Miten pukeutuisit töihin ekana päivänä kun ei ole mitään tietoa miten siellä yleensä pukeudutaan?
Kaikissa edellisissä paikoissa ollut todella rento tyyli, tyyliin farkut+joku tunika/paita/t-paita/huppari ja jalassa kaikilla tyyliin tennarit.
Nyt olen menossa uuteen paikkaan töihin ja en tiedä yhtään millainen tyyli heillä on. Haaatattelussa kävin ja haastattelijoilla tummat mekot (neulemekko?), korkkarit. Muita työntekijöitä ei näkynyt kun haastattelu oli myöhään iltapäivällä ja haatattelu jossain erillään toimitiloista.
Itse en ole yhtään mekko-/korkkarityyppiä ja kaapissa tietenkin vain farkkuja, rennompia tunikoita/paitoja/huppareita ja kenkinä tennareita.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Pinkki puhvihihainen minimekko, kiiltosukkikset ja piikkarisaappaat. Nainen kun saa pukeutua niin kuin se haluaa.
Kyllä mieskin saa tuollaiseen asuun pukeutua.
Laita samat vaatteet kuin haastattelussa. Sinut palkattiin sellaisena. Muuta pukeutumistyyliä tarvittaessa myöhemmin.
Lateksinen koira-asu on aina varma ja klassinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
En voi käydä katsomassa kun työpaikka isossa toimistotalossa jossa useita yrityksiä. Tuollaisesta asiasta en todellakaan kehtaa soittaa.
Olen nyt ollut työttömänä ja ei ole rahaa ostella uusia vaatteita/kenkiä kuin vasta kun saan ekan palkan.
Ap
Jos et voi ostaa uusia vaatteita vielä. Mitä aihetta on edes miettiä, menet niissä vaatteissa joita sinulla on.
Miksi pitäisi muuttaa pukeutumistyyli samanlaiseksi kuin muilla on?!?!
Miten ap oot tähän asti elämässä pärjännyt?
Nettisivuilla ei ole kuvia ihmisistä, joten niistä ei voi päätellä mitään.
Haastattelu oli vielä ns talviaikaan ja olin lainannut kaverilta neulotun puuvillajakun jonka alla oli oma t-paita. Jalassa mustat kapealahkeiset farkut sekä mustat nilkkurit.
Tuntuu vähän tunkkaiselta näin keväällä mennä mustiin pukeutuneena.
Ap
Olitko alasti työhaastattelussa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi muuttaa pukeutumistyyli samanlaiseksi kuin muilla on?!?!
No tämä! Jos työpaikalla on tietty pukukoodi, siitä kyllä kerrotaan ennen työn aloittamista. Muuten pukeutuminen on hyvinkin vapaata näin 2020-luvulla. Toki kohtuu vapaudessakin, mutta aikuisen ihmisen pitäisi ihan itse tietää, mikä on soveliasta työpukeutumista ja mikä.
Muistele, miltä työhaastattelussa vaikutti. Tai miten alalla noin yleensä pukeudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelu oli vielä ns talviaikaan ja olin lainannut kaverilta neulotun puuvillajakun jonka alla oli oma t-paita. Jalassa mustat kapealahkeiset farkut sekä mustat nilkkurit.
Ap
Ilmoita, ettet voikaan ottaa työtä vastaan, koska et osaa pukea vaatteita päälle. Saa joku pätevämpi paikan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laita joku värikäs huivi tuomaan keväistä ilmettä.
Jätä nyt ainakin se huppari ja tennarit kotiin ja laitat jotkut siistit housut (ei farkut) ja paita ja balleriinat.
Tee ikimuistoinen ensivaikutus: verkkosukkikset, vesirajamittainen nahkahame ja räikeän pinkki takki. Hiukset voi vielä kihartaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt ainakin se huppari ja tennarit kotiin ja laitat jotkut siistit housut (ei farkut) ja paita ja balleriinat.
Tummat farkut on ihan siistit housut.
Miten näin avuton ihminen on voinut ikinä saada töitä?
Näytät miehille heti, mitä sinulla on tarjolla: eli utareita korostava paita siten, että utareet hölskyvät näyttävästi kaulasi alla. Jos löytyy peppua niin sitä korostavat housut, mieluiten sellaiset oikein syvälle vakoon imeytyvät eikä haittaa jos edestäkin imeytyy pimppiin, on vain parempi.
Tsemppiä Ap, puhtaat siistit vaatteet on aina hyvä, vaikka neuletakki, t-paita ja ne mustat farkut. puhtaat hiukset, kevyt meikki ja hymyilevä ilme. Pärjäät kyllä!
Pinkki puhvihihainen minimekko, kiiltosukkikset ja piikkarisaappaat. Nainen kun saa pukeutua niin kuin se haluaa.