IS: Mika Aaltola pohtii, pitäisikö presidenttiehdokkuutta sittenkin harkita
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009511534.html
Osaa tuo Mika kyllä lypsää kun moneen otteeseen sanoi jo ei. Onko tuleva kepulainen kenties?
Kommentit (275)
Stubbia odottaa EU-komissaarin virka. Eikä hänen taakseen saataisi mitään suurta kansansuosiota.
Kaikenlaisia pellejä sitä leipä elättää.
No ei pidä.
On asiantuntija omalla alallaan mutta ei presidenttiainesta.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavissa pressavaaleissa todella nähdään, onko maassa homofobiaa vaiko ei. Haavistohan on huipputyyppi, ei nouse kusi päähän vaikka mikä olisi. Olisi niin hienoa näyttää esim. kuninkaallisen jäykälle Ruotsille, että meillä ei valtion johdon tarvitse noudattaa aateluuteen perustuvaa normatiivista puoliso- tai perheroolia, vaan tasavallasta voi kuka vain osaava ihminen. Äänestin Haavistoa jo aiemmin, koska hän todella on sivistynyt ja diplomaattinen. Tykkään hänen huumoristakin.
Kyllä! Taitaa olla meidän rooli vetää Ruotsi niin Natoon kuin läpinäkyvyyteen muutenkin. Saisivat varmasti vauhtia monarkiasta luopumiseen ja oikeasti tasa-arvoiseen valtioon, jos Haavisto olisi meillä pressana. Pakkohan ruotsalaisten olisi alkaa diskutaarata siitä kuinka tuollainen ei heillä onnistuisi ja siitä se sitten lähtisi...
Minusta alkoi jo twiittien perusteella vaikuttamaan siltä että Mikalla on pää ruvennut pehmenemään, koska alkoi lähettelemään jotain uskontoaiheisia viestejä. Joko pahasti väsähtänyt tai pää pehmenee paineessa.
En uskaltaisi äänestää presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ryhtyy ehdokkaaksi, on melkein varma valinta. Muita ei oikein voi äänestää.
100% varmuudella ei valta.
Minä äänestäisin ehdottomasti.
Toivottavasti lähtee ehdokkaaksi.
Minä en äänestäisi ketään kokkarien listalta, vaikka väittäisi sitoutumaton olevansakin. Susi lampaan vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en äänestäisi ketään kokkarien listalta, vaikka väittäisi sitoutumaton olevansakin. Susi lampaan vaatteissa.
Ei kannata olla noin mustavalkoinen. Saatiinhan me Niinistökin alun perin kokoomuksen listalta.
Palefasesta tulis hyvä presidentti. Olis ainakin ulkonäkö kohillaan ja karismaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkoi jo twiittien perusteella vaikuttamaan siltä että Mikalla on pää ruvennut pehmenemään, koska alkoi lähettelemään jotain uskontoaiheisia viestejä. Joko pahasti väsähtänyt tai pää pehmenee paineessa.
En uskaltaisi äänestää presidentiksi.
Omaa varmaankin jonkinlaisen luonnehäiriön joka aiheuttaa megalomaanisia harhakuvia itsestä huomion kasvaessa ja kaiketi kuvittelee olevansa jo joku jeesus suurinpiirtein.
Stubb olisi mun suosikki. Oikeasti. Fiksu ja edustava. Se on presidentin yksi keskeinen tehtävä, avata uria esim isoille yrityskaupoille, ns. vienninedistämismatkat. Koko suomi hyötyy. Ja sitten Nato eli toimimista järjestössä niin, että omaa riittävästi poliittista pääomaa, että tulee kuulluksi. LIsäksi pitää osata olla yhteistyökykyinen ja osata toimia pääministerin kanssa sovussa.
Pekka H myös ok, mutta vähän jo mennyt maku ja hieman kulunut hahmo. En tykännyt, mitn kohteli virkamiehistöään ulkomisiteriössä. Kertoo ihmisestä.
Aaltola joo. Mutta ei ole poliittista pääomaa. Ei mitään kansainvälisiä suhteita.
Olen kaksissa edellisissä presidentinvaaleissa äänestänyt Haavistoa, vaikka muuten vihreät eivät kiinnosta minua ollenkaan. En näe mitään syytä, miksen äänestäisi kolmannenkin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa yllätys muka.
Ilmeisesti kokoomus ei saa Stubbia suostumaan ehdokkaakseen?
Karsastaa kokoomuksen persuuntumista niin ei varmasti suostu
No en minäkään Firenzestä tulisi takaisin Suomen politiikkaan, sen kerran koettuani. Paljon sulemmat lenkkeilymaastot siellä.
Älä koskaan aliarvioi entisten poliittisten broilereiden narsismin määrää. Kyllä uusi hillotolppa ja julkisuus kernaasti nappaa.
Stubbia ei kotimaan politiikka kiinnosta, se on nähty. Nämä uuden polven kunnianhimoiset menevät laajemmille vesille eivätkä takaisin haikaile.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksissa edellisissä presidentinvaaleissa äänestänyt Haavistoa, vaikka muuten vihreät eivät kiinnosta minua ollenkaan. En näe mitään syytä, miksen äänestäisi kolmannenkin kerran.
Sama. Hänellähän on ulkopoliittinen osaaminen ja stamina tässä vaan lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata olla noin mustavalkoinen. Saatiinhan me Niinistökin alun perin kokoomuksen listalta.
I rest my case.
Vierailija kirjoitti:
Stubb olisi mun suosikki. Oikeasti. Fiksu ja edustava. Se on presidentin yksi keskeinen tehtävä, avata uria esim isoille yrityskaupoille, ns. vienninedistämismatkat. Koko suomi hyötyy. Ja sitten Nato eli toimimista järjestössä niin, että omaa riittävästi poliittista pääomaa, että tulee kuulluksi. LIsäksi pitää osata olla yhteistyökykyinen ja osata toimia pääministerin kanssa sovussa.
Pekka H myös ok, mutta vähän jo mennyt maku ja hieman kulunut hahmo. En tykännyt, mitn kohteli virkamiehistöään ulkomisiteriössä. Kertoo ihmisestä.
Aaltola joo. Mutta ei ole poliittista pääomaa. Ei mitään kansainvälisiä suhteita.
Kuvittelen jo pressana mediassa jotain selittelyä "Joo, no mun moka. Hei sori siitä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I rest my case.
No mitä helvettiä? Niinistöhän on supersuosittu yli puoluerajojen ja ollut ulkopoliittisesti tosi taitava ja diplomaattinen.
Tästähän ne kannatusluvut vaan nousee. Tästäkin ketjusta. Valitettavasti :/ Saa nimensä näkyville.
Niinistö presidentiksi vielä seuraavalle kaudelle! Pelottaa ajatuskin ettei olisi enää presidentti
Älä koskaan aliarvioi entisten poliittisten broilereiden narsismin määrää. Kyllä uusi hillotolppa ja julkisuus kernaasti nappaa.