Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienomman ja rikkaamman esittäminen kuin mitä oikeasti on.

Vierailija
10.04.2023 |

Onko tässä myös syy Suimalaisten talousongelmiin? Ollaan viritetty elämäntyyli niin äärimmilleen, että pienikin muutos menoissa romahduttaa kulissit?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ovat ottaneet mainosmaailman ja markkoinnin todesta, uskoen että juuri tuollainen hieno ja rikas elämäntyyli pitää olla ja sitten ei rahat riitä. Kulutuksen sijaan pitäisi ajatella kestävää kehitystä ja sitä mikä oikeasti tuo onnellisuutta elämään. Kulissit eivät ole tehneet ketään paremmaksi.

Hyvä kommentti!

Vierailija
22/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurin osa ihmisistä elä ihan normaalisti ja varojensa mukaan esittämättä yhtään mitään sen ihmeempää. Minä en ainakaan tunne ketään, joka feikkaisi pärjäämistään paremmaksi ja jonka talous kaatuisi pienestä. Varmasti sellaisia on ja he pitävät saavutettujen etujen menettämisestä isoa meteliä, mutta järkeviä kuluttajia on hyvin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on mitä jorkut esittävät? Se on heidän ongelmansa ja jos itsellä ei sitä ongelmaa ole, niin tuskinpa asiaa kannattaa sen enempää pohtia. Jokainen täällä toimii niin kuin parhaaksi katsoo ja jos osaamista järkevään kuluttamiseen ei ole, niin voi voi vaan. Ehkä he oppivat kolauksista? Jos eivät opi, niin se on jo typeryyttä, johon ei paljon ymmärrystä heru.

Vierailija
24/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä mielenkiintoista, että edes ns. rikkaat ei pärjää. Kaikki raha menee lainoihin, niin ettei jää varaa maksaa enää ruokalaskuja , sähköä ym?

Luokkanousu keskiluokkaan tarkoittaa ylivelkaantumista. Mun keskiluokkaisilla sisaruksilla on enemmän velkaa kuin mulla, joka on köyhempi. 

Velkaantuminen ei ole sama kuin ylivelkaantuminen. Ihmisellä voi olla paljonkin velkaa, kunhan on myös maksukykyä. Pitää vain suhteuttaa se velan määrä (ja stressitestata kunnon koroilla) siihen kuukausittaisen lainanhoito/takaisinmaksukuluihin.

Vierailija
25/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttelin aamusta veroilmoitusta ja viime vuodelta pankkiin oli tullut 74124€ sisään ja menoina oli 6670€. Silti kuljen halvimmissa House-brändin vaatteissa ja firman vanhassa työtakissa. Duunissa meillä on sellaisiakin sankareita, joilta vouti vie joka kuukausi ison osan tilistä ja silti ajellaan velkabemareilla ja HellyHanseneissa elvistellään.

Vierailija
26/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös se, että te ette voi tietää mitä ihmiset ostavat velaksi ja mitä eivät. Se, että joku käyttää laatumerkkejä ja ajavat hienolla autolla ei tarkoita, että he eläisivät yli varojensa kulissielämää. Joillain on vain varaa🤷

Vierailija
27/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä mielenkiintoista, että edes ns. rikkaat ei pärjää. Kaikki raha menee lainoihin, niin ettei jää varaa maksaa enää ruokalaskuja , sähköä ym?

Luokkanousu keskiluokkaan tarkoittaa ylivelkaantumista. Mun keskiluokkaisilla sisaruksilla on enemmän velkaa kuin mulla, joka on köyhempi. 

Velkaantuminen ei ole sama kuin ylivelkaantuminen. Ihmisellä voi olla paljonkin velkaa, kunhan on myös maksukykyä. Pitää vain suhteuttaa se velan määrä (ja stressitestata kunnon koroilla) siihen kuukausittaisen lainanhoito/takaisinmaksukuluihin.

Tätä monet eivät näytä tajuavan. Itselläkin on noin 300 000 euroa asuntolainaa. Pankki olisi myöntänyt 500 000, mutta pelattiin varman päälle ja otettiin vähemmän laina, jotta kuukausittaiset menot pysyvät järkevinä.

Vierailija
28/28 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset täällä taas valittamassa, kun eivät itse osaa pukeutua. Todella siisti ja hienostunut tyyli voidaan luodalla hyvin vähälläkin rahalla. Jotkut eivät vaan osaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi