Pappi linjoilla, onko kysyttävää?
Olisin valmiina vastaamaan asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (178)
Onkohan ap linjoilla ollenkaan. Onko oikea pappi? Jos on, niin kerropa jotain, mistä sen tiedämme.
Kiinnitätkö huomiota siihen noudatetaanko kirkossa pukeutumisetikettiä (esim olkapäiden peittäminen)?
Mooseksen laki määrää kuolemantuomion esimerkiksi jumalanpilkasta, vanhempiensa kiroamisesta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, taposta, koron kiskonnasta, väärästä todistuksesta ja useista seksuaalirikoksista.
Jos nämä ovat Raamatun oppien mukaan hyväksyttäviä syitä rankaista kivetyksellä, miksi tavallinen ihminen joutuu itse syytettyjen penkkiin vaikka toteuttaa Jumalan tahtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko että Raamatun Sana on ikuinen ja muuttamaton?
Itse olen tätä mieltä.
Raamatun sanaa pitää minusta tulkita ja löytää sieltä Jumalan tahto.
Ap
Minusta Jumalan tahto on erittäin selkeä Raamatussa.
Niin myös tuhansien muiden protestanttisten ryhmittymien mielestä, joista kaikki on eri mieltä siitä mitä se "selkeä Raamatun sana" mistäkin sanoo.
Miksi Jumala vaatii palvomaan itseään jos haluan pelastua? Eikö sitä muutenkin voisi?
Miksi en voisi vain elää omaa elämääni ja Jumala omaansa?
Miksi saan rangaistuksen jos en palvo sitä elämäni aikana tai tuomion portilla jotenkin nöytty ja alistu?
Miksi minun pitää saada jotku "synnit" anteeksi? Ei minulla ole mitään tarvetta niitä anteeksi pyytääkkään ja tottapuhuen en edes tiedä mitä ne "synnit" minulla ovat olleet? Siis olen kyllä kerran valehdellut että en ole ajanut ylinopeutta ja tolleen, mutta silleesti jotakin vakavampaa en ole edes tehnyt.
Puoli tuntia on mennyt aloituksesta .Runsaasti kysymyksiä mutta vain kaksi lyhyttä vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdytkö omassa seurakunnassa töissä?
Viihdyn äärettömän hyvin. Nyt olen ollut 15-vuotta pappina, niin haikailen jotain uutta
. Niinpä olen hakenut maisterihaussa uusille urille.Ap
Et ole pappi. Et osaa edes yhdyssanoja.
Vierailija kirjoitti:
Mooseksen laki määrää kuolemantuomion esimerkiksi jumalanpilkasta, vanhempiensa kiroamisesta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, taposta, koron kiskonnasta, väärästä todistuksesta ja useista seksuaalirikoksista.
Jos nämä ovat Raamatun oppien mukaan hyväksyttäviä syitä rankaista kivetyksellä, miksi tavallinen ihminen joutuu itse syytettyjen penkkiin vaikka toteuttaa Jumalan tahtoa?
Kysymyksesi on yhtä fiksu kuin se, miksi Suomessa noudatetaan kulloinkin voimassaolevaa Suomen lakia eikä esim. Tanskan tai Turkin lakia vuodelta 1999?
Ap on feikki. Ei kannata kysyä mitään, ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksesi on yhtä fiksu kuin se, miksi Suomessa noudatetaan kulloinkin voimassaolevaa Suomen lakia eikä esim. Tanskan tai Turkin lakia vuodelta 1999?
Nyt kuitenkin puhutaan ryhmästä, jotka edelleen uskovat mystiseen satukirjaan, joissa puhutaan;
1. veden muuttamisesta viiniksi
2. mannanpuuron satamisesta taivaalta
3. kokonaisen kylän ruokkimisesta 2 kalalla ja leivällä
ynnä muuta mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö sielu kuoleman jälkeen taivaaseen?
Kyllä. Jos kuolet uskossa Raamatulliseen Jeesukseen, ja hänen sovitustyöhönsä ristillä. Lisäki se että on tehnyt parannuksen tietoisista synneistä= synneissä eläminen.
T. En ole pappi. Uskovainen kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuitenkin puhutaan ryhmästä, jotka edelleen uskovat mystiseen satukirjaan, joissa puhutaan;
ynnä muuta mukavaa.
Mutta säädettiinkö Mooseksen laki myös Suomessa vuonna 2023 asuville suomalaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertauskuva uudesti syntymisestä
Vertauskuva Jumalan Sanasta
Vertauskuva Jumalan Sanasta
ynnä muuta mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene, vain Henki menee Jumalan luo, ei sielu varsinaisesti, koska sielu sisältää myös maalisen ruumiin, joka on vain kuollut liha, jonka Henki tekee eläväksi. Taivaaseen ei pääse mitään epäpuhdasta. Hengen tulee yhdistyä ensin Pyhän Hengen kautta Kristukseen, josta tulee Hengen uusi ruumis.
Ei ole mitään kysyttävää kun en usko edes jumalan olemassaoloon.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene, vain Henki menee Jumalan luo, ei sielu varsinaisesti, koska sielu sisältää myös maalisen ruumiin, joka on vain kuollut liha, jonka Henki tekee eläväksi. Taivaaseen ei pääse mitään epäpuhdasta. Hengen tulee yhdistyä ensin Pyhän Hengen kautta Kristukseen, josta tulee Hengen uusi ruumis.
Sielu ja fyysinen ruumis ovat eri asioita. Maallinen ruumis on vain kuori, kun ihminen on kuollut.
Jeesukseen uskovan sielu menee heti Jeesuksen luo kun ihminen kuolee. Siellä sielu lepää, jonkinlainen tietoisuus on, ei ole kuolinunessa.
Tuomiopäivänä Jeesuksen omat saavat kirkastetun ( taivaallisen) ruumiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko seurakunta, jossa työskentelet suuressa kaupungissa vai pienessä maaseutukaupungissa? Kuinka paljon seurakunnassanne on jäseniä? Mikä on seurakunnassasi vallalla oleva herätysliike?
Pienessä maaseutupaikassa 15000 seurakuntalaista jaettuna eri alueille. Körttiläiset pää herätysliike ja viidesläisiäkin on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielu ja fyysinen ruumis ovat eri asioita. Maallinen ruumis on vain kuori, kun ihminen on kuollut.
Jeesukseen uskovan sielu menee heti Jeesuksen luo kun ihminen kuolee. Siellä sielu lepää, jonkinlainen tietoisuus on, ei ole kuolinunessa.
Tuomiopäivänä Jeesuksen omat saavat kirkastetun ( taivaallisen) ruumiin.
Mitä tapahtuu sitten niille kymmenille miljardeille jotka elivät ja kuolivat ennen Jeesusta valopää?
Miksi opetat ihmisille, että naisten alistaminen ja eläinten lahtaaminen on okein? Miksi et opeta naisten kunnioittamista ja kasvissyöntiä?