Valitsetko usein koti-illan baarin sijaan?
Miten mieluiten vietät esim juhlapyhät ja viikonloput: menetkö baariin/illanistujaisiin jos kutsu käy vai jäätkö kotiin mieluummin? Olen varmaan itse tulossa vanhaksi, mutta nykyään jätän useammin iltamenot väliin, sen takia että olo on monta päivää sen jälkeen väsynyt ja jotenkin alakuloinen. Pelkästään valvominen tekee sen, saati jos ottaa alkoholia. Vaikka usein haluaisinkin mennä, mietin liikaa siitä seuraavaa olotilaa ja valitsen kotiin jäämisen, koska haluan olla virkeä seuraavana päivänä.
Olin pitkään varsinainen bilehile, siksi tämä muutos tuntuu hassulta itsessäni ja kiinnostaa, onko muita "vanhaksi tulleita" vai olenko ihan vässykkä :D
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Iän myötä krapula voi kestää päiviä. Hillitsee juhlimishaluja.
Onko sitä alkoa pakko vetään niin paljon, juhlii sitten kotona tai baarissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vietän mieluummin iltaa kotona kuin baarissa. En käytä alkoholia.
Eihän kukaan baariin juomaan mene. Ryypätä voi kotonakin.
Mitä sinne sitten mennään? Harvoin siellä selvinpäin oli porukkaa. Taitaa nykypäivänä tanssiminenkin olla yhä harvemman harrastus
Siinne mennään esittelemään omia karaåke taitoja.
Lähtisin, mutta yksin ei vaan viitsi. Ja kavereita ei ole. Eikä niitä sieltä baarista löydä, nuorena sitäkin koitin. Joskus sille illalle löytyi kaveria, mutta ei niitä enää sen jälkeen nähnyt.
N40
Minä kannattelen kyläbaarimme pitäjää, vedän kaikki kurkusta mitä jää pienestä palkkapussistani.
En muista milloin olen istunut baarissa. Joskus 4-5v sitten ehkä.
En käy baareissa ikinä baarin takia, mutta keikoilla tykkään käydä kuuntelemassa rockia tai heviä/metallia. Alkoholia en ole juonut vuosiin eikä tee edes mieli. Kotonakin viihdyn oikein hyvin.
N33
Mulle illanistujaiset tai juhlat tarkoittaa ihan eri asiaa kuin baari-ilta. Baarissa en käy nykyään juuri koskaan, ehkä muutaman kerran vuodessa. Lähtökohtaisesti en viihdy baareissa kovin hyvin. Mutta illanistujaisista kyllä tykkään, ja niihin yritän mennä aina kun kutsutaan, mikä ei ole mitenkään superusein. Tykkään myös kutsua omaan kotiini ystäviä viettämään juhlapyhiä.
Useimmiten meidän illanistujaiset on aika pienellä porukalla, ihan maksimissaan 10 henkeä. Isommissakin juhlissa on välillä kiva käydä, jos tietää että on mukavia ihmisiä tulossa eikä ole liian villi meno. Omassa ystäväpiirissäni on onneksi aika tavallista olla kokonaan juomatta alkoholia tai juoda sitä hyvin maltillisesti, vappuakin on usein vietetty juoden vaikka raikasta itse tehtyä alkoholitonta boolia tms. Örvellyskännit kuuluu itselläni sinne täysi-ikäistymisen hujakoille ja nyt olen jo lähempänä kolmea- kuin kahtakymppiä.
Illanistujaisissa käyn aina kun kutsutaan. Noin kerran kuussa. Itse pidän istujaiset kerta kaksi vuoteen.
Kotona oikeastaan muuten tulee vietettyä aikansa. Baarit ja pubit on vähän niinkuin nähty.
Saatan mä kalsarikännit ottaa kotona, jos juopotuttaa. Saan sitten kuunnella omia biisejä ja katsella omia ohjelmia, eikä tarvii miettiä miten meikki on ja tarviiko veskiin jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vietän mieluummin iltaa kotona kuin baarissa. En käytä alkoholia.
Eihän kukaan baariin juomaan mene. Ryypätä voi kotonakin.
No itse en kyllä näe baariin menoon mitään muuta syytä kuin juomisen. Koska ei kiinnosta juominen, ei kiinnosta myöskään sinne mennä kännistä porukkaa ja ryyppäämistä katsomaan
Itse nuorena, kun harvoin olin "juhlimassa", niin menin seuraavana aamuna salille tai 5-10km kävelylle. Nykyään vetoan lääkitykseeni kertoen, että voi aiheuttaa serotoniinioireyhtymän, niin ei tarvitse juoda alkoholia ja ihan yhtä sekaisin voi olla.
Nuorena oli kiva käydä baarissa ja illanistujaisissa, kun sai seuraavana päivänä nukkua pitkälle iltapäivään. Kun tuli lapsia, ei aamuisin saanut enää nukkua vaan oli herättävä samaan aikaan lasten kanssa ihan riippumatta siitä, mihin aikaan oli mennyt nukkumaan. Kun lapset tulivat teini-ikään ja alkoivat itsekin nukkua vähintään puolille päivin, hetkellisesti oli kiva taas käydä juhlimassa. Kun lapset aikuistuivat, jo pelkkä iltaisin pidempään valvominen väsytti. Vaikka siis olisi saanut nukkua seuraavana päivänä pitkään. Voin mä joskus käydä kavereiden kanssa baarissakin, mutta viimeistään klo 23 haluan olla takaisin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Valitsen todellakin koti-illan ja kalsarikännit. Mutta toisaalta nautin jostain laivareissusta aivan älyttömästi silloin harvoin kuin lähden. On ihanaa olla keski-ikäinen kun voi vaan keskittyä pitämään hauskaa. Ei tarvitse etsiä elämän miestä eikä tulevaa lasten isää. Niin rentoa.
En oo koskaan ymmärtäny tätä suomiäijien ja suomimuijien laivallemeno-hypetystä.
Tulee huono olo pelkästä ajatuksesta. Toisaalta, nää laivallakävijät on samoja, jotka enimmäkseen tykkää karaokebaareista... Siinä on toinen juttu mistä en piittaa. Samoin myös festarit hyi oksennus.
n 33
Sinne mennään juttelemaan kavereiden kanssa, koska siellä kuulee niin hyvin jutella.