Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko nyt ottaa 2 vuoden määräaikainen sähkö?

Vierailija
11.04.2023 |

Hinta on nyt suurin piirtein 10 senttiä/kWh.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kannattaa, ainakaan vielä.

Maksan itse Helenille vielä toistaiseksi 20 senttiä Kwh, mutta olen saanut sähkönkäyttöni laskettua minimiin, joten muutama kuukausi ylihintaa ei haittaa.

Uskoisin, että kesään mennessä sähkönhinta tulee laskemaan pitkäaikaisissa sopimuksissakin 5:n sentin hujakoille, elleivät ahneets sähköfirmat sitten aseta sopimusehtoihin jotain konkeloa jonka avulla pystyvät nostamaan hintaa sopimuskauden aikana.

Vierailija
2/5 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PKS:n tämänhetkinen kiinnityshinta vuoden 2024 kesälle on reilu 5 snt/kWh: https://live.pks.fi/Hinnankiinnitys/Jaksot.

Itse menen toistaiseksi pörssisähköllä, katsotaan sitten kesällä, jos ja kun tarjolla on 5-6 snt/kWh hintaisia määräaikaisia sopimuksia tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaasti kiinteät määräaikaiset sopparit tulee katoamaan ja tilalle tulee nämä hybridisopimukset jossa on sähkönmyyjälle kaikki parhaat samassa paketissa eli kiinteä sähkön perushinta ja siihen päälle vielä pörssin heittelyiden mukaan muuttuva osuus.

Vierailija
4/5 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 10 senttiä ole mikään kovin paha. Sillä ainakin varmistaisi hinnan jos ensi talvena pörssisähkö on taas jossain hirmuhinnoissa. Voihan se olla että pitkäaikaisten soppareiden hinta laskee vielä joitain senttejä. Mietin että joidenkin senttien lasku Vs. Kymmenien senttien nousu.

AP

Vierailija
5/5 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut sähkölämmitteisessä omakotitalossa niin sähkölaskun ennakoitavuus talvikuukausina on mielenrauhaa tuova juttu. Jos 2v määräaikainen liian pitkä niin 1v löytyy Heleniltä. Näkeepähän vuodessakin onko Olkiluodosta mitään vakaampaa sähköntuotantoa luvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan