Pieni remonttityö mutta mistä tekijä, oikeesti ?
Tässä kaupungissa vaikea saada jotain remppafirmaa tekemään kun kyseessä vain noin tunnin työ. Ja tulisi aika kalliiksikin kilometriveloituksineen ym enkä tänä vuonna muuta teetä joten kotitalousvähennyskään ei nyt helpota.
Kyseessä siis parin verhotangon ja yhden naulakon kiinnitys. Tuttuja ei ole (olen uusi asukas täällä) enkä itse osaa enkä työkaluja omista.
Varmaan moni osaisi tuon tehdä ja maksaisin mielelläni esim 50 vaan mistä se tekijä ??
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi avuttomuus! Äippä ja iskä pitää varmaan myös soittaa pyyhkimään?
Niin, tota noin?
Ootko milloinkaan muuttanut suuren muuttokuorman kanssa, aivan uuteen kaupunkiin? Täysin yksin?
Et tunne kaupungista yhtäkään ihmistä, tiedät ainoastaan missä työpaikkasi siellä ja työpaikaltakin olet aiemmin tavannut vain yhden pomon.
Eikä sulla itselläsi ole akkuporia sun välineitä.
Ei oo muuta kuin vasara ja koloavaimia ja pikkumeisseleitäKokeilepa tuota?
Tulisitko silloinkin ivailemaan palstalle, että huutakaa äitiä pyyhkimään pyllynekin?
Olet tietämätön ilkimys.
En saanut tästä tunnevuodatuksesta irti kuin: olen aikuinen ihminen, joka ei tiedä missä myydään porakoneita, enkä osaa ottaa selvää.
Sitten remppamiehet antamaan röllipojuillekin yhtä reippaita ohjeistuksia koko elämää ajatellen. Kyllä tosimiestä kuunnellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei osaa porata reikää, eikä halua/uskalla opetella. Käsitinkö nyt oikein?
Esim. minä en aio porata mitään reikiä seiniin. Jäljestä tulisi kuitenkin niin juosten kustua, että tulisi kalliimmaksi paikata jälkiä.
En halua/uskalla opetella ja jos yrittäisin niin menisi pieleen :(
Onko tämä nyt sitä perinnesuomalaista "me on hävitty tää peli"-tekijäasennetta?
Joskus hävettää olla nainen.
Eikö talossa ole kiinteistöhoitajaa, nehän voi laittaa kiskot ja naulakon paikalleen, mutta miksi ihmeessä siellä ei ole verhokiskoja ja naulakkoa , nehän on vakiovarusteet asunnossa?
Youtubessa voi olla ohjeita noihin , jos itse yrität laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei osaa porata reikää, eikä halua/uskalla opetella. Käsitinkö nyt oikein?
Esim. minä en aio porata mitään reikiä seiniin. Jäljestä tulisi kuitenkin niin juosten kustua, että tulisi kalliimmaksi paikata jälkiä.
En halua/uskalla opetella ja jos yrittäisin niin menisi pieleen :(
Onko tämä nyt sitä perinnesuomalaista "me on hävitty tää peli"-tekijäasennetta?
Joskus hävettää olla nainen.
Sama aviomiehille, jotka ei välitä edes aloitella vaimon kehoon tutustumista. Töks töks vaan, mulle tuli paha mieli toivomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi avuttomuus! Äippä ja iskä pitää varmaan myös soittaa pyyhkimään?
Niin, tota noin?
Ootko milloinkaan muuttanut suuren muuttokuorman kanssa, aivan uuteen kaupunkiin? Täysin yksin?
Et tunne kaupungista yhtäkään ihmistä, tiedät ainoastaan missä työpaikkasi siellä ja työpaikaltakin olet aiemmin tavannut vain yhden pomon.
Eikä sulla itselläsi ole akkuporia sun välineitä.
Ei oo muuta kuin vasara ja koloavaimia ja pikkumeisseleitäKokeilepa tuota?
Tulisitko silloinkin ivailemaan palstalle, että huutakaa äitiä pyyhkimään pyllynekin?
Olet tietämätön ilkimys.
En saanut tästä tunnevuodatuksesta irti kuin: olen aikuinen ihminen, joka ei tiedä missä myydään porakoneita, enkä osaa ottaa selvää.
Sitten remppamiehet antamaan röllipojuillekin yhtä reippaita ohjeistuksia koko elämää ajatellen. Kyllä tosimiestä kuunnellaan.
Olen kyllä ihan nainen itsekin, jos edellistä kommenttiani meinasit.
Ja YH-äidin kasvattama. Ei meillä mitään miehiä ulistu apuun lapsuudessakaan, vaan tehtiin itse.
Toivottavasti ette ole esimerkkinä kenenkään lapsille.
Minua ainakin seinän porailussa huolestuttaa se jos siellä seinän sisällä on jotain sähköjohtoja tai vesiputkia tms.
Mistä sen tietää mistä ne johdot ja putket on vedetty?
Tori.fi laita ilmoitus tai lue osasto sieltä "palveluja tarjotaan" tai jotain.
Remppatori on paikka, josta saada apua.
> osta työkalut
> opettele tekemään itse
Uusavuttomuutta, jos ei saa naulakkoa ja verhotankoja paikalleen. Sen vielä jotenkin pystyn ymmärtämään, ettei kaikki tapetoi ym itse, mutta opetelkaa hyvät ihmiset hoitamaan perusjutut.
Ps lappu alaoveen. Kyllä sieltä joku naapuri tulee poraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisena eläkeläisenä jäi asentamatta pari sokeripalallista kattolamppua kun halvin tekijä olisi ollut 130 euroa. Lamput tulivat perintöjä sisarelta joka nukkui pois.
Ei siis siksi etten arvosta työntekijän aikaa ja taitoa vaan siksi koska tuo summa on posketon kun käteen jää kulujen jälkeen eläkkeestä pari satasta.
Kynttilänvalo ja taskulamppu toimii mutta eihän se mukavaa ole.
Nämä ei vaadi ammattilaista. Kysyisin lähipiiristä, ehtisikö joku laittamaan. Minä olen aina laittanut lamput itse, poislukien yksi, missä isä auttoi.
130€ muutaman johdon ruuvaamisesta?
Taidan alkaa polkemaan hintoja ja alkaa lamppuasentajaksi. 50€/lamppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisena eläkeläisenä jäi asentamatta pari sokeripalallista kattolamppua kun halvin tekijä olisi ollut 130 euroa. Lamput tulivat perintöjä sisarelta joka nukkui pois.
Ei siis siksi etten arvosta työntekijän aikaa ja taitoa vaan siksi koska tuo summa on posketon kun käteen jää kulujen jälkeen eläkkeestä pari satasta.
Kynttilänvalo ja taskulamppu toimii mutta eihän se mukavaa ole.
Nämä ei vaadi ammattilaista. Kysyisin lähipiiristä, ehtisikö joku laittamaan. Minä olen aina laittanut lamput itse, poislukien yksi, missä isä auttoi.
130€ muutaman johdon ruuvaamisesta?
Taidan alkaa polkemaan hintoja ja alkaa lamppuasentajaksi. 50€/lamppu.
130€ on aika kohtuullinen, taisi olla firma lähellä. Useimmiten noi pikkukeikat tehdään vain, jos on luppoaikaa, vaikka ei niistä mitään käteen jää kovemmallakaan veloituksella.
Onhan se toki ihan väärin, että ihmiset yrittää elättää itseään ja perhettään työllä.
Mutta sulla kun on hyvä idea, niin rupia hommiin vaan.
Työkaveri on vapaaehtoisena apukäsipalvelussa, joka toimii seurakunnan nimissä. Tekevät juuri tuollaisia avustuskeikkoja, joita harvempi ammattilainen tekee. Näitä on siis olemassa, jotka ilmaiseksi tekevät!