Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla olet kokenut manipulointia ihmissuhteessa?

Vierailija
09.04.2023 |

Miten suhtauduit asiaan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kaveri yrittää valittamalla saada minulta apua sen sijaan, että kysyisi suoraan. Yks kaveri valitti jatkuvasti rahapulaa, ilmeisesti toivoen että antaisin hänelle rahaa.

Toinen valitti huonoista kulkuyhteyksistä ja viittasi ahkerasti siihen, että onhan minun helppo, kun on auto. Tämän tarkoitus oli kai saada minut tarjoamaan autokyytejä.

En pidä enää yhteyttä. Syyllistämällä yritettiin manipuloida.

Ainakin minä mainitsen rahapulasta siksi, että ymmärrettäisiin miksen esimerkiksi lähde illanistujaisiin tai tilaa ruokaa ravintolassa.  Autokommentointi taasen silloin, kun toinen väheksyy yksityisautoilun luksusta.

Vierailija
22/22 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kaveri yrittää valittamalla saada minulta apua sen sijaan, että kysyisi suoraan. Yks kaveri valitti jatkuvasti rahapulaa, ilmeisesti toivoen että antaisin hänelle rahaa.

Toinen valitti huonoista kulkuyhteyksistä ja viittasi ahkerasti siihen, että onhan minun helppo, kun on auto. Tämän tarkoitus oli kai saada minut tarjoamaan autokyytejä.

En pidä enää yhteyttä. Syyllistämällä yritettiin manipuloida.

Ainakin minä mainitsen rahapulasta siksi, että ymmärrettäisiin miksen esimerkiksi lähde illanistujaisiin tai tilaa ruokaa ravintolassa.  Autokommentointi taasen silloin, kun toinen väheksyy yksityisautoilun luksusta.

Totta kai saa sanoa suoraan, ettei rahaa jos pyydetään maksulliseen tapahtumaan. Tuollaisessa yleisessä rahattomuuden valittamisessa kysymys manipuloimisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla