Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko keittiöremontti maksaa?

Vierailija
11.04.2023 |

Mihin kannattaa varautua?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, mitä tehdään ja millaisilla kalusteilla. Jos uusitaan kaapistojen ovet, niin ehkä muutma tonni, mutta jos uusitaan koko keittiö kodinkoneineen huippulaadulla kymppitonni ei riitä.

Vierailija
2/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu mahdolliseen asbestipurkuun (useinmiten lattia ja välitilan laatat).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin siitä, mitä tehdään ja millaisilla kalusteilla. Jos uusitaan kaapistojen ovet, niin ehkä muutma tonni, mutta jos uusitaan koko keittiö kodinkoneineen huippulaadulla kymppitonni ei riitä.

Ihan halvimmillakin kodinkoneilla sen kympin saa rikki. 

Vierailija
4/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle uusittiin juuri kaikki: kaapit, tasot, välitilat, laitteet. Mitään rakenteita ei muutettu, vesipisteet ja muut pysyi ennallaan. 20 tonnia kaikkineen.

Vierailija
5/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle uusittiin juuri kaikki: kaapit, tasot, välitilat, laitteet. Mitään rakenteita ei muutettu, vesipisteet ja muut pysyi ennallaan. 20 tonnia kaikkineen.

Onko isokin keittiö?

Vierailija
6/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen remppa kolmen vuoden takaa: 30.000€.

Vierailija
7/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko isokin keittiö?

Ei, reilut 12 neliötä.

Vierailija
8/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipisteen siirto. Lompakko sanoo zing zing. Viemärin roilotus lattiaan jos haluat saarekkeen missä on allas. Zing zing zing. Laitetaanko seinät, lattia ja katto samalla kertaa?

Vierailija
9/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 80-luvun keittiö uusittiin kokonaan pari vuotta sitten. Vanhoista kodinkoneista jäi vain hella, joka oli alle vuoden vanha. Tuli integroidut astianpesukone ja pakastinkaappi, rosterinen jääkaappi ja mikro. 

Isoja vetolaatikoita on 6, pienempiä yhteensä 4 + leikkuulautalaatikko. Korkea kaappi vetolaatikoilla (6 kpl), yläkaappeja 3*pariovelliset + kuivauskaappi + 2 kaappia. Lisänä lasiovellinen korkea kaappi, jossa kaksi ovea. 

Vaihdettiin lattiamateriaali, tapetti ja maalattiin katto ja osa seinää. Välitilaan tuli maitolasi kahteen eri seinään, työtasot uusittiin luonnollisesti myös. 

Hankittiin uusi puuhella. 

Hinta tälle kaikelle oli noin 12500-13000 euroa. 

Vierailija
10/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonni on keittiöremonteissa se rahayksikkö. Pari kolme vähintään, enemmänkin saa menemään helposti.

Vierailija
11/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista saa ilmaisia keittiöitä ja jos itse hakee ja asentaa niin ei maksa mitään...

Vierailija
12/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 80-luvun keittiö uusittiin kokonaan pari vuotta sitten. Vanhoista kodinkoneista jäi vain hella, joka oli alle vuoden vanha. Tuli integroidut astianpesukone ja pakastinkaappi, rosterinen jääkaappi ja mikro. 

Isoja vetolaatikoita on 6, pienempiä yhteensä 4 + leikkuulautalaatikko. Korkea kaappi vetolaatikoilla (6 kpl), yläkaappeja 3*pariovelliset + kuivauskaappi + 2 kaappia. Lisänä lasiovellinen korkea kaappi, jossa kaksi ovea. 

Vaihdettiin lattiamateriaali, tapetti ja maalattiin katto ja osa seinää. Välitilaan tuli maitolasi kahteen eri seinään, työtasot uusittiin luonnollisesti myös. 

Tässä on käsittääkseni pelkät materiaalit? Saat kertoa vähintään kahdella jos joku muu tekee.

Vierailija
13/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keittiösi on 1 neliömetrin läpi ja sulle kelpaa tee-se-itse laatu, roskismateriaalilla, niin pääset hyvin halvalla. Jos keittiösi on 100 neliön kokoinen, vaadit marmori-tasoja, mahonkirunkoja kaappiin ja hieman siihen kultaa ja timanttikoristeita kylkeen, niin sitten se maksaa ja aivan hemmetin paljon.

Vierailija
14/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rivarikolmion pienehkön keittiön remontin hintalapuksi tuli n. 12000-13000. Tuohon hintaan laskettu kaappien rungot ja ovet, välitilan levyt, pöytätasot, allas, hana, liesituuletin, uuni ja kylmälaitteet sekä keittiöasentajan työ sekä sähkö- ja putkityöt, asbestikartoitus ja lopputarkastusraportti. Purkutyöt ja vanhojen kalusteiden poiskuljetuksen hoidimme itse.

Vierailija
15/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöliikkeiltä saa pyytää ihan ilmaiseksi tarjouksia, tekevät oman ehdotuksensa sen pohjalta mitä haluat ja sille annetaan hinta. Muuten aika mahdotonta tietää mitä remontti juuri sinulle maksaisi.

Vierailija
16/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on käsittääkseni pelkät materiaalit? Saat kertoa vähintään kahdella jos joku muu tekee.

Meillä maksoi pelkät koneet enemmän kuin toi 13.000€, toki siinä oli liesi ja uuni mukana, mutta ilman niitäkin pelkät koneet olisi olleet sellaisen 10.000€.

Vierailija
17/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdettiin keittiöön kaikki ovet, tiskiallas ja sen alle tuleva runko putkineen, koska vanha oli laho. Muuten on alkuperäiset rungot kaapeissa ja laatikoissa. Kukaan ei näe sisälle, mutta päällepäin näyttää kuitenkin hienolta, kun värisävyerot luonnovaalean rungon ja valkoisten ovien välillä tasoitettiin vielä maalilla. Lisäksi vaihdettiin kaikki työtasot samannäköiseksi, koska tiskiallas vaihtui pelkkään kahteen altaaseen sen sijaan että olisi ollut metallia koko parin metrin matkalta. Näin oli halvempi ja näyttää itse asiassa kivemmalle.

Välitilalevy lätkäistiin vanhojen välitilalaattojen päälle, kun sitä tiskialtaan runkoa purkaessa lähti vähän laattoja irti. Asentanut tyyppi (remonttihommia ikänsä ammatikseen tehnyt perhetuttava) oli sitä mieltä, että onnistuu niinkin, ettei vanhaa tarvitse purkaa koska se levy lukitsee laatat paikalleen koko matkalta. Olisi muuten saattanut joutua asbestihommiin.

2500 euroa maksoi tämmöinen setti. Toinen samanmoinen olis varmaan vähintäänkin mennyt, jos ei olisi appiukko purkanut ja noita kaverinsa kanssa asentanut. Se asennus (ja purkaminen) maksaa nimittäin ihan järjettömästi, joten tehtiin/teetettiin tutuilla halvemmalla. Lattiat uusittiin muutenkin, niin ei sitäkään tarvinnut tähän budjettiin huomioida, siis jos joku laskee keittiöremppaan seinät ja lattiatkin, eikä vain kalusteita.

Kodinkoneita ei uusittu, mutta liesi on edellisen omistajan jäljiltä niin karmeassa kunnossa, että pitäisi vaihtaa ja ehkä samalla vauhdilla liesituuletinkin, vaikka toimiikin. Jostain vain pitäis rahat saada :D Muut kodinkoneet on vielä kunnossa, asiallisen näköisiä ja riittävän energiatehokkaita.

Kyllä sitä miettii, kun itse rempattiin n. 7000 euron budjetilla keittiö (pintaremppa) ja lattiat koko kämppään + uudet pistorasiat ja vähän maalipintaa, että jos ei olisi ollut ketään auttamassa, olis saanut laittaa nollan tuohon perään ja sitten olisi mennyt remppaan jo enemmän rahaa kuin koko kämpästä maksettiin.

Kylppärin remppaa odotellessa. Sitä kun ei voi vain hoitaa niin, että uutta pintaan peittämään vanhat.

Vierailija
18/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai se maksaa jos on itsellä peukalo keskellä kämmentä eikä osaa itse tehdä mitään. Kallein osuus remontista on työmiesten palkat.

Vierailija
19/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaihdettiin keittiöön kaikki ovet, tiskiallas ja sen alle tuleva runko putkineen, koska vanha oli laho. Muuten on alkuperäiset rungot kaapeissa ja laatikoissa. Kukaan ei näe sisälle, mutta päällepäin näyttää kuitenkin hienolta, kun värisävyerot luonnovaalean rungon ja valkoisten ovien välillä tasoitettiin vielä maalilla. Lisäksi vaihdettiin kaikki työtasot samannäköiseksi, koska tiskiallas vaihtui pelkkään kahteen altaaseen sen sijaan että olisi ollut metallia koko parin metrin matkalta. Näin oli halvempi ja näyttää itse asiassa kivemmalle.

Välitilalevy lätkäistiin vanhojen välitilalaattojen päälle, kun sitä tiskialtaan runkoa purkaessa lähti vähän laattoja irti. Asentanut tyyppi (remonttihommia ikänsä ammatikseen tehnyt perhetuttava) oli sitä mieltä, että onnistuu niinkin, ettei vanhaa tarvitse purkaa koska se levy lukitsee laatat paikalleen koko matkalta. Olisi muuten saattanut joutua asbestihommiin.

2500 euroa maksoi tämmöinen setti. Toinen samanmoinen olis varmaan vähintäänkin mennyt, jos ei olisi appiukko purkanut ja noita kaverinsa kanssa asentanut. Se asennus (ja purkaminen) maksaa nimittäin ihan järjettömästi, joten tehtiin/teetettiin tutuilla halvemmalla. Lattiat uusittiin muutenkin, niin ei sitäkään tarvinnut tähän budjettiin huomioida, siis jos joku laskee keittiöremppaan seinät ja lattiatkin, eikä vain kalusteita.

Kodinkoneita ei uusittu, mutta liesi on edellisen omistajan jäljiltä niin karmeassa kunnossa, että pitäisi vaihtaa ja ehkä samalla vauhdilla liesituuletinkin, vaikka toimiikin. Jostain vain pitäis rahat saada :D Muut kodinkoneet on vielä kunnossa, asiallisen näköisiä ja riittävän energiatehokkaita.

Kyllä sitä miettii, kun itse rempattiin n. 7000 euron budjetilla keittiö (pintaremppa) ja lattiat koko kämppään + uudet pistorasiat ja vähän maalipintaa, että jos ei olisi ollut ketään auttamassa, olis saanut laittaa nollan tuohon perään ja sitten olisi mennyt remppaan jo enemmän rahaa kuin koko kämpästä maksettiin.

Kylppärin remppaa odotellessa. Sitä kun ei voi vain hoitaa niin, että uutta pintaan peittämään vanhat.

Ai niin, yksi iso asia unohtui mainita! Putkimies maksaa järjettömästi, mutta koska meillä oli alkuperäinen hana keittiössä, kun tähän rivariin muutettiin, putkimiehen käynti + 500 euron hana meni taloyhtiön piikkiiin, niin siinä(kin) säästyi tosi paljon rahaa. Jos olisi edellinen asukas oman hanan joskus asennuttanut, niin itse olisi pitänyt tuokin hupi itse maksaa, mutta kävi tuuri.

Vierailija
20/25 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai se maksaa jos on itsellä peukalo keskellä kämmentä eikä osaa itse tehdä mitään. Kallein osuus remontista on työmiesten palkat.

Itse en halunnut tehdä mitään. Tyhjensin keittiön ja lähdin viikon lomamatkalle. Palattuani uusi keittiö odotti. Ihanaa. Keittiö maksoi 21 tuhatta ja työt päälle 2500. Kotitalousvähennys siitä 900 euroa.

Sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi