Pieni remonttityö mutta mistä tekijä, oikeesti ?
Tässä kaupungissa vaikea saada jotain remppafirmaa tekemään kun kyseessä vain noin tunnin työ. Ja tulisi aika kalliiksikin kilometriveloituksineen ym enkä tänä vuonna muuta teetä joten kotitalousvähennyskään ei nyt helpota.
Kyseessä siis parin verhotangon ja yhden naulakon kiinnitys. Tuttuja ei ole (olen uusi asukas täällä) enkä itse osaa enkä työkaluja omista.
Varmaan moni osaisi tuon tehdä ja maksaisin mielelläni esim 50 vaan mistä se tekijä ??
Kommentit (72)
Ainakin väliaikainen verhotanko:
https://www.lineakauniskoti.fi/produkt/idn/893714-J%C3%A4nnitett%C3%A4v…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita naapurin ovikelloa jos mies niin voi tulla asentamaan ja maksat 20-50€.
Jos minulta naapuriin muuttanut nainen tulisi tuollaista pikkujuttua kysymään, kaivaisin työkalut esiin ja tekisin homman pullakahveja vastaan - kunhan pulla on tuoretta. Rahaa en iki maailmassa ottaisi.
Naapuriapu on paras apu.
Terv mies
Ihana olet ! Kyllä, mielelläni tekisin palveluksia uusille naapureilleni. Ovat sen verran iäkkäitä joten tähän hommaan en heitä henno kysyä..Mutta tein jo talvella paljon lumitöitä ihan naapuriavun hengessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi avuttomuus! Äippä ja iskä pitää varmaan myös soittaa pyyhkimään?
Niin, tota noin?
Ootko milloinkaan muuttanut suuren muuttokuorman kanssa, aivan uuteen kaupunkiin? Täysin yksin?
Et tunne kaupungista yhtäkään ihmistä, tiedät ainoastaan missä työpaikkasi siellä ja työpaikaltakin olet aiemmin tavannut vain yhden pomon.
Eikä sulla itselläsi ole akkuporia sun välineitä.
Ei oo muuta kuin vasara ja koloavaimia ja pikkumeisseleitäKokeilepa tuota?
Tulisitko silloinkin ivailemaan palstalle, että huutakaa äitiä pyyhkimään pyllynekin?
Olet tietämätön ilkimys.
Minä ainakin olen ollut tuossa tilanteessa usein. Olen ostanut poran ja tehnyt itse, muistettava vain varoa sähkö- ja vesijohtoja joiden paikat pystyy yleensä päättelemään. Isännöitsijältä voi varmistaa turvallisen kohdan jos epäilyttää. Jokaisen kannattaa ostaa itselleen perus työkaluja, vasara, meisseleitä, rullamitta ym.
Taloyhtiöstä saattaa myös löytyä apua, rohkeasti kysymään vastaantulijoilta. Jos ei saa muuta apua on sitten maksettava ammattilaiselle. Tsemppiä!
Tuossa on aleporakone. Voihan hätiksessä luvata semmoisen palkaksikin parista ruuvauksesta.
https://www.netrauta.fi/akkuporakone-bosch-easydrill-18v-38-18v-2-0ah-a…
Vierailija kirjoitti:
Jodeliin kyselyä
Mikä siinä jodelissa on yhtäkkiä niin ihmeellistä, että sitä mainostetaan täällä koko ajan? Oma kokemukseni perusteella se on täynnä vatipäitä.
Vierailija kirjoitti:
No nyt! Saanko tulla yleisöksi kun proppaat tuolla verhotangonkiinnikkeet betonikattoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt! Saanko tulla yleisöksi kun proppaat tuolla verhotangonkiinnikkeet betonikattoon?
Otat vasaran mukaan ja naputtelet varteen niin siinähän on jo iskuakin :D
Vaarana on että päätyy naimisiin jos menee kysymään naapurista apua, kävi itselle :D
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä opetella vaan tekemään itse. Tuo on niin pieni homma, että ihan varmasti sinäkin siihen kykenet. Lainaat porakoneen vaikka kirjastosta tai vuokraat jostain rautakaupasta, katsot vaikka jonkun youtube-tutoriaalin jos jännittää porailla. Elämästä tulee paljon helpompaa (ja halvempaa), jos opettelee tekemään tuollaiset jutut itse.
Mistä kirjastosta voi lainata porakoneen? :D
Olisit jo ostanut poran, tehnyt reiät ja kiinnittänyt kiinnikkeet moneen kertaan siinä ajassa minkä tässä ketjussa on taivasteltu asiaa.
Ja sulla olisi jatkossa pora olemassa omassa kaapissa ja tähän ongelmaan ei loppuelämän aikana tarvitse palata.
Ei olla enää missään 50-luvulla. Nainenkin voi ihan olla avuttoman objektin sijasta se joka tekee asioita.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisena eläkeläisenä jäi asentamatta pari sokeripalallista kattolamppua kun halvin tekijä olisi ollut 130 euroa. Lamput tulivat perintöjä sisarelta joka nukkui pois.
Ei siis siksi etten arvosta työntekijän aikaa ja taitoa vaan siksi koska tuo summa on posketon kun käteen jää kulujen jälkeen eläkkeestä pari satasta.
Kynttilänvalo ja taskulamppu toimii mutta eihän se mukavaa ole.
Nämä ei vaadi ammattilaista. Kysyisin lähipiiristä, ehtisikö joku laittamaan. Minä olen aina laittanut lamput itse, poislukien yksi, missä isä auttoi.
Uskaltaako tänä päivänä kukaan tehdä mitään pikku korjauksia varsinkaan kenellekään toiselle, korjaajan vastuu painaa, heti jos tulee jotain ongelmia, ensimmäiseksi syytetään sitä joka on viimeksi jotain remonttia tehnyt ko. paikassa. Vähän rahan takia ei uskalla enää mitään tuollaisia riskejä ottaa.
Onko kokemuksia tästä palvelusta? Löytyy sieltä kyllä arvosteluja kunkin toimijsn kohdalta, kun kirjoittaa postinumeronsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat vasaran mukaan ja naputtelet varteen niin siinähän on jo iskuakin :D
Tarvii pyytää naapuri avuksi naputtamaan, jos ei ole kolmea kättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä opetella vaan tekemään itse. Tuo on niin pieni homma, että ihan varmasti sinäkin siihen kykenet. Lainaat porakoneen vaikka kirjastosta tai vuokraat jostain rautakaupasta, katsot vaikka jonkun youtube-tutoriaalin jos jännittää porailla. Elämästä tulee paljon helpompaa (ja halvempaa), jos opettelee tekemään tuollaiset jutut itse.
Mistä kirjastosta voi lainata porakoneen? :D
Ainakin pääkaupunkiseudulla monista kirjastoista saa lainata työkaluja sun muuta tarpeellista. Kannattaa tarkistaa oman alueen palvelut.
Vierailija kirjoitti:
As.Oy:n huoltoyhtiö tekee yleensä laskulla pikkujuttuja myös suoraan asukkaille, ainakin täällä päin.
Mun iäkäs äitini harrasti tuota. Eli jos pihalla sattui olemaan huoltomies, kysäisi samantien ja yleensä myös homma hoitui samantien. Monesti riitti palkaksi kahvikuppi ja voileipä tms, joskus sujautti setelin. Jos ei onnistunut, masinoi jonkun jälkeläisen hommiin ja nakitti johonkin muuhunkin ei niin tärkeään työhön.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei osaa porata reikää, eikä halua/uskalla opetella. Käsitinkö nyt oikein?
Esim. minä en aio porata mitään reikiä seiniin. Jäljestä tulisi kuitenkin niin juosten kustua, että tulisi kalliimmaksi paikata jälkiä.
Jos minulta naapuriin muuttanut nainen tulisi tuollaista pikkujuttua kysymään, kaivaisin työkalut esiin ja tekisin homman pullakahveja vastaan - kunhan pulla on tuoretta. Rahaa en iki maailmassa ottaisi.
Naapuriapu on paras apu.
Terv mies