Vain elämää 2023
Neloselta on vuotanut tieto, että kesällä Satulinnaan matkaa mm. Jouni Hynynen, Ellinoora ja Anna Puu. Osa on siis jo aiemmin ohjelmassa nähtyjä. En voi ymmärtää. Jos Hynynen on todella lupautunut mukaan, eikö muutkin osallistujat olisi pitänyt olla uusia? Nelosella jokin pakko tuputtaa omia artistejaan kerta toisensa jälkeen? Puu ja Ellinoora on molemmat Nelosen artistilistoilla.
Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2759)
Robinin versiohan oli todella hyvä, lauloi kauniisti. Hittiainesta. Robin pystyy käyttämään eri tekniikoita eri biiseissä.
Vierailija kirjoitti:
Jannan esitys oli niin outo. Esitti molli biisin tosi duurimaisesti hymyillen. Kivahan se on katsella kun sodan tuhoamat kodit palaa, heh? Ei mitään yhteyttä biisiin. Muutenkin hänellä tietty rekisteri tosi aloittelijamaisen kuuloinen, vaikka taitavasti tekee niitä soulimaisia äänen kuljetteluja. Tykkään monenlaisista naisartisteista mut hänestä en saa oikein mitään irti.
Vaikutti ihan kirkkoonkin sopivalta ja vaikka ruotsalaisessa musiikkibisneksessä pärjäävältä. Lauloi todella taitavasti pitkiä nuotteja.
Nyt kun uudestaan kuuntelin nuo niin ei tuo Anna Puun versio nyt NIIIIN huono ollut. Jannan Ruoste sen sijaan oli heikko. Ei tunnetta. Ei selvästi ymmärtänyt sanoituksista mitään.
Minkä takia täällä dissataan Annan autotunen käyttöä mutta ei Hätiksen?
Vierailija kirjoitti:
Anna on varmaan epävarma itsestään, kun koko suomen kansa tietää että millä tavalla alkoi olemaan miehensä kanssa. Hän on siitä avoimesti kirjassa kertonut.
Sekin oli laskelmoitua varmaan. Onkin kivasti hyötynyt miehestään ja hänen lahjakkuudestaan musiikintekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Oisko siks et Anna laulaja ja Hätis räppäri? Olin todella pettynyt Annan vetoon. Siitä ei jäänyt niin mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Koska Hätis ei edes yritä olla vakavasti otettava artisti kuten Anna. Anna haluaa olla kuten Vesala, mutta karisma ja taito ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä mitä mieltä olisin Jannasta. Pidän ja en pidä. Hän on epäilemättä hyvin lahjakas musikaalisesti. Jotenkin vähän ihmetyttää, että miksi ei ole päässyt pidemmällekin. Tavassa artikuloida ärsyttää joku.
Paksu meikkikerros päivin, illoin ja öin kielii epävarmuudesta. Fraseeraa samoin kuin äitinsä. Oma persoona (ja tyyli laulajana) jäänyt kehittymättä.
Tulee sellainen olo et miettii kokoajan jokaista silmän räpäytystäänkin. Ei ole kovin samaistuttava artistina, kun ei anna itsestään mitään.
Tällainen kuusikymppinen nainen ei ole ikinä kuunnellut CMXää enkä tämän ohjelman jälkeenkään ala kuuntelemaan. Sanoitukset synkkiä ja omituisia, kaikenlaisia kiertoilmauksia asioille, jotka voisi sanoa selkeästikin. Ihmisenä A.W. on mukava. Parhaat versiot olivat Ellinooran, Robinin ja Jannan.
Ja Robinin dissaamisesta ja kaikkien alentuvien uraehdotusten tekemisestä. Robin on ansainnut urallaan niin paljon rahaa, että hyvin sijoitettuna elää sillä mukavasti ja voi tehdä musiikkia, jota haluaa. Robin on aito ja sydämellinen, eikä sitä ei voi todellakaan sanoa kaikista ihmisistä. Hän osaa myös antaa tilaa muille artisteille tässä ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Hätis ei edes yritä olla vakavasti otettava artisti kuten Anna. Anna haluaa olla kuten Vesala, mutta karisma ja taito ei riitä.
Tää on totta. En itse ole mikään suuri Vesala fanikaan, mutta hänellä on kuitenkin selkeästi oma tyyli ja on sille uskollinen. Annalta on aina puuttunut se, myös pukeutumisessa. Voisko sanoa, että ei ole oikeasti aidosti tyylitajua, mutta yliyrittämistä kyllä ihan liikaa.
Olen alkanut epäillä että tuo Yrjänä on saatananpalvoja tai muu outo pakana. Leikkii mustalla magialla. Meidän kristillisessä perheessä meni muuten Vain elämää nyt boikottiin.
Onko nuo kaikki artistit tuolla sellaisia, kenen ura ei oikein lähde?
Kyllä olisi varmaan kauheaa, jos elämäntehtävänä olisi vihata noin paljon Anna Puuta kuin tämä yksi nolo, joka tuuttaa näitä vihaviestejään jokaikiseen ketjuun :'D
Mulla on parempi lääke tuollaiseen vaivaan. Yrittää olla mahdollisimman paljon miettimättä inhoamaansa henkilöä, ei katso eikä etenkään KUUNTELE ::DDD hänen biisejään, sivuuta kaikki otsikot ja jutut hänestä. Jätä katkerat ja vihaiset viestit kirjoittamatta, niin ei tarvitse palat palstalle katsomaan että kuinka moni on peukuttanut juttuasi. Tai sekin voi helpottaa, että kirjoittaa aggressiivisen viestin, mutta ei lähetäkään sitä.
Voin luvata että elämäsi laatu paranee <3
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kuusikymppinen nainen ei ole ikinä kuunnellut CMXää enkä tämän ohjelman jälkeenkään ala kuuntelemaan. Sanoitukset synkkiä ja omituisia, kaikenlaisia kiertoilmauksia asioille, jotka voisi sanoa selkeästikin. Ihmisenä A.W. on mukava. Parhaat versiot olivat Ellinooran, Robinin ja Jannan.
Ja Robinin dissaamisesta ja kaikkien alentuvien uraehdotusten tekemisestä. Robin on ansainnut urallaan niin paljon rahaa, että hyvin sijoitettuna elää sillä mukavasti ja voi tehdä musiikkia, jota haluaa. Robin on aito ja sydämellinen, eikä sitä ei voi todellakaan sanoa kaikista ihmisistä. Hän osaa myös antaa tilaa muille artisteille tässä ohjelmassa.
Hienosti sanottu. Mun puolesta kyllä kaikenlaiselle musiikille ja niin vähemmän kuin enemmän suoraviivaisille sanoituksille on aikansa ja paikkansa.
Puustelli kirjoitti:
Anna Puu on todella teennäinen ja ylimielinen.
Ja silti olisi voinut esittää kappaleen ilman autotunea..
Olen onnistunut jäämään koukkuun Robinin Kultanaamio versioon.
Anna Puu jaksaa puhua siitä singer-songerwriter-identiteetistään, mutta missään en ole kyllä nähnyt sitä puolta. Muutama vuosi sitten ainakin näytti ja kuulosti lähinnä purkkapallolta esiintyessään. Jos haluaisi olla vakavasti otettava ja aito artisti, niin pitäisi kyllä tehdä sitä ominta juttua. Riippumatta siitä miten sillä asialla menestyy. Eiköhän Annalla ole jo sen verran omaisuutta, ettei tarvitsisi mennä suosio ja radiosoitot edellä.
Anna kieltämättä vaikutti tässä Yrjänän jaksossa todella rasittavalta ja huomionkipeältä ihmiseltä, kun melkein joka väliin piti tunkea "Mä tiedän tän, mä osaan sanat ulkoa, mä oon ollut tuolla!". Ihan kuin joka asiassa tarvisi tuoda se oma itse esiin, siis todella itsekeskeistä. Sitten kuitenkin se oma veto tältä hardcore CMX-fanilta oli ihan ala-arvoinen autotunella käristetty mokellus. Näki, kuinka Annaa todella harmitti ettei Yrjänä valinnut hänen esitystään yhdessä vedettäväksi. Varmaan oli yllättynyt :D
Harmittaa myös, kuinka moni meni muuttelemaan Yrjänän sanoituksia. Yrjänällä on kuitenkin niin syvällinen tietämys kulttuuriantropologiasta, teologiasta ja kaikenlaisesta esoteriasta, mikä näkyy lyriikoiden monitasoisuutena ja erilaisina kulttuurisina viittauksina. Samasta syystä pidän Yrjänä runoista todella paljon, ne ovat niin monitasoisia. Mielestäni kappaleiden merkitys muuttuu liikaa ja niistä jää uupumaan se hienoin ulottuvuus, kun joku parikymppinen muuttaa sanat perinteiseen pop-lyriikkaan missä lauletaan "tykkään susta joo jee, en nyt tykkääkään joo".
Autotune oli kaikista kovin. Muut jäivät vain selkeesti sen varjoon. .
Aivan samaa mieltä, tajusin tuon kun olen kuunnellut nämä Virven pari versiota tässä ohjelmassa.