Erosta ilmoittaminen
Olemme olleet aviossa 30v. ja nyt olen päättänyt ottaa avioeron. Mitään vikaa ei ole puolisossa eikä liitossamme. Puolisoni haluaa jättää lapsillemme perinnöksi talon, mökin, metsät jne. Hän on ehdoton asiassaan. Minä haluaisin viettää loppuelämän hieman leppoisemmin ja myydä omaisuuttamme sen mahdollistamiseksi. Miten kertoisit puolisolle, että olet päättänyt ottaa avioeron? Tiedän, että asia tulee hänelle täysin yllätyksenä.
Kommentit (51)
Sanot vaimolle että menojalka vipattaa, alappa katsoa itselles kerrostalokämppää.
Kun perit puolet mökistä, talosta ja metsistä, ne on myytävä.
Lapsille ei jää perintöä.
Kaikki rakastavst sinua ja uutta muikkeliasi.
Koira tulee pissaamaan haudallesi.
Maita on peritty molemmilta puolilta. Ei sitä metsää tuhansia hehtaareja ole. Muutaman kymmentä kuitenkin. Kesämökki ja talo on yhteisesti hankittu. Pidän omaisuuttamme yhteisenä näinkin pitkän liiton jälkeen, eikä tässä tarkoitus ole toistakaan pihalle heittää. Elämä on vaan niin kyllästyttävän tasaista ja samanlaista päivästä toiseen, eikä vaimo halua siihen muutosta. Itse haluaisin vielä uusia kokemuksia ja maailmassa on paljon nähtävää. Uutta puolisoa ei ole kiikarissa. AP
Ero olisi vaimollesi lottovoitto, vaikkei hän sitä vielä ehkä tajuakaan. Hän pelastuu omaishoitajuudelta ja saa tehdä mitä haluaa, vaikkapa neuloa sukkia sen sijaan että vaihtaisi ukolle vaippaa.
Laita lusikat jakoon.
Sitten jää nähtäväksi millainen vanhuus kummallekin tulee.
Totuushan on että voisit reissata kun vaan reissaisit.
Ei Tarvitse sanoa yhtään mitään! Avioeroa voi yksin hakea eikä sihen tarvita syytä. kyllä kirjattu kirje kotin tulee aviopuolisolle asiasta. nykyisin Naiset todella eroaa,nin että mies saa kirjatunkirjeen asiasta ero virellä.Sinä asuvat yhdessä siihen asti kun nainen saa vuokra asunon ja häipyy lasten kanssa.Ukolle jätetään osakeen mynti.Loppu siivous ja roinan hävitäminen.Kun nainen vie kasvasta kermat.
Kannattaisiko ensin kuitenkin kokeilla sitä, että lähdet yksin reissuun pariksi kuukaudeksi? Sen jälkeen on helpompi miettiä, haluatko oikeasti elää loppuelämän niin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa avieron ottaja lähes 70 prosentissa tapauksista nainen. Itse ratkaisin riskin niin, etten mene koskaan naimisiin suominaisen kanssa.
Ei hätää, et sinä suomimammalle kelpaakaan!
Minäkin haluaisin samoja asioita kuin ap, mutta mieheni ei. Aion matkustella siskojeni kanssa. Kyllä ihmiset voi kasvaa ja muuttua ja haluta jotain uutta. Ei ole sukupuolikysymys. Ja mistä te muka tiedätte kumpi näistä on huonompi kuntoinen kun epäulette vaimon joutuvan omaishoitajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa avieron ottaja lähes 70 prosentissa tapauksista nainen. Itse ratkaisin riskin niin, etten mene koskaan naimisiin suominaisen kanssa.
Nainen ottaa eron, kun ei teistä miehistä ole siihenkään. Jäätte vaan huonoon suhteeseen ruikuttamaan tai hankitte salarakkaan ja ihmettelette kun akka lähtee
Vierailija kirjoitti:
ihan sama miten ilmoitat. miehen oma vika, että on pariutunut suomimamman kanssa, vaikka joka paikasta näkee, ettei suomimammoista ole pysyvään parisuhteeseen. puolet miehen omaisuudesta kyllä kelpaa.
Mun ex halusi erota. En ottanut senttiäkään eäksältä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin samoja asioita kuin ap, mutta mieheni ei. Aion matkustella siskojeni kanssa. Kyllä ihmiset voi kasvaa ja muuttua ja haluta jotain uutta. Ei ole sukupuolikysymys. Ja mistä te muka tiedätte kumpi näistä on huonompi kuntoinen kun epäulette vaimon joutuvan omaishoitajaksi?
Yleensä se vaan menee niin, että miehet sairastuu aiemmin ja kuolee aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen perusteella ei ainakaan tule vaikutelmaa, että mies olisi missään tilanteessa halukas ryhtymään omaishoitajaksi. Eikä yleensä miehet olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan sama miten ilmoitat. miehen oma vika, että on pariutunut suomimamman kanssa, vaikka joka paikasta näkee, ettei suomimammoista ole pysyvään parisuhteeseen. puolet miehen omaisuudesta kyllä kelpaa.
"Puolet MIEHEN omaisuudesta kyllä kelpaa"! Ai siis, että YHTEINEN OMAISUUS on ainoastaan miehen omaisuutta? Millä vuosituhannella oikein elät, 1800-luvullako?
Niin, ja suomimammathan (järkyttävä nimitys joltain kaljamahaiselta, punakalta juopolta) ne omaisuuden perässä juoksevat, joo. Ostetut naikkoset Kauko-Idästä tai vähän lähempää "idästä" ovat maksusta kanssasi kuitenkin ihan vain rakkaudesta?
Voi Tauno-Uunokki, herää todellisuuteen. Kukaan suomalainen nainen ei ole sinua koskaan huolinut eikä tule koskaan huolimaankaan, joten ole huoleti. Kukaan ei ole sinulta viemässä ruostunutta Ladaasi eikä romahtamispisteessä olevaa talonrötisköä, jossa äitisi kanssa asustelet.
nainen pariutuu AINA ylöspäin. katso tilastoja. nainen ottaa aina itseään rikkaamman miehen. yksin jää rikkaat uranaiset ja sadattuhannet matalapalkkaiset miehet
Tilastot ei kyllä todellakaan sano mitään tuollaista. Noin 20% pareista on sellaisia, joissa nainen tienaa selvästi enemmän ja vajaa 30% sellaisia joissa saman verran. Reilu puolet sellaisia joissa miehet tienaa selvästi enemmän. Reilu puolet ei todellakaan ole AINA.
Aika naurettava luulo, että lapset edes haluaisivat sitä taloa ja mökkiä. Itse olen onneksi tilanteessa, jossa voin suunnitella tulevaisuutta ja matkustelua. Puhu psollesi asian vakavuus.
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaimolle että menojalka vipattaa, alappa katsoa itselles kerrostalokämppää.
Kun perit puolet mökistä, talosta ja metsistä, ne on myytävä.
Lapsille ei jää perintöä.
Kaikki rakastavst sinua ja uutta muikkeliasi.
Koira tulee pissaamaan haudallesi.
"Koira tulee pissaamaan haudallesi" :DD
Vierailija kirjoitti:
Maita on peritty molemmilta puolilta. Ei sitä metsää tuhansia hehtaareja ole. Muutaman kymmentä kuitenkin. Kesämökki ja talo on yhteisesti hankittu. Pidän omaisuuttamme yhteisenä näinkin pitkän liiton jälkeen, eikä tässä tarkoitus ole toistakaan pihalle heittää. Elämä on vaan niin kyllästyttävän tasaista ja samanlaista päivästä toiseen, eikä vaimo halua siihen muutosta. Itse haluaisin vielä uusia kokemuksia ja maailmassa on paljon nähtävää. Uutta puolisoa ei ole kiikarissa. AP
Metsä, jonka sinä olet perinyt, on sun. Voit myydä sen, jos haluat, eikä puolisollasi ole asiaan nokan koputtamista. Puolisosi perimä metsä taas on hänen ja sitä sä et voi mennä myymään. Yhteistä omaisuuttanne kuten taloa ja mökkiä et voi mennä yksin myymään. Riittäisikö omistamasi metsän myymisestä rahat matkusteluun yms?
In celit oli taas kovaa vauhtia haukkumassa suominaisia, kunnes paljastuikin että aloittaja on MIES :D
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettava luulo, että lapset edes haluaisivat sitä taloa ja mökkiä. Itse olen onneksi tilanteessa, jossa voin suunnitella tulevaisuutta ja matkustelua. Puhu psollesi asian vakavuus.
Ai tunnetko sinä aloittajan ja heidän lapsensa?
Kyllä minä oikein mielelläni olen perinyt kesämökin, ostin siitä siskonikin ulos. Äidillä on vielä talo, jonka sitten aikanaan myös mielelläni perin ja aion siitäkin ostaa siskoni ulos, jos hän suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitään varsinaisia taloushuolia ole. Hyvin tullaan toimeen. Minä haluaisin matkustella ja myydä omaisuuttamme että tuo matkustelu ja ulkomailla eläminen ilman työntekoa olisi mahdollista. Vaimoni taas haluaa olla kotona ja käydä töissä ja säästää omaisuutemme perinnöksi lapsille. Omalla puoliskollaan hän voi puolestani tehdä mitä tykkää, mutta minä aion elää jäljellä olevat vuodet vähän leppoisemmin. Lapsetkin pärjäävät omillaan oikein hyvin. En näe mieltä avioliitossa missä asusimme eri paikoissa. Hirveä riita tulee joka kerta kun kerron haluni myydä vaikka metsäomaisuuden tai kesämökin missä emme käy kuin kerran kesässä. AP
Kuka nuo metsät on alunperin ostanut? Mistä mökki on teille saatu? Onko niin, että ovat vaimosi suvun perintöä sukupolvien takaa? Ja sinä haluat nyt pistää omaisuuden ns. Lihoiksi, vaikka vaimosi toive on että omaisuus pysyisi suvussa mistä seontullutkin?
Ikävä sanoa, mutta olet golddigger. Olisit itse säästänyt eläkepäiviäsi varten. Todella itsekästä.