Pappi linjoilla, onko kysyttävää?
Olisin valmiina vastaamaan asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei voi olla pelastavassa uskossa Jeesukseen jos samalla jatkaa tietoisten syntien tekemistä.
Kiinnostava väite. Näytä minulle raamatusta se kohta jossa määritellään tietoiset synnit ja vähemmän tietoiset synnit.
Sen jälkeen minä näytän sinulle kohdan, jossa sanotaan että Jeesuksen veri puhdistaa KAIKESTA synnistä.
Tämä ei ole lupa jatkaa synnintekemistä, vaan ainoa tie päästä synneistään irti.
Esim. Roomalaiskirje 1 voisi olla hyvä lukea. Ehkä auttaa sinua hahmottamaan asiaa.
Kuinka usein mietit, että kristinusko on ihan uskomatonta soopaa?
Miksi anteeksi antaminen on niin vaikeaa?
Mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen? Siis ihan konkreettisesti, ei korulausein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei voi olla pelastavassa uskossa Jeesukseen jos samalla jatkaa tietoisten syntien tekemistä.
Kiinnostava väite. Näytä minulle raamatusta se kohta jossa määritellään tietoiset synnit ja vähemmän tietoiset synnit.
Sen jälkeen minä näytän sinulle kohdan, jossa sanotaan että Jeesuksen veri puhdistaa KAIKESTA synnistä.
Tämä ei ole lupa jatkaa synnintekemistä, vaan ainoa tie päästä synneistään irti.
Esim. Roomalaiskirje 1 voisi olla hyvä lukea. Ehkä auttaa sinua hahmottamaan asiaa.
Osaan Roomalaiskirjeen ulkoa, ja aika paljon muutakin raamatusta. Sinä et saa nyt kiinni pointistani. Avain pyhitykseen EI OLE Roomalaiskirjeessäkin mainittujen törkeiden syntien vältteleminen, vaan Hengessä vaeltaminen.
Mistä te saitte Pyhän Hengen? Lihan teoista vai uskossa kuulemisesta?
Siten niin pelastus kuin kuin pyhityskin tulee samasta lähteestä - Golgatalla maahan vuotaneesta verestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen? Siis ihan konkreettisesti, ei korulausein.
Raamatun mukaan ihminen on jo kuollut, ilman Pyhää Henkeä. Vain Pyhä Henki tekee eläväksi.
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa". Matt. 8:22
Ihminen, joka on saanut Jumalan armon, elää iankaikkisesti.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Joh. 11:25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö sielu kuoleman jälkeen taivaaseen?
Ei mene, vain Henki menee Jumalan luo, ei sielu varsinaisesti, koska sielu sisältää myös maalisen ruumiin, joka on vain kuollut liha, jonka Henki tekee eläväksi. Taivaaseen ei pääse mitään epäpuhdasta. Hengen tulee yhdistyä ensin Pyhän Hengen kautta Kristukseen, josta tulee Hengen uusi ruumis.
Sielu ja fyysinen ruumis ovat eri asioita. Maallinen ruumis on vain kuori, kun ihminen on kuollut.
Jeesukseen uskovan sielu menee heti Jeesuksen luo kun ihminen kuolee. Siellä sielu lepää, jonkinlainen tietoisuus on, ei ole kuolinunessa.
Tuomiopäivänä Jeesuksen omat saavat kirkastetun ( taivaallisen) ruumiin.Mitä tapahtuu sitten niille kymmenille miljardeille jotka elivät ja kuolivat ennen Jeesusta valopää?
Tuohon vastataan raamatussa, taitaa olla Pietarin kirjeissä.
Jeesus meni kuoltuaan tuonelaan, saarnasi siellä ja *otti vankeja saalikseen*. Eli evankeliumi julistettiin myös ennen Jeesusta kuolleille. Osa ilmiselvästi uskoi ja vaihtoi osoitetta.
Jeesus julisti voittooaan tuonelassa .Otti vankeja saaliikkseen= otti Aabrahaminhelman puolen tuonelasta ja vei taivaaseen.
Miten voin jo eläessäni varmistaa sen että en joudu luolemani jälkeen uskovaisten kanssa samaan paikaan?
Miten uudistaisit jumalanpalvelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mooseksen laki määrää kuolemantuomion esimerkiksi jumalanpilkasta, vanhempiensa kiroamisesta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, taposta, koron kiskonnasta, väärästä todistuksesta ja useista seksuaalirikoksista.
Jos nämä ovat Raamatun oppien mukaan hyväksyttäviä syitä rankaista kivetyksellä, miksi tavallinen ihminen joutuu itse syytettyjen penkkiin vaikka toteuttaa Jumalan tahtoa?
Kysymyksesi on yhtä fiksu kuin se, miksi Suomessa noudatetaan kulloinkin voimassaolevaa Suomen lakia eikä esim. Tanskan tai Turkin lakia vuodelta 1999?
Nyt kuitenkin puhutaan ryhmästä, jotka edelleen uskovat mystiseen satukirjaan, joissa puhutaan;
1. veden muuttamisesta viiniksi
2. mannanpuuron satamisesta taivaalta
3. kokonaisen kylän ruokkimisesta 2 kalalla ja leivällä
ynnä muuta mukavaa.
Mutta säädettiinkö Mooseksen laki myös Suomessa vuonna 2023 asuville suomalaisille?
Kyllä Jumala ja Mooses ovat kaikkien muiden yläpuolella, eikä yksikään kuolevainen ole oikeutettu korvaamaan pyhien miesten kehittämiä lakeja omilla horinoillaan!
Vierailija kirjoitti:
Miten voin jo eläessäni varmistaa sen että en joudu luolemani jälkeen uskovaisten kanssa samaan paikaan?
Pilkkaamalla Pyhää Henkeä, koska kaikki muu annetaan anteeksi. Se on siis oikeastaan ainoa tapa, mutta en suosittele sitä.
Onko abortti Ok ?
Mitä mieltä olet Katolisen kirkon pedofiilipapeista ja rikollisen toiminnan peittelystä ?
Käytätkö usein sanaa raadollinen kun suutut?
No, vastaa nyt ! Haloo, oletko linjoilla ?
Kuinka paljon seurakunnassasi on kirkosta eronneita
Voitko rukoilla minun ja isäni puolesta. Isäni vakavasti sairas. Olen ahdistunut kokoajan.