Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten tolkuton itsekritiikki / Hesarin juttu

vanha.muija
11.04.2023 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009279958.html

Lyhykäisyydessään, artikkeli kertoo kuinka naiset vihaavat ulkonäkään ja kuluttavat suhteettoman paljon aikaa sen murehtimiseen. Aloin miettiä, miksi ihmeessä me naiset kulutamme tolkuttoman määrän aikaa tällaiseen turhuuteen. Olen murehtinut itsekin ulkonäköäni, ja verrannut itseäni negatiivisesti muihin naisiin. Nenä on liian iso, kroppa rupsahtanut jne. Ikääntyminen näkyy ja se ahdistaa ajoittain.

Mutta. Olen päättänyt lopettaa, nyt 46-vuotiaana! Olen huomannut monia keinoja ulkonäön murehtimisen keventämiseksi.
1. Älä katso peiliin. Jos pakko, katso vain vähän aikaa.
2. Suuntaa huomio kivoihin tekemisiin. Mikä tekee sinut onnelliseki? Onko se liikunta / lukeminen / käsityöt? Tee näitä.
3. Suuntaa huomio siihen, miltä kroppa tuntuu kun sinusta tuntuu kivalta.

Nämä ovat auttaneet minua. Miten teillä muilla naisilla, onko ulkonäön murehtiminen ongelma?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet koskaan käynyt ihmisten ilmoilla, tiedät ettei ketään täällä oikeastaan pakoteta mihinkään. Silti meitä ihmisiä hallitsee monet sosiaaliset säännöt, joita voi olla mahdoton vastustaa.  

Esimerkiksi naisten ulkonäkö on jostain syystä vapaa pikkutarkalle arvostelulle ja moni saattaa esimerkiksi ajatella, ettei parisuhde tule jatkumaan jos "nainen lakkaa pitämästä itsestään huolta".  Tässäkin jo asetetaan vaatimuksia sekä terveydellisiä, mutta pääasiassa ulkonäöllisiä.

Ei kukaan pakota ei, mutta ...

Itsestään huolen pitäminen ja jatkuva meikkaus ja laittautuminen ovat eri asiat. Olen aivan varma, että meistä miehistä pientä ryhmää lukuunottamatta ei juuri kiinnosta onko nainen arkielämässä meikattu vai ei.

Naiset meikkaavat pääosin muita naisia varten. Miehiä se ei kiinnosta ja olette kauniita ilmankin meikkiä. Kokeilkaa rohkeasti!

Jep, miehiä ei kiinnosta naisten meikkaaminen. Eivät itseasiassa edes huomaa sitä. Kehuvat kauniita nuoria naisia ja heidän luonnollisuuttaan, kun eivät tunnista täytteitä, ripsenpidennyksiä ja kunnon contour-meikkiä

Jep, ja lisäksi näissä on usein sellainen jännä ajatus, että jos nainen vain "älyäisi" pestä meikit pois, niin sieltä kuoriutuisi se ihanan saunanraikas Eloveena. Siihen ajatukseen ei jotenkin mahdu se, että naisella voi oikeasti olla ulkonäössään ihan silminnähden "virheitä" -- ja ehdottomasti saakin olla. Ei vaan voi olettaa, että nainen on aina meikittä visuaalisesti kauniimpi. Rakas ihminen, söpö ja persoonallinen voi olla.

Unohtamatta tietenkin sitä oleellisinta, eli tämä "meikitön on kauniimpi" ajatus koskee aina vain niitä 18-25-vuotiaita hoikkia nuoria naisia, ei koskaan sekä talvikuivasta ihosta että punakkuudesta kärsivää, keskivartalolihavaa 52-vuotiasta Ritvaa.

Vierailija
82/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskulinisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa alistuskulttuuria, jossa naisen ajatukset suunnataan pois kaikesta järkevästä.

Naiset siis itse alistavat itseään ja muita naisia?

Olen selkeästi hyvännäköinen nainen. Vain miehet ovat kommentoineet ulkonäköäni alistamis- ja haukkumistarkoituksessa, naiset eivät koskaan. Kyse on sairaasta vallankäytöstä, pelistä, jonka säännöt opin jo nuorena. Totta kai suurin osa mieskommentoijista on myös ollut positiivisia.

Voitko kertoa tarkemmin millaisissa tilanteissa tätä negatiivista kommentointia tai ulkonäön kautta alistamista on esiintynyt? Parisuhteessa, työelämässä, baarissa?

En ole tämä alkuperäinen kirjoittaja, mutta vastaavia kokemuksia on.

Olen ihan kivannäköinen kasvoista, vartalo normaali (ei tosin mikään missi- tai mallivartalo) sellainen sporttinen.

Miehet, joita olen tapaillut, ovat arvostelleet vartaloani ja sen intiimejä osia ikävästi, kehottaneet laihduttamaan, hankkimaan silikonirinnat ja vaginaleikkauksen, vertailleet muihin naisiin jne.

Tämän vuoksi on vaikea myös itse nähdä itseään kauniina tai uskoa niihin positiivisiin asioihin, mitä minusta sanotaan.

Uskoin pitkään, että minussa on naisena jotain peruuttamattomasti vialla. Kävin monesti esim. gynellä tarkistuttamassa, että alapääni on normaali ja että kehtaan harrastaa seksiä.

Eikä nämä solvaukset ole tulleet vain yhdeltä mieheltä, vaan usealta. Nyt olen ihan hyvässä suhteessa, mutta silti välillä mietin miehestäni, että mitähän se oikeasti ajattelee, ovatko reiteni liian paksut ja pitääkö hän mua vastenmielisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, miehiä ei kiinnosta naisten meikkaaminen. Eivät itseasiassa edes huomaa sitä. Kehuvat kauniita nuoria naisia ja heidän luonnollisuuttaan, kun eivät tunnista täytteitä, ripsenpidennyksiä ja kunnon contour-meikkiä

Eivät ehkä tunnista kaikkea meikkiä, mutta listaamistasi asioista nuo kaikki ovat lähinnä luotaantyöntäviä asioita. Jokainen nainen voisi jättää täytteet laittamatta ja näyttäisi paremmalta. Samoin ne ripset voi jättää pois. Contour-meikki näyttää hyvältä instakuvissa, mutta oikeassa maailmassa ne näyttävät tökeröiltä.

Monet käyttävät kevyttä meikkiä koska haluavat peittää kukkivaa ihoaan, vaikka se meikki on juuri syy sille miksi iho kukkii! Lopettakaa se roskan tunkeminen kasvoihinne ja olkaa luonnollisen kauniita. Toki meikki kaunistaa kaikkia, mutta miehet pitävät teitä kauniina ilmankin!

Tämäkin viesti on oiva osoitus niistä naisille suunnatuista ulkonäköpaineista. Kerrotaan tarkasti mikä on väärin, millä tavalla jokainen nainen (siis joainen) näyttäisi paremmalta, mitä lisätään, mitä jätetään pois, mitä on itse aiheutettu itselle ja mikä pitää lopettaa ja miten vastaavasti olla.

Ja tietenkin kaikki tämä kuorrutetaan sillä, että näillä ohjeilla ollaan miesten mieliksi.

Vierailija
84/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nainen keskittyy seksuaalisen valtansa maksimointiin koska sillä tavoin saanut miehen avulla aina puoli valtakuntaa ei niinkään tekemällä itse. Siksikin naisten saavutukset on niin vaatimattomia koska oma takapuoli kiinnostaa enemmän kuin mikään muu.

Öö, kumpikohan tässä nyt on sitten se typerämpi? Se, joka motivoituu tekemään puoli valtakuntaa sen naisen takapuolen takia, koska se on ainoa mikä kiinnostaa. Vai se, joka huomaa tämän ja käyttää sitä omaksi edukseen? Tyhmä ei ole se, joka pyytää.

Vierailija
85/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tehtävä tällä pallolla, ei ole miellyttää ketään, varsinkaan ulkoisesti. Kaikista vähiten elämässä kiinnostaa miehen miellyttäminen. Minusta sellaiset naiset ovat ressukoita, jotka tuollaiseen alentuvat. Minä tern asioita itseni takia. Käyn salilla, että selkä ei ole kipeä koko ajan ja jaksan arjessa paremmin. Lisäksi se tekee hyvää mielenterveydelle. Jos joku sääliö siellä tuijottaa mun kroppaa kuolaten, niin hänen kannattaa miettiä prioriteettejaan ja elämänsä sisältöä. Aika köyhää on, jos jonkun treenatun kropan perässä juoksee.

Vierailija
86/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ehkä tunnista kaikkea meikkiä, mutta listaamistasi asioista nuo kaikki ovat lähinnä luotaantyöntäviä asioita. Jokainen nainen voisi jättää täytteet laittamatta ja näyttäisi paremmalta. Samoin ne ripset voi jättää pois. Contour-meikki näyttää hyvältä instakuvissa, mutta oikeassa maailmassa ne näyttävät tökeröiltä.

Monet käyttävät kevyttä meikkiä koska haluavat peittää kukkivaa ihoaan, vaikka se meikki on juuri syy sille miksi iho kukkii! Lopettakaa se roskan tunkeminen kasvoihinne ja olkaa luonnollisen kauniita. Toki meikki kaunistaa kaikkia, mutta miehet pitävät teitä kauniina ilmankin![/

Kenenkään naama ei kuki meikkaamisen takia. Tai ehkä siinä tapauksessa, että jättää kasvot puhdistamatta, mutta muuten ei. Kukkiminen johtuu pääasiassa hormonaalisesta epätasapainosta, joka saa talirauhaset erittämään liikaa talia mistä syystä ihohuokoset tukkeutuvat ja tulehtuvat. Meikkivoiteella ja vastaavilla saa hyvin tasoitettua ihon pigmenttivirheitä ja värin epätasaisuutta.

Vierailija
87/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa alistuskulttuuria, jossa naisen ajatukset suunnataan pois kaikesta järkevästä.

Kumma miten monessa muussa maassa naiset osaavat SEKÄ menestyä ETTÄ laittautua. Suomessa kyllä näkyy, että ketään ei kiinnosta mitä muut ajattelee. Hikisissä pieruverkkareissa Prismaan, jee.

En tiedä minkä Prisman lähellä sinä oikein asustelet, mutta täällä pääkaupunkiseudun ja kehyskuntien Prismoissa joissa olen asioinut, ei kyllä ole näkynyt hikisissä pieruverkkareissa kuljeskelevia naisia.

Vierailija
88/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskulinisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset siis itse alistavat itseään ja muita naisia?

Olen selkeästi hyvännäköinen nainen. Vain miehet ovat kommentoineet ulkonäköäni alistamis- ja haukkumistarkoituksessa, naiset eivät koskaan. Kyse on sairaasta vallankäytöstä, pelistä, jonka säännöt opin jo nuorena. Totta kai suurin osa mieskommentoijista on myös ollut positiivisia.

Voitko kertoa tarkemmin millaisissa tilanteissa tätä negatiivista kommentointia tai ulkonäön kautta alistamista on esiintynyt? Parisuhteessa, työelämässä, baarissa?

En ole tämä alkuperäinen kirjoittaja, mutta vastaavia kokemuksia on.

Olen ihan kivannäköinen kasvoista, vartalo normaali (ei tosin mikään missi- tai mallivartalo) sellainen sporttinen.

Miehet, joita olen tapaillut, ovat arvostelleet vartaloani ja sen intiimejä osia ikävästi, kehottaneet laihduttamaan, hankkimaan silikonirinnat ja vaginaleikkauksen, vertailleet muihin naisiin jne.

Tämän vuoksi on vaikea myös itse nähdä itseään kauniina tai uskoa niihin positiivisiin asioihin, mitä minusta sanotaan.

Uskoin pitkään, että minussa on naisena jotain peruuttamattomasti vialla. Kävin monesti esim. gynellä tarkistuttamassa, että alapääni on normaali ja että kehtaan harrastaa seksiä.

Eikä nämä solvaukset ole tulleet vain yhdeltä mieheltä, vaan usealta. Nyt olen ihan hyvässä suhteessa, mutta silti välillä mietin miehestäni, että mitähän se oikeasti ajattelee, ovatko reiteni liian paksut ja pitääkö hän mua vastenmielisenä.

Ok, kiitos vastauksestasi. Kysyin tätä siksi, koska viimeisessä pitkässä miesuhteessani jouduin itse omituisen ulkonäköarvostelun kohteeksi. Välillä olin hänen mielestään kaunis ja ihana ja sitten joku toinen päivä löytyikin kaikkea kummallista huomautettavaa. En ole aikaisemmissa suhteissani törmännyt vastaavaan, joten hämmennyin siitä aika paljon ja jäi se olo, että olen varmaan sitten todella ruma ja epämuodostunut kun hän näitä kaikkia vikoja minusta löysi. Ihmettelen vaan miksi kukaan tekee tuollaista? Tai alkaa suhteeseen ihmisen kanssa, jos hänen ulkonäössäan on niin paljon kaikenlaista korjattavaa?

Vierailija
89/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tajusin että tämä henkilö ei varmasti ole miettinyt ulkonäköä sekunttiakaan ennen kuin on lähtenyt ulos ja silti arvostelee muita vallankäyttönä!

Tai kyse ei ole mistään vallankäytöstä vaan v-mäisestä luonteesta. Esimerkkihenkilösi tykkää haukkua muita, koska hän kokee saavansa itse jotain iloa haukkumisesta. Osa ihmisistä kokee tarpeelliseksi haukkua muita. Tässäkin terve välinpitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan auttaa. Kun en muista välitä, niin minulle yhdentekevää miltä näyttävät.

Vierailija
90/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma miten monessa muussa maassa naiset osaavat SEKÄ menestyä ETTÄ laittautua. Suomessa kyllä näkyy, että ketään ei kiinnosta mitä muut ajattelee. Hikisissä pieruverkkareissa Prismaan, jee.

En tiedä minkä Prisman lähellä sinä oikein asustelet, mutta täällä pääkaupunkiseudun ja kehyskuntien Prismoissa joissa olen asioinut, ei kyllä ole näkynyt hikisissä pieruverkkareissa kuljeskelevia naisia.

Ei niitä täällä vähän syrjemmälläkään ole Prismoissa tai muissakaan kaupoissa. Miesten pukeutumisesta en sano mitään.

Vierailija
91/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kuluta aikaa välillä sen ulkonäkönsä murehtimiseen niin siitä alkaa huomauttaa ihan tuntemattomat ihmisetkin julkisissa kulkuvälineissä ja kadulla. Jos haluaa olla rauhassa niin on parasta vähän miettiä painoaan ja sitä miltä näyttää.

Voi kuule, tuo on pelkkää harhaa.  Kyllä siitä ulkonäöstä huudellaan vaikka miten miettisi painoaan tai miltä näyttää tai kuinka kaunis olisikaan. 

Ei ole huudeltu sen jälkeen kun laihdutin ,hymyillään, ollaan kohteliaita ja availlaan ovia, miehet tarjoaa kantoapua. Ennen istuttiin bussissakin viereen kertomaan, että olen ruma ja rupsahtanut, kadulla huudeltiin katso mikä ruma läski!  Joten ei ole mitään kuvittelua

Oot sitten varmaan muuten nätti. Kyllä rumalle huudellaan, ihan sama mikä paino on.

Tottta. AInakin näin on täällä Vantaalla.

Vierailija
92/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut hymyilemään itselleni kun näen peilin. Otti aikansa, kannatti. Kun sieltä katsoo ihminen joka ainakin näyttää suhtautuvan minuun ystävällisesti ja hyväksyvästi, niin tekeehän se hyvää.

Vierailija
93/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todella kummalliselle miten jotkut yrittävät kaikin keinoin kiistää sen, että media, some, viihde, taide, yhteiskunta ja koko ympäröivä kulttuurimme vaikuttaa siihen millaisia käsityksiä meillä on, mitä tarkoittaa olla nainen tai mies ja minkälaisia kulttuurisia odotuksia sukupuoliin liittyy. On kaikille päivän selvää, että yksi olennainen ominaisuus mikä liittyy länsimaisessa kulttuurissa naiseuteen on kauneus. Ei ole yhtään rumaa Disney prinsessaa ja tv- sarjoissa, elokuvissa ja kirjoissa kaikki kiinnostava ja kertomisen arvoinen tapahtuu aina kauniille ihmisille. Media nostaa kauniita ihmisiä, tai pilkkaa vähemmän kauniita. Totta kai jokainen järkevä ihminen erottaa faktan fiktiosta, mutta on myös selvää, että kauneus ja sen tavoitteleminen on merkittävä arvo meidän yhteiskunnassa. Ja tämä väkisinkin vaikuttaa jokaiseen meistä jollain tavalla, toiset ehkä menevät virran mukana ja toiset taas pyrkivät tietoisesti tekemään toisenlaisia valintoja.

Vierailija
94/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan nainen ri ole koskaan kritisoinut ulkonäköäni, mutta monet miehet kyllä. Juuri tänään mieheni luennoi, että näytän säälittävältä ja että pitäisi laittautua enemmän. On sanonut lihavaksi yms muuta myös.

Ja kun joku kysyy, miksi olen sellaisen miehen kanssa, niin hän aloitti tuon vasta mentyämme naimisiin, ei koskaan kritisoinut ennen sitä. Hänen olisi kannattanut etsiä mieleisensä laittautuva nainen alunperinkin, eikä ottaa harmaavarpusta, jota yrittää sitten muuttaa.

Vierailija
95/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tehtävä tällä pallolla, ei ole miellyttää ketään, varsinkaan ulkoisesti. Kaikista vähiten elämässä kiinnostaa miehen miellyttäminen. Minusta sellaiset naiset ovat ressukoita, jotka tuollaiseen alentuvat. Minä tern asioita itseni takia. Käyn salilla, että selkä ei ole kipeä koko ajan ja jaksan arjessa paremmin. Lisäksi se tekee hyvää mielenterveydelle. Jos joku sääliö siellä tuijottaa mun kroppaa kuolaten, niin hänen kannattaa miettiä prioriteettejaan ja elämänsä sisältöä. Aika köyhää on, jos jonkun treenatun kropan perässä juoksee.

Eiväthän naiset miesten mieliksi käytä meikkiä ja treenaavaat kroppiaan? Näin ainakin minulle on sanottu.

Vierailija
96/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän naiset miesten mieliksi käytä meikkiä ja treenaavaat kroppiaan? Näin ainakin minulle on sanottu.

Montako kroppaa yhdellä naisella on?

Vierailija
97/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koska joka helvetin paikassa toitotetaan miltä pitää näyttää. Meikkibisnes on valtava. On todettu että joissain paikoissa naista voidaan pitää parempana haastateltavana/hakijana jos on meikannut kuin että jos ei ole! Mikä on älytöntä koska eihän mieheltäkään vaadita meikkausta, pelkästään että on puhdas ja siistit vaatteet.

Vierailija
98/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan nainen ri ole koskaan kritisoinut ulkonäköäni, mutta monet miehet kyllä. Juuri tänään mieheni luennoi, että näytän säälittävältä ja että pitäisi laittautua enemmän. On sanonut lihavaksi yms muuta myös.

Ja kun joku kysyy, miksi olen sellaisen miehen kanssa, niin hän aloitti tuon vasta mentyämme naimisiin, ei koskaan kritisoinut ennen sitä. Hänen olisi kannattanut etsiä mieleisensä laittautuva nainen alunperinkin, eikä ottaa harmaavarpusta, jota yrittää sitten muuttaa.

Ansaitset parempaa. Mieti tarkkaan jaksatko kuunnella tuollaista littaamista lopun ikääsi.

Vierailija
99/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet koskaan käynyt ihmisten ilmoilla, tiedät ettei ketään täällä oikeastaan pakoteta mihinkään. Silti meitä ihmisiä hallitsee monet sosiaaliset säännöt, joita voi olla mahdoton vastustaa.  

Esimerkiksi naisten ulkonäkö on jostain syystä vapaa pikkutarkalle arvostelulle ja moni saattaa esimerkiksi ajatella, ettei parisuhde tule jatkumaan jos "nainen lakkaa pitämästä itsestään huolta".  Tässäkin jo asetetaan vaatimuksia sekä terveydellisiä, mutta pääasiassa ulkonäöllisiä.

Itsestään huolen pitäminen ja jatkuva meikkaus ja laittautuminen ovat eri asiat. Olen aivan varma, että meistä miehistä pientä ryhmää lukuunottamatta ei juuri kiinnosta onko nainen arkielämässä meikattu vai ei.

Naiset meikkaavat pääosin muita naisia varten. Miehiä se ei kiinnosta ja olette kauniita ilmankin meikkiä. Kokeilkaa rohkeasti!

Jep, ja lisäksi näissä on usein sellainen jännä ajatus, että jos nainen vain "älyäisi" pestä meikit pois, niin sieltä kuoriutuisi se ihanan saunanraikas Eloveena. Siihen ajatukseen ei jotenkin mahdu se, että naisella voi oikeasti olla ulkonäössään ihan silminnähden "virheitä" -- ja ehdottomasti saakin olla. Ei vaan voi olettaa, että nainen on aina meikittä visuaalisesti kauniimpi. Rakas ihminen, söpö ja persoonallinen voi olla.

Unohtamatta tietenkin sitä oleellisinta, eli tämä "meikitön on kauniimpi" ajatus koskee aina vain niitä 18-25-vuotiaita hoikkia nuoria naisia, ei koskaan sekä talvikuivasta ihosta että punakkuudesta kärsivää, keskivartalolihavaa 52-vuotiasta Ritvaa.

Meikitön on kauniimpi tarkoittaa naista jolla on meikki muttei räikeää huulipunaa ja tummia silmäluomia. Kyllä miesten "meikitön" tiedetään...

Vierailija
100/105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikitön on kauniimpi tarkoittaa naista jolla on meikki muttei räikeää huulipunaa ja tummia silmäluomia. Kyllä miesten "meikitön" tiedetään...

Se onko meikitön kauniimpi kuin meikattu riippuu siitä osaako meikkaaja meikata edukseen vaiko ei.