lakkautettaisiin, silloinhan työnantajan pitäisi ottaa mut heti töihim, sinne minne haen. Olisipa se työnantajalle kova paikka ottaa ujo ja hiljainen vailla työkokemusta oleva töihin kun yleensä meitä syrjitään.
Miksi et itse luo itsellesi työpaikkaa, vaikka yrittäjänä? Eivät ne työpaikat itsestään synny. Työnantajat ovat tehneet valtavasti töitä työpaikkojen eteen.
Hae apua väkivaltaisiin fantasioihisi