Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitsetko usein koti-illan baarin sijaan?

Vierailija
09.04.2023 |

Miten mieluiten vietät esim juhlapyhät ja viikonloput: menetkö baariin/illanistujaisiin jos kutsu käy vai jäätkö kotiin mieluummin? Olen varmaan itse tulossa vanhaksi, mutta nykyään jätän useammin iltamenot väliin, sen takia että olo on monta päivää sen jälkeen väsynyt ja jotenkin alakuloinen. Pelkästään valvominen tekee sen, saati jos ottaa alkoholia. Vaikka usein haluaisinkin mennä, mietin liikaa siitä seuraavaa olotilaa ja valitsen kotiin jäämisen, koska haluan olla virkeä seuraavana päivänä.
Olin pitkään varsinainen bilehile, siksi tämä muutos tuntuu hassulta itsessäni ja kiinnostaa, onko muita "vanhaksi tulleita" vai olenko ihan vässykkä :D

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta baarit, valitsen selväpäiset koti-illat. Silloin tällöin ravintola käynti on hyvä, siis ruoka ei juoma.

Vierailija
22/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on baarissa ainoastaan naisten perässä,tuskin kukaan "pitämässä hauskaa".

Ja naiset on siellä vain tanssimassa, tuskin kukaan pitämässä hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen. Joka kerta.

Vierailija
24/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vietän mieluummin iltaa kotona kuin baarissa. En käytä alkoholia.

Vierailija
25/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona muutama lonkero ja netflixistä jotain katsottavaa. Ajoissa pääsee nukkumaan eikä krapulaa aamulla. Baarista en naista saa niin lopputulos siinäkin sama. Tinderin kautta treffailen 👍

M36

Vierailija
26/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baari-illat ovat keski-ikäiselle aika naurettavaa puuhaa, mutta joku kotona ryyppääminen toki vielä moninverroin säälittävämpää. Yksi tai kaksi laatujuomaa toisinaan ei toki ole ryyppäämistä.

Vierailija
27/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan baariin juomaan mene. Ryypätä voi kotonakin.

Vierailija
28/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 10 v ollut kotona, ei tulisi mieleenkään lähteä baariin. En myöskään ole juonut alkoholia enää, en ymmärrä ihmisiä, jotka juovat viinaa kotona, pidän säälittävinä alkoholisteina.

N50

Vierailija
29/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä ehdottomasti koti-ilta. 

Välillä on kiva käydä baarissa.

52v.

Vierailija
30/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt baarissa viimeksi lokakuussa ja silloinkin vain siksi, että tajusin edellisen bussin menneen 5 min aiemmin. Piti n. tunti käydä baarissa ja seuraavalla bussilla sitten kotiin. Oltiin siis aiemmin isolla porukalla syömässä ja osa porukasta oli jatkamassa baariin.

Vierailija
31/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa kuukaudessa. Mutta harvoin mua pyydetään sinne.

Vierailija
32/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt työttömänä valitsen useimmiten koti-illan.

Vierailija
33/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona aina, ei tässä iässä enää kiinnosta mitkään baarit. En ole ole käynyt enää yli kymmeneen vuoteen baareissa. Lämmitän pihasaunan ja paljun, juomaksi vesi tai maksimissaan 3-4 lonkeroa. Ilta on mennyt pilalle, koko seuraava päiväkin, jos aamulla olossa huomaa että edellisenä iltana on juotu. M37v

Vierailija
34/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinne sitten mennään? Harvoin siellä selvinpäin oli porukkaa. Taitaa nykypäivänä tanssiminenkin olla yhä harvemman harrastus

Vierailija
35/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona on halvempaa dokata. Saa kolme lonkeroa samaan hintaan kuin baarissa yhden.

Kerran vuodessa kun käy autolla Virossa, niin 0,8€ /tlk

Vierailija
36/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän myötä krapula voi kestää päiviä. Hillitsee juhlimishaluja.

Tuohon on onneksi ratkaisu. Miedommasta päihteestä ei tule krapulaa. Että mua ärsyttää kun se on laitonta. Nytkin piti tylsäillä koko pääsiäinen selvinpäin kun sitä ei löytynyt eikä huvita hommata viikon kestävää krapulaa. Tänään on varmasti monella krapula kun ovat ryypänneet neljä päivää.

Baarit on jo niin nähty ei niissä vanhana viihdy. Jos juon niin kotona.

Vierailija
37/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa baareilu mielletään nuoren väestön harrastukseksi, eikä se näin yli nelikymppisenä houkuta. Olen viimeksi käynyt kotimaassa baarissa vuonna 2016.

Sen sijaan Pohjoismaiden ulkopuolella baareissa tulee käytyä aika usein. Viimeksi reilu viikko sitten. Jazz -baareissa, gastropubeissa, panimopubeissa. Jopa yökerhoissa, satunnaisesti. Keski-Euroopassa tai Aasiassa ei keski-ikäistäkään katsota klubilla kieroon, kunhan on asiallisesti pukeutunut ja käyttäytyvä, sinne "kuuluvan" näköinen.

Sitä ihmettelen, kun jo reilu kolmikymppiset sanovat, ettei enää jaksa, kun aamulla sitten väsyttää niin paljon. Ei minulla vaan ole mitään ongelmaa nousta aamulla baari-illan jälkeen. Krapulaa ei tullut nuorena, eikä sitä tule nykyään.

Vierailija
38/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa baareilu mielletään nuoren väestön harrastukseksi, eikä se näin yli nelikymppisenä houkuta. Olen viimeksi käynyt kotimaassa baarissa vuonna 2016.

Sen sijaan Pohjoismaiden ulkopuolella baareissa tulee käytyä aika usein. Viimeksi reilu viikko sitten. Jazz -baareissa, gastropubeissa, panimopubeissa. Jopa yökerhoissa, satunnaisesti. Keski-Euroopassa tai Aasiassa ei keski-ikäistäkään katsota klubilla kieroon, kunhan on asiallisesti pukeutunut ja käyttäytyvä, sinne "kuuluvan" näköinen.

Sitä ihmettelen, kun jo reilu kolmikymppiset sanovat, ettei enää jaksa, kun aamulla sitten väsyttää niin paljon. Ei minulla vaan ole mitään ongelmaa nousta aamulla baari-illan jälkeen. Krapulaa ei tullut nuorena, eikä sitä tule nykyään.

Jos olisi niin onnellinen ettei koskaan tule krapulaa niin sitten viittis ryypätäkkin.

Vierailija
39/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan päättänyt näin toimia, mutta niin on käynyt. En muista täysin varmaksi minä vuonna olen viimeksi öisessä ravintolassa ollut - olisikohan ehkä kymmenkunta vuotta sitten? Ruokaravintoloissa pitkällä kaavalla olen kyllä käynyt paljonkin, viimeksi viime viikolla. En ole koskaan myöskään päättänyt lopettaa alkoholin käyttöä, mutta jotenkin huomaamatta kaikki pullot unohtuvat kotonakin avaamattomina kaappeihin.

Vierailija
40/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinne sitten mennään? Harvoin siellä selvinpäin oli porukkaa. Taitaa nykypäivänä tanssiminenkin olla yhä harvemman harrastus

Voiko baarissa tanssimista nyt edes harrastukseksi sanoa, kuka tahansa kun on juonut tarpeeksi löytää helposti tiensä hytkymään sinne lattialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi