Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaloja voi ottaa 63 litran akvaarioon?

Vierailija
10.04.2023 |

Kertokaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalatiskillä varmaan osataan kertoa.

Vierailija
2/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Yksi monni korkeintaan. Mitä pienempi allas, sen vaikeampi hoitaa. HAnki heti 250litraa vähintään, saa olla aika kauan ennekuin tarvii läträtä vesien kanssa. Sitten hanki m kunnon harrastuskirja aloittelijalle. Ja sitten vasta kyselet kaloja!

muist Markku Varjo nimisellä on hyvä aloittelijalle sopiva kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään elävää noin pieneen.

Vierailija
4/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tullut kysyneeksi siltä/sieltä mistä akvaarion olet hankkinut?

Vierailija
5/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus miettinyt pientä akvaariota ihan vain koristeeksi. Kasveja, jokunen koriste ja muutama sellainen ihan pieni ...mitä ne on sentin mittaisia ja sinisiä..

Vierailija
6/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy kaloja, kun kyselet tuommosta täältä.

Vierailija
7/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tetroja tai miljoonakaloja. Taistelukala.

Vierailija
8/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus miettinyt pientä akvaariota ihan vain koristeeksi. Kasveja, jokunen koriste ja muutama sellainen ihan pieni ...mitä ne on sentin mittaisia ja sinisiä..

Neontetra https://fi.wikipedia.org/wiki/Neontetra

Vierailija
9/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonakalojen minimi akvaario on 40-50 litraa. Ota pelkästään niitä parvi.

Vierailija
10/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pieniä parvikaloja muutama. Esim. kiilakylkiä. Lisäksi katkarapuja.

Vierailija
11/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tullut kysyneeksi siltä/sieltä mistä akvaarion olet hankkinut?

Siellä sanottiin vain, että "Kyllä sinne kaikkia pieniä anne 5cm pitkiä kaloja voi ottaa ihan miten paljon tahansa".

Niitten bisnes on MYYDÄ!

Eläinrääkkäystä jos et ymmärrä ettei pieneen altaaseen voi kovinkaan paljoa laittaa kaloja!

Vierailija
12/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni akvaario on älyttömän työläs hoitaa, koko ajan saa olla puhdistamassa levää ja kalankakkaa pois. Vesi samenee nopeasti. Alle 300 litran akvaariota en suosittele kenellekään juuri tästä syystä

Vierailija
13/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivia asukkeja löytyy kun googlaat mitä voi ottaa nanoakvaarioon, vaikka tuo onkin nanoa suurempi.

Vierailija
14/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 miljoonakalaa, yksi tai kaksi pientä pohjakalaa

63 litrainen on aika pieni ja siinä voi olla vaikeampi säilyttää optimaaliset vesiolot, suosittelen isompaa akvaariota

Vierailija
15/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni akvaario on älyttömän työläs hoitaa, koko ajan saa olla puhdistamassa levää ja kalankakkaa pois. Vesi samenee nopeasti. Alle 300 litran akvaariota en suosittele kenellekään juuri tästä syystä

Itse kyllä jouduin 300 litrasenkin puhdistamaan viikoittain, ja ison puhdistaminen on paljon työläämpää. Pikkuakvaarion puhdistaminen kerran tai kaksi viikossa täytyy olla helpompaa järjellä ajateltuna.

Vierailija
16/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista raskainta on se veden kantaminen ja läträäminen. Joku 80 litraa olisi ihan kiva eikä liian työlästä.

Vierailija
17/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuin pieneen muuta kuin kasveja.

Vierailija
18/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaamonni

Vierailija
19/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista raskainta on se veden kantaminen ja läträäminen. Joku 80 litraa olisi ihan kiva eikä liian työlästä.

Letkulla?

Vierailija
20/29 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä jouduin 300 litrasenkin puhdistamaan viikoittain, ja ison puhdistaminen on paljon työläämpää. Pikkuakvaarion puhdistaminen kerran tai kaksi viikossa täytyy olla helpompaa järjellä ajateltuna.

Keskustelisin tästä mielellään alapeukuttajien kanssa, kun itselläkin tarkoitus laittaa pikkuakva nyt kun isolle ei ole tilaa. Jos joka tapauksessa siivoan altaan kerta viikkoon, niin eikö nyt pieni ole helpompi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi