Kun ei pääse mihinkään töihin!!
Kommentit (106)
Työtön mies kirjoitti:
Nii se on että töihin ei pääse. Olen mielelläni työtön ja elän veronmaksajien rahoilla. Kerran joku sanoi että olen liian kokenut kun olin haastattelussa raksatyöhön. Miten muka voi olla liina kokenut tavallisiin töihin.
Tarkoittiko tuo "liian kokenut " liian vanhaa?
Ap on kauppiksen käynyt ja asuu pikkuisessa kunnassa savossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se! Hakijoita on pilvinpimein yhteen ja samaan paikkaan. Tekisin ihan mitä tahansa, mutta olisin työttömänä. Voisin viedä mummoja ja pappoja ulos, avustaa muutenkin palvelutaloissa ym.. kunhan olisi työ! Mutta ilmeisesti minua ei vaan tarvita mihinkään.
Varmasti tarvitaan! Suomi on nyt semmoisessa jamassa, että ketään ei ole varaa pitää työttömänä. Varsinkin kun on ihmisiä jotka oikeasti haluaa sinne töihin.
Olen eri ja voin kertoa, että ei tarvita. Minulla on ammatillinen perustutkinto, ammattitutkinto, amk-tutkinto ja yliopistotutkinto. 800 hakemusta ja 4 haastattelua. Eivät valinneet minua.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vanhan ajan merkonomi opistotasolta vai uudenaikainen ammatillisen perustutkinnon merkonomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se! Hakijoita on pilvinpimein yhteen ja samaan paikkaan. Tekisin ihan mitä tahansa, mutta olisin työttömänä. Voisin viedä mummoja ja pappoja ulos, avustaa muutenkin palvelutaloissa ym.. kunhan olisi työ! Mutta ilmeisesti minua ei vaan tarvita mihinkään.
Varmasti tarvitaan! Suomi on nyt semmoisessa jamassa, että ketään ei ole varaa pitää työttömänä. Varsinkin kun on ihmisiä jotka oikeasti haluaa sinne töihin.
Olen eri ja voin kertoa, että ei tarvita. Minulla on ammatillinen perustutkinto, ammattitutkinto, amk-tutkinto ja yliopistotutkinto. 800 hakemusta ja 4 haastattelua. Eivät valinneet minua.
Tää ei VOI olla totta? Sano että juksaat!
Sama täällä, ei ole tarjolla semmoista työtä, jota voisin hakea sillä ajatuksella, että voisin päästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vanhan ajan merkonomi opistotasolta vai uudenaikainen ammatillisen perustutkinnon merkonomi?
Ihan ammattitutkinto on 2000- luvulta. En olisi ikinä uskonut että joudun työttömäksi enkä pääse töihin mihinkään. Tämä on ihan hirveetä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut siivoojaksi, postinjakoon, kauppaan. Muuttaminen ei ole mahdollista, koska lapsilla koulut ja miehen oma työ täällä. -ap
Sitten ainoa mahdollisuutesi on opiskella lähihoitajaksi
Hoitajaksi minusta ei ole. On lisäksi fyysisiä kremppoja niin paljon, että tuskin kroppa kestäisi. -ap
Älä hae fyysistä työtä, jos kroppakaan ei kestä. Miten ajattelit siivoustyössä pärjätä,kun sitä hait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ammattitutkinto on 2000- luvulta. En olisi ikinä uskonut että joudun työttömäksi enkä pääse töihin mihinkään. Tämä on ihan hirveetä. -ap
Miten kauan olet ollut työttömänä?
Meitä on paljon laitoshuoltajia nivelvaivaisia, selkävaivaisia jne. Silti meitä ei pellolle potkita.
Hakisin kyllä muuten puhelinmyyntiin, mutta en ole yhtään puhelias ja semmoinen myyntihenkinen ihminen. Saisin varmaa potkut ensimmäisenä päivänä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin suuntauduit ammattitutkinnossa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei ymmärrä ettei niitä töitä todellakaan kaikille ole. Puhelinmyynnissä en pärjäisi, koska olen arka ja puhelinkammoinen. Olen hakenut kans ihan kaikkea. Saisipa lähteä aamulla töihin!
Peesaan täysillä. Toinen työtön täällä joka on hakenut ja hakenut tuloksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut siivoojaksi, postinjakoon, kauppaan. Muuttaminen ei ole mahdollista, koska lapsilla koulut ja miehen oma työ täällä. -ap
Sitten ainoa mahdollisuutesi on opiskella lähihoitajaksi
Hoitajaksi minusta ei ole. On lisäksi fyysisiä kremppoja niin paljon, että tuskin kroppa kestäisi. -ap
Älä hae fyysistä työtä, jos kroppakaan ei kestä. Miten ajattelit siivoustyössä pärjätä,kun sitä hait?
Siivoustyöt on ollut kaikki sellaisia, missä työtä on vaan muutama tunti muutaman kerran/ viikko. Kokoaikaiseksi en kykene terveyteni vuoksi, eikä niitä ole ollut tarjollakaan meilläpäin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Meitä on paljon laitoshuoltajia nivelvaivaisia, selkävaivaisia jne. Silti meitä ei pellolle potkita.
Kiva juttu. Minulla ei selkä kestä edes kotisiivousta. Joillain kun selkä menee oikeasti niin huonoon kuntoon, että emme pysy pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Hakisin kyllä muuten puhelinmyyntiin, mutta en ole yhtään puhelias ja semmoinen myyntihenkinen ihminen. Saisin varmaa potkut ensimmäisenä päivänä. -ap
Ei sitä voi tietää pärjääkö ennenkuin kokeilee. Nyt on niin paljon ihmisiä työttömänä että kannattaa kyllä lähteä työhön mihin vaan pääsee. Ehkä sinusta kuoriutuisikin ihan myyntitykki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ikää jo 45 ja maaseudulla ei töitä ole. Tila lopetettiin pari vuotta sitten, kun ei vaan ollut enää kannattavaa.
Jännä, täällä meidän muutaman tuhannen asukkaan kylässä näyttäisi tällä hetkellä olevan 20 paikkaa auki.
20 merkonomin paikkaa? Aika jännä sattuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin suuntauduit ammattitutkinnossa?
Taloushallinto. -ap
Ja kylä oli? Meidän kylässä on 8. Opettajia ja lähihoitajia.