Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35000 euron häät (lainarahalla)

Vierailija
11.04.2023 |

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009444709.html

Hienoa, että raha liikkuu ja ihmisiä työllistyy, mutta pakko todeta, että ei tulisi itselläni pieneen mieleenkään laittaa tuollaista summaa häihin tai mihinkään muuhunkaan juhlaan. Ei vaikka olisin merkittävästi nykyistä varakkaampi.

Enkä itse lähtisi kolmeksi päiväksi vieraaksi kenenkään häihin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimbon bileet. Sitten voi maksaa ulosottoon koko loppuelämänsä. Äijä häipyy alle vuodessa.

Vierailija
22/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku jaksaa Suomessakin panostaa. Hirvittävä rahasumma, mutta josko olisi kerran elämässä.

Onko se molemmille ensimmäinen kerta? Mistä morsiamen erikoinen sukunimi tulee?

Jutussa kyllä mainittiin, että puolet morsiamen suvusta asuu Mauritiuksella. Että olisko sieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sivistynyttä puhua heti erosta, kun puhutaan naimisiinmenosta.

Vierailija
24/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hääparille! Rakkaus ei koskaan häviä.

Vierailija
25/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai luoja että ovat lapsellisia😄

Vierailija
26/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ne joilla rahaa ON maksavat vaikka mitä miljoonia häistään(kin), mutta sitä en ymmärrä miksi tavallinen tallukka menee ja ottaa VELKAA päästäkseen naimisiin.

Minusta häissä se juhla ei ole se juttu, vaan kahden ihmisen rakkaus ja lupaus rakastaa aina toisiaan. Toki on ihan kiva jos tilaisuus on kauniissa paikassa ja ympärillä sukulaisia/ystäviä jne. mutta ne "bileet" itsessään ei minusta ole se juttu.

Tuossa tuntuu että varsinainen ajatus on kateissa, se MIKSI naimisiin mennään. Ymmärtäisin paremmin jopa sen, että hääpari ottaa velkaa vaikka häämatkaan tmv. 'yhteiseen juttuun', en toki siinäkään tuollaisia summia ymmärtäisi.

Vierailija
27/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on silti realistinen mahdollisuus, joka on hyvä ottaa huomioon kun menee lainarahalla naimisiin. Miltä tuntuisi maksella lainanlyhennyksiä kun eropaperit on jo jätetty?

Vierailija
28/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuon morsiamen instaa ja en oikeasti yllättyisi, jos ero tulee nopeastikin häiden jälkeen. Koko elämä pyörii tuon yhden tapahtuman ympärillä ja on pyörinyt jo pari vuotta, mitäs sitten, kun energiaa ei voi enää käyttääkään THE PÄIVÄN suunnitteluun?

Mies ei vaikuta olevan lainkaan yhtä innostunut ja mitä noita parien kuvia katsoo, niin ei he miltään umpirakastuneelta parilta kyllä näytä. Antaa kuvan, että tärkeintä on ne häät, ei suinkaan parisuhde.

Vierailija
29/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on silti realistinen mahdollisuus, joka on hyvä ottaa huomioon kun menee lainarahalla naimisiin. Miltä tuntuisi maksella lainanlyhennyksiä kun eropaperit on jo jätetty?

Ne, jotka jättävät takaportin auki, ovat yleensä niitä, jotka eroavat.

Vierailija
30/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelyä tulee yleensä sellaisilta pareilta jotka itse ovat eronneet tai oma parisuhde ei tunnu hyvältä.

Itse sain samanlaista kuraa päälleni kun järjestimme isot häät, tai toki tätä ei päin naamaa sanottu mutta seläntakana naureskeltiin ja povattiin eroamme.

Ei olla erottu, toisin kuin seläntakana ivaajat.

Vierailija
31/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelyä tulee yleensä sellaisilta pareilta jotka itse ovat eronneet tai oma parisuhde ei tunnu hyvältä.

Itse sain samanlaista kuraa päälleni kun järjestimme isot häät, tai toki tätä ei päin naamaa sanottu mutta seläntakana naureskeltiin ja povattiin eroamme.

Ei olla erottu, toisin kuin seläntakana ivaajat.

Maksoitteko häänne velaksi?

Harva tässä kritisoi isoja/kalliita häitä, vaan sitä onko järkeä pitää häät mihin ei ole varaa -> ottaa lainaa häitä varten.

Hyvä vinkki häitä suunnitteleville on myös miettiä mitä itse muistaa muiden häistä. Aika harva muistaa yksityiskohtia "pöytäkoristeista" tai "nimikoituja servettejä" (-esimerkinluontoisesti!) tai muuta vastaavaa, vaan ne asiat mitä muistetaan on ihan muita juttuja.

Ei ehkä kannata (..varsinkaan velaksi...) keskittyä sellaisiin asioihin mitä juuri kukaan ei muista.

Toki ihmiset kiinnittävät erilaisiin asioihin huomioita, mutta kärjistäen vaikka 'kiva kattaus' on vain kiva kattaus. Moni suunnittelee pitkään/maksaa paljon /stressaakin turhaa sellaisesta, mikä ei lopulta kiinnosta ketään.

Ainoa mihin kiinnittää helposti huomioita on jos joku ei toimi (tyyliin kiikkerä pöytä missä viinilasit kaatuilevat tmv.) ei siihen onko pöydässä ruusun vai orkidean väriset kynttilät, tai onko viinilasi Ikeaa vai Iittalaa jne.

Vierailija
32/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekö tuo nainen ollut BB ohjelmassa ?

Vierailija
33/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä kuuna päivänä käyttäisi tuollaisia rahoja häihin (kymmenesosakin olisi mielestäni liikaa), mutta toivottavasti he ovat tyytyväisiä suureen päiväänsä ja ennen kaikkea, toivottavasti liitto kestää.

Vierailija
34/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ilme oli jo nyt sellainen että eroa pohtii

Vierailija
35/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi erota..

Ton pirttihirmun ollessa kyseessä, se lienee enemmän kuin todennäköistä🙊

Vierailija
36/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös wt mammat laske kuitenkin sen varaan, että vieraiden pitää tuoda vähintään sen arvoinen lahja, kun vierasta kohden on kulunut rahaa. eli ihan hyvä sijoitus.

Vierailija
37/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekö tuo nainen ollut BB ohjelmassa ?

Juu ja käyttäyti siellä aika epämiellyttävästi joitakin kohtaan.

Vierailija
38/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös wt mammat laske kuitenkin sen varaan, että vieraiden pitää tuoda vähintään sen arvoinen lahja, kun vierasta kohden on kulunut rahaa. eli ihan hyvä sijoitus.

Näin olen palstalta aiemmin ymmärtänyt

Vierailija
39/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos häät maksaa 35000€ ja vieraita on kutsuttu 150, niin jokaisen pitäisi tuoda 233€ arvoinen lahja. Toivottavasti on rikkaita kavereita.

Vierailija
40/46 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä rahaa saa mukaansa. Olen aina ihmetellyt suomalaisten tapaa kituutella ja elää harmaata tasapaksua arkea. Sitten kyräillään nettipalstoilla paheksuen muiden valintoja, jotka ei vaikuta omaan elämään tippaakaan. Noh, huvinsa kullakin. Minun pieneen mieleeni ei tulisi lähteä miettimään vieraiden ihmisten taloustilannetta tai rahankäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme