IS: Ennen jäi 300550 euroa kuukaudessa rahaa käteen nyt jää ehkäpä enintään 30 euroa, jos hyvin käy. Ei oikein motivoi tehdä töitä enää, kun ajatus on että kaikki viedään
On se kumma, että työssäkäynnistä on tehty Suomessa kannattamatonta. Naapurissa asuva ikityötön saa saman ellei jopa enemmän käteen kuin 40 tuntia viikossa raatava duunari. Toivottavasti kokoomus saa tehtyä asialle jotain. Tukiloisilta tuet minimiin ja säästynyt raha takaisin työssäkäyville!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009505689.html
Kommentit (587)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös valmis muuttamaan kokoaikaisen vakituisen työpaikan perässä. Olen yh Hki,kaksi lasta. Siivoustyötä en voi tehdä, koulutus merkonomi.Ikä 49 v. 2 vuotta työttömyyttä takana nyt eletään työmarkkinatuella 790 e ja toimeentulotuella.
+ asumistuki, elarit ja korotetut lapsilisät
Miksi yh lääkäri saa elarit ja korotetut lapsilisät?
Mikä lääkäri? Mutta joo, vaikka yh olisi miljonääri, hän saa elarit ja korotetut lapsilisät.
Hyi että tuo "elari" on inhottava sana, samaten kuin "hernari" ym. tämmöset itse keksinyt sananväänteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verorahoista maksetaan myös uimahallit, nuorisotalot, museot, taidemuseot, kansalaisopistot (ei se pieni kurssimaksu riitä opettajan palkkaan).
Verorahoista maksetaan myös palolaitos, poliisi, opettajat eli ala-aste, yläkoulu, lukiot, amisopet.
ja pitääkin maksaa, mutta sossunpummeja verorahoilla ei tarvitsisi elättää
Älä nyt suututa työttömiä, he voivat postittaa sairaalassa sun epikriisin eli terveystiedot ja jos ei ole rahaa silmälaseihin niin toivottavasti näkevät osoitteen oikein.
Kokoomuksen pitää antaa työttömille varmaan lahjakortteja silmälasiliikkeeseen miten he näkevät muuten tekstit esim. allergia ruokiin ja muihin juttuihin. Kaikki ei saa toimeentulotukea ja sossurahaa.
Itse olen ostanut silmälasit vuonna 2015 ja linssit - 4
Ois kannattanut leikkauttaa silmät niin ei tartteis silmälaseja. Siinä säästää tuhansia euroja.
Meinasin uusia silmälasit, mutta katsotaan nyt jos ansiosidonnaista leikataan. Myös puolisolla kuuluisi olla silmälasit - 1,5, hän ajaa vuorotöihin autolla.
Mitä?Ennen jäi 300550€ ja nyt vain 30€?Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomen köyhyysraja on Intiassa keskiluokka!!. miettikää sitä
Suomen köyhät voisivat mennä Intiaan katsomaan miten pärjätään vähällä rahalla. Voi olla että sen jälkeen mokomat lusmut lopettaisivat valittamisen.
Onko Intiassa pakkasta. Miksi Ukrainasta tulleet sitten saa asunnon, ruokaa jne., ne meikkaakin, itsellä ei työttömänä ole meikkeihin rahaa.
Mikset hanki töitä loisimisen sijaan?? Töitä on paljon mutta sinunlaisesti laiskurit vain valittavat. Toivon että tukia leikataan että vätykset viitsisivät mennä töihin.
Miten mennään töihin kun kukaan ei palkkaa?
No mieti sitten miksi ei palkata.
Kerro ihmeessä miksi korkeakoulutettuja kiitettävän todistuksen omaavia ei palkata.
Olet kouluttautunut väärälle alalle.Sinun alalla ei ole töitä ja matalapalkka alalle ei oteta koska olet ylikoulutettu .Jos olet niin kouluttautunut ja hyvä todistus ym.niin joku muukin syy voi olla kun aina joku palkataan kuitenkin.Miksei sinua?
Kerro nyt hyvä ihminen se syy, äläkä panttaa. Minua ei edes kutsuta haastatteluun.
Sinua tuntematta en voi sanoa,sinun pitää itse miettiä..Minä olen yli 60 ja mulla on parikin työpaikkaa johon voin mennä töihin jos haluan.Lisäksi vuokrafirmaan pääsisi mutta en halunnut.
Kahdeksalla sadallako maksat asumisen, työmatkat, ruoka-, lääke-, hygieni- vaate- jne -menot? Onko sinulla huollettavia? Maksatko itse sähkösi, puhelinkulusi? Joudutko käyttämään autoa työmatkoihisi joukkoliikenteen puuttumisen vuoksi? Oletko saanut perintönä esim asuntosi? Tuntuu aika mahdottomalle yhtälölle sinun kulusi. Ikäsi? Asumismuotosi? Avaa vähän! Jos olet pienessä omistusasunnossa asuva eläkeläinen, jolla ei juuri ikkunasta katsomisen lisäksi harrastuksiakaan ole ja taloyhtiö on toistaiseksi "säästänyt" remonteissa niin, että vastike on vielä toistaiseksi parinsadan luokkaa niin eihän silloin kuluja paljon ole. Asia muuttuu täysin toiseksi mikäli asut vuokralla tai maksat asuntolainaa ja sinulla on huollettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon se sun naapuri saa tukirahoja?
Mä saan reilu 700e.Unohdit mainita, että tuon lisäksi asumismenosi maksetaan kokonaisuudessaan. Lisäksi lääkärit, lääkkeet, tarpeelliset kodinkoneet ja huonekalut, silmälasit yms. maksetaan
Ei makseta, jos et ole ihan vasta tullut p-perhe tai muuten pahasti työrajoitteinen. Kaikki muu on niin harkinnanvaraista, että saat yhden asian, jos hyvin käy, mutta joudut kyllä perustelemaan tarpeesi, eikä se ole automaatio kellekään.
Missä harhoissa elätte ???
Suomalainen saa sänkyyn 50e sossusta jos sellaisen tarvitsee.
Itse juuri hain sänkyyn tukea ja kierrätyskeskukseta ostin käytetyn.
Ulkomaalaiset saavat enemmän kun saapuvat maahamme.
Lapsen pyörään sain myös 50e aikoinaan.
En myöskään ramppaa lääkäreissä tai saa kalliita reseptilääkkeitä.
Masennuskääke on käytössä joka maksaa alle kympin kuussa.
Olkaa sitten tästä kateellisia!!!
Silmälasit sain ne rumimmat ja halvimmat 70e kelan tuella.Nämä tuet saa työssäkävijät joilla palkka on pieni kuten minulla.
Tuet eivät ole todellakaan suuria, vaan palkat törkeän pieniä!!!
Meitä pieni palkkaisia jotka saavat tukia on todella paljon.
Itse olen kaupassa töissä. Hämmentävän suuria summia sossu myöntää; 100€ imuria varten, tästäkin suurempia summia jotain hemmetin pöytäliinoja ym varten. Monta sataa euroa vaateostoja varten. Monesti olen miettinyt kun olisi itsellä vara laittaa tuollaisia rahoja yhtään mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan reilu 700e.Unohdit mainita, että tuon lisäksi asumismenosi maksetaan kokonaisuudessaan. Lisäksi lääkärit, lääkkeet, tarpeelliset kodinkoneet ja huonekalut, silmälasit yms. maksetaan
Ei makseta, jos et ole ihan vasta tullut p-perhe tai muuten pahasti työrajoitteinen. Kaikki muu on niin harkinnanvaraista, että saat yhden asian, jos hyvin käy, mutta joudut kyllä perustelemaan tarpeesi, eikä se ole automaatio kellekään.
Silmälasit sain ne rumimmat ja halvimmat 70e kelan tuella.Nämä tuet saa työssäkävijät joilla palkka on pieni kuten minulla.
Itse olen kaupassa töissä. Hämmentävän suuria summia sossu myöntää; 100€ imuria varten, tästäkin suurempia summia jotain hemmetin pöytäliinoja ym varten. Monta sataa euroa vaateostoja varten. Monesti olen miettinyt kun olisi itsellä vara laittaa tuollaisia rahoja yhtään mihinkään
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös valmis muuttamaan kokoaikaisen vakituisen työpaikan perässä. Olen yh Hki,kaksi lasta. Siivoustyötä en voi tehdä, koulutus merkonomi.Ikä 49 v. 2 vuotta työttömyyttä takana nyt eletään työmarkkinatuella 790 e ja toimeentulotuella.
Kannattaa mennä palkkatuella vuodeksi johonkin yhdistykseen, osa-aikatyö 25h/vko, saat noin tonnin käteen palkkaa ja siihen päälle muutaman satasen soviteltua päivärahaa. Lisäksi saat elarit ja yh-lapsilisät lapsista, niin mukavasti on rahaa, todennäköisesti asumistukeakin vielä tulee noin pienillä tuloilla kolmen hengen taloudelle. Sinä aikana kun olet siellä töissä, etsit muualta töitä, töitä saa huomattavasti helpommin jos on jo töissä. Ja palkkatukityöstä saa lähteä saman tien kun saa paremman työn.
Ei haluan kokoaikaisen ja vakituisen työn jotta voin elättää lapseni omalla palkkatulolla.Ehdottammassasi esimerkissä olisin yhä valtion elätti. Olen työskennellyt keskeytyksettä ennen nykyistä työttömyyttä 16 vuotiaasta asti eli 31 vuotta, myös ulkomailla ja kielitaito on hyvä. en tarvitse neuvoja miten työkokemusta kartutetaan vaan oikean työpaikan. En halua elää avustusten varassa.
Työssäkäyvillä on kuitenkin varaa maksaa. Työttömäthän sitä rahaa tarvitsisivat lisää. Jos kerrankin otettaisiin niiltä, joilta voidaan ottaa. Toiset elävät yltäkylläisyydessä, toiset kitkuttelevat minimi tuilla. Ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä palkkatuella vuodeksi johonkin yhdistykseen, osa-aikatyö 25h/vko, saat noin tonnin käteen palkkaa ja siihen päälle muutaman satasen soviteltua päivärahaa. Lisäksi saat elarit ja yh-lapsilisät lapsista, niin mukavasti on rahaa, todennäköisesti asumistukeakin vielä tulee noin pienillä tuloilla kolmen hengen taloudelle. Sinä aikana kun olet siellä töissä, etsit muualta töitä, töitä saa huomattavasti helpommin jos on jo töissä. Ja palkkatukityöstä saa lähteä saman tien kun saa paremman työn.
Ei haluan kokoaikaisen ja vakituisen työn jotta voin elättää lapseni omalla palkkatulolla.Ehdottammassasi esimerkissä olisin yhä valtion elätti. Olen työskennellyt keskeytyksettä ennen nykyistä työttömyyttä 16 vuotiaasta asti eli 31 vuotta, myös ulkomailla ja kielitaito on hyvä. en tarvitse neuvoja miten työkokemusta kartutetaan vaan oikean työpaikan. En halua elää avustusten varassa.
ja lisäys ettei niihin palkkatukitöihin niin vaan mennä.Saisin 100% tuen mutta en ole päässyt mihinkään. Fyysinen työ ei käy. Toki vaatteeni ovat kulahtaneet ja hiukset epäsiistit iho ryppyinen kun ei ole voimavaroja eikä aikaa tai kiinnostusta itseä hoitaa. Olen kuitenkin siisti ja puhdas haastatteluissa.Vanhalta minä kuitenkin näytän enkä itsekään laittaisi itseäni mihinkään missä pitää ihmisiä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä jaksan ihmetellä, että eikö siellä sossussa missään kohtaa herätä ihmetystä, kun sama perhe hankkii avustukset uusiin Emmaljunga rattaisiin 10 kertaa?
Minulta on estetty jo yli puoli vuotta kirjoittaminen IS:en lukijakommentteihin, koska olen ollut sopimatonta mieltä, mutta käykää nyt joku puolestani kirjoittamassa sinne vaikka että "Suurin osa ihmisiä pitää nyt suurempana etuna itselleen, että saa vain porkkanan kuukaudessa järsittäväkseen, kuin että Ukraina jätettäis oman onnensa nojaan ja inflaatio lähes loppuisi, ja lautasella saattaisi olla jopa kalaa ja lihaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä jaksan ihmetellä, että eikö siellä sossussa missään kohtaa herätä ihmetystä, kun sama perhe hankkii avustukset uusiin Emmaljunga rattaisiin 10 kertaa?
Missä lukee että sama perhe saa samaan asiaan tukea 10 kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksalla sadallako maksat asumisen, työmatkat, ruoka-, lääke-, hygieni- vaate- jne -menot? Onko sinulla huollettavia? Maksatko itse sähkösi, puhelinkulusi? Joudutko käyttämään autoa työmatkoihisi joukkoliikenteen puuttumisen vuoksi? Oletko saanut perintönä esim asuntosi? Tuntuu aika mahdottomalle yhtälölle sinun kulusi. Ikäsi? Asumismuotosi? Avaa vähän! Jos olet pienessä omistusasunnossa asuva eläkeläinen, jolla ei juuri ikkunasta katsomisen lisäksi harrastuksiakaan ole ja taloyhtiö on toistaiseksi "säästänyt" remonteissa niin, että vastike on vielä toistaiseksi parinsadan luokkaa niin eihän silloin kuluja paljon ole. Asia muuttuu täysin toiseksi mikäli asut vuokralla tai maksat asuntolainaa ja sinulla on huollettavia.
Hae asumistukea ja toimeentulotukea jos rahat ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomen köyhyysraja on Intiassa keskiluokka!!. miettikää sitä
Suomen köyhät voisivat mennä Intiaan katsomaan miten pärjätään vähällä rahalla. Voi olla että sen jälkeen mokomat lusmut lopettaisivat valittamisen.
Onko Intiassa pakkasta. Miksi Ukrainasta tulleet sitten saa asunnon, ruokaa jne., ne meikkaakin, itsellä ei työttömänä ole meikkeihin rahaa.
Pohjois-Intiassa kyllä.
Uskomatonta, kuinka suomalaiset on manipuloitu niin pahasti, etteivät he tunnista enää omia arvojaan, eli ensin oma toimeentulo, sitten vasta muiden kansojen, esim. ukrainalaisten. Tätä he eivät enää ymmärrä, vaan käsittävät asian niin, että ukrainalaisten hyvinvointi on minulle tärkeämpää, kuin se, mihin omat rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verorahoista maksetaan myös uimahallit, nuorisotalot, museot, taidemuseot, kansalaisopistot (ei se pieni kurssimaksu riitä opettajan palkkaan).
Verorahoista maksetaan myös palolaitos, poliisi, opettajat eli ala-aste, yläkoulu, lukiot, amisopet.
ja pitääkin maksaa, mutta sossunpummeja verorahoilla ei tarvitsisi elättää
Älä nyt suututa työttömiä, he voivat postittaa sairaalassa sun epikriisin eli terveystiedot ja jos ei ole rahaa silmälaseihin niin toivottavasti näkevät osoitteen oikein.
Kokoomuksen pitää antaa työttömille varmaan lahjakortteja silmälasiliikkeeseen miten he näkevät muuten tekstit esim. allergia ruokiin ja muihin juttuihin. Kaikki ei saa toimeentulotukea ja sossurahaa.
Itse olen ostanut silmälasit vuonna 2015 ja linssit - 4
Ois kannattanut leikkauttaa silmät niin ei tartteis silmälaseja. Siinä säästää tuhansia euroja.
Meinasin uusia silmälasit, mutta katsotaan nyt jos ansiosidonnaista leikataan. Myös puolisolla kuuluisi olla silmälasit - 1,5, hän ajaa vuorotöihin autolla.
Entä jos on sellainen silmäsairaus, joka ei leikkaamalla parane?
Hinnat tulee nousemaan 10-20% inflaatiolla vielä vuosikausia, koska Ukrainan sota jatkuu vuosia, mutta palkat nousee samassa ajassa maksimissaan parisen prosenttia vuodessa. Laskekaa siitä, paljonko ihmiset köyhtyvät. Tämä tulee aiheuttamaan myös hyvin suuren määrän konkursseja, joten se laskee edelleenkin ihmisten ostovoimaa, ei pelkkä hintojen nousu suhteessa palkkoihin siis.
Ostovoima puolittuu noin viidessä vuodessa. Ihmisistä tulee todella köyhiä, aivan kaikista.
Kerro nyt hyvä ihminen se syy, äläkä panttaa. Minua ei edes kutsuta haastatteluun.