Pappi linjoilla, onko kysyttävää?
Olisin valmiina vastaamaan asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyseltiin mitä käy sielulle.
En ole siis uskova enkä kuulu kirkkoon. Kun sain sydänkohtauksen, niin kuolin. Mä siis kuolin oikeasti. Niin näin jotain mitä en osaa selittää. Musta itse tuntu ettei me edes kuolla, vaikka täällä kuollaan. Mutta mä kuolin ihan oikeasti. Mut elvytettiin ja tulin henkiin. Näin sen ja en tiedä mitä edes näin. Mutta en pelkää enää kuolemaa. Jos pääsen sinne takas missä olin ja ymmärsin kuitenkin, niin en pelkää. Se missä olin, en oikeasti tiedä. Sen tiedän, että ymmärsin hyvää oloa. Mutta en tiedä miksi. Mä en vaaan tiedä. Mutta se fiilis jne oli sen arvoinen, että haluan takas.
Mielenkiintoista kuulla, kiitos kun kerroit, kärsin itse kuoleman pelosta. Uskotko, että kaikki menevät tuohon hyvään paikkaan kuoltua riippumatta siitä, uskovatko mihinkään vai eivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko että Raamatun Sana on ikuinen ja muuttamaton?
Itse olen tätä mieltä.
Raamatun sanaa pitää minusta tulkita ja löytää sieltä Jumalan tahto.
Ap
Eli vääntelet Raamatun sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesuksella oli se rakkain opetuslapsi. Se tarkoittaa, että muut olivat vähemmän rakkaita.
Eikö Jumalan pidä olla tasapuolinen.
Olen uskova, tätä mietin silti.
Minä luulisin, että sillä tarkoitetaan että Jeesus oli kaikista läheisin hänen kanssaan. Kaikki ovat yhtä rakkaita.
Tutu tuomiokirkon mpääsiäismessua katselin virtuaalikirkko.fi. Siinä saarnassaan pappi sanoo, että Jeesuksella oli se rakkain, joten eikö se tarkoita, että muut oli vähemmän rakkaita. Muttei mitenkään selittänyt asiaa.
Papit ovat vain inhimillisiä, erehtyvuä ihmisiä.
Mietipä sen sijaan tätä: kukaan muu kuin Johannes itse ei sanonut, että hän on Jeesukselle rakkain. Siis superlatiivi, eniten rakas. Jeesus ei sanonut näin. Muut opetuslapset eivät sanoneet näin. Vain Johannes itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö Pätkistä? Miksi Jeesus muutti veden viiniksi? Eikö Jeesuksen perimmäinen tarkoitus ole vaalia ihmisen hyvinvointia, hyvyyttä ja pääsyä taivasten valtakuntaan? Mielestäni veden muuttaminen viiniksi ei edesauta tätä tavoitetta.
Olen samaa mieltä.
Jeesus ei varsinaisesti muuttanut vettä viiniksi, vaan tämä on vertauskuva.
Jeesus vertaa itseään viinipuuhun. Viinipuu imee maasta vettä. Maa on kuitenkin saastunut verestä, koska Kain tappoi veljensä Abelin. Viinipuu (Jeesus) puhdistaa näin Abelin verestä saastuneen kirotun maan antimet ihmisille uudeksi viiniksi. Jeesus on elämänpuu ja uusi viini on vertauskuva Jumalan Hengestä.
Uusi viini on viinipuun antama vesi eli Hengen veri. Vain juomalla Hengen verta ja syömällä Hengen lihaa (Jumalan sanaa), voi ihminen syntyä uudelleen Jumalasta.
Mihin marginaaliin kuulut erikoisine mielipiteinesi?
Tähän olisi kiva saada vastaus. Veikkaan, että hän ei ole kristitty lainkaan, vaan ehkä mormoni tms.
Miksi minun lapseni kuoli juuri ennen kuin syntyi? Miksi Jumala voi katsoa sen oikeaksi? Jos vastaat, että se on rangaistus jostain minun tekemistäni synneistä, niin miksi minun *opetukseni* hinta on toisen elämä ja miksi en vieläkään edes tiedä mikä näin rangaistava syntini on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun lapseni kuoli juuri ennen kuin syntyi? Miksi Jumala voi katsoa sen oikeaksi? Jos vastaat, että se on rangaistus jostain minun tekemistäni synneistä, niin miksi minun *opetukseni* hinta on toisen elämä ja miksi en vieläkään edes tiedä mikä näin rangaistava syntini on?
Otan osaa suruusi. Tilanteesi muistuttaa Daavidin tilannetta, kun hänen poikansa kuoli aivan pienenä. Siitä kerrotaan Raamatussa kohdassa 2. Sam. 12:15-25.
Ejä sinua lohduttaa kuitenkin se, minkä Daavikin totesi, ks jae 2. Sam. 12:23
” (…) Voinko saada hänet takaisin elämään? Minä menen aikanaan hänen luokseen, mutta hän ei voi palata minun luokseni."
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan fyysiset heikkoudet tai sairaudet eivät johdu synnistä.
”Tien sivussa Jeesus näki miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea. Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?" Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki. ” Joh. 9:1-3
En tiedä, lohduttaako tämä sinua, mutta minusta on kaunis ajatus, että Jumala on jo antanut sinun lapsellesi nimen, ennen kuin hän syntyi. Hän on siis Jumalan lapsi ja Taivaallisen Isänsä luona.
Kuulkaa minua, kaukaiset rannat, kuunnelkaa, kansakunnat, jotka asutte etäällä! Jo ennen syntymääni Herra kutsui minut. Kun vielä olin äitini kohdussa,hän antoi minulle nimen. Jes. 49:1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesuksella oli se rakkain opetuslapsi. Se tarkoittaa, että muut olivat vähemmän rakkaita.
Minä luulisin, että sillä tarkoitetaan että Jeesus oli kaikista läheisin hänen kanssaan. Kaikki ovat yhtä rakkaita.
Tutu tuomiokirkon mpääsiäismessua katselin virtuaalikirkko.fi. Siinä saarnassaan pappi sanoo, että Jeesuksella oli se rakkain, joten eikö se tarkoita, että muut oli vähemmän rakkaita. Muttei mitenkään selittänyt asiaa.
Papit ovat vain inhimillisiä, erehtyvuä ihmisiä.
Mietipä sen sijaan tätä: kukaan muu kuin Johannes itse ei sanonut, että hän on Jeesukselle rakkain. Siis superlatiivi, eniten rakas. Jeesus ei sanonut näin. Muut opetuslapset eivät sanoneet näin. Vain Johannes itse.
Joidenkin henkiköiden kohdalla kerrotaan Jeesuksen rakastaneen heitä.
esim
-Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua." Mark. 10:21
ja
-Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan sekä Lasarusta. Joh. 11:5
Vierailija kirjoitti:
Mooseksen laki määrää kuolemantuomion esimerkiksi jumalanpilkasta, vanhempiensa kiroamisesta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, taposta, koron kiskonnasta, väärästä todistuksesta ja useista seksuaalirikoksista.
Jos nämä ovat Raamatun oppien mukaan hyväksyttäviä syitä rankaista kivetyksellä, miksi tavallinen ihminen joutuu itse syytettyjen penkkiin vaikka toteuttaa Jumalan tahtoa?
Mooseksen laki on juutalaisille, ei kristityille. Pitääkö teidän ateistien aina tahallaan heittäytyä umpityhmiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan fyysiset heikkoudet tai sairaudet eivät johdu synnistä.
”Tien sivussa Jeesus näki miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea. Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?" Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki. ” Joh. 9:1-3
En tiedä, lohduttaako tämä sinua, mutta minusta on kaunis ajatus, että Jumala on jo antanut sinun lapsellesi nimen, ennen kuin hän syntyi. Hän on siis Jumalan lapsi ja Taivaallisen Isänsä luona.
Kuulkaa minua, kaukaiset rannat, kuunnelkaa, kansakunnat, jotka asutte etäällä! Jo ennen syntymääni Herra kutsui minut. Kun vielä olin äitini kohdussa,hän antoi minulle nimen. Jes. 49:1
Kiitos. Ainoita asioita joita päivittäin itselleni hoen, että lapsi olisi Luojan huomassa, omien isovanhempieni sylissä. Se on ainoa ajatus mikä minua edes hetkittäin pikkuisen lohduttaa.
Tämä kohtalo tuntuu niin kohtuuttoman julmalta. Minun pieni lapseni jolle ei annettu edes ensimmäistä hengenvetoa. En voi käsittää.
-sama kuolleen lapsen syliinsä saanut äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä? Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.
Hyvä vastaus. "Oikea" vastaus löytyy kuitenkin Johanneksen evankeliumista, sikäli kuin "oikeita" vastauksia on olemassa. Rakkaimman opetuslapsen henkilöllisyys on jätetty lukijan tulkittavaksi. Rakkain opetuslapsi ei ole mielestäni Johannes, vaan Natanael. Tämä käy ilmi heti Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä luvusta, kun Jeesus kohtaa Natanaelin. (Joh. 1:47)
Johanneksen evankeliumin ja miksei koko Raamatunkin yhtenä keskeisimpänä teemana voidaan pitää totuutta. Mitä totuus on? (Joh. 18:33,38)
Jumala rakastaa vilpittömyyttä, koska luottamus ja usko syntyvät vilpittömyydestä. Vain vilpitön voi nähdä Jumalan. Matt. 5:8 ja Joh. 9:39,41, Joh. 20:29 sekä 1. Moos. 32:28,30
Samoin anteeksianto perustuu vilpittömyyteen. Matt. 5:7 ja Matt. 6:14,15
Totuuden henki on vilpittömyyden henki. Joh. 4:23,24 ja 1. Kun. 9:1,9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö Pätkistä? Miksi Jeesus muutti veden viiniksi? Eikö Jeesuksen perimmäinen tarkoitus ole vaalia ihmisen hyvinvointia, hyvyyttä ja pääsyä taivasten valtakuntaan? Mielestäni veden muuttaminen viiniksi ei edesauta tätä tavoitetta.
Olen samaa mieltä.
Jeesus ei varsinaisesti muuttanut vettä viiniksi, vaan tämä on vertauskuva.
Jeesus vertaa itseään viinipuuhun. Viinipuu imee maasta vettä. Maa on kuitenkin saastunut verestä, koska Kain tappoi veljensä Abelin. Viinipuu (Jeesus) puhdistaa näin Abelin verestä saastuneen kirotun maan antimet ihmisille uudeksi viiniksi. Jeesus on elämänpuu ja uusi viini on vertauskuva Jumalan Hengestä.
Uusi viini on viinipuun antama vesi eli Hengen veri. Vain juomalla Hengen verta ja syömällä Hengen lihaa (Jumalan sanaa), voi ihminen syntyä uudelleen Jumalasta.
Mihin marginaaliin kuulut erikoisine mielipiteinesi?
Ani harvoihin. Matt. 5:8, Matt. 7:13,14, ja Matt. 22:14
Dogmaattinen pastoraalisuus - uhka vai mahdollisuus?
Oletko ahdistellut alaisiasi tsilleesti? Sehän on kuitenkin kirkon piireissä, varsinkin papiston keskuudessa, varsin yleistä...
Miksi joku nostaa jatkuvasti ketjun ylös. Ei ole mitään kysyttävää.
Miksi Jumala yritti tappaa Mooniaseksen kun hän oli palaamassa Midianista vapauttamaan israelilaisia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala yritti tappaa Mooniaseksen kun hän oli palaamassa Midianista vapauttamaan israelilaisia?
Mooseksen, nyt oli paha autocorrect häriö
Et kuollut. Olet vain idioottì.