Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: THL ja Kela haluavat, että Suomessa otetaan käyttöön sokeri-, suola- ja rasvaverot

Vierailija
11.04.2023 |

https://yle.fi/a/74-20026402

Mitäs siihen sanotte? Sipsien ja keksien mussutus jää sikseen, parsakaalia tilalle!

Kommentit (318)

Vierailija
221/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt suomalaiset mammat laihtuvat

Kaljamahaiset papat myös! Mutta sitähän sinä et naisvihaltasi tietenkään näe

Naisethan tänne vaan kirjoittaa vauvapalstalle! Vai mistä päättelet edellisen sukupuolen? Vai onko jokin vaan?

Vierailija
222/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannatan. Mutta toivottavasti myös hevi-hintoja lasketaan. Yksi paprika maksoi eilen kaksi euroa ja siinä alkaa jo tulla kipuraja vastaan.

t. Ylipainoinen, joka ei syö sen paremmin sokeria kuin sipsejä

Taivaastako se ylipaino on tipahtanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkä aika siitä kun ehdotin tätä täällä palstalla. Nämä verot korvamerkittävä sitten terveydenhuollon parantamiseen.

Vierailija
224/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään ihan ok, mutta huono juttu köyhimille, sillä yleensä rasvainen ja sokerinen ruoka ollut halvempaa ns. Roska ruokaa.

Vierailija
225/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pitkä aika siitä kun ehdotin tätä täällä palstalla. Nämä verot korvamerkittävä sitten terveydenhuollon parantamiseen.

Ehei. Ne käytetään halal-lihaa syövien kulttuurihenkilöiden kotouttamiseen.

Vierailija
226/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinällään ihan ok, mutta huono juttu köyhimille, sillä yleensä rasvainen ja sokerinen ruoka ollut halvempaa ns. Roska ruokaa.

Mutta onko näin? Ostaa paketillisen kauraa ja keittää puuroa. Ostaa makaronia ja siihen vähän jauhelihaa mukaan. Ei ole kallista.

Kasvikset on, mutta kesäaikaan niitäkin voi kasvattaa itse.

Vierailija
227/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan myös köyhemmille käyttöön omat kaupat mihin rikkailla ei ole asiaa. Menkööt sinne Herkkuun ostoksille. Köyhille terveellistä ruokaa halvemmalla. Alkopullot myös 50% kalliimmiksi samoin rööki niitä kun ei tarvi kukaan yhtään mihinkään.

Vierailija
228/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ole kukaan kotouttanut yhtään mihinkään vaikka halal lihaa syönkin on muuten halvempaakin.

Vierailija
229/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähäkö olis hyvä jos tulis kunnon veronkorotukset, varsinkin karkkeihin. Oon pahassa sokerikoukussa, alkais munkin karkin mättämiset vähenemään jos karkkipussi maksaisi esim. 10 euroa.

Vierailija
230/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ole kukaan kotouttanut yhtään mihinkään vaikka halal lihaa syönkin on muuten halvempaakin.

Et ole muunkulttuurinen henkilö.

Vierailija
231/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä rikkaat vie 60% ale tuotteetkin mitä ne vielä haluaa. Sielun varmaan kun omat on jo tuhottu.,

Vierailija
232/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät keksineet vaihtaa valkoista sokeria ruokosokeriin, suolaa himalajan suolaan.. Ja vaikka voita leivänpäälle.

Tarkoituksella tehtyjä erittäin epäterveellisiä valintoja ovat asiantuntijat tehneet.

Näitä esimerkkejä voi keksiä vähän joka asiasta.

Pitäisiköhän joskus tuoda muutos. 

Eikä tässä ole kyse voittojen maksimoinnista.

Vierailija
233/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmien ja kasvisten alv nollaan niin jo alkavat maistua.

Vierailija
234/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko näin? Ostaa paketillisen kauraa ja keittää puuroa. Ostaa makaronia ja siihen vähän jauhelihaa mukaan. Ei ole kallista.

Vaan yleensä kasvien kasvattaminen itse on hiton kallis harrastus.

Vierailija
235/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa poistetaan ensin yritystuet ja yritysten saamat veronalennukset. Sitten poliittisten, ay-liikkeen ja työnantajajärjestöjen verovapaat osingot, kuten Kojamon jakamat ns yleishyödyllisille yhteisöille. Miljardeja saadaan valtion kassaan.

Vierailija
236/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi elää pelkällä sokerirasvamössöllä, koska, se ei vie nälkää pois yhtään. Päinvastoin.

Vierailija
237/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan yleensä kasvien kasvattaminen itse on hiton kallis harrastus.

Riippuu mistä roikkuu.

Jos on päättänyt, että vain roiskeläppäpizza on oikean hintainen, niin olkoon sitten niin.

Vierailija
238/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lisää veroja vaan kun veroja ei vielä ole tarpeeksi. Mä haluaisin että tulisi vielä ruokavero ja juomavero eli ne verot tulisi vielä alvin päälle.

Polttoaineessa verotetaan jo verotettua hintaa joten olisi ihanaa jos ruokaan saataisiin sama eli verotettua ruokaa verotetaan lisää.

Ai että me rakastetaan veroja.

Vierailija
239/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset ei oo kesällä kalliita. Halvempia kuin itse kasvattaminen. Kaali ja porkkana on aina halpaa.

Vierailija
240/318 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset ei oo kesällä kalliita. Halvempia kuin itse kasvattaminen. Kaali ja porkkana on aina halpaa.

Problem solved. Terveellisesti syöminen voi olla myös edullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme