Voiko lähteä työvuoron jälkeen kotiin jos seuraava vuorolainen ei ole tullut tilalle?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi korvauksesta.
Toki olisin valmis neuvottelemaan siitä, millä hinnalla jäisin odottelemaan. Normipalkka se ei olisi, ei lähellekään.
Kun tein vuorotyötä ei ikinä ollut tarjolla muuta kuin peruspalkka. Tuntejakin oli kuussa sen verran ettei ikinä ylitöiksi mennyt.
Pari kertaa tyhjensin liikkeen asiakkaista ja laitoin ovet lukkoon kun seuraava ei ollut tulossa vuoroon eivätkä löytäneet sijaista.
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi korvauksesta.
Toki olisin valmis neuvottelemaan siitä, millä hinnalla jäisin odottelemaan. Normipalkka se ei olisi, ei lähellekään.
Eipä sulle kukaan mitään normipalkkaa maksaiskaan. Saisit maksaa, että joku suakin kattelis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi. Sinun on oltava yhteydessä esihenkilöösi, jos seuraava ei tule työvuoroonsa. Toki vähän sen mukaan, missä olet töissä, mutta pääsääntöisesti et voi vain häipätä. Esimies ohjeistaa mm. paikan sulkemisessa, jos korvaavaa työntekijää ei löydy.
"Sori vanhukset, tämä hoivakoti sulkeutuu nyt".
Puhuiko joku hoivakodista? Pakko päästä änkyröimään?
Valitettavasti ihan normaalia hoitoalalla, iltavuorolaisia puuttuu ja joku/jotkut aamuvuorosta tekevät 14-tuntisen päivän. Ei potilaita voi jättää yksin.
Varmasti sama jossain sähkövoimaloissa tai muissa yhteiskunnalle tärkeissä kohteissa. Paloasemalla saunotaan, käydään kuntosalilla hälytystä odotellassa.....
Ehkä ammatinvalintakysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi. Sinun on oltava yhteydessä esihenkilöösi, jos seuraava ei tule työvuoroonsa. Toki vähän sen mukaan, missä olet töissä, mutta pääsääntöisesti et voi vain häipätä. Esimies ohjeistaa mm. paikan sulkemisessa, jos korvaavaa työntekijää ei löydy.
"Sori vanhukset, tämä hoivakoti sulkeutuu nyt".
Puhuiko joku hoivakodista? Pakko päästä änkyröimään?
Valitettavasti ihan normaalia hoitoalalla, iltavuorolaisia puuttuu ja joku/jotkut aamuvuorosta tekevät 14-tuntisen päivän. Ei potilaita voi jättää yksin.
Varmasti sama jossain sähkövoimaloissa tai muissa yhteiskunnalle tärkeissä kohteissa. Paloasemalla saunotaan, käydään kuntosalilla hälytystä odotellassa.....
Ehkä ammatinvalintakysymys?
Tämän takia valitsin keikkailun.
Riippuu työpaikasta. Ja siitä onko tuollainen jatkuvaa vai satunnaista. Eihän sitä voi koskaan tietää onko työvuoroon tuleva joutunut vaikka kolariin tai vaikka kuollut kokonaan. Työpaikoilla pitäisi olla ohjeet kenelle soitetaan jos seuraavaa ei näy. Ja aina se oma elämä ei odota. Voi olla se lapsi haettavana hoidosta tai sovittu lääkäriaika jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu varmaan työstä
en lähtisi esim. hoitokodista tai ydinvoimalasta
Niin eiköhän se työstä riipu. Ja ehkä sopimuksesta. Minä lähtisin myös mainitsemistasi koska pitää hakea lapsi hoidosta.
Sinulle siis olisi ok, jos lapsesi päiväkodissa ei olisi aikuisia lasta hakiessa? Hupsis, viimeinen vuorolainen lähti kotiin eikä se sovittu keikkalainen tullutkaan. Joskus päiväkodissa on tilanne, että ei ole aikuista viimeiseen vuoroon. Onko sinusta ok, että neljän vuorolainen lähtee, koska työvuoro loppui? Pakkohan ei ole jäädä, mutta kuka hoitaa ne vielä päiväkodissa olevat?
Sitten ei ole. Minä en ainakaan arvota työtä tärkeämmäksi kuin oma lapseni ja kaikilla on oikeus samaan.
Eli sinulle olisi ok että lapsesi jäisi yksin päiväkotiin kun viimeinen työntekijä lähtee eikä seuraavaa ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi korvauksesta.
Toki olisin valmis neuvottelemaan siitä, millä hinnalla jäisin odottelemaan. Normipalkka se ei olisi, ei lähellekään.Kun tein vuorotyötä ei ikinä ollut tarjolla muuta kuin peruspalkka. Tuntejakin oli kuussa sen verran ettei ikinä ylitöiksi mennyt.
Pari kertaa tyhjensin liikkeen asiakkaista ja laitoin ovet lukkoon kun seuraava ei ollut tulossa vuoroon eivätkä löytäneet sijaista.
No just niin pitääkin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi korvauksesta.
Toki olisin valmis neuvottelemaan siitä, millä hinnalla jäisin odottelemaan. Normipalkka se ei olisi, ei lähellekään.Eipä sulle kukaan mitään normipalkkaa maksaiskaan. Saisit maksaa, että joku suakin kattelis.
Normipalkalla en tee mitään ylimääräistä. Sinähän toki saat tehdä, mutta tyhjänhän saa pyytämättäkin.
Kyllä. Kun työvuoro loppuu, niin ovesta ulos.
Riippuu työpaikasta. Bussikuski ei oikein voi jättää bussia ja matkustajia siihen pysäkille ja häipyä. Ja millä se edes lähtisi, kun yleensä se jatkava kuski tulee siihen jollain autolla varikolta ja lähtevä kuski sitten sen siirtoauton ajaa varikolle ja lähtee siitä kotiin. Toki jollain reitillä se vaihtopysäkki on saattaa olla varikon vieressä ja siitä sitten kävellään.
Esim paperikoneelta tai ydinvoimalan valvomosta ei lähdetä ennen kuin seuraava tulee päästämään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu varmaan työstä
Niin eiköhän se työstä riipu. Ja ehkä sopimuksesta. Minä lähtisin myös mainitsemistasi koska pitää hakea lapsi hoidosta.
Sinulle siis olisi ok, jos lapsesi päiväkodissa ei olisi aikuisia lasta hakiessa? Hupsis, viimeinen vuorolainen lähti kotiin eikä se sovittu keikkalainen tullutkaan. Joskus päiväkodissa on tilanne, että ei ole aikuista viimeiseen vuoroon. Onko sinusta ok, että neljän vuorolainen lähtee, koska työvuoro loppui? Pakkohan ei ole jäädä, mutta kuka hoitaa ne vielä päiväkodissa olevat?
Sitten ei ole. Minä en ainakaan arvota työtä tärkeämmäksi kuin oma lapseni ja kaikilla on oikeus samaan.
Eli sinulle olisi ok että lapsesi jäisi yksin päiväkotiin kun viimeinen työntekijä lähtee eikä seuraavaa ole tullut.
En ymmärrä miksi koitat tästä vääntää minulle henkilökohtaista ongelmaa. Mutta koska haluat tietää niin sieltä tarhasta on tullut vaikka kuinka monta viestiä että lapset pitää hakea aiemmin pois koska työntekijöitä ei ole.
Joten minä olen useamman kerran kävellyt työpaikalta ulos vaikka ihan sovittu työvuoro olisi menossa eikä kukaan tulossa tilalle.
Itse jättäisit hakematta lapsesi ilmeisesti?
Vierailija kirjoitti:
Esim paperikoneelta tai ydinvoimalan valvomosta ei lähdetä ennen kuin seuraava tulee päästämään pois.
He saavatkin kunnon palkkaa siitä.
Eikö ihmiset enää kykene ajattelemaan aivoillaan? Tähänkö on tultu?
Siitäkö se johtuu että päiväkodin pihalle jätettiin lapsi yksin, että aikuinen ei pysty enää ajattelemaan normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu varmaan työstä
Sossu hakemaan, jos ei vanhempi hae lasta ajoissa.
Jos seuraava vuorolainen ei aio tulla, hänen velvollisuutensa on ottaa esimieheen yhteyttä ja ilmoittaa asiasta. On esimiehen asia selvittää ja tietää, onko tulossa töihin ketään, jos mitään ei kuulu, on oletettava että töihin tullaan. Se ei kuulu työtekijälle, työntekijä hoitaa vain oman vuoronsa ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu varmaan työstä
Viime kädessä johtaja jolla on virka ja siten ei voi kieltäytyä ylityöstä. Työntekijä voi aina kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset enää kykene ajattelemaan aivoillaan? Tähänkö on tultu?
Siitäkö se johtuu että päiväkodin pihalle jätettiin lapsi yksin, että aikuinen ei pysty enää ajattelemaan normaalisti?
Eli hakemaan lastaan ajoissa?
Minä lähden kotiin tasan silloin kun työvuoroni päättyy, en tee minuuttiakaan ylimääräistä. Työnantaja hoitakoon sijaisen töihintulemattomalle työkaverille.