Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Suomi joutuu lähettämään lapsia Tanskaan leikattavaksi - Työntekijät kertovat hyvinvointivaltion alennustilan syntymisestä

Vierailija
11.04.2023 |

Karua luettavaa. Johto on täysin joustamaton, palkka alkaa kakkosella vaikka kyseessä on lasten tehohoito, osa-aikaisuuksiin ei meinata suostua, homma toimii vain henkilökunnan ylitöillä ja ihmiset voivat pahoin.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009496442.html

HUSin johdon vastaus: palkataan työhyvinvointikoordinaattori ja työryhmä asiaa selvittämään, lisäksi jotakin pilipali-työnohjausta jolla ei ole vaikutusta mihinkään. Mutta ei missään nimessä koroteta palkkoja tai mietitä, että mikä siinä johtajuudessa on vialla kun vuodesta toiseen, aina vaan, siellä oireillaan.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009504709.html

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kouluttaa enemmän työntekijöitä. Työhönotossa myös panostettava työntekijän soveltuvuuteen työhön. Pitäisi ala saada myös miesvoittoiseksi, niin hommat sujuisi paremmin.

Erinomainen idea, osaatko kertoa, miten ala houkuttelisi miehiä paremmin? Olisiko palkalla ja työoloilla mitään tekemistä asian kanssa?

Mä voisin muuten lähteäkin tuolle alalle, mutta en kestä ruumiineritteitä joten ei pysty.

Käviskö semmonen että laskutan kaikesta, ja näin myös valikoin itse mitä kaikkea voin tehdä ja mitä en?

Voin esimerkiksi taluttaa jotain taulapäätä ja katsoa sen lääkkeet oikein, mutta hänen ripulisia pöksyjä ja persettä en pese edes maksua vastaan.

Kyllä peset sen ripulin suosiolla tai sitten peset ja itket.

Vierailija
102/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kouluttaa enemmän työntekijöitä. Työhönotossa myös panostettava työntekijän soveltuvuuteen työhön. Pitäisi ala saada myös miesvoittoiseksi, niin hommat sujuisi paremmin.

Erinomainen idea, osaatko kertoa, miten ala houkuttelisi miehiä paremmin? Olisiko palkalla ja työoloilla mitään tekemistä asian kanssa?

Mä voisin muuten lähteäkin tuolle alalle, mutta en kestä ruumiineritteitä joten ei pysty.

Käviskö semmonen että laskutan kaikesta, ja näin myös valikoin itse mitä kaikkea voin tehdä ja mitä en?

Voin esimerkiksi taluttaa jotain taulapäätä ja katsoa sen lääkkeet oikein, mutta hänen ripulisia pöksyjä ja persettä en pese edes maksua vastaan.

En pese, firmani ei tarjoaisi sellaisia palveluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tilanne paranemaan kun tulee oikeistohallitus. Päinvastoin noilta leikataan lisää (paitsi tietysti johdosta).

Oikeasti alkaa huolettaa hyvinvointiyhteiskunnan puolesta. Jos ei edes lapsien hoitoa kyetä tai haluta pitää kunnossa, niin miten on muualla.. 

Juuri näin. Tilanne on niin paha, että tästä ei ole enää poispääsyä. Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio, ja Viro alkaa mennä elintasossa kohta ohi. 

Oikeistohallitus syventää köyhyyttä, kiitos kaikille äänestäjille, äänenne on kuultu. 

Ruotsissa asuva

Vierailija
104/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt lukenut viestejänne ja tullut siihen tulokseen, että te molemmat menette pesemään ripuliperseitä, kun ei tuolla järjenjuoksulla muuta tehdä. Hirveä uhoaminen jossain naisten palstalla jostain paskahousuista, jos olette ihan aikuisia niin nyt on aika hakeutua hoitoon. 

Vierailija
105/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt lukenut viestejänne ja tullut siihen tulokseen, että te molemmat menette pesemään ripuliperseitä, kun ei tuolla järjenjuoksulla muuta tehdä. Hirveä uhoaminen jossain naisten palstalla jostain paskahousuista, jos olette ihan aikuisia niin nyt on aika hakeutua hoitoon. 

Ripuliperseen pesu maksaa sitten tonnin per kannikka, eli pari tonnia perse.

Laskun sisältyy myös sitten laskutuslisät, viivästyskorot yms.

Tulee äkkiä kallista yhteiskunnalle, mutta sehän ei ole minun ja firmani murhe.

Vierailija
106/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi syyttää vain äänestäjiä, jotka teitä kokoomuslaisia äänesti ja voit yrittää pyytää tonnin perseenpuoli, mutta itse tuon Aasiasta edullista työvoimaa, ja he pesevät koko perseen 20 eurolla, niin voi olla että kukaan ei haluakaan siinä kohtaa ostaa sinulta pesuja. 

Voit tietysti myydä pesusi perustellen kallista hintaa vaikka että "teen kaikki pesut henkilökohtaisesti ja ilman hansikkaita. Suhtaudun persepesuun intohimoisesti ja mukana on vahvaa henkilökohtaista innostumista jo vuodesta 2023."

Vierailija
107/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi syyttää vain äänestäjiä, jotka teitä kokoomuslaisia äänesti ja voit yrittää pyytää tonnin perseenpuoli, mutta itse tuon Aasiasta edullista työvoimaa, ja he pesevät koko perseen 20 eurolla, niin voi olla että kukaan ei haluakaan siinä kohtaa ostaa sinulta pesuja. 

Voit tietysti myydä pesusi perustellen kallista hintaa vaikka että "teen kaikki pesut henkilökohtaisesti ja ilman hansikkaita. Suhtaudun persepesuun intohimoisesti ja mukana on vahvaa henkilökohtaista innostumista jo vuodesta 2023."

Se on ihan ok, niiden muiden palveluiden myyntiinhän minä keskityn muutenkin, taluttamiseen ja sen sellaseen, peskööt aasialaiset ne perseet ja räsyt.

Näinhän toimien kaikki saa mitä haluaakin joten kaikki on tyytyväisiä.

Vierailija
108/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajapulaan ei ole tosissaan edes etsitty ratkaisua. Palkkoja nostamalla saadaan varmasti muutama leikkaussali avattua lisää.

Vierailija
109/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Tanskassa on onnistuttu järjestämään asiat paremmin?

Vierailija
110/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Tanskassa on onnistuttu järjestämään asiat paremmin?

Siellä on hoitajilla parempi palkka.

Sen lisäksi hoitajat tekee hoitajien hommia. Ei ole niin kuin Suomessa, jossa sairaanhoitajille siirretään kaikkien muiden ammattiryhmien työt: sihteerien, lääkäreiden, laikkateiden.

Lisäksi siellä, kuten Norjassa, johtaminen on erilaista, inhimillistä ja asiallista. Suomessa se on th- alalla vttuilevaa ja ylimielistä kyykyttämiskulttuuria.

Vierailija
111/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajapulaan ei ole tosissaan edes etsitty ratkaisua. Palkkoja nostamalla saadaan varmasti muutama leikkaussali avattua lisää.

Jos ei vuodeosastoille saada lisää hoitajia, niin turha niitä leikkaussalejakaan on avata, kun potilaat tarvitsevat leikkauksen jälkeen jatkohoitopaikan ( paitsi päiväkirurgiset potilaat).

Vierailija
112/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jo aiemmin, että Hus aikoo tehdä jotain saadakseen lisää hoitajia teholle ja kirjoitin, että taitaa olla taas naurussa pitelemistä, kun se julkaistaan.

Mutta oikeesti mua nyt jo itkettää, mitä helvettiä Hus taas kerran?

Itsetulostettava tsemppikortti? Lisää banaaneita?

Vierailija
113/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on HUSin pomo ts. kuka on palkannut nämä epäpätevät johtajat?

Onko johto itse terveydenhoitoalan ihmisiä vai onko mukana johtamisen ja hr-työn ammattilaisia?

Me kuntalaiset ollaan "valittu", mutta epäsuorasti. HUS:n hallitus ovat käytännössä poliittikkoja, jotka tekevät esitykset https://www.hus.fi/tietoa-meista/hallinto-ja-paatoksenteko/yhtymakokous…--

Valtuusto (mm. kunnanvaltuutettuja) hyväksyy hallituksen esitykset johtajien nimityksistä.

Vierailija
114/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus on kyllä maineensa menettänyt. Kaikki terveydenhoitoalalla työskentelemättömätkin tietää, missä on Suomen p****n johto.

Vierailija
115/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se johto koreilee komeissa puitteissaan, mutta kädettömänä, kun ei ole työntekijöitä, jotka sen työn toteuttaa.

Vierailija
116/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt onkin orvon ja perusporvarihallituksen aika korjata tämä valitettava ongelma. siis samalla kun korjaa valtiontalouden, kansalaisia kuitenkaan kyykyttämättä. Jep. 

Vierailija
117/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ongelma on lastensairaala, johon on keskitetty kaikki vähönkään vaativampi lasten hoito. Jos yliopistolliset sairaalat hoitaisivat kaikkia ihmisiä tasapuolisesti, helpottuisi monikin asia.

Vierailija
118/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työelämässä ei jää enää paljon muita vaihtoehtoja kuin äänestää jaloillaan.

En ole enää aikoihin suostunut kuin määräaikaisiin työsuhteisiin. En edes niissä paikoissa, joissa voisin työskennellä pidempäänkin. Syynä on se, että ikinä ei kuunnella, vaikka millä keinoin yrittäisit saada epäkohdat kuuluviin ja muutoksia.

Useammassa paikassa olen saanut käydä seuraavan keskustelun. Työsopimus on loppumassa enkä aio jatkaa jo edellä mainitusta syystä. Työnantaja tulee uutta sopimusta heilutellen ja kun kerron, että en tule tekemään uutta sopimusta, pelihousut repeävät aivan täysin ja huudetaan, miten me nyt hoidetaan työt. En tiedä ja rehellisesti ei ole minun ongelmani. Toistan myös kaikki ne asiat, joiden pitäisi muuttua, jotta voisin edes harkita jatkoa. Kerron myös, että juuri tämäkin hetki on oiva esimerkki siitä, mikä mättää: kaikki on työntekijän syytä.

Vierailija
119/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa muuten joskus Lastensairaalan ylilääkäri Tea Niemisen kommentteja Twitterissä. Voi ristus. Siinäpä henkilö, jolla ei paljon empatiaa ole. Hän mm. vähättelee koronaa, pilkkaa Long Covidia ja on yleisesti ottaen sitä mieltä, että lasten pitää sairastaa mahdollisimman paljon infektioita, jotta "immuniteetti vahvistuu" ja muuta paskaa. Ja etäkoulu on tietysti kaiken pahan alku ja juuri. Tämä immuniteettivelkahan ei pidä yhtään paikkaansa kansainvälisten tutkimusten valossa. En ihmettele, jos hoitajat lähtevät joukolla, kun lääkärit ovat tätä tasoa.

Koronaviruksia on n. 60 erilaista joista 8 tarttuu ihmiseen. Ne ovat aina aiheuttaneet 20% flunssaepidemioista.

Valtamedian valepropaganda teki siitä mörön ja ihmiset juoksivat piikeille, ja Marin otti 30 miljardia velkaa että sai suljettua yhteiskunnan flunssaviruksen takia. Sitä maksetaan vuosikymmenet. V. 2020 kuoli 558 ihmistä koronaan tai sen kanssa, ja samaan aikaan influenssat kummallisesti katosivat tilastoista.

Vierailija
120/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, vaan vastaan aloitukseen. Suomi saa ja pystyy lähettämään potilaita leikattavaksi Tanskaan. Sehän on hieno asia ja ratkaisee monia vaikeita tilanteita. Suomi ei joudu, vaan meille on avautunut hyvä tilaisuus nopeuttaa leikkaukseen pääsyä osalle jonottajista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme