Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettävä miesystävä?

Vierailija
10.04.2023 |

Juuri eilen sain tietää että miesystävän asunnolla oli koko viikonlopun ollut toinen nainen. Ilmankos hän olikin niin hiljaa koko viikonlopun? Minulle ei tietysti puhu mitään, ettei rahantulo lakkaa. Olen jo jonkin aikaa lukenut kaikista pikku merkeistä että hänellä on jotain naisviritelmää menossa. Musta ei voi kuitenkaan erota koska haluaa rahaa. Ei hän muuten musta välitä. Mä taas pidän hänestä muuten kovasti ja tuntuu pahalta. Onko neuvoja mitä teen? Mitä sinä tekisit? Paljastanko että tiedän? Vai seuraanko vielä tilannetta? En halua järjestää mitään kohtausta, haluan hoitaa tämän sivistyneesti. Pientä kiusaa voisin kyllä tehdä, suututtaa niin paljon kun luulevat etten tiedä ja laskevat että vievät mun rahat. Molemmat ovat siis opiskelijoita ja mä hyväpalkkaisessa työssä. Hyväksikäyttöä siis heidän puoleltaan. Kyllä harmittaa ja suututtaa. Apuja?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te hoitaisitte eron minun tilanteessani? En halua mitään draamaa vaikka suututtaakin kun pientä sikaa kun mies ja nainen ovat vedättäneet mua. Ja nauttineet mun rahoista. Mutta nyt se tie on tullut päätökseen. Ap.

Fiksuin ja tyylikkäin tapa, josta olet myöhemmin kiitollinen ja ylpeä, on se, että nyt ilman mitään keskusteluja laitat välittömästi ns. lusikat jakoon ja lopetat kaiken yhteydenpidon, etkä myöskään katso miehen somea tms.

Ei ole sinun vikasi, että mies petti sinua ja hyödynsi rahojasi, mutta sinun on silti nyt mietittävä tulevaisuutta varten rajat ihmissuhteille, niin ettet enää joudu tuohon tilanteeseen.

Ymmärrän täysin halun esim näpäyttää miestä, mutta se ei auta sinua eteenpäin, eikä ole tyylikästä. Varmasti nyt on tunteet pinnassa, mutta katkaise kaikki yhteys ilman draamaa. Näpäyttäminen on lapsellista ja siitä kuka tahansa näkee ettet meinaa päästä miehestä yli, vaan roikut hänessä.

Vierailija
42/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajia täytyykin pettää.

Oletettavasti ovat yksinhuoltajia juuri jonkun pettävän miehen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te hoitaisitte eron minun tilanteessani? En halua mitään draamaa vaikka suututtaakin kun pientä sikaa kun mies ja nainen ovat vedättäneet mua. Ja nauttineet mun rahoista. Mutta nyt se tie on tullut päätökseen. Ap.

Fiksuin ja tyylikkäin tapa, josta olet myöhemmin kiitollinen ja ylpeä, on se, että nyt ilman mitään keskusteluja laitat välittömästi ns. lusikat jakoon ja lopetat kaiken yhteydenpidon, etkä myöskään katso miehen somea tms.

Ei ole sinun vikasi, että mies petti sinua ja hyödynsi rahojasi, mutta sinun on silti nyt mietittävä tulevaisuutta varten rajat ihmissuhteille, niin ettet enää joudu tuohon tilanteeseen.

Ymmärrän täysin halun esim näpäyttää miestä, mutta se ei auta sinua eteenpäin, eikä ole tyylikästä. Varmasti nyt on tunteet pinnassa, mutta katkaise kaikki yhteys ilman draamaa. Näpäyttäminen on lapsellista ja siitä kuka tahansa näkee ettet meinaa päästä miehestä yli, vaan roikut hänessä.

Haluan vielä lisätä edelliseen, että kaikenlainen draamailu erossa on ihan ymmärrettävää, mutta oikeasti myöhemmin se vähän nolottaa. Eli on inhimillistä siinä itse kärsiessä fantasioida jostain ovelista kostonäpäytyksistä, mutta myöhemmin kun pääsee yli, on tosi kiitollinen jos ei ole mennyt tekemään tai sanomaan mitään. Miehestä pääsee yli aikanaan, mutta jos on sekoillut jotain erotessa niin että muut näkee, itseä hävettää jälkeenpäin se oma touhu.

Mutta, korostan että on inhimillistä hölmöillä erotessa. Tyylikästä se ei kuitenkaan ole :D

Vierailija
44/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvii millään lailla draamailla. Sanot miehelle että tiedät hänen touhuistaan ja että teidän juttu loppuu nyt. Piste. Jos haluat olla kiltti, voit toivottaa hyvää jatkoa ja mukavaa kevättä. Sen jälkeen estät joka paikassa.

Vierailija
45/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun vikasi, että mies käytti sinua taloudellisesti hyväksi. Se oli väärin, mutta valitettavasti ei ole laitonta. Mieti jatkoa varten paremmin rajat, koska tulevissa suhteissa ero voi tulla myös ilman pettämistä, ja jos jatkat tuota että joustat liikaa ja sitten olet katkera, on sinullakin vastuu omista valinnoistasi. Esimerkiksi puolet avioliitoistakin päättyy eroon, joten yhteiset talousasiat kannattaa järjestää niin ettei myöhemmin tunnu siltä että on tullut hyväksikäytetyksi.

Olet aivan varmasti rakkauden arvoinen ilman sitä, että annat muuta hyötyä suhteessa. Ja sinullakin on oikeus saada suhteessa huolenpitoa toiselta, eikä vain antaa toiselle.

Olen tosi pahoillani että olet kokenut tuollaista. Se oli väärin sinua kohtaan.

Nyt kannattaa mennä reippaasti elämässä eteenpäin ilman hyväksikäyttäjiä. Toipuminen vie aikaa, mutta vaatii nimenomaan sinulta asennemuutosta itseäsi ja suhteita kohtaan, koska muita et voi muuttaa.

Vierailija
46/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea olet maksanut miehelle?

Vierailija
47/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tuo ehdotus oli hauska että pistä kukkaron nyörit kiinni? Olisi mukava tietää mitä sitten tekevät kun jäävät ilman mun rahoja? Jotain iloja siinäkin, suututtaa niin tuo pettäminen. Ei voi mies sanoa suoraan koska silloin menettäisi mut ja rahat. Jos sanon välit poikki, jäisin ilman sitä tietoa että mitä mies tekee kun on vähissä rahoissa? . Miten rahoittaa sitten uuden kultansa elämän? Raha on miehelle todella tärkeää, siis mun rahat. Toisaalta on kutkuttavaa odottaa koska mies taas pyytää rahaa ja sanoa sitten ' no money now honey'. Ja seurata mitä tekevät rahattomina hehe? Olen vähän ilkeä myönnän mutta mies se vasta ilkeä mua kohtaan onkin, mokomakin hyväksikäyttäjä. Onko tässä mitään järkeä? Ap.

Tuo on taloudellista väkivaltaa! 

Ai että loiselle laitetaan hana kiinni? Voi raasuja. Pitäisi edes varottaa.

Vierailija
48/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihtasitko?

Taisi pihdata ja nyt mies hakee muualta. Ihan normaali tilanne.

Vierailija
49/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt aika radikaalin ajatuksen, jonka tarkoituksena on auttaa sinua tulevaisuudessa terveempään ihmissuhteeseen.

Mies on varmaan suhteenne alussa ihan tykännyt sinusta omana itsenäsi, ilman ajatusta rahoistasi. Sitten kun olet alkanutkin maksaa asioita hänelle, on raha varmasti kelvannut jos hänellä ei sitä ollut. Toisen elättinä oleminen voi kuitenkin vaikuttaa miehen itsekunnioitukseen, eikä hän ole suhteessanne enää tuntenut olevansa mies jota nainen ihailee, vaan teidän suhdedynamiikkanne on muuttunut ja mies on alkanut etsiä tunnetta ihailluksi ja arvostetuksi tulemisesta muualta, koska ei ole enää kokenut sitä suhteessa sinun kanssasi. Se uusi nainen ei siis ole yhtään sinua parempi tai rakastettavampi. Jos asiat olisi toisin, voisi olla että se uusi nainen olisi petetty ja sinä olisit salarakas.

Jos tulevaisuudessa yrität parantaa suhdetta/tulevan miehen elämää, voi olla että joudut taas samaan kuvioon. Se ei ole suoranaisesti sinun vikasi, mutta kun suhteessa on tuollaiset epäterveet valta-asemat, voi suhde kärsiä.

Olen pahoillani että sinulle kävi näin. Tuo on todella raskas tilanne.

50/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti olemassa sellaisia naisia, jotka elättävät poikaystäväänsä, kun he ovat vaan niin kiitollisia siitä, että he kelpaavat edes jollekin.

Vierailija
51/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt aika radikaalin ajatuksen, jonka tarkoituksena on auttaa sinua tulevaisuudessa terveempään ihmissuhteeseen.

Mies on varmaan suhteenne alussa ihan tykännyt sinusta omana itsenäsi, ilman ajatusta rahoistasi. Sitten kun olet alkanutkin maksaa asioita hänelle, on raha varmasti kelvannut jos hänellä ei sitä ollut. Toisen elättinä oleminen voi kuitenkin vaikuttaa miehen itsekunnioitukseen, eikä hän ole suhteessanne enää tuntenut olevansa mies jota nainen ihailee, vaan teidän suhdedynamiikkanne on muuttunut ja mies on alkanut etsiä tunnetta ihailluksi ja arvostetuksi tulemisesta muualta, koska ei ole enää kokenut sitä suhteessa sinun kanssasi. Se uusi nainen ei siis ole yhtään sinua parempi tai rakastettavampi. Jos asiat olisi toisin, voisi olla että se uusi nainen olisi petetty ja sinä olisit salarakas.

Jos tulevaisuudessa yrität parantaa suhdetta/tulevan miehen elämää, voi olla että joudut taas samaan kuvioon. Se ei ole suoranaisesti sinun vikasi, mutta kun suhteessa on tuollaiset epäterveet valta-asemat, voi suhde kärsiä.

Jatkan: Mies on vastuussa käytöksestään, ja on väärin, ettei hän reilusti eronnut. Valitettavasti raha houkuttaa vaikkei alunperin tarkoitus ole ollut käyttää sinua hyväksi. Olet kuitenkin osittain itse toiminnallasi ajanut tilannetta tuohon. Ymmärrän, että omaa rakasta haluaa auttaa. Valitettavasti autettavalla tilanne voi nostaa itseinhoa ja muuttaa tunteita sinua kohtaan. Monelle on tärkeää kokea olevansa suhteessa tasa-arvoinen ja vahva, ei hyväntekeväisyyden kohde. Olen itse kokenut saman kuin sinä ja vuosien pohdinnan ja toipumisen jälkeen annan suhteessa miehille tilaa olla itsenäisiä ja vahvoja.

Vierailija
52/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: Mies on vastuussa käytöksestään, ja on väärin, ettei hän reilusti eronnut. Valitettavasti raha houkuttaa vaikkei alunperin tarkoitus ole ollut käyttää sinua hyväksi. Olet kuitenkin osittain itse toiminnallasi ajanut tilannetta tuohon. Ymmärrän, että omaa rakasta haluaa auttaa. Valitettavasti autettavalla tilanne voi nostaa itseinhoa ja muuttaa tunteita sinua kohtaan. Monelle on tärkeää kokea olevansa suhteessa tasa-arvoinen ja vahva, ei hyväntekeväisyyden kohde. Olen itse kokenut saman kuin sinä ja vuosien pohdinnan ja toipumisen jälkeen annan suhteessa miehille tilaa olla itsenäisiä ja vahvoja.

Jotkut miehet on myös sellaisia, ettei edes hae mitään parisuhdetta vaan ainoastaan hyväksikäytettäviä.

Vierailija
53/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet on myös sellaisia, ettei edes hae mitään parisuhdetta vaan ainoastaan hyväksikäytettäviä.

Hyväksikäyttäjällä voi myös olla useita hyväksikäytettäviä samaan aikaan, limittäin. Eri ihmisistä saa erilaista hyötyä. Kaikilla ei ole muunlaisia ihmissuhteita, ainoastaan hyötymissuhteita.

Vierailija
54/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

On oikeasti olemassa sellaisia naisia, jotka elättävät poikaystäväänsä, kun he ovat vaan niin kiitollisia siitä, että he kelpaavat edes jollekin.

Ja niissä naisissa ei välttämättä ole edes mitään vikaa, muuten kuin Itsetunnossa. Olen itse ollut tuollainen. Olin parikymppinen, normaalipainoinen, töissä ja ihan nätti. Elätin vanhempaa peliongelmaista miestä. Taustalla minulla on koulukiusattuna oleminen koko peruskoulun. Ajattelin ettei kukaan normaali mies voisi oikeasti rakastaa minua. No eipä rakastanut se epänormaalikaan. Ei rakkautta saa sillä että laskee rimaa ja luulee että tuo olisi ainakin minusta kiitollinen tai ymmärtäisi minua kun ollaan molemmat jotenkin rikki.

Rakkautta olen saanut sen jälkeen kun työstin yksin itsetuntoa ja elämääni ja lakkasin kuvittelemasta että olen muita huonompi.

Vierailija
55/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ei sitten tarkoittanut että petetyksi tuleminen olisi sinun vikasi. Se ei todellakaan ole sinun vikasi ja tuo mies on ihan täysi nilkki. Ei kaikki ihmiset toimi noin!

Kirjoitin tästä taloudellisesta puolesta siksi, ettet enää tulevaisuudessa alkaisi maksamaan toisen juttuja, koska vaikuttaa siltä että sinua nyt harmittaa se että maksoit miehelle asioita ja tunnet olosi hyväksykäytetyksi.

Mitä jos kokeilisit tulevaisuudessa pitää omat rahat ja rajat, niin ei tarvitse sitten eron jälkeen miettiä käytettiinkö sinua hyväksi taloudellisesti.

Olet aivan varmasti ilo elämään tulevalle rakkaallesi omana itsenäsi, ilman että yrität muuten parantaa hänen elämäänsä.

Etsi parempi mies. Sellainen, joka tekee sinun elämästäsi mukavampaa, eikä sellainen jota joudut hyysäämään!

Vierailija
56/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän sovitte alussa jotain? Mies ei ole pitänyt sopimuksesta kiinni. Mikä tarve sinulla on rahoittaa miehen ja hänen uuden tyttöystävän opiskeluelämää?

Ilmoitat miehelle että hän ei ole toiminut sopimuksen mukaisesti ja tämä teidän välinen järjestely päättyy. Toivotat hänelle onnea ja menestystä loppuelämään.

N59

Vierailija
57/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sellainen mies jota sinun ei tarvitse rahoittaa. Osta itsellesi jotain kivaa josta olet haaveillut ja nauti itse omista rahoista. Ole onnellinen että pääsit pas*asta äijästä eroon, ei tuosta maksullisesta ukosta ole mihinkään. Löydät paremman.

Vierailija
58/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia hyvistä neuvoista. Nyt on ratkaisujen aika. Olen maksanut kaikenlaisia asioita tyhmyyttäni, antanut bensarahaa, ruokarahaa ja se klassinen emämoka...hänen perheensä joutui kotimaassaan autokolariin ja makasivat sairaalassa loukkaantuneina . Sinne olisi saanut antaa kuulemma niin paljon kun mulla tilillä on rahaa mutta onneksi en antanut. Silloin jo herätyskellot soi päässä mutta vaimensin ne. Ap

Vierailija
59/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsekin tiedät, että rahan takia se sua kattelee niin miksi sitten toinen nainen häiritsee? Rakkautta ei voi ostaa rahalla. Jos tympii, niin pistä kukkaron nyörit kiinni.

AP, ryhdistäydy. Vaikka tykkäätkin miehestä, niin ymmärrät varmasti, ettet tuollaista äijänkuvatusta tarvitse mihinkään. Miksi alistut hyväksikäytetyksi?

Vierailija
60/73 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse mitään draamaa järjestää; senkun ilmoitat lähteväsi just nyt. Ei sinun tarvitse keksiä syitä, sanot vaan, että on muuta meininkiä. Mutta lähde vaikka draamalla, kunhan lähdet. Tuollaisia siipiveikkoja ei kannata hyysätä.