Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni remonttityö mutta mistä tekijä, oikeesti ?

Vierailija
10.04.2023 |

Tässä kaupungissa vaikea saada jotain remppafirmaa tekemään kun kyseessä vain noin tunnin työ. Ja tulisi aika kalliiksikin kilometriveloituksineen ym enkä tänä vuonna muuta teetä joten kotitalousvähennyskään ei nyt helpota.
Kyseessä siis parin verhotangon ja yhden naulakon kiinnitys. Tuttuja ei ole (olen uusi asukas täällä) enkä itse osaa enkä työkaluja omista.
Varmaan moni osaisi tuon tehdä ja maksaisin mielelläni esim 50 vaan mistä se tekijä ??

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hitosta ap luulet saavasi jonkun tekemään nuo hommat 50 eurolla.

Johan se bensakin maksaa.

Ja onko sulla itsellä edes työkaluja, noiden hommien tekemiseen?

Keskimääräinen hinta noilla ns. mökkitalkkareilla eli moniitoimimiehillä on 38 € / tunti.

Ja siihen matkakulut päälle.

Kyllä noihin hommiin pari tuntia uppoaa.o

Vierailija
22/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

As.Oy:n huoltoyhtiö tekee yleensä laskulla pikkujuttuja myös suoraan asukkaille, ainakin täällä päin.

Vielä useammin ne huoltomiehet tekevät noita omalla ajallaan pimeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee itse?

Vierailija
24/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin varmasti joku vanhempi mies tulee tekemään ilmaiseksi

Vierailija
25/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aviomiespalvelu.fi

Vierailija
26/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa kaupungeissa n kyllä joitain kotitalkkareita ym.

Vierailija
27/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

As.Oy:n huoltoyhtiö tekee yleensä laskulla pikkujuttuja myös suoraan asukkaille, ainakin täällä päin.

Niin tekee.

Mutta heillä on 60 € tunti.

Just huoltomieheltä kyselin, kun olis pari juttua, johon tarvin apua.

Se on se kiinteistön hoito firma, joka laskuttaa suoraan asukasta.

Ei ne huoltomiehet sitä rahaa saa itse.

Työnantajan ajallahan he sitä tekevät.

-eri-

Vierailija
28/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä opetella vaan tekemään itse. Tuo on niin pieni homma, että ihan varmasti sinäkin siihen kykenet. Lainaat porakoneen vaikka kirjastosta tai vuokraat jostain rautakaupasta, katsot vaikka jonkun youtube-tutoriaalin jos jännittää porailla. Elämästä tulee paljon helpompaa (ja halvempaa), jos opettelee tekemään tuollaiset jutut itse.

Verhotangon laittamiseen voi tarvita toisen käsiparin avuksi, riippuu kyllä millainen verhotanko ja miten pitkä on kyseessä. Jos kyseessä on joku koukkuihin nostettava oikea tanko, niin silloin onnistuu yksinkin, mutta monimetristä I-kiskoa on hankala kiinnittää yksin.

Vierailija
29/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi avuttomuus! Äippä ja iskä pitää varmaan myös soittaa pyyhkimään?

Vierailija
30/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aviomiespalvelu.fi

Tuota palvelua käytin itse, kun muutama vuosi sitten yksin muutin uuteen kaupunkiin.

Onneksi tässä kaupungissa sellanen oli.

Hän ripusti lamput kattoon, taulut ja peilit seiniin.

Ja kokosi yhden hyllykön.

Vierailija
31/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vaan nyt kiltisti se, mitä tuollainen oikeasti maksaa. Ihan typerää, kun ihmiset eivät arvosta toisen aikaa ja osaamista vaikkeivät itse osaa tehdä mitään.

Vierailija
32/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tota noin?

Ootko milloinkaan muuttanut suuren muuttokuorman kanssa, aivan uuteen kaupunkiin? Täysin yksin?

Et tunne kaupungista yhtäkään ihmistä, tiedät ainoastaan missä työpaikkasi siellä ja työpaikaltakin olet aiemmin tavannut vain yhden pomon.

Eikä sulla itselläsi ole akkuporia sun välineitä.

Ei oo muuta kuin vasara ja koloavaimia ja pikkumeisseleitä

Kokeilepa tuota?

Tulisitko silloinkin ivailemaan palstalle, että huutakaa äitiä pyyhkimään pyllynekin?

Olet tietämätön ilkimys.

Vierailija
33/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä useammin ne huoltomiehet tekevät noita omalla ajallaan pimeästi.

Harvemmin.

Vierailija
34/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vuotta toivonut samaa Tukholmassa. Keittiön pinnat pitäisi korjata ja vaihtaa lattia samoin uusia sähköt . Ei vaan löydy apua. 

Tämä on jo remontti. Rahalla saa.

Vierailija
35/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suikkaripalkalla naapuri laittamaan. Ei asioista kannata tehdä liian monimutkaisia.

Tai sitten käyt ihan reippaasti ostamassa sen iskuporakoneen/poravasaran ja lopetat avuttomaksi heittäytymisen.

Välillä ihmettelen miten mies osaa ommella napin, mutta nainen ei osaa painaa muutamaa sekuntia poran liipasinta.

Laitat Jodeliin suikkaripalkkailmon, niin tekijä löytyy

Vierailija
36/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tota noin?

Ootko milloinkaan muuttanut suuren muuttokuorman kanssa, aivan uuteen kaupunkiin? Täysin yksin?

Et tunne kaupungista yhtäkään ihmistä, tiedät ainoastaan missä työpaikkasi siellä ja työpaikaltakin olet aiemmin tavannut vain yhden pomon.

Kokeilepa tuota?

Tulisitko silloinkin ivailemaan palstalle, että huutakaa äitiä pyyhkimään pyllynekin?

Olet tietämätön ilkimys.

Kiitos. Kyllähän moni palkkaa siivoojankin vaikka osaa siivota itse. Tässä mielelläni maksan jos joku tekee hyvää jälkeä enkä ala itse rääpimään.

En kysele isoilta firmoilta koska olisi heittämällä yli satasen juttu. Ajattelin tässä kyllä pientä pimeää työtä joka oletetusti helppo ja joku voisi mielellään sen toteuttaa muutaman kympin "taskurahalla"

Kuten huomaatte on muillakin kokemuksia ettei ole mikään helppo homma tämä.

Vierailija
37/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tota noin?

Kokeilepa tuota?

Olet tietämätön ilkimys.

En saanut tästä tunnevuodatuksesta irti kuin: olen aikuinen ihminen, joka ei tiedä missä myydään porakoneita, enkä osaa ottaa selvää.

Vierailija
38/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisena eläkeläisenä jäi asentamatta pari sokeripalallista kattolamppua kun halvin tekijä olisi ollut 130 euroa. Lamput tulivat perintöjä sisarelta joka nukkui pois.

Ei siis siksi etten arvosta työntekijän aikaa ja taitoa vaan siksi koska tuo summa on posketon kun käteen jää kulujen jälkeen eläkkeestä pari satasta.

Kynttilänvalo ja taskulamppu toimii mutta eihän se mukavaa ole.

Missäpäin, voin tulla laittamaan lamput kattoon jos suht lähellä.

Vierailija
39/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kerrostalossa, niin kysypä ensin vaikka talon huoltoyhtiöltä. Voi olla tietysti aika kallista. Kerrostalossamme oli parvekeremontti ja remonttifirma pyysi kahden parvekkeen kattoon kiinnitettävän koukun asennuksesta 80 euroa. Oli mielestäni aika kallis, kun miehet ja välineet olivat paikalla ja koukutkin minulla hankittuna. Yksi toisen yhtiön mies kiinnitti ne sitten pullakahvipalkkiolla talossa muuten käydessään. Samaoin toisen kerran sähkömies vaihtoi pari pistorasiaa samanlaisella korvauksella ruokatauollaan, kun oli työssä talossamme toisella työmaalla.

Vierailija
40/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ravintola"sta. Ja aamulla et lähde viinakauppaan ellei remonttihommiakin ole hoidettu-