Mykät Tinder-mätsit?
Onko kuinkakin yleistä, että Tinder-mätsit eivät avaa keskustelua?
Käyn kerta-pari viikkoon Tinderissä ja minua rehellisesti ihmetyttää, että joku on saanut minusta mätsin useampi päivää sitten, mutta mitään keskustelua ei ole osannut avata. Joitain kuvakirjan kerääjiä? Olenko jo lähtökohtaisesti jollain "varasijalla" vai mistä on kysymys?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Oletko Tinderissä vanhoilla tai jotenkin muuten epäaidoilla kuvilla, kerta ulkonäkösi on treffeillä pettymys?
Ihan suht tuoreilla, toki sellaisista kulmista otetuista joissa näytän omasta mielestäni siltä miltä haluan näyttää. Mutten kuitenkaan pyri valehtelemaan täysin, ainoastaan näyttämään siltä miltä parhaassa valossa saatan näyttää valokuvissa. Kokonaisuus on kuitenkin niin moni asia, kuten olemus, puheääni yms. ja kyllä sen aistii että toinen vaan ei pidä. Vaikka kukaan ei ole sanonut suoraan sitä, siis, naisilla on kyllä se ystävällinen tapa olla sanomatta juuri olemuksesta sitä - he vain ilmoittavat ettei nyt ole kemiaa tai muuten hiipuvat takavasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Tinderissä vanhoilla tai jotenkin muuten epäaidoilla kuvilla, kerta ulkonäkösi on treffeillä pettymys?
Ihan suht tuoreilla, toki sellaisista kulmista otetuista joissa näytän omasta mielestäni siltä miltä haluan näyttää. Mutten kuitenkaan pyri valehtelemaan täysin, ainoastaan näyttämään siltä miltä parhaassa valossa saatan näyttää valokuvissa. Kokonaisuus on kuitenkin niin moni asia, kuten olemus, puheääni yms. ja kyllä sen aistii että toinen vaan ei pidä. Vaikka kukaan ei ole sanonut suoraan sitä, siis, naisilla on kyllä se ystävällinen tapa olla sanomatta juuri olemuksesta sitä - he vain ilmoittavat ettei nyt ole kemiaa tai muuten hiipuvat takavasemmalle.
Itselläni, mies, on myös tapana ottaa parhaat kuvat profiiliin, koska näin on myös suositeltu tekemään. Muutamassa tapauksessa on minullakin ollut niin että naiselle oli tullut jotenkin väärä mielikuva. Yksi jopa sanoi suoraan, että näytän erilaiselta kuin kuvissa, mitä en kyllä allekirjoita, koska käytän tuoreita kuvia.
Toisaalta sitten on syntynyt myös suhteita ja kiinnostusta naisen puolelta tapaamisen jälkeen, että jatkan valitsemallani tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Mä laitan matcheja jonoon. Yksi kerrallaan käyn sitten läpi. Tähän voi mennä parisen viikkoa. Nyt on sellainen keissi että on kolmas kuukausi menossa joten voi olla että loput jäi jonoon. Mutta jos homma ei luistakaan niin siellä ne odottelee omaa vuoroaan.
Mä naisena poistelen parin viikon välein mykät mätsit. Jos mies ei ole aloitteellinen, niin se ei ole mun tyylinen. Muutenkin tinderissä tuntuu olevan porukkaa, jolla itsetunto on pohjamudissa. Ei mua kiinnosta olla osa jonkun korttikokoelmaa pönkittämässä sitä surkeaa itsetuntoa.
Goldia en enää ota, koska ihan yhtä työlästä oli kahlata niitä tuhansia tykkäyksiä läpi kuin swaipata menemään. Ja alkoi ahdistaa kun näin millaiset pervopenat oli antaneet mulle sydäntä. Ilmaisversiossa sitä ei saa koskaan tietää, koska en anna niille tykkäyksiä.
Mä miehenä katselen, kun kaltaisesi mut mätsänneet poistuvat parin viikon sisään. Jos nainen ei ole aloitteellinen, niin se ei ole mun tyylinen. Ei mua haittaa, kun poistat mut korttikokoelmastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tasa-arvossa nainen ei voi aloittaa viestiä ?
En tiedä oliko ap mies vai nainen, mutta naisena voin sanoa että aiemmin aloitin keskusteluita miesten kanssa, mutta lopetin sen tekemisen koska ne keskustelut jotka olin aloittanut kuivuivat kasaan, ja vain ne jotka miehet olivat aloittanee jatkuivat.
Jos mies on riittävän kiinnostunut, hän laittaa viestiä. Jos ei laita viestiä, ei ole mitään järkeä koittaa lämmitellä tilannetta hänen suunnaltaan.
Aika pitkälti sama asenne mulla. Jos nainen on riittävän kiinnostunut, hän laittaa viestiä. Jo ei laita viestiä, ei mulla ole tarvetta alkaa lämmittelemään tilannetta hänen suunnaltaan.
En kyllä näin naisena haluaisi että minut nähdään henkilönä joka on jotenkin erityisen kiinnostunut vain siksi että laitan jonkun avausrepliikin. Miehillä on veemäinen asenne sellaisia naisia kohtaan joista ajattelevat että nainen on enemmän kiinnostunut. Pitävät epätoivoisina. Siksipä en kyllä hirveästi avaakaan keskusteluja.
Ei mulla ole veemäinen asenne. Olen aina ilahtunut ja ollut otettu, jos minuun on osoitettu kiinnostusta.
Se voi tulla esiin paljon myöhemmin, että mies on jo alun alkaen luokitellut joksikin epätoivoiseksi tyrkyksi jota ei kannata ottaa tosissaan mutta voi yrittää käyttää. En minä tiedä tiedostaako miehet edes itse noita asenteitaan.
Ei, kyllä se veemäinen asenne on sinulla, ei niillä miehillä. Aivan kuin ne miehet olis yhtä massaa ja kostat sitten kaikille, kun jotkut ovat jotain ilkeää tehneet. Tuo paistaa kauas ja karkottaa ne kivatkin.
No ei se nyt herranjumala mikään kosto ole etten aloita keskusteluja. 😂 aika huono kosto, kun koston kohde ei ikinä saisi tietää. Kokemukseni mukaan miehen ja naisen välinen dynamiikka toimii paremmin siten että mies metsästää ja nainen on saalis. Ja kun osat vaihtuu, miehet ei pidä naista oikein minään. Lukuun ottamatta tosi flegmaattisia miehiä, joille se tietenkin on helpotus että joku noukkii heidät. Mutta itse en halua sellaista miekkosta.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, onko se sen matchin saaneen tehtävä laittaa viestiä? EIkös se ole sen tehtävä, joka ensimmäisenä swaippasi oikealle? Itselläni on tosin kokemus vain Facebook-deitistä. Siinä odotan, että joku minulle sydämen ensin painanut laittaa mulle viestiä, jos minä painan sydäntä takaisin. Hänhän ikäänkuin teki aloitteen.
Myöhemmässä vaiheessa tietenkin minäkin voin olla aloitteellinen, ja ehdottaa esim. tapaamista.
Tinder ei toimi noin, siellä kun ei näe kuka on "tehnyt aloitteen".
Ei tiedä mitä sanoa. Niin häkeltynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelmahan on, että tinderissä tulee tuo loukkaantunut kilpailu-asetelma. Kukaan ei laita viestiä luodaan oletuksia tuntemattomille ihmisille.
Itse vedin kylmän pragmaattisesti, kävin tapaamassa kaikki kiinnostavat, laitoin viestiä jos toinen ei muistanut / ehtinyt / osannut / uskaltanut ja paljon kahvia virtasi, kunnes se oikea löytyi. Mahtava mies löytyikin.
En näe mitään kilpailu-asetelmaa tuossa.
Itse vaan kyllästyin melkein yksipuoleiseen aloitteellisuuteen. Nykyään avaan keskustelun omille mätseilleni ja jos joku mut mätsännyt ei saa suutaan auki, niin keskustelua ei sitten synny.
Tavallaan ymmärrän pointin, mutta on kyllä mahtavia kirjoittamattomia "sääntöjä":
Ensin molemmat plärää ihan pirukseen, että löytyis jotain järkevää.
Sitten kuitenkin sattuman oikku eli kumpi pläräs toisensa viimeisenä oikealle voi määrittää sen, että syntyykö keskustelua vai ei.
Lisää tämmöisiä "sääntöjä", niin jo vain, hankalasta tuli hetkessä mahdotonta.
😁
No tuommoistahan tuo vaikuttaa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, onko se sen matchin saaneen tehtävä laittaa viestiä? EIkös se ole sen tehtävä, joka ensimmäisenä swaippasi oikealle? Itselläni on tosin kokemus vain Facebook-deitistä. Siinä odotan, että joku minulle sydämen ensin painanut laittaa mulle viestiä, jos minä painan sydäntä takaisin. Hänhän ikäänkuin teki aloitteen.
Myöhemmässä vaiheessa tietenkin minäkin voin olla aloitteellinen, ja ehdottaa esim. tapaamista.
Aijaa, kiitos tiedosta. Jotenkin ajattelin, että homma toimisi niin että jos henkilö A swaippaa oikealle, ja henkilö B tekee saman hetken kuluttua, henkilö B:lle tulee heti tieto matchista. Henkilö A:lle tieto matchistä tulee oman reagointinsa jälkeen viivellä. Tästä voimme päätellä, että henkilö A oli aloitteellinen. Menikö päättelyni ihan metsään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, kiitos tiedosta. Jotenkin ajattelin, että homma toimisi niin että jos henkilö A swaippaa oikealle, ja henkilö B tekee saman hetken kuluttua, henkilö B:lle tulee heti tieto matchista. Henkilö A:lle tieto matchistä tulee oman reagointinsa jälkeen viivellä. Tästä voimme päätellä, että henkilö A oli aloitteellinen. Menikö päättelyni ihan metsään?
Tinder ei toimi noin. Kumpikaan ei tiedä tykkäyksestä ennen kuin tulee match.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä sen pystyy päättelemään 😂 jos minä saan mätsin sillä hetkellä kun pyyhkäisen, niin onhan se toinen pyyhkäissyt minut aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä sen pystyy päättelemään 😂 jos minä saan mätsin sillä hetkellä kun pyyhkäisen, niin onhan se toinen pyyhkäissyt minut aiemmin.
Mutta et tiedä sitä ennen kuin olet tehnyt itse päätöksen ja pyyhkäissyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Mä laitan matcheja jonoon. Yksi kerrallaan käyn sitten läpi. Tähän voi mennä parisen viikkoa. Nyt on sellainen keissi että on kolmas kuukausi menossa joten voi olla että loput jäi jonoon. Mutta jos homma ei luistakaan niin siellä ne odottelee omaa vuoroaan.
Mä naisena poistelen parin viikon välein mykät mätsit. Jos mies ei ole aloitteellinen, niin se ei ole mun tyylinen. Muutenkin tinderissä tuntuu olevan porukkaa, jolla itsetunto on pohjamudissa. Ei mua kiinnosta olla osa jonkun korttikokoelmaa pönkittämässä sitä surkeaa itsetuntoa.
Goldia en enää ota, koska ihan yhtä työlästä oli kahlata niitä tuhansia tykkäyksiä läpi kuin swaipata menemään. Ja alkoi ahdistaa kun näin millaiset pervopenat oli antaneet mulle sydäntä. Ilmaisversiossa sitä ei saa koskaan tietää, koska en anna niille tykkäyksiä.
Mä miehenä katselen, kun kaltaisesi mut mätsänneet poistuvat parin viikon sisään. Jos nainen ei ole aloitteellinen, niin se ei ole mun tyylinen. Ei mua haittaa, kun poistat mut korttikokoelmastasi.
No hyvä, sittenhän tässä on vaan voittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni tässä oli nyt kyse siitä että tiedetäänkö kumpi on pyyhkäissyt ensin oikealle. Ja siinä vaiheessa kun tulee mätsi niin se tiedetään. Ja maksuversiosss jo aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni tässä oli nyt kyse siitä että tiedetäänkö kumpi on pyyhkäissyt ensin oikealle. Ja siinä vaiheessa kun tulee mätsi niin se tiedetään. Ja maksuversiosss jo aikaisemmin.
Eli oikein ounailin. Jos tykkään jostain, mutta ei tule matchia voin olla varma, että toinen ei ole ainakaan vielä tykännyt musta.
Jos taas tykkään jostain, ja matchi tulee heti, voin olla varma, että toinen tykkäsi ensin. Silloin se toinen oli aloitteellinen oikealle swaippaaja.
Aika vaikea tuolta tinderistä on mitään löytää. Urheilulliselle ja lapsettomalle ei ole vastaavia mätsejä mitenkään loputtomasti.
Käyttäjä43569 kirjoitti:
Jep, samaa mieltä kuin tuo aiemmin kommentoinut.
Juuh tuo yks kirjotti tosi hyvin.
Minusta hassua valittaa, ettei MUUT aloita keskustelua :D voit hyvin aloittaa itse, ei sillä ole mitään väliä kuka on tykännyt ekana tai vikana.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu. Jos saat mätsin, aloitat keskustelun. Jos toinen mätsää sut, annat hänen avata keskustelun.
Jos hänen hiljaiselonsa alkaa tympimään, poistat hänet. Ellei, niin annat hänen tippua vaan jonon hännille.
Muita kysymyksiä?
Toi toimii hyvin.
Olin joskus tinderissä vain kokeilemassa kuka tykkää kuvistani. En ollut edes sinkku. Enkä koskaan aloittanut keskusteluja. Ehkä nuo mykät ovat myös vain testaamassa omaa viehätysvoimaa.
Anna olla ja next.