Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain elämää 2023

Vierailija
10.04.2023 |

Neloselta on vuotanut tieto, että kesällä Satulinnaan matkaa mm. Jouni Hynynen, Ellinoora ja Anna Puu. Osa on siis jo aiemmin ohjelmassa nähtyjä. En voi ymmärtää. Jos Hynynen on todella lupautunut mukaan, eikö muutkin osallistujat olisi pitänyt olla uusia? Nelosella jokin pakko tuputtaa omia artistejaan kerta toisensa jälkeen? Puu ja Ellinoora on molemmat Nelosen artistilistoilla.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2759)

Vierailija
1021/2759 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Yrjänän vaimo muuten laula alkuperäisessäkin Ainomielen versiossa nuo taustat?

Jep, laulaa.

Ainomielen kertsin lauloi Costi Snellman. Löytyy Aurinko-levyn tiedoista. Kikke lauloi levyn muita taustoja.

Vierailija
1022/2759 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Yrjänän vaimo muuten laula alkuperäisessäkin Ainomielen versiossa nuo taustat?

Jep, laulaa.

Ainomielen kertsin lauloi Costi Snellman. Löytyy Aurinko-levyn tiedoista. Kikke lauloi levyn muita taustoja.

Okei, muistin väärin. Hyvä kun korjasit. Mun levyt eivät ole juuri nyt saavutettavissa, niin en voinut tarkistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukse Ellinooran päivään:

A.W. Minä Elän tai Yölaulu

Janna Hiljaisii Heeroksii (joku mies feattaa)

Hynynen Sinä4ever

Anna Puu Nartut

Hätis Meille käy hyvin

Vicky Kahleet

Vierailija
1024/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia täällä dissataan Annan autotunen käyttöä mutta ei Hätiksen?

Koska Hätis ei edes yritä olla vakavasti otettava artisti kuten Anna. Anna haluaa olla kuten Vesala, mutta karisma ja taito ei riitä. 

Tää on totta. En itse ole mikään suuri Vesala fanikaan, mutta hänellä on kuitenkin selkeästi oma tyyli ja on sille uskollinen. Annalta on aina puuttunut se, myös pukeutumisessa. Voisko sanoa, että ei ole oikeasti aidosti tyylitajua, mutta yliyrittämistä kyllä ihan liikaa.

Palhon Annan arvostelua täällä. Johtuukohan siitä, että vei Vartiaiselta miehen ja sellaistä on vaikea sulattaa

Miksi johtuisi? Eiköhän Vartiainen ole tätä nykyä huomattavasti onnellisempi kuin petollisen miehen kanssa suhteessa ollessaan.  Lapsia ja hyvä elämä jenkeissä, joten tuskin Jennin fanien täytyy olla katkerana Annalle yhtään mistään. Annahan tuossa "kaupassa" hävisi. Joutui tekemään lisää lapsiakin  vaikkei ensimmäisestäkään omien sanojen mukaan pitänyt ja sietämään Jennin koiraa nurkissaan, vaikkei koiratkaan oo hänen juttunsa. 

Anna vei Jennin musiikintekijänkin siinä samalla. Eipä ole Jennistä sen koommin kuultu.

Vierailija
1025/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomusta ja tuhkasta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää satanismijuttu nyt on? :D

Jotakin sen tapaista, minkä takia jätin CMX kuuntelun aikoinaan. Harmi kun oli niin taitavan hyvää ja oivaltavaa musiikkia.

Ai, itse en nyt mitään sen tapaista huomannut, minun mielestäni taas normaalia nietzscheläistä pohdiskelua ja alku-uskonnoista ammentamista.

Itse asiassa minä vaihdoin kuuntelussani CMX:n Kotiteollisuuteen, kun se meni pöyhkeäksi progeiluksi (Dinosaurus Stereophonicus ja siitä eteenpäin) samaan tahtiin mitä AW ehti kerätä kiloja. Kotiteollisuuden sanoitukset ovat rosoisia ja musiikki vielä rosoisempaa, sitä mitä CMX joskus vielä Kolmikärjen ja Veljeskunnan ja ehkä Auringon aikaan vielä oli. 

PS. Toivottavasti joku tulkitsee Hynysen tuotannosta biisin "Meren mutaa". Siinä on niin loistavaa analyysia nykymenosta, tai sitten "Helvetistä itään" (vaihtaisi vain sanat "illan chatista" modernimpaan muotoon "instagram" tai "facebook" :-)

Mä oon kuunnellut CMX:ää Raitakanteleestq lähtien ja ostin myös vanhemmat levyt. En ole ikinä huomannut mitään satanismiin viittaavaa. Ehkä joku on analysoinut tarkemmin.

Itsekin vähän kavahdin Dinon mahtipontisuutta. Yrjänä selitti tuolloin, että on aina halunnut tehdä progelevyn, joten se tehtiin.

Ihailen Yrjänässä sitä, että tekee mitä haluaa. Haastatteluissa kertoo, että on halunnut tehdä virren, joten se tehtiin Rautakanteleelle. Tehdään progea jos huvittaa ja tehdään suoraviivaista rokkia jos sattuu siltä tuntumaan.

Ja sanoitukset ovat tietenkin omaa luokkaansa. Runonsa ovat ehkä vähän vaikeaselkoisia minulle mutta esikoiskirja oli ihan kelpo tekele.

Miltähän mahtaa A.W.sta tuntua kun omat sanoitukset muutetaan mikkihiireksi ja tykkään susta liioalaapaksi :)

Vierailija
1026/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Hätis ei edes yritä olla vakavasti otettava artisti kuten Anna. Anna haluaa olla kuten Vesala, mutta karisma ja taito ei riitä. 

Tää on totta. En itse ole mikään suuri Vesala fanikaan, mutta hänellä on kuitenkin selkeästi oma tyyli ja on sille uskollinen. Annalta on aina puuttunut se, myös pukeutumisessa. Voisko sanoa, että ei ole oikeasti aidosti tyylitajua, mutta yliyrittämistä kyllä ihan liikaa.

Palhon Annan arvostelua täällä. Johtuukohan siitä, että vei Vartiaiselta miehen ja sellaistä on vaikea sulattaa

Miksi johtuisi? Eiköhän Vartiainen ole tätä nykyä huomattavasti onnellisempi kuin petollisen miehen kanssa suhteessa ollessaan.  Lapsia ja hyvä elämä jenkeissä, joten tuskin Jennin fanien täytyy olla katkerana Annalle yhtään mistään. Annahan tuossa "kaupassa" hävisi. Joutui tekemään lisää lapsiakin  vaikkei ensimmäisestäkään omien sanojen mukaan pitänyt ja sietämään Jennin koiraa nurkissaan, vaikkei koiratkaan oo hänen juttunsa. 

Anna vei Jennin musiikintekijänkin siinä samalla. Eipä ole Jennistä sen koommin kuultu.

Miten niin ei ole kuultu? Jenni ja Jukka on tehnyt musiikkia yhdessä myös eron jälkeen. Jenni taitaa olla ihan ansaitulla tauolla nyt, pienten lasten äiti joka asuu valtameren toisella puolen. Eiköhän lapset ole tällä hetkellä ykkösenä. Viimeisin biisi on parin vuoden takaa ja ihan ok menestynyt rallatus sekin. 

Vierailija
1027/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrjänä on tällä kaudella kuin helmiä sioille. Ainoastaan Hynysestä voi puhua hänen kanssaan samassa lauseessa, mutta valitettavasti Hynskäkin alitti riman Yrjänän päivänä. Yrtsi menee tuossa porukassa täysin hukkaan, kun kenestäkään ei ole hänelle älyllistä tai syvällistä "vastusta". Hynysen lisäksi yksi kraakkuva täti, joka ei pysty laulamaan kuin iskelmää, yksi kikattava minäminä-nainen ja neljä some-sukupolven edustajaa, joiden ajatusmaailma ja esilletuonti tuntuu olevan ohkaista ja yhdentekevää. Yrjänän tekstit tuntuivat olevan tälle porukalle liian vaikeita, joten laulettiin sitten oikeuden lyriikoiden sijaan mikki hiiristä ja ärsyttävistä leffoista, joissa on avoin loppu.

Yrjänä saa tuon porukan vaikuttamaan loppuunpureskellulta purkalta, josta on jo hävinnyt maku. Tai koululuokalta, jossa yksi on tohtoritason väitellyt ihminen ja muut ovat juuri pääsemässä peruskoulusta. Yrjänä menee tuolla niin hukkaan, se harmittaa.

Mun mielestä Yrjänän eleistä ja ilmeistä näkee että hän suorastaan nauttii etenkin nuorempien artistien tulkkauksista. Katsokaa miten hän katsoo Ellinooran, Robinin ja Miikan vetoja. Hänen kasvoillaan on suorastaan käsinkosketeltavaa iloa ja ylpeyttä. Selkeästi nauttii siitä että "nuoriso" tekee biiseistä omiaan.

Vierailija
1028/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrjänä on tällä kaudella kuin helmiä sioille. Ainoastaan Hynysestä voi puhua hänen kanssaan samassa lauseessa, mutta valitettavasti Hynskäkin alitti riman Yrjänän päivänä. Yrtsi menee tuossa porukassa täysin hukkaan, kun kenestäkään ei ole hänelle älyllistä tai syvällistä "vastusta". Hynysen lisäksi yksi kraakkuva täti, joka ei pysty laulamaan kuin iskelmää, yksi kikattava minäminä-nainen ja neljä some-sukupolven edustajaa, joiden ajatusmaailma ja esilletuonti tuntuu olevan ohkaista ja yhdentekevää. Yrjänän tekstit tuntuivat olevan tälle porukalle liian vaikeita, joten laulettiin sitten oikeuden lyriikoiden sijaan mikki hiiristä ja ärsyttävistä leffoista, joissa on avoin loppu.

Yrjänä saa tuon porukan vaikuttamaan loppuunpureskellulta purkalta, josta on jo hävinnyt maku. Tai koululuokalta, jossa yksi on tohtoritason väitellyt ihminen ja muut ovat juuri pääsemässä peruskoulusta. Yrjänä menee tuolla niin hukkaan, se harmittaa.

Mun mielestä Yrjänän eleistä ja ilmeistä näkee että hän suorastaan nauttii etenkin nuorempien artistien tulkkauksista. Katsokaa miten hän katsoo Ellinooran, Robinin ja Miikan vetoja. Hänen kasvoillaan on suorastaan käsinkosketeltavaa iloa ja ylpeyttä. Selkeästi nauttii siitä että "nuoriso" tekee biiseistä omiaan.

Näyttää yli-innokkaalta iskältä lasten kevätjuhlissa. Tosi punk.

Naamasta tosin näkee milloin versiointi ei niin miellytä. Annan ja Vikin biisit oli selkeästi pettymys. Hynysen kanssa on kaverimeininki.

Näyttää kyllä siltä että tykkää kovasti Ellinoorasta, Robinista ja tuosta Hätä-Miikasta kun ovat aitoja eivätkä nosta itseään koko ajan esiin. Varmaan kova paikka fanityttö-Annalle.

Vierailija
1029/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää yli-innokkaalta iskältä lasten kevätjuhlissa. Tosi punk.

Naamasta tosin näkee milloin versiointi ei niin miellytä. Annan ja Vikin biisit oli selkeästi pettymys. Hynysen kanssa on kaverimeininki.

Näyttää kyllä siltä että tykkää kovasti Ellinoorasta, Robinista ja tuosta Hätä-Miikasta kun ovat aitoja eivätkä nosta itseään koko ajan esiin. Varmaan kova paikka fanityttö-Annalle.

Miksi hänen pitää olla jotenkin punk? Vanha mies, anna hänen olla juuri sellainen kuin haluaa. AW vaikuttaa sydämelliseltä ja herttaiselta. Minun suosikkini tällä kaudella.

Vierailija
1030/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annabel Fell on laulanut kai nuo ja on mukana jollain muullakin levyllä. Olikohan Discopolis? Siltä levyltä olisi ollut hauska kuulla psykedeelistä rockia. Nuorisolle ainakin Discoinferno olisi ollut hyvä itseironinen kappale :)

Muistaisin että Ainomielellä lauloi Anna Kuoppamäki, jonka Wilma-yhtye oli silloin samalla levy-yhtiöllä kuin CMX.

Vierailija
1031/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ettei kukaan kehu Yrjänän biisien melodioita. Verrattuna suureen osaa tuoreempaa musaa, CMX:n biiseissä on tosi paljon mehua. Raskas tausta ja lyriikat on kai vienyt huomion.

Vierailija
1032/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu, että Yrjänästä oli kiva, että CMX:ää kerrankin versioitiin keveästi ja ihan eri suuntaan taivutellen.

Minäkin olen vanha CMX:n aktiivikuuntelija, ja allekirjoitan sen että heidän fanikuntansa on perinteisesti erittäin hankalaa. Punk-aikojen fanit olivat raivoissaan, kun he menivät rock-suuntaan, sitten rock-fanit raivoistuivat kun tuli balladeja. Balladifanit raivostuivat, kun tuli progea. Kaikkien mielestä juuri ne pari omaa suosikkilevyä ovat "oikeaa" CMX:ää. AW on itse saanut varmasti tuhannet kerrat kuulla pilanneensa koko musiikin olemalla kopioimatta itseään.

Joka tapauksessa, jonkun aiemman kirjoittajan tavoin olisin itsekin toivonut, että mukaan olisi mahtunut ainakin pari vähemmän tunnettua biisiä. Nyt edustettuina oli melkein pelkkä uudempi balladiosasto, ja ne pari vähän menevämpää biisiäkin oli sovitettu kesyiksi.

Olisi ollut kiva kuulla vaikka Discoinferno, Saatana tai Aivosähköä kirkkaaksi tuotettuina menevinä versioina. Olen kyllä Leri-fani, tykkään kovasti tuosta kuulaasta soundimaailmasta, joka Vain elämää -biiseissä kuuluu.

Vierailija
1033/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrjänä ja vaimonsa voisivat aloittaa elämäntapamuutoksen. Mukavia ja fiksuja ihmisiä varmasti, mutta elämä lyhenee tuollaisella elopainolla.

Vierailija
1034/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin Yrjänän osaavan suhtautua oikein myös näihin kepeisiin versioihin omista kappaleistaan. Hän ei vaikuta ihmiseltä, joka ärsyyntyisi pikkuasioista, päinvastoin hän varmaan aidosti toivoi esim. Robinin onnistuvan. Onhan se varmasti vähän hämmentävä kokemus, kun on vuodattanut sydänvertaan kappaleisiinsa ja nyt kuulee niistä purkkapoppiversioita, mutta tuskin hän nyt niistä pahastuu. Sehän on tämän formaatin henki.

Kahden jakson perusteella epäilen Robinin olevan palaamassa uransa suosituimpaan tyyliin, eli kappaleisiin, joita nuoret tytöt tykkäävät rallatella. Eikä siinä ole mitään pahaa, jokainen tyylillään. Ei kaiken musiikin tarvitse olla niin vakavasti otettavaa. Robin on vielä kovin nuori ja naiivi, mutta toisaalta hän hehkuu lämpöä ja iloa. Ehkä sitten vanhempana on vakavampien kappaleiden vuoro?

Tähän loppuun on pakko kommentoida tätä ihmeen Anna Puu -vihaa. Minäkin ihmettelin perjantaina käytettyä autotunea, mutta ei se poista sitä, että Anna on taitava laulaja ja hänellä on paljon hyviä kappaleita. Enkä minä lähde tuomitsemaan hänen elämänsä valintoja. Minkä ihminen sille voi, keneen rakastuu?

Vierailija
1035/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinin esitys A W Yrjänän päivänä oli aivan ihana! Samoin Janna Hurmerinnan ja Hätä-Miikan esitykset

Vierailija
1036/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuntuu, että Yrjänästä oli kiva, että CMX:ää kerrankin versioitiin keveästi ja ihan eri suuntaan taivutellen.

Minäkin olen vanha CMX:n aktiivikuuntelija, ja allekirjoitan sen että heidän fanikuntansa on perinteisesti erittäin hankalaa. Punk-aikojen fanit olivat raivoissaan, kun he menivät rock-suuntaan, sitten rock-fanit raivoistuivat kun tuli balladeja. Balladifanit raivostuivat, kun tuli progea. Kaikkien mielestä juuri ne pari omaa suosikkilevyä ovat "oikeaa" CMX:ää. AW on itse saanut varmasti tuhannet kerrat kuulla pilanneensa koko musiikin olemalla kopioimatta itseään.

Joka tapauksessa, jonkun aiemman kirjoittajan tavoin olisin itsekin toivonut, että mukaan olisi mahtunut ainakin pari vähemmän tunnettua biisiä. Nyt edustettuina oli melkein pelkkä uudempi balladiosasto, ja ne pari vähän menevämpää biisiäkin oli sovitettu kesyiksi.

Olisi ollut kiva kuulla vaikka Discoinferno, Saatana tai Aivosähköä kirkkaaksi tuotettuina menevinä versioina. Olen kyllä Leri-fani, tykkään kovasti tuosta kuulaasta soundimaailmasta, joka Vain elämää -biiseissä kuuluu.

Minusta olisi ollut kiva kuulla Nahkaparturi Hynysen esittämänä.

Vierailija
1037/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tarpeeksi on Jennistä kuultu. Se ei vain joudu taistelemaan kuin susi leipänsä eteen toisin kuin Anna.

Vierailija
1038/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin Yrjänän osaavan suhtautua oikein myös näihin kepeisiin versioihin omista kappaleistaan. Hän ei vaikuta ihmiseltä, joka ärsyyntyisi pikkuasioista, päinvastoin hän varmaan aidosti toivoi esim. Robinin onnistuvan. Onhan se varmasti vähän hämmentävä kokemus, kun on vuodattanut sydänvertaan kappaleisiinsa ja nyt kuulee niistä purkkapoppiversioita, mutta tuskin hän nyt niistä pahastuu. Sehän on tämän formaatin henki.

Kahden jakson perusteella epäilen Robinin olevan palaamassa uransa suosituimpaan tyyliin, eli kappaleisiin, joita nuoret tytöt tykkäävät rallatella. Eikä siinä ole mitään pahaa, jokainen tyylillään. Ei kaiken musiikin tarvitse olla niin vakavasti otettavaa. Robin on vielä kovin nuori ja naiivi, mutta toisaalta hän hehkuu lämpöä ja iloa. Ehkä sitten vanhempana on vakavampien kappaleiden vuoro?

Tähän loppuun on pakko kommentoida tätä ihmeen Anna Puu -vihaa. Minäkin ihmettelin perjantaina käytettyä autotunea, mutta ei se poista sitä, että Anna on taitava laulaja ja hänellä on paljon hyviä kappaleita. Enkä minä lähde tuomitsemaan hänen elämänsä valintoja. Minkä ihminen sille voi, keneen rakastuu?

En usko, että on naiivi. Korkeintaan optimistinen ja hyväntuulinen.

Vierailija
1039/2759 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa 3 minuutin kohdalla Anna Puun ilmettä. Selvästi ajattelee kateellisena että "ei helvetti, mun versio on ihan paska tän rinnalla".

Vierailija
1040/2759 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa 3 minuutin kohdalla Anna Puun ilmettä. Selvästi ajattelee kateellisena että "ei helvetti, mun versio on ihan paska tän rinnalla".

Tuo Robinin valoisuus ja ilo esiintyessä on kyllä hurmaavaa :)