Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskituloinen, paljonko annat vuosittain rahaa hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
10.04.2023 |

Oletko kuukausilahjoittaja, katastrofilahjoittaja, vai jääkö huonompiosaisten auttaminen tyystin välistä?
Itse olen vuosia lahjoittanut Kirkon ulkomaan avulle 15€/kk, havahduin vuoden alussa siihen, että palkkani on noussut, joten aloin lahjoittamaan myös Suomen punaiselle ristille 20€/kk.
Tuo on n. 1% nettopalkastani, joten olisi vielä varaa lahjoittaa enemmänkin.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan antanut enkä anna jatkossakaan. Tuen omia läheisiäni.

Vierailija
42/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin jos tietäisin että ne rahat todellakin menevät 100% sinne mihin on tarkoitettukin eikä välikäsiin siinä matkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5% nettotuloistani lahjoitan eläinten- ja luonnonsuojeluun.

Vierailija
44/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Enkä kuulu kirkkoon samasta syystä.

Vierailija
45/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisella kaikki liikenevä raha menee elämiseen. Todellakaan ei jää mitään ekstraa lahjoitettavaksi.

Vierailija
46/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan pari sataa vuodessa, eläin- ja luonnonsuojeluun, katastrofiapua SPR:n kautta ym. En ole kuukausilahjoittaja.

Vierailija
47/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 50% bruttopalkastani menee hyväntekeväisyyteen. Eduskunta päättää kohteet. Aika paljon näyttää menevän eläkeläisten tukemiseen, heidän eläkkäistäänhän vain murto-osa on itse maksettua.

Pahoin pelkään, että Sinustakin tulee vielä joskus eläkeläinen. Olen ollut nyt eläkkeellä valtiolta parikymmentä vuotta ja olen tosiaan jo saanut itse maksamani työeläkerahat takaisin. Mutta eläkettä saan paljon vähemmän kuin mitä silloin kun aloitin työnteon meille luvattiin. Hyväntekeväisyyskohteidesi päättäjä päätti myös viedä minulta 21-25 vuotiaana yksityisellä työskentelyssä ansaitsemani eläkerahat. Se vain sulautettiin Valtion työeläkkeeseeni, jonka sain pitää sellaisenaan. Sellainen instanssi se sinunkin hyväntekeväisyysrahoista päättää. Muista tämä sitten, jos pääset joskus eläkkeelle.

Vierailija
48/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään, sillä 40% palkasta menee valtion kautta hyväntekeväisyyteen. En valittaisi jos niille verorahoille saisi jotakin vastinetta, mutta julkinen terveydenhuolto on nykyään vitsi, päiväkodit ja koulut on kuralla, tiet täynnä kuoppia, joissa rikkoo auton ja rikastuttajat asustaa merenrantakämpissä.

Mikset itse asu merenrantakämpässä? Sinulla on täysin samat etuudet ja mahdollisuudet siihen ellei paremmat.

Vierailija
49/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 50% bruttopalkastani menee hyväntekeväisyyteen. Eduskunta päättää kohteet. Aika paljon näyttää menevän eläkeläisten tukemiseen, heidän eläkkäistäänhän vain murto-osa on itse maksettua.

Pahoin pelkään, että Sinustakin tulee vielä joskus eläkeläinen. Olen ollut nyt eläkkeellä valtiolta parikymmentä vuotta ja olen tosiaan jo saanut itse maksamani työeläkerahat takaisin. Mutta eläkettä saan paljon vähemmän kuin mitä silloin kun aloitin työnteon meille luvattiin. Hyväntekeväisyyskohteidesi päättäjä päätti myös viedä minulta 21-25 vuotiaana yksityisellä työskentelyssä ansaitsemani eläkerahat. Se vain sulautettiin Valtion työeläkkeeseeni, jonka sain pitää sellaisenaan. Sellainen instanssi se sinunkin hyväntekeväisyysrahoista päättää. Muista tämä sitten, jos pääset joskus eläkkeelle.

Tällä hetkellä vaikuttaisi, että pääsen 30 vuoden päästä eläkkeelle (70v). Silloin tulen jokaista työurani aikana maksamaani eläke-euroa vastaan saamaan 20-30snt. Harmi kun eläkkeiden maksaminen on pakollista, veikkaisin pystyväni itse eläkkeeni sijoittamalla parempaan.

Vierailija
50/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkkani on noin 3200e/kk ja Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% joten vuosittain maksan hyväntekeväisyyteen noin 19200e.

Kun maksan tuon summan joka vuosi niin mitään en siitä oikeastaan hyödy kun mitään tukea en koskaan valtiolta saa joten se on minun mielestä hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
51/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamani verorahat ovat riittävästi hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
52/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausilahjoitan 100 e kirkon ulkomaan avulle, mieli rylle 50e kuussa.

Jouluisin ostan lahjoja, ruokakasseja vähäosaisille.. Lahjoitan rahaa Yhteisvastuukeräykseen.

Lisäksi jelppaan ruokakassijonossa viikottain ja sama yhdistys järjestää joulu yms ruokailua, että niissä kokkailemassa. Pääsiäislauantaina oli lounas sadalle.

Nyt olen Ukrainaan kasannut pakettiautollisen vaatteita, ruokaa, myös eläimet huomioiden, kolmesti... ei omasta pussista, vaan aktiivisesti "kiusaan" ja kerään toisten nurkista vapautuvia tarvikkeita. (bensat tietty maksan)

Sitten auta ukrainaa sivuston kautta lahjoittanut useamman satasen edestä lääkkeitä yms. tarvikkeita, joita on hankalampi taviksen tullata.

Olisko viime vuonna mennyt n. 3000 euroa kaikkiaan.

Vierailija
53/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttopalkkani on noin 3200e/kk ja Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% joten vuosittain maksan hyväntekeväisyyteen noin 19200e.

Kun maksan tuon summan joka vuosi niin mitään en siitä oikeastaan hyödy kun mitään tukea en koskaan valtiolta saa joten se on minun mielestä hyväntekeväisyyttä.

Enpä ole hetkeen noin tyhmää nähnyt.

Säkö et kulje missään? Etkä käytä mitään julkisia palveluita koskaan? Mites ne opiskelut?

Vierailija
54/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisin jos tietäisin että ne rahat todellakin menevät 100% sinne mihin on tarkoitettukin eikä välikäsiin siinä matkalla.

Kirkon ulkomaanapu menee täysi mittaisena perille.

Vierailija
55/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuukausittain, mutta satunnaisesti; esimerkiksi kun televisiosta tulee Elämä lapselle -konsertti tai kun joku somevaikuttaja kampanjoi mm. Planin tyttöjen puolella-keräystä. Ukrainaan on tullut laitettu muutamassa eri keräyksessä. 

Tämän lisäksi suurin osa meidän pienistä vaatteista ja harrastusvälineistä menee Hope ry:lle.  (tai Konttiin, jos Hope ei ota juuri silloin vastaan)

Vierailija
56/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heko heko. Sinä hyödyt koulutuksesta, tieverkostosta, poliisista, palokunnasta, yhteiskuntarauhasta, Kela-korvauksista, lapsilisistä.

Turha väittää että se menee johonkin "hyväntekeväisyyteen" kun itsekin käytät yhteisiä resursseja.

Oletan että maksat itse veroja muutaman tonnin vuodessa, ja käytät paljon julkisia palveluita ja nostat tukia, kuten mainitsemaasi lapsilisää?

Jotkut meistä maksavat kymmeniä tai satojatuhansia euroja veroja vuodessa, ja käyttävät palveluita muutaman tonnin edestä. Sitä tarkoittaa olla nettoveronmaksaja. Se on sama asia kuin hyväntekeväisyys.

Muutama esimerkki:

- Autoilijat maksavat polttoaineveroa enemmän kuin tie-infra vaatii

- Poliisin vuosibudjetti on alle miljardin, pienempi kuin esim. kehitysapu

- Yksityinen sairauskuluvakuutus joka kattaa hoidon lisäksi lääkkeet ei montaa tonnia vuodessa maksa

- Huippukoulutus, esim. tuotantotalousinsinööri, maksaa yhteiskunnalle muutaman kymppitonnin, jonka työelämään päästyään tuta-DI

maksaa takaisin verojen muodossa alle vuodessa, mutta jatkaa verojen maksua koko 40 v työuransa ajan

Kannattaa yrittää ymmärtää yhteiskunnan jäsenten erilaisia rooleja, eikä ajatella että kaikki saavat ja antavat - tai toisaalta tarvitsevat - yhtä paljon. Auttaa asettumaan muiden asemaan ja löytämään parempia kompromisseja.

Saat sairakuluvakuutuksen kautta myös verorahoja, kotitalousvähennys ja muut veroelporukset. Esim. Äitini eläke on niin pieni, ettei hänelle kotitaliusvähennyksetä ole hyötyä. Hän maksaa samasta remontista ennemän kuin sinä, vaikka on köyhempi.

Itse en saa sairaskuluvakuutusta. Kaikki ei ole samalla viivalla ja jos on hyvällä viivalla pitäisi olla onnellinen siitä.

Ja ymmärrän, että väärinkäytökset pitäisi karsia. Aloitetaan siitä että vanhemmat maksaa lapselleen vastavalmistuneen asunnon myyntihinnan ja velka jää yhtiökainaksi, johon opiskelija saa ison asumistuen. Eli maksatetaan asumistuella asuntolainaa. Ihan laillinen ja yleinen tapa.

Vierailija
57/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säkö et kulje missään? Etkä käytä mitään julkisia palveluita koskaan? Mites ne opiskelut?

Olen eri mutta komppasin lainaamaasi. On ne opiskelut parissakymmenessä vuodessa tullut jo takaisin maksettua, julkisella olen käynyt viimeksi koronarokotukset, sitä ennen 10v sitten. Muutoin yksityisellä. En käytä julkisia kulkuvälineitä (ei ole). Kunta kylläkin auraa tiet, mutta ei maksut vs. saannit taida vielä ihan tasoihin mennä. Lapsia ei ole.

Vierailija
58/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heko heko. Sinä hyödyt koulutuksesta, tieverkostosta, poliisista, palokunnasta, yhteiskuntarauhasta, Kela-korvauksista, lapsilisistä.

Turha väittää että se menee johonkin "hyväntekeväisyyteen" kun itsekin käytät yhteisiä resursseja.

Oletan että maksat itse veroja muutaman tonnin vuodessa, ja käytät paljon julkisia palveluita ja nostat tukia, kuten mainitsemaasi lapsilisää?

Jotkut meistä maksavat kymmeniä tai satojatuhansia euroja veroja vuodessa, ja käyttävät palveluita muutaman tonnin edestä. Sitä tarkoittaa olla nettoveronmaksaja. Se on sama asia kuin hyväntekeväisyys.

Muutama esimerkki:

- Autoilijat maksavat polttoaineveroa enemmän kuin tie-infra vaatii

- Poliisin vuosibudjetti on alle miljardin, pienempi kuin esim. kehitysapu

- Yksityinen sairauskuluvakuutus joka kattaa hoidon lisäksi lääkkeet ei montaa tonnia vuodessa maksa

- Huippukoulutus, esim. tuotantotalousinsinööri, maksaa yhteiskunnalle muutaman kymppitonnin, jonka työelämään päästyään tuta-DI

maksaa takaisin verojen muodossa alle vuodessa, mutta jatkaa verojen maksua koko 40 v työuransa ajan

Kannattaa yrittää ymmärtää yhteiskunnan jäsenten erilaisia rooleja, eikä ajatella että kaikki saavat ja antavat - tai toisaalta tarvitsevat - yhtä paljon. Auttaa asettumaan muiden asemaan ja löytämään parempia kompromisseja.

Saat sairakuluvakuutuksen kautta myös verorahoja, kotitalousvähennys ja muut veroelporukset. Esim. Äitini eläke on niin pieni, ettei hänelle kotitaliusvähennyksetä ole hyötyä. Hän maksaa samasta remontista ennemän kuin sinä, vaikka on köyhempi.

Itse en saa sairaskuluvakuutusta. Kaikki ei ole samalla viivalla ja jos on hyvällä viivalla pitäisi olla onnellinen siitä.

Ja ymmärrän, että väärinkäytökset pitäisi karsia. Aloitetaan siitä että vanhemmat maksaa lapselleen vastavalmistuneen asunnon myyntihinnan ja velka jää yhtiökainaksi, johon opiskelija saa ison asumistuen. Eli maksatetaan asumistuella asuntolainaa. Ihan laillinen ja yleinen tapa.

Kotitalousvähennyshän ei ole sinänsä "saamista", siinä vaan maksetaan vähemmän veroja. Vissi ero.

Vierailija
59/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ehdottomasti nettomaksaja. Koulutus on oikeastaan ainoa asia kun olen tämän maan verorahoja käyttänyt/saanut.

Terveydenhuoltoa en käytä, työterveys on ainoa missä käyn tarkastuksissa. Lapsia ei ole ja mitään tukia en saa yhteiskunnalta.

Maksan tuon 19100e joka vuosi veroja, 10 vuodessa maksan 191 000e veroja vähintään koska palkat nousee.

Olen tässä miettinyt että jäisin vaikka 2 vuodeksi työttömäksi että saisin maksamiani verorahoja edes vähän takasin itselleni.

Edes tieverkostoa ei saada kuntoon vaikka autosta maksan veroja todella paljon!

Vierailija
60/62 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään, sillä 40% palkasta menee valtion kautta hyväntekeväisyyteen. En valittaisi jos niille verorahoille saisi jotakin vastinetta, mutta julkinen terveydenhuolto on nykyään vitsi, päiväkodit ja koulut on kuralla, tiet täynnä kuoppia, joissa rikkoo auton ja rikastuttajat asustaa merenrantakämpissä.

Mikset itse asu merenrantakämpässä? Sinulla on täysin samat etuudet ja mahdollisuudet siihen ellei paremmat.

Kelan platinum-kortin saa vain, jos ihon pigmenttimittauksessa saa riittävän tumman tuloksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän