Siis mitäh!? Onko tosiaan perheitä, joissa ei vanhempien kuoltua ole mitään perittävää?
Itse odotan ainakin muutamaa sataa tuhatta euroa, koska tiedän vanhemmillani olevan säästöjä ja asunto halutulla alueella. Voiko tosiaan olla, että joillain vain mitätön omaisuus perittäväksi vaikka kuolisivat vasta eläkeiän jälkeen?
Kommentit (119)
Jos perikunta saa jonkin tuollaisen OK-talon syrjästä, ei taida edes myyntikuluja saada kunnolla pois.
https://huutokaupat.com/4082314/kiinteisto-ristijarvella-0-1887-ha
Tynnyrissäkö ap on asunut? Luulet että kaikki ovat yhtä säästeliäitä ja hyvätuloisia?
Vierailija kirjoitti:
Tynnyrissäkö ap on asunut? Luulet että kaikki ovat yhtä säästeliäitä ja hyvätuloisia?
Spurguisälläni oli kolme pankkitiliä ja 50 senttiä rahaa.
Äitini arvo ei ole rahassa mitattavissa. Jää jotain käteen tai ei niin sillä ei mitään väliä.
Isäni taas ei koskaan ole perhettä ollut, joten vaikka jotain tulisi niin en ota vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Mitä sitten? Ystäväni äiti oli täysin varaton, ei edes arkkurahoja.
Kukan ei maanpälle jää kuolessa.Jos perikunalla eli vainajan pesässä ei rahaa.Toimentulotukena paperi arkku,poltohautaus halvin uurna.Sinne joukotuhkaukeen monen mun lailla.Jos suvussa ei osoittaa sukuhautaa?Moni sanoo jotuivat köyhän omaisen hautaa.Jätävät välistä kertomatta toimentulotuet hautajaisin jolla vainaja satetin vimesen lepoon.Selitelään minä ostin arkut,kukat ymm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Mitä sitten? Ystäväni äiti oli täysin varaton, ei edes arkkurahoja.
Mitä hän sitten teki koko elämänsä?
AP
Et ole turhan välkky,noin lievästi sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmisen arvo kun ei ole mammonassa vaan siinä mitä kaunista, henkistä voimaa ja millaisia jättää lapsillensa.
ne opit kantavat läpi elämän....ja voi ihan itse kasata omaisuutensa
siinä huonolle provolle vastaus
Minusta on outoa, jos ei saa elämän aikana mitään säästöjä aikaiseksi. Sitähän elää sitten kädestä suuhun.
AP
Etkö seuraa ollenkaan uutisia? Monella on vaikeuksia saada rahat riittämään vuokraan ja ruokaan ja muihin välttämättömiin menoihin. Pankkitili on nollilla ennen tilipäivää. Jos jotain onnistuu säästämään niin se tarvitaan esimerkiksi kodinkoneisiin yms. harvemmin tehtäviin hankintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilta jäi talo, josta puolet velkaa maksettavana. Lapsia oli sen verran monta, että jokaisen osuus oli alle 10k, ja kaikki luopuivat perintöosuudestaan, koska siitä talosta olis tullut enemmän vaivaa kuin taloudellista hyötyä. Me kaikki lapset muutenkin melko persaukisia duunareita, eikä rahat kiinnosta.
Menikö perintö sitten lapsenlapsille? Haluaisin itse luopua, mutta pas#a osuisi sitten lapsilleni.
Ei kukaan ole tehnyt lapsia, eikä aio. 8 lasta eikä ketään kiinnosta, kun ei ole varaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli ulosotossa ja asui vuokralla. Kaikki koti-irtaimisto lähinnä kirpparikelpoista jos sitäkään. Kamalasti ei jäänyt sieltä perittävää, siis yhtään mitään oikeastaan.
Ette kumpikaan osaa käsitellä rahaa? Polttaako se kädessä?
AP
Ja mitenkähän sen ISÄN rahankäyttö liittyy lapsen rahankäyttöön kun "kumpikaan" ei osaa sinusta käsitellä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmisen arvo kun ei ole mammonassa vaan siinä mitä kaunista, henkistä voimaa ja millaisia jättää lapsillensa.
Minusta on outoa, jos ei saa elämän aikana mitään säästöjä aikaiseksi. Sitähän elää sitten kädestä suuhun.
AP
Niin sitä eletään kädestä suuhun koko elämä. Ei voi olla yllätys.
Jostain syystä kukaan tuttavapiirissäni - akateemisista tai duunareista - ei ole semmoinen, etteikö vanhemmilla tai isovanhemmilla olisi omaa kotia ja/tai kesämökkiä (tai useampia) perittävänä toki sisaruksiakin on. Mutta aina olen itseäni pitänyt köyhästä perheestä kavereihin verrattuna ja tähän mennessä olen jo perinyt 200.000 € omaisuutta ja onneksi toinen vanhemmista elää vielä joten toivon pitkää ikää mutta sieltäkin tulossa isoin potti sitten joskus.
Mutta esim. kavereillani on järvenrantamökkejä ja omakotitaloja tiedossa pk-seudulla, itse ainoa jolla ei järvimökkiä käytössä suvussa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Kaverini äiti kuoli joku vuosi sitten. Asui Pieksämäellä viimeiset vuotensa. Kun se yksiö oli myyty ja perintöverot maksettu, ei käytännössä jäänyt kahdelle perilliselle kuin tyhjää.
Pieksämäkeläisestä yksiöstä ei paljon veroa mene. Kumpikin peri 20 000 verovapaana ja ylimenevältä osalta ei vero ole kymmentäkään prosenttia. En viitsi katsoa.
Joten kummallekin jäi 20 000. Jos asunnon arvo 60 - 70 euroa, siitä miinus hautajaiskulut.
Omien vanhempieni rahat veivät vanhempiesi kaltaiset oikeistolahtarit. Ei jäänyt edes arkkurahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sinusta on varmaan outoa moni muukin itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APEtkö seuraa ollenkaan uutisia? Monella on vaikeuksia saada rahat riittämään vuokraan ja ruokaan ja muihin välttämättömiin menoihin. Pankkitili on nollilla ennen tilipäivää. Jos jotain onnistuu säästämään niin se tarvitaan esimerkiksi kodinkoneisiin yms. harvemmin tehtäviin hankintoihin.
Rahaa voi opetella käyttämään ettei tarvitse ruikuttaa sen riittämättömyydestä. Lopeta juominen niin riittää muuhunkin.
Minä toivon että vanhempani törsäävät koko omaisuutensa vielä kun voivat. Olen hankkinut itse oman omaisuuteni enkä kaipaa heiltä penniäkään. Käyttäkööt itseensä ja nauttikoon kun vielä voivat.
Pienemmät perinnöt siirretään etukäteen pimeästi ja alle 20 t ei tule veroja.
Vierailija kirjoitti:
Jos perikunta saa jonkin tuollaisen OK-talon syrjästä, ei taida edes myyntikuluja saada kunnolla pois.
https://huutokaupat.com/4082314/kiinteisto-ristijarvella-0-1887-ha
Näistä voi kieltäytyä.
Menikö perintö sitten lapsenlapsille? Haluaisin itse luopua, mutta pas#a osuisi sitten lapsilleni.