Mitä kaloja voi ottaa 63 litran akvaarioon?
Kommentit (29)
Ei mitään. Yksi monni korkeintaan. Mitä pienempi allas, sen vaikeampi hoitaa. HAnki heti 250litraa vähintään, saa olla aika kauan ennekuin tarvii läträtä vesien kanssa. Sitten hanki m kunnon harrastuskirja aloittelijalle. Ja sitten vasta kyselet kaloja!
muist Markku Varjo nimisellä on hyvä aloittelijalle sopiva kirja.
Et tullut kysyneeksi siltä/sieltä mistä akvaarion olet hankkinut?
Minä olen joskus miettinyt pientä akvaariota ihan vain koristeeksi. Kasveja, jokunen koriste ja muutama sellainen ihan pieni ...mitä ne on sentin mittaisia ja sinisiä..
Sääliksi käy kaloja, kun kyselet tuommosta täältä.
Jotain tetroja tai miljoonakaloja. Taistelukala.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus miettinyt pientä akvaariota ihan vain koristeeksi. Kasveja, jokunen koriste ja muutama sellainen ihan pieni ...mitä ne on sentin mittaisia ja sinisiä..
Neontetra https://fi.wikipedia.org/wiki/Neontetra
Miljoonakalojen minimi akvaario on 40-50 litraa. Ota pelkästään niitä parvi.
Jotain pieniä parvikaloja muutama. Esim. kiilakylkiä. Lisäksi katkarapuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tullut kysyneeksi siltä/sieltä mistä akvaarion olet hankkinut?
Siellä sanottiin vain, että "Kyllä sinne kaikkia pieniä anne 5cm pitkiä kaloja voi ottaa ihan miten paljon tahansa".
Niitten bisnes on MYYDÄ!
Eläinrääkkäystä jos et ymmärrä ettei pieneen altaaseen voi kovinkaan paljoa laittaa kaloja!
Vierailija kirjoitti:
Pieni akvaario on älyttömän työläs hoitaa, koko ajan saa olla puhdistamassa levää ja kalankakkaa pois. Vesi samenee nopeasti. Alle 300 litran akvaariota en suosittele kenellekään juuri tästä syystä
Sopivia asukkeja löytyy kun googlaat mitä voi ottaa nanoakvaarioon, vaikka tuo onkin nanoa suurempi.
6 miljoonakalaa, yksi tai kaksi pientä pohjakalaa
63 litrainen on aika pieni ja siinä voi olla vaikeampi säilyttää optimaaliset vesiolot, suosittelen isompaa akvaariota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni akvaario on älyttömän työläs hoitaa, koko ajan saa olla puhdistamassa levää ja kalankakkaa pois. Vesi samenee nopeasti. Alle 300 litran akvaariota en suosittele kenellekään juuri tästä syystä
Itse kyllä jouduin 300 litrasenkin puhdistamaan viikoittain, ja ison puhdistaminen on paljon työläämpää. Pikkuakvaarion puhdistaminen kerran tai kaksi viikossa täytyy olla helpompaa järjellä ajateltuna.
Kaikista raskainta on se veden kantaminen ja läträäminen. Joku 80 litraa olisi ihan kiva eikä liian työlästä.
Ei nuin pieneen muuta kuin kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista raskainta on se veden kantaminen ja läträäminen. Joku 80 litraa olisi ihan kiva eikä liian työlästä.
Letkulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä jouduin 300 litrasenkin puhdistamaan viikoittain, ja ison puhdistaminen on paljon työläämpää. Pikkuakvaarion puhdistaminen kerran tai kaksi viikossa täytyy olla helpompaa järjellä ajateltuna.
Keskustelisin tästä mielellään alapeukuttajien kanssa, kun itselläkin tarkoitus laittaa pikkuakva nyt kun isolle ei ole tilaa. Jos joka tapauksessa siivoan altaan kerta viikkoon, niin eikö nyt pieni ole helpompi?
Kalatiskillä varmaan osataan kertoa.