Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puoliso on kiinni lapsuudenperheessään

Vierailija
10.04.2023 |

Onko mitään toivoa puolison suhteen, joka on todella kiinni lapsuudenperheessään.

Olen itsekin läheinen sukuni kanssa, mutta kuitenkin aikoinaan itsenäistynyt lapsuudenperheestäni ns. normaalisti.

Mutta tällä vapaat täyttyy veljen remontista ja siskon kissan hoidosta ja vanhempien asioiden hoidosta.

Kun on juhlapyhä, ekana miettii missä kukin sisarus on ja meidän pitäisi järjestää aikataulumme sen mukaan. Olen alkanut sit suunnitella yksin menoni, mut koen et tää on väärin... kai parisuhteessa ollaan normaalisti se me-porukka, joka tekee päätökset yhdessä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss

Vierailija
2/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ootte puhunu asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hänestä se on normaalia ja haluaisi, että mäkin tuntisin kuuluvani samaan "perheeseen". Ap

Vierailija
4/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa. Miten jos teille tulee lapsi. Valitseeko anoppi lapselle nimen? Vietetäänkö kaikki juhlapyhät miehen sukulaisten luona ja sinun sukuusi ei juurikaan olla yhteyksissä ja ainakaan ydinperheenä ei vietetä aikaa ilman miehen sukua.

Se on positiivista että on sukurakas mutta kohtuus kaikessa.

Vierailija
5/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mäkin olen ihmetellyt että eikö nykyään itsenäistytä siitä lapsuuden perheestä samalla lailla kuin joskus aikonaan? Mun lapsuudessa serkkuja ja sukulaisia nähtiin kesällä, jotain lähellä asuvaa tätiä vähän useammin, mutta ehkä silti kuitenkaan ei edes joka kuukausi.

Isän sisko saattoi soittaa ulkomailta jouluna, kotipuolessa kävi kesäisin ja siinäpä se. Normaalia siihen maailman aikaan kai?

Nyt miehen veli kulkee vaimonsa perheen työnä samalla lailla kuin opiskeluaikoina; kaikki lomat on automaatio, sit vähintään kerran kk viikonloppuna, ovat yhteydessä ihan 24/7 perheen whatappringissä, kyläilevät toistensa luona jos eivät näe lapsuudenkotonaan jne.

Siis olen kateellinen, välit omiin sisaruksiin on olemattomat, mutta silti mietin että kun tuossa yhtälössä on siis kaikilla jo ne omat lapset myös jo?

Vierailija
6/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varoa. Miten jos teille tulee lapsi. Valitseeko anoppi lapselle nimen? Vietetäänkö kaikki juhlapyhät miehen sukulaisten luona ja sinun sukuusi ei juurikaan olla yhteyksissä ja ainakaan ydinperheenä ei vietetä aikaa ilman miehen sukua.

Se on positiivista että on sukurakas mutta kohtuus kaikessa.

Ap ei tainnut mainita sukupuolia.

Vierailija
7/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä tuo on. Ei ole tullut mieleen, että mitä sinä haluat? ehkä sinunkin sukulaisia voisi nähdä?

Vierailija
8/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin niin onnellinen jos olis ollut noin hyvä lapsuudenperhe, että oltaisiin ilolla tiiviisti tekemisissä aikuisenakin. Rikkaushan tuo on. Tukiverkot löytyy jos perheenkin perustaa.

Vierailija
9/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisin niin onnellinen jos olis ollut noin hyvä lapsuudenperhe, että oltaisiin ilolla tiiviisti tekemisissä aikuisenakin. Rikkaushan tuo on. Tukiverkot löytyy jos perheenkin perustaa.

Tämä. Ap nyt vaan nielee sen oman ylpeytensä. Kyllä aika pitää tuosta huolen kun miehen sisarukset saavat jälkikasvua ja muutenkin ihmiset itsenäistyvät enemmän kun tulee ikää lisää.

Sehän vasta kauhea tilanne olisi kun ap vaatii miestä katkomaan suhteen sukulaisiinsa ja sitten jättää tämän kun tulee erimielisyyksiä. Mies jää ihan yksin kärvistelemään ja tarttuu vielä pulloon tjsp.

P.S. Muistakaa, että miehen tärkein nainen on hänen äitinsä. ;)

Vierailija
10/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ap nyt vaan nielee sen oman ylpeytensä. Kyllä aika pitää tuosta huolen kun miehen sisarukset saavat jälkikasvua ja muutenkin ihmiset itsenäistyvät enemmän kun tulee ikää lisää.

Sehän vasta kauhea tilanne olisi kun ap vaatii miestä katkomaan suhteen sukulaisiinsa ja sitten jättää tämän kun tulee erimielisyyksiä. Mies jää ihan yksin kärvistelemään ja tarttuu vielä pulloon tjsp.

Mies jonka elämän tärkein nainen on äiti, sietää jäädä yksin. Ja äiti joka pitää kiinni tuosta, on mieleltään sairas.

Vierailija
11/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Mulla meni muutamia vuosia vakavan suhteen aloittamisesta ennen kuin irtaannuin lapsuuden perheestä "sopivalle tasolle". Nehän oli (ja on) mun perhe, miksi olisin välittömästi suhteen aloitettuani ns eronnut perheestäni jonka kanssa mulla oli omat kuviot ollut iät ja ajat. Pikkuhiljaa rakensimme suhdetta puolison kanssa ja meille alkoi tulla omia juttuja, jotka menivät lapsuuden perheen edelle. Hyvähän se on että perhe on lähellä, vaikka puoliso onkin ykkönen.

Vierailija
12/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap. sitten tapahtuu, jos sinä haluat, että autatte sun perhettä erialisissa asioissa ?

Vierailija
13/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jonka elämän tärkein nainen on äiti, sietää jäädä yksin. Ja äiti joka pitää kiinni tuosta, on mieleltään sairas.

Naiset vaihtuu, äiti pysyy. Tuon äidin tärkeyden voi määritellä hieman väljemmin, kuin sinä sen käsität.

Vierailija
14/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen suomalainen mies.

Vierailija
15/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten kerroin, minulla on myös läheinen suhde sukuuni eli se ei ole ongelma. Nyt nämä asiat ei oo meillä yhtään tasapainossa, miehen suku haukkaa aivan liian ison palan ajastamme. Mä en todellakaan halua viettää kaikkia lomiamme miehen suvun kanssa enkä enää vietäkään. Nyt pääsiäisenä mies suuttui, kun olin yksin ulkomailla... En jäänyt oottelemaan, tuleekohan miehen veli tai sisko vanhemmillensa (jolloin mieskin olisi halunnut mennä)... Ei olleet, mies meni sinne yksin ja kiukutteli mulle, kun oli tylsää. Ap

Vierailija
16/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hänestä se on normaalia ja haluaisi, että mäkin tuntisin kuuluvani samaan "perheeseen". Ap

Mutta silti sitouduitte avo-/avioliittoon?

Minunkin puolisoni olisi toivonut, että olisin läheisempi hänen sisarustensa kanssa. Tein kuitenkin jo seurusteluaikana selväksi, että se ei ole oma haluni. He ovat ihan ok ihmisiä ja tapaan heitä noin kerran vuodessa, mutta en yökyläile enkä muuta mitään omia suunnitelmiani heidän takiaan. Jos tämä ei olisi sopinut puolisolleni, me emme olisi koskaan muuttaneet yhteen.

Vierailija
17/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset vaihtuu, äiti pysyy. Tuon äidin tärkeyden voi määritellä hieman väljemmin, kuin sinä sen käsität.

Naiset vaihtuu, jos miehellä on sairas äitisuhde.

Vierailija
18/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Mulla meni muutamia vuosia vakavan suhteen aloittamisesta ennen kuin irtaannuin lapsuuden perheestä "sopivalle tasolle". Nehän oli (ja on) mun perhe, miksi olisin välittömästi suhteen aloitettuani ns eronnut perheestäni jonka kanssa mulla oli omat kuviot ollut iät ja ajat. Pikkuhiljaa rakensimme suhdetta puolison kanssa ja meille alkoi tulla omia juttuja, jotka menivät lapsuuden perheen edelle. Hyvähän se on että perhe on lähellä, vaikka puoliso onkin ykkönen.

3 vuotta. Ja mä olin kyllä jo ennen suhdetta irtaantunut jo siinä vaiheessa, kun muutin omilleni opiskelemaan... Ei kai ihmiset itsenäisty vasta silloin, kun alkavat parisuhteeseen? Ap

Vierailija
19/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap. sitten tapahtuu, jos sinä haluat, että autatte sun perhettä erialisissa asioissa ?

Mies lähtee mukaan ja auttaa.Mut hirmu harvoin mun sukulaiset tarvii apua, ihan kerran kaksi vuodessa. Vrt. Auttaa sukulaisiaan viikottain. Ap

Vierailija
20/49 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies lähtee mukaan ja auttaa.Mut hirmu harvoin mun sukulaiset tarvii apua, ihan kerran kaksi vuodessa. Vrt. Auttaa sukulaisiaan viikottain. Ap

Entä jos ihan muuten vain haluat viettää aikaa sukulaistesi kanssa ? onko mukana ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi