Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mykät Tinder-mätsit?

Vierailija
10.04.2023 |

Onko kuinkakin yleistä, että Tinder-mätsit eivät avaa keskustelua?

Käyn kerta-pari viikkoon Tinderissä ja minua rehellisesti ihmetyttää, että joku on saanut minusta mätsin useampi päivää sitten, mutta mitään keskustelua ei ole osannut avata. Joitain kuvakirjan kerääjiä? Olenko jo lähtökohtaisesti jollain "varasijalla" vai mistä on kysymys?

Kommentit (201)

Vierailija
161/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelmahan on, että tinderissä tulee tuo loukkaantunut kilpailu-asetelma. Kukaan ei laita viestiä luodaan oletuksia tuntemattomille ihmisille.

Itse vedin kylmän pragmaattisesti, kävin tapaamassa kaikki kiinnostavat, laitoin viestiä jos toinen ei muistanut / ehtinyt / osannut / uskaltanut ja paljon kahvia virtasi, kunnes se oikea löytyi. Mahtava mies löytyikin.

En näe mitään kilpailu-asetelmaa tuossa.

Itse vaan kyllästyin melkein yksipuoleiseen aloitteellisuuteen. Nykyään avaan keskustelun omille mätseilleni ja jos joku mut mätsännyt ei saa suutaan auki, niin keskustelua ei sitten synny.

Anteeksi mutta mitä ihmettä tarkoitat tällä "omat mätsini" vs. "minut mätsännyt" -jutulla? Eikö ole ihan täysin sattuman kauppaa kumpi pyyhkäisee ensimmäisenä oikealle? Mitä järkeä on laittaa ihmisiä kahteen kategoriaan tällä perusteella?

Ei mitään.

Yllä olevan brittitutkimuksen mukaan

117 naista avaa keskustelun 8800 mätsin otannassa. Miehistä tuon saman tekee 537/8800.

Yli 90% mätseistä on siis ihan turhia.

Vierailija
162/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen:

Tähän ketjuun on linkitetty tutkimus, jonka mukaan nainen avaa 6% todennäköisyydellä keskustelun Tinderissä, ja mies 40% todennäköisyydellä.

Lisäksi ketjussa on kerrottu, että HS on julkaissut jutun jossa kerrotaan että jonkun tutkimuksen mukaan nainen avaa keskustelun 20% todennäköisyydellä, ja mies 7% todennäköisyydellä.

Aika valtava ristiriita näiden kahden tutkimuksen tuloksissa. Kumpi lienee lähempänä todellisuutta?

Ensin mainittu tutkimus on tehty Belgiassa konservatiivisella Flanderin alueella. Se selittää miksi siellä naiset ovat passiivisia.

Nyt on taas ihan höpö höpö juttuja. Flanders on toki poliittisesti jossain määrin konservatiivinen alue, mutta se että siellä parinhaku toimisi jotenkin ihan erilailla kuin muualla manner-euroopassa, on aivan naurettava väite. Esimerkiksi seksikumppanien määrä miehillä ja naisilla Flandersin alueella on ihan samassa linjassa naapurimaiden numeroiden kanssa.

Ok, no mikä sinun mielestäsi selittää naisten suhteellisen passiivisuuden juuri tuolla alueella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on helppo ratkaisu. Jos saat mätsin, aloitat keskustelun. Jos toinen mätsää sut, annat hänen avata keskustelun.

Jos hänen hiljaiselonsa alkaa tympimään, poistat hänet. Ellei, niin annat hänen tippua vaan jonon hännille.

Muita kysymyksiä?

Tuolla tyylillä miehenä voit kyllä unohtaa 90% sut mätsänneistä naisista. Sieltä on harvemmin mitään keskustelun avausta tulossa.

Ts. panosta niihin itse mätsäämiisi tai unohda koko Tinder. 😁

Tuon tutkimuksen mukaan ~6% naisista avaa keskustelun, miehistä reilut 40% tekee sen.

Eli jos miehenä itsepintaisesti pitää kiinni siitä, että sut mätsännyt nainen avaa keskustelun, niin todennäköisyys ko. tapahtumalle ei ole kovin suuri.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272775719301104

Flanderin alueella. Tiesitkö, että kyseessä on kulttuuriltaan huomattavan konservatiivinen alue Belgiassa?  Miten olisi että käytettäisiin kotimaisia tilastoja kun Suomessa kuitenkin ollaan? Joku laittoi aiemmin maininnan Hesarin jutusta, jonka mukaan naisista 21% aloittaa keskustelun ja miehistä 7%. Tämä tukee omaa arkikokemustani.

Omassa Tinderissä tähän mennessä keskustelun aloittaneiden taustat: britti, australialainen, italialainen, espanjalainen, portugalilainen, intialainen, amerikkalainen, ranskalainen, kreikkalainen ja kaksi suomalaista. Toisella noista suomalaisista toinen vanhempi oli irlantilainen. Sitten on piiiitkä rivi mykkiä supisuomalaisen oloisia miehiä ylärivissä. :D

Minulla on kansainvälinen työ ja viihdyn yhtä hyvin ulkomaalaistaustaisten kanssa, joten tilanne ei ole minun kannaltani ongelma. Ero on kuitenkin niin silmiinpistävä, että joskus tulee naureskeltua miten suomalaiset ovatkin noin flegmaattisia.

Itse olen pari kertaa aloittanut keskustelun jonkun yläriviläisen kanssa harvoina hiljaisina hetkinä, mutta useimmiten minulle ei vain tule niin hiljaista hetkeä että menisin aloittamaan uusia keskusteluja entisten rinnalle. Ts. en suinkaan ole aloitekyvytön tai epäkiinnostunut, tai vain keräilemässä mätsejä. Monen suomimiehen pariutumismahdollisuudet kohoaisivat valtavasti jos passiivis-aggressiivisen pelailun sijaan vain menisitte ja aloittaisitte sen keskustelun!

Sulla on varmaan linkki mainitsemaasi Hesarin tutkimukseen? #lähdekritiikki

Ei ole, kun en ole se henkilö joka aiheesta mainitsi (enkä ole itse lukenut juttua). Kerroin juuri seikkaperäisesti kuinka nuo luvut vastaavat ainakin miesten osalta todella hyvin arkikokemustani. Minulla ei ole tarvetta kaivaa sen kummempia lähteitä asiaan, kun voin itse todeta tilanteen oman puhelimeni näyttöruudulta.

Niin arvelinkin. Se, että sun arkikokemukset sattuvat johonkin "tutkimukseen" mitä et ole missään todentanut on vain uskontoa, sattumaa jne.

Tämä on toinen kerta kun käytän Tinderiä ja ihan johdonmukaisesti kokemukseni ovat olleet tällaisia. Miksi tunnet tarvetta väittää vastaan?

Viimeksi päädyin parisuhteeseen ulkomaalaistaustaisen miehen kanssa. Muutamaa vuotta myöhemmin suhteen päätyttyä, toinen ulkomaalaistaustainen mies samalta kierrokselta pyysi minut treffeille, ja tapailimme pari vuotta. Nyt latasin Tinderin uudelleen. Ja sama kuvio tosiaan toistuu: ulkomaalaistaustaiset ovat aktiivisia ja suomalaiset (tai siltä näyttävät, en voi toki varmaksi tietää taustoja kun emme ole jutelleet) passiivisia, joten päädyn keskustelemaan lähinnä ensimmäisen porukan kanssa. Tämä siitä huolimatta että olen lähtökohtaisesti aivan yhtä kiinnostunut myös jälkimmäisistä.

Sitten joskus tylsänä hetkenä tulen tänne palstalle, jossa suomimiehet valittavat kun Tinderissä on niin kamalaa ja hirveää. Ok.

Jos sulla ei ole esittää mitään lähdettä, niin sun "tieteesi" on uskontoon, sattumaan yms. verrattavaa.

Vierailija
164/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen:

Tähän ketjuun on linkitetty tutkimus, jonka mukaan nainen avaa 6% todennäköisyydellä keskustelun Tinderissä, ja mies 40% todennäköisyydellä.

Lisäksi ketjussa on kerrottu, että HS on julkaissut jutun jossa kerrotaan että jonkun tutkimuksen mukaan nainen avaa keskustelun 20% todennäköisyydellä, ja mies 7% todennäköisyydellä.

Aika valtava ristiriita näiden kahden tutkimuksen tuloksissa. Kumpi lienee lähempänä todellisuutta?

Ensin mainittu tutkimus on tehty Belgiassa konservatiivisella Flanderin alueella. Se selittää miksi siellä naiset ovat passiivisia.

Nyt on taas ihan höpö höpö juttuja. Flanders on toki poliittisesti jossain määrin konservatiivinen alue, mutta se että siellä parinhaku toimisi jotenkin ihan erilailla kuin muualla manner-euroopassa, on aivan naurettava väite. Esimerkiksi seksikumppanien määrä miehillä ja naisilla Flandersin alueella on ihan samassa linjassa naapurimaiden numeroiden kanssa.

Ok, no mikä sinun mielestäsi selittää naisten suhteellisen passiivisuuden juuri tuolla alueella?

"The explanation for this finding is similar to the explanation in the previous paragraph for the higher selectiveness of women (compared to men) with regard to (super)liking a certain profile."

Tokkopa tuo on mikään Flandersin erikoisuus.

Vierailija
165/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on helppo ratkaisu. Jos saat mätsin, aloitat keskustelun. Jos toinen mätsää sut, annat hänen avata keskustelun.

Jos hänen hiljaiselonsa alkaa tympimään, poistat hänet. Ellei, niin annat hänen tippua vaan jonon hännille.

Muita kysymyksiä?

Tuolla tyylillä miehenä voit kyllä unohtaa 90% sut mätsänneistä naisista. Sieltä on harvemmin mitään keskustelun avausta tulossa.

Tuon tutkimuksen mukaan ~6% naisista avaa keskustelun, miehistä reilut 40% tekee sen.

Eli jos miehenä itsepintaisesti pitää kiinni siitä, että sut mätsännyt nainen avaa keskustelun, niin todennäköisyys ko. tapahtumalle ei ole kovin suuri.

Flanderin alueella. Tiesitkö, että kyseessä on kulttuuriltaan huomattavan konservatiivinen alue Belgiassa?  Miten olisi että käytettäisiin kotimaisia tilastoja kun Suomessa kuitenkin ollaan? Joku laittoi aiemmin maininnan Hesarin jutusta, jonka mukaan naisista 21% aloittaa keskustelun ja miehistä 7%. Tämä tukee omaa arkikokemustani.

Omassa Tinderissä tähän mennessä keskustelun aloittaneiden taustat: britti, australialainen, italialainen, espanjalainen, portugalilainen, intialainen, amerikkalainen, ranskalainen, kreikkalainen ja kaksi suomalaista. Toisella noista suomalaisista toinen vanhempi oli irlantilainen. Sitten on piiiitkä rivi mykkiä supisuomalaisen oloisia miehiä ylärivissä. :D

Minulla on kansainvälinen työ ja viihdyn yhtä hyvin ulkomaalaistaustaisten kanssa, joten tilanne ei ole minun kannaltani ongelma. Ero on kuitenkin niin silmiinpistävä, että joskus tulee naureskeltua miten suomalaiset ovatkin noin flegmaattisia.

Itse olen pari kertaa aloittanut keskustelun jonkun yläriviläisen kanssa harvoina hiljaisina hetkinä, mutta useimmiten minulle ei vain tule niin hiljaista hetkeä että menisin aloittamaan uusia keskusteluja entisten rinnalle. Ts. en suinkaan ole aloitekyvytön tai epäkiinnostunut, tai vain keräilemässä mätsejä. Monen suomimiehen pariutumismahdollisuudet kohoaisivat valtavasti jos passiivis-aggressiivisen pelailun sijaan vain menisitte ja aloittaisitte sen keskustelun!

Ei ole, kun en ole se henkilö joka aiheesta mainitsi (enkä ole itse lukenut juttua). Kerroin juuri seikkaperäisesti kuinka nuo luvut vastaavat ainakin miesten osalta todella hyvin arkikokemustani. Minulla ei ole tarvetta kaivaa sen kummempia lähteitä asiaan, kun voin itse todeta tilanteen oman puhelimeni näyttöruudulta.

Niin arvelinkin. Se, että sun arkikokemukset sattuvat johonkin "tutkimukseen" mitä et ole missään todentanut on vain uskontoa, sattumaa jne.

Tämä on toinen kerta kun käytän Tinderiä ja ihan johdonmukaisesti kokemukseni ovat olleet tällaisia. Miksi tunnet tarvetta väittää vastaan?

Viimeksi päädyin parisuhteeseen ulkomaalaistaustaisen miehen kanssa. Muutamaa vuotta myöhemmin suhteen päätyttyä, toinen ulkomaalaistaustainen mies samalta kierrokselta pyysi minut treffeille, ja tapailimme pari vuotta. Nyt latasin Tinderin uudelleen. Ja sama kuvio tosiaan toistuu: ulkomaalaistaustaiset ovat aktiivisia ja suomalaiset (tai siltä näyttävät, en voi toki varmaksi tietää taustoja kun emme ole jutelleet) passiivisia, joten päädyn keskustelemaan lähinnä ensimmäisen porukan kanssa. Tämä siitä huolimatta että olen lähtökohtaisesti aivan yhtä kiinnostunut myös jälkimmäisistä.

Sitten joskus tylsänä hetkenä tulen tänne palstalle, jossa suomimiehet valittavat kun Tinderissä on niin kamalaa ja hirveää. Ok.

Jos sulla ei ole esittää mitään lähdettä, niin sun "tieteesi" on uskontoon, sattumaan yms. verrattavaa.

Mitä yrität oikein sanoa tässä? Että olen harhainen ja olen vain kuvitellut kaiken, mitä elämässäni ja Tinderissäni tapahtuu?

Tuntuuko sinusta oudolta että minulla voi olla osumia noin monen eri kansallisuuden edustajien kanssa? Täällä Helsingin kantakaupungissa on paljon hyvin toimeentulevaa ja fiksua porukkaa joiden tausta on muualla kuin Suomessa. Ehkä jos asuisin pienemmällä paikkakunnalla, minulla olisi ylipäänsä vähemmän ulkomaalaistaustaisia osumia ja tämä mainitsemani ero aktiivisuudessa ei olisi niin silmiinpistävä.

Vierailija
166/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen:

Mistä me tiedämme että naiset ovat jotenkin erityisen passiivisia tuolla alueella. Ehkä tuo "6% naisista ja 40% miehistä" on ihan normaali tulos Tinderin käyttäjien keskuudessa.

Nythän meillä on vain kaksi tutkimusta, ja ne kaksi antoivat keskenään täysin vastakkaiset lopputulokset. Olemme siis umpikujassa.

Jos olet tehnyt kaksi tutkimusta, ja lopputulokset niissä on täysin erilaiset, niin tarvittaisiin lisää tutkimuksia.

Vierailija
167/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita kysymyksiä?

Mitä yrität oikein sanoa tässä? Että olen harhainen ja olen vain kuvitellut kaiken, mitä elämässäni ja Tinderissäni tapahtuu?

Tuntuuko sinusta oudolta että minulla voi olla osumia noin monen eri kansallisuuden edustajien kanssa? Täällä Helsingin kantakaupungissa on paljon hyvin toimeentulevaa ja fiksua porukkaa joiden tausta on muualla kuin Suomessa. Ehkä jos asuisin pienemmällä paikkakunnalla, minulla olisi ylipäänsä vähemmän ulkomaalaistaustaisia osumia ja tämä mainitsemani ero aktiivisuudessa ei olisi niin silmiinpistävä.

"Miten olisi että käytettäisiin kotimaisia tilastoja kun Suomessa kuitenkin ollaan? Joku laittoi aiemmin maininnan Hesarin jutusta, jonka mukaan naisista 21% aloittaa keskustelun ja miehistä 7%. Tämä tukee omaa arkikokemustani."

Kotimaisia tilastojasi vaan tässä odottelen...

Vierailija
168/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen:

Käyt lukaisemassa sen brittitutkimuksen niin havaitset, että tilastot ovat sellaisia kuin tulkitaan.

Brittitutkimuksen mukaan keskustelunavaukset siellä:

Naiset 117/654 eli 18 % keskusteluista.

Miehet 537/654 eli 82 % keskusteluista.

Mätsejä ko. tutkimuksessa 8800, joten vain ~7 % mätseistä johti keskusteluun.

Vierailija
169/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"63% of messages sent by men occur within 5 minutes of the match taking place. This is only 18% for women, suggesting that female users often wait to receive a message first.

The median delay for sending messages is just 2 minutes for men, compared to 38 minutes for women."

...female users often wait to receive a message first.

The median delay for sending messages is ... 38 minutes for women.

Vierailija
170/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiks Tinderissä arvostella purkaantuneita mätsejä eli kun mätsi syystä tai toisesta purkaantuu, niin kirjoittaa sanallinen arvioi mätsistään?

Tyyliin:

Ei vastaa viesteihin.

Vastaa viesteihin useamman viikon viiveellä.

Oudot jutut.

Ghostasi.

Jne.

Helpoittais vähän valintaa, kun pääsis lukemaan muiden arvioita ja toisaalta vähentäis (omaakin) sikailua, kun se vois tulla/tulis muillekin julki.

Pitäis olla jokin vakiomuotoinen vastauspatteristo mistä vois valita.

Toki jos esim. olemassa olevien mätsien määrä olis julkinen tieto jo swaippaus-vaiheessa, niin saattaishan joku pohtia, että lähdenkö kilpailemaan noiden kymmenien/satojen muiden kanssa toisen rajallisesta ajasta.

Tinderin ensisijainen tavoite ei voi olla, että saatetaan ihmisiä yhteen. Ensisijainen tavoite on saada ihmiset maksamaan sovelluksesta.

Jos esim. mykkiin mätseihin haettaisiin ratkaisua sovellusta muuttamalla, niin selkein ratkaisu on, että mätsin tultua sä et pysty ja sua ei pysty swaippaamaan oikealle.

Tuo kyllä pakottaisi avaamaan keskustelun tai jos tekee mieli vain swaippailla, niin syntynyt mätsi pitäis purkaa samantien, että peli jatkuisi.

Vierailija
171/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noihin tutkimuksiin on uskomista, niin uskomattoman passiivista on toiminta mätsin sattuessa Belgiassa ja UK:ssa.

Toki naiset vielä 4-7x passiivisempia kuin miehet.

Mitenköhän Suomessa?

Vierailija
172/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noihin tutkimuksiin on uskomista, niin uskomattoman passiivista on toiminta mätsin sattuessa Belgiassa ja UK:ssa.

Toki naiset vielä 4-7x passiivisempia kuin miehet.

Mitenköhän Suomessa?

Näkisin, että vauva-palstalla perus 3xKiellä ajaa asiansa. Jos tuommoisia kerettiläisiä tutkimuksia on, niin niitä ei uskota.

Vierailija
173/201 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tasa-arvossa nainen ei voi aloittaa viestiä ?

Voi, mutta kyllä mä haen sellaista tasa-arvoista ja vastavuoroista suhdetta jossa mies myös osaa ja haluaa ilmaista tunteita. Jos se olen minä joka aina aloittaa keskustelut ja kyselee treffeille niin vedän johtopäätökset että en ole riittävän kiinnostava ja että jos tästä nyt joku suhde alkaisi niin siinäkin vetovastuu olisi kaikessa minun. 

Vierailija
174/201 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen:

Käyt lukaisemassa sen brittitutkimuksen niin havaitset, että tilastot ovat sellaisia kuin tulkitaan.

Brittitutkimuksen mukaan keskustelunavaukset siellä:

Naiset 117/654 eli 18 % keskusteluista.

Miehet 537/654 eli 82 % keskusteluista.

Mätsejä ko. tutkimuksessa 8800, joten vain ~7 % mätseistä johti keskusteluun.

Ja suomalaiset ovat hiljaisia?

Vierailija
175/201 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mykät mätsit ovat kyllä tympeitä. Itse poistan ne parin päivän päästä sen kummemmin miettimättä syitä käytökseensä.

Vierailija
176/201 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta naisten ja miesten aloittamista keskusteluista.

Itse naisena kun ekaa kertaa olin deittiapissa ja sain osumia, niin aloitin keskusteluita. Mutta niihin itse aloittamiini ei tullut koskaan vastausta ja pian oli koko matchi poistunut.

Opin tuosta nopeasti, että marchin saaminen ei vielä tarkoita mitään, kun saatat olla yksi niistä, jotka tulleet sattumalta vastaan kun selattu kaikki vastaantulijat oikealle tms. Vasta kun mies avaa keskustelun, niin on kyseessä oikea match.

Tällä tyylillä menin deittiappailuni loppuun saakka.

Vierailija
177/201 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
178/201 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"63% of messages sent by men occur within 5 minutes of the match taking place. This is only 18% for women, suggesting that female users often wait to receive a message first.

The median delay for sending messages is just 2 minutes for men, compared to 38 minutes for women."

...female users often wait to receive a message first.

The median delay for sending messages is ... 38 minutes for women.

En jaksa penkoa tuota tekstiä tutkittavaksi, mutta minusta tämä on hatara johtopäätös. Syy siihen että naiset avaavat vähemmän keskusteluja lienee ensisijaisesti siinä, että meillä on jo maksimimäärä keskusteluja meneillään. 

Minä en ainakaan jää odottelemaan viestiä toiselta, jos sattuu olemaan tilaa uudelle juttukumppanille, vaan laitan viestin menemään saman tien kun match tulee. Näin ei vain yleensä ole, koska se noin kolme keskustelua, jonka verran pystyn hanskaamaan kerralla, on jo käynnissä.

Vierailija
179/201 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan että nainen aloittaa viestinnän. Silloin voi odottaa edes alkeellista keskustelua toisin kuin jos itse laittaa ekaviestin.

Ts. sinun aloittamasi keskustelu on niin luokatonta ettei sitä voi edes alkeelliseksi kutsua.

Vierailija
180/201 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiks Tinderissä arvostella purkaantuneita mätsejä eli kun mätsi syystä tai toisesta purkaantuu, niin kirjoittaa sanallinen arvioi mätsistään?

Tyyliin:

Ei vastaa viesteihin.

Vastaa viesteihin useamman viikon viiveellä.

Oudot jutut.

Ghostasi.

Jne.

Helpoittais vähän valintaa, kun pääsis lukemaan muiden arvioita ja toisaalta vähentäis (omaakin) sikailua, kun se vois tulla/tulis muillekin julki.

Pitäis olla jokin vakiomuotoinen vastauspatteristo mistä vois valita.

Toki jos esim. olemassa olevien mätsien määrä olis julkinen tieto jo swaippaus-vaiheessa, niin saattaishan joku pohtia, että lähdenkö kilpailemaan noiden kymmenien/satojen muiden kanssa toisen rajallisesta ajasta.

Tinderin ensisijainen tavoite ei voi olla, että saatetaan ihmisiä yhteen. Ensisijainen tavoite on saada ihmiset maksamaan sovelluksesta.

Jos esim. mykkiin mätseihin haettaisiin ratkaisua sovellusta muuttamalla, niin selkein ratkaisu on, että mätsin tultua sä et pysty ja sua ei pysty swaippaamaan oikealle.

Tuo kyllä pakottaisi avaamaan keskustelun tai jos tekee mieli vain swaippailla, niin syntynyt mätsi pitäis purkaa samantien, että peli jatkuisi.

Tämä johtaisi vain siihen, että se jonka kohdalla match syntyy, laittaa toiselle yhden merkin mittaisen viestin. Esim. kädenheilautusemoji. Osa tekee nyt jo tätä.