Mykät Tinder-mätsit?
Onko kuinkakin yleistä, että Tinder-mätsit eivät avaa keskustelua?
Käyn kerta-pari viikkoon Tinderissä ja minua rehellisesti ihmetyttää, että joku on saanut minusta mätsin useampi päivää sitten, mutta mitään keskustelua ei ole osannut avata. Joitain kuvakirjan kerääjiä? Olenko jo lähtökohtaisesti jollain "varasijalla" vai mistä on kysymys?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tasa-arvossa nainen ei voi aloittaa viestiä ?
En tiedä oliko ap mies vai nainen, mutta naisena voin sanoa että aiemmin aloitin keskusteluita miesten kanssa, mutta lopetin sen tekemisen koska ne keskustelut jotka olin aloittanut kuivuivat kasaan, ja vain ne jotka miehet olivat aloittanee jatkuivat.
Jos mies on riittävän kiinnostunut, hän laittaa viestiä. Jos ei laita viestiä, ei ole mitään järkeä koittaa lämmitellä tilannetta hänen suunnaltaan.
En tiedä oliko ap mies vai nainen, mutta miehenä voin sanoa, että aiemmin aloitin keskusteluita naisten kanssa oli sitten kumpi tahansa mätsännyt, mutta lopetin sen tekemisen koska alkoi tympimään olla se ainoa aloitteellinen osapuoli.
Jos nainen on riittävän kiinnostunut, hän laittaa viestiä. Jos ei laita viestiä, ei ole mitään järkeä koittaa lämmitellä tilannetta hänen suunnaltaan.
En kyllä ole yhtään vähemmän tai enemmän kiinnostunut silloin harvoin jos itse aloitan keskustelun. Silloin vaan olen enemmän juttutuulella. Ei siitä kannata mitään johtopäätöksiä vetää.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko ap mies vai nainen, mutta naisena voin sanoa että aiemmin aloitin keskusteluita miesten kanssa, mutta lopetin sen tekemisen koska ne keskustelut jotka olin aloittanut kuivuivat kasaan, ja vain ne jotka miehet olivat aloittanee jatkuivat.
Jos mies on riittävän kiinnostunut, hän laittaa viestiä. Jos ei laita viestiä, ei ole mitään järkeä koittaa lämmitellä tilannetta hänen suunnaltaan.
Aika pitkälti sama asenne mulla. Jos nainen on riittävän kiinnostunut, hän laittaa viestiä. Jo ei laita viestiä, ei mulla ole tarvetta alkaa lämmittelemään tilannetta hänen suunnaltaan.
En kyllä näin naisena haluaisi että minut nähdään henkilönä joka on jotenkin erityisen kiinnostunut vain siksi että laitan jonkun avausrepliikin. Miehillä on veemäinen asenne sellaisia naisia kohtaan joista ajattelevat että nainen on enemmän kiinnostunut. Pitävät epätoivoisina. Siksipä en kyllä hirveästi avaakaan keskusteluja.
Mun nykyinen mies oli tuollainen mykkä roikkuja
Vähän herättelin ja nyt on oltu 3v kimpassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälti sama asenne mulla. Jos nainen on riittävän kiinnostunut, hän laittaa viestiä. Jo ei laita viestiä, ei mulla ole tarvetta alkaa lämmittelemään tilannetta hänen suunnaltaan.
En kyllä näin naisena haluaisi että minut nähdään henkilönä joka on jotenkin erityisen kiinnostunut vain siksi että laitan jonkun avausrepliikin. Miehillä on veemäinen asenne sellaisia naisia kohtaan joista ajattelevat että nainen on enemmän kiinnostunut. Pitävät epätoivoisina. Siksipä en kyllä hirveästi avaakaan keskusteluja.
Ei mulla ole veemäinen asenne. Olen aina ilahtunut ja ollut otettu, jos minuun on osoitettu kiinnostusta.
Hetkinen, onko se sen matchin saaneen tehtävä laittaa viestiä? EIkös se ole sen tehtävä, joka ensimmäisenä swaippasi oikealle? Itselläni on tosin kokemus vain Facebook-deitistä. Siinä odotan, että joku minulle sydämen ensin painanut laittaa mulle viestiä, jos minä painan sydäntä takaisin. Hänhän ikäänkuin teki aloitteen.
Myöhemmässä vaiheessa tietenkin minäkin voin olla aloitteellinen, ja ehdottaa esim. tapaamista.
Tinderissä on kausia, jos siellä pitkään (let's face it - ehkä ikuisesti) hengailee... eli välillä aktiivisesti alkaa chattailemaan mätsien kanssa, sitten kun introvertiltä loppuu energia niin lähinnä odottelee ja keräilee mätsejä ja katsoo vähän että mikä taso muttei aloita kirjoittamista. Toki jos joku kirjoittaa niin siihen vastaa ja menee treffeillekin.
Jos joku oikein hyvä osuu kohdalle kuivana kautena (harvemmin) niin silloin toki tarttuu syöttiin heti, muuten vain katselee ja keräilee voimia aloittaa uusi tutustumisperiodi. Koska se on henkisesti kuluttavaa.
-Mies, paperilla (ja profiilitekstiltään) hyvä mutta ulkonäkö haasteellinen, siksi deitit ovat kuluttavia tapahtumia kun ne aina ovat vastapuolelle jonkinasteinen pettymys
Vierailija kirjoitti:
Naisena on ihan turha aloittaa miehen kanssa keskustelua, kun monet harrastavat vain matchien keräämistä. Etenkin kauempana asuvat eivät ole valmiita irl tapaamisiin.
Poistan miehen matcheista, jos hän ei avaa keskustelua parin viikon sisään. En halua roikkua jonkun tuntemattoman korttipakassa egoa buustaamassa.
Miehenä ihan systemaattisesti en avaa keskustelua niiden naisten kanssa, jotka ovat mut mätsänneet. Noista naisista hyvin harva avaa keskustelua, mieluummin esim. poistavat mätsin. Sekin on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole veemäinen asenne. Olen aina ilahtunut ja ollut otettu, jos minuun on osoitettu kiinnostusta.
Se voi tulla esiin paljon myöhemmin, että mies on jo alun alkaen luokitellut joksikin epätoivoiseksi tyrkyksi jota ei kannata ottaa tosissaan mutta voi yrittää käyttää. En minä tiedä tiedostaako miehet edes itse noita asenteitaan.
Suurin ongelmahan on, että tinderissä tulee tuo loukkaantunut kilpailu-asetelma. Kukaan ei laita viestiä luodaan oletuksia tuntemattomille ihmisille.
Itse vedin kylmän pragmaattisesti, kävin tapaamassa kaikki kiinnostavat, laitoin viestiä jos toinen ei muistanut / ehtinyt / osannut / uskaltanut ja paljon kahvia virtasi, kunnes se oikea löytyi. Mahtava mies löytyikin.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, onko se sen matchin saaneen tehtävä laittaa viestiä? EIkös se ole sen tehtävä, joka ensimmäisenä swaippasi oikealle? Itselläni on tosin kokemus vain Facebook-deitistä. Siinä odotan, että joku minulle sydämen ensin painanut laittaa mulle viestiä, jos minä painan sydäntä takaisin. Hänhän ikäänkuin teki aloitteen.
Myöhemmässä vaiheessa tietenkin minäkin voin olla aloitteellinen, ja ehdottaa esim. tapaamista.
Ei siitä ole mitään virallista käytäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelmahan on, että tinderissä tulee tuo loukkaantunut kilpailu-asetelma. Kukaan ei laita viestiä luodaan oletuksia tuntemattomille ihmisille.
Itse vedin kylmän pragmaattisesti, kävin tapaamassa kaikki kiinnostavat, laitoin viestiä jos toinen ei muistanut / ehtinyt / osannut / uskaltanut ja paljon kahvia virtasi, kunnes se oikea löytyi. Mahtava mies löytyikin.
Täytyisi olla paljon vapaa-aikaa että voisi tehdä noin.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään kilpailu-asetelmaa tuossa.
Itse vaan kyllästyin melkein yksipuoleiseen aloitteellisuuteen. Nykyään avaan keskustelun omille mätseilleni ja jos joku mut mätsännyt ei saa suutaan auki, niin keskustelua ei sitten synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelimiehillä on veemäinen asenne.
Eivät ole kiinnostuneita. Tykkäilevät lähes kaikki vastaantulevat profiilit ja katsovat matcheistä sitten kenestä ovat kiinnostuneita.
Minäkin naivisti ajattelin joskus, että ovat vain mahdollisesti ujoja aloittamaan keskusteluja. Aloitin sitten itse keskusteluja, eikä ne koskaan mihinkään johtaneet. Vastasivat kaksi kertaa korkeintaan ja selkeästi eivät olleet kiinnostuneita.
"If he wanted to he would."
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä on kausia, jos siellä pitkään (let's face it - ehkä ikuisesti) hengailee... eli välillä aktiivisesti alkaa chattailemaan mätsien kanssa, sitten kun introvertiltä loppuu energia niin lähinnä odottelee ja keräilee mätsejä ja katsoo vähän että mikä taso muttei aloita kirjoittamista. Toki jos joku kirjoittaa niin siihen vastaa ja menee treffeillekin.
Jos joku oikein hyvä osuu kohdalle kuivana kautena (harvemmin) niin silloin toki tarttuu syöttiin heti, muuten vain katselee ja keräilee voimia aloittaa uusi tutustumisperiodi. Koska se on henkisesti kuluttavaa.
-Mies, paperilla (ja profiilitekstiltään) hyvä mutta ulkonäkö haasteellinen, siksi deitit ovat kuluttavia tapahtumia kun ne aina ovat vastapuolelle jonkinasteinen pettymys
Oletko Tinderissä vanhoilla tai jotenkin muuten epäaidoilla kuvilla, kerta ulkonäkösi on treffeillä pettymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään kilpailu-asetelmaa tuossa.
Itse vaan kyllästyin melkein yksipuoleiseen aloitteellisuuteen. Nykyään avaan keskustelun omille mätseilleni ja jos joku mut mätsännyt ei saa suutaan auki, niin keskustelua ei sitten synny.
Tavallaan ymmärrän pointin, mutta on kyllä mahtavia kirjoittamattomia "sääntöjä":
Ensin molemmat plärää ihan pirukseen, että löytyis jotain järkevää.
Sitten kuitenkin sattuman oikku eli kumpi pläräs toisensa viimeisenä oikealle voi määrittää sen, että syntyykö keskustelua vai ei.
Lisää tämmöisiä "sääntöjä", niin jo vain, hankalasta tuli hetkessä mahdotonta.
😁
Jep, samaa mieltä kuin tuo aiemmin kommentoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi tulla esiin paljon myöhemmin, että mies on jo alun alkaen luokitellut joksikin epätoivoiseksi tyrkyksi jota ei kannata ottaa tosissaan mutta voi yrittää käyttää. En minä tiedä tiedostaako miehet edes itse noita asenteitaan.
Ei, kyllä se veemäinen asenne on sinulla, ei niillä miehillä. Aivan kuin ne miehet olis yhtä massaa ja kostat sitten kaikille, kun jotkut ovat jotain ilkeää tehneet. Tuo paistaa kauas ja karkottaa ne kivatkin.
Hmm itse kyl enemmän pidän epätoivoisena ihmistä, joka on Tinderiin joku premium käyttäjä. Tulee sellainen olo, et on tosi epätoivoinen ja puutteessa. Kyllä mullakin on varaa maksaa siitä, mut en maksa.
T. Nainen 35 v.