Mitä kaloja voi ottaa 63 litran akvaarioon?
Kommentit (29)
Minäkin haluaisin ison akvaarion mutta ei ole tilaa kerrostalossa ja muutenkin ahdasta. Laittaisin akvaarion täyteen pelkkiä eri värisiä tiikeribarbeja.
Vierailija kirjoitti:
suklaamonni
Näähän kasvaa aika isoiksi hernekeitolla ja sinapilla?
Tuttavallini on kaksi tiikerinuoliaista, ihanaa katsottavaa niiden tanssi iltaisin.
Eivät tarvi kovin isoa kulhoa kun lähinnä lepäävät ja syövät päivisin leviä ja illalla aloittavat tuon tanssinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus miettinyt pientä akvaariota ihan vain koristeeksi. Kasveja, jokunen koriste ja muutama sellainen ihan pieni ...mitä ne on sentin mittaisia ja sinisiä..
Pieni akvaario on älyttömän työläs hoitaa, koko ajan saa olla puhdistamassa levää ja kalankakkaa pois. Vesi samenee nopeasti. Alle 300 litran akvaariota en suosittele kenellekään juuri tästä syystä
Itse kyllä jouduin 300 litrasenkin puhdistamaan viikoittain, ja ison puhdistaminen on paljon työläämpää. Pikkuakvaarion puhdistaminen kerran tai kaksi viikossa täytyy olla helpompaa järjellä ajateltuna.
Keskustelisin tästä mielellään alapeukuttajien kanssa, kun itselläkin tarkoitus laittaa pikkuakva nyt kun isolle ei ole tilaa. Jos joka tapauksessa siivoan altaan kerta viikkoon, niin eikö nyt pieni ole helpompi?
isommassa veden lattu pysyy helpommin optimaalisena. lisäksi se on kaloille parempi paikka. Mieti vähän itseäsi, että asuisitko mieluummin 20 neliöisessä asunnossa koko ikäsi pääsemättä koskaan ulos, vai 200 neliöisessä. puhdistamisessa tärkeintä on puhdistaa laitteisto ja oli pieni tai iso, se vie ehkä yhtä paljon vaivaa ja aikaa. Ehkä isommassa voi puhdistuväli olla pidempikin kuin pienemmässä.
Jos hankit noin pienen akvaarion, niin mieti, jos laittaisit sinne vain vesikasveja ja ehkä kotiloita, kalojen sijaan.
aina sitten kun lisäät sinen pieneen akvaarioon vettä, niin heilauttaa vesitasapainoa paljon enemmän ja se taas on kaloille riski ja kalat voivat sairastua helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin ison akvaarion mutta ei ole tilaa kerrostalossa ja muutenkin ahdasta. Laittaisin akvaarion täyteen pelkkiä eri värisiä tiikeribarbeja.
liian pienessä akvaariossa alkavat kiusata pienimpiä ja heikoimpia hengiltä. noille akvaarion vähimmäispituus on 80cm
minulla oli kerran 78 litrainen pieni akvaario, siellä oli yksi täplämonninen, muutamia miljoonakaloja ja muistaakseni kaksi leväbarbia. se oli liian pieni akvaario leväbarbeille, niille pitäisi olla vähintään 100cm levynen akvaario, mutta ne tuli minulle hätäsijoituksena. Täplämonninen oli hauska, kun se alkoi elämänsä viimeisen vuoden aikana opetella temppuja. Osasi mm. tehdä kuperkeikan aina kun siltä pyysi (silloin kun teki ympyräliikkeen sormella akvaarion lasin toisella puolen). Sai siitä palkinnoksi aina jonkun herkkupalan
Joku kymppikiloinen hauki ois kiva.
Pitää myös huomioida minkä vesistöjen kaloja sinne hankkii, että ovat siellä kuin omassa ympäristössään.
Suosittelen, että et hanki kaloja, jos olet ihan pihalla kalojen hoidosta.