Raha ei tuo onnea
Toiseen ketjuun viitaten.
Sehän ihan totta, ei tuo. Raha helpottaa paljon elämää ja rahattomana vaikea olla onnellinen.
Mutta en rikkaanakaan onnellinen ole, koska menetin muutama vuosi sitten ainoan lapseni. Jossain aiemmassa keskustelussa jopa pilkattu tyyliin "ihmisiä kuolee koko ajan".
Silloin todella mietin, että luopuisiko se ihminen mieluummin lapsestaan jos vaan saisi rahaa?
Kommentit (55)
Samaa mieltä. Maksaisin aika paljon, jos saisin kunnollisia ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
mutta on sitä onnea rikkaana mukavampi ootella..
Ei ihmisestä milloinkaan tule onnellista lapsen menetyksen jälkeen.
Ihan yhtä masentunut minä olin kun tilillä oli 100 euroa kun nyt kun tilillä 20 000 e. Ei se raha todellakaan tee onnelliseksi, diagnoosina edelleen vaikea masennus. Toki nyt on varaa tehdä esim ulkomaan matkoja ja ne aina tuovat valoa tähän synkkyyteen.
Onnen voi löytää ilman rahaa ja rahan kanssa sen voi kadottaa. Mieluummin olen kuitenkin rikas ja onneton, kuin köyhä ja onneton. Kuollut lapsikaan ei palaa antamalla rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Onnen voi löytää ilman rahaa ja rahan kanssa sen voi kadottaa. Mieluummin olen kuitenkin rikas ja onneton, kuin köyhä ja onneton. Kuollut lapsikaan ei palaa antamalla rahat pois.
Varmaan lähes jokainen on mieluummin rikas kuin köyhä, jos kuitenkin onneton.
Asia oli se, että pelkkä raha ei onnellisuutta tuo. Jos on onneton niin on.
On ihan fakta, että ihmisiä kuolee koko ajan.
Sinäkö muka rikas? Ja millähän rahalla muka?!
Vierailija kirjoitti:
Niin? Et ymmärtänyt asian yhteyttä vai haluat leikkiä tyhmää?
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö muka rikas? Ja millähän rahalla muka?!
Menestyvällä yrityksellä ansaittu. Onko sinulle yllätys, että rikkaitakin olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Et ymmärtänyt asian yhteyttä vai haluat leikkiä tyhmää?
Turhaan otat tuosta nokkiisi.
Itse olen ollut onnellinen vaikka elänyt toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä masentunut minä olin kun tilillä oli 100 euroa kun nyt kun tilillä 20 000 e. Ei se raha todellakaan tee onnelliseksi, diagnoosina edelleen vaikea masennus. Toki nyt on varaa tehdä esim ulkomaan matkoja ja ne aina tuovat valoa tähän synkkyyteen.
Tuohan vain vahvistaa vanhan sanonnan, ettei rahalla voi ostaa onnea, mutta se helpottaa. Tai ettei raha tee onnelliseksi, mutta sen puute tekee onnettomaksi.
Ei tuokaan, mutta sillä pääsisi eroon työstä ja se toisi onnea.
Fraasit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan vain vahvistaa vanhan sanonnan, ettei rahalla voi ostaa onnea, mutta se helpottaa. Tai ettei raha tee onnelliseksi, mutta sen puute tekee onnettomaksi.
Sen sanonnan kyllä.
Niin varmaan. Olen köyhä perheellinen mies. Jos minulta kysyttäisiin myisinkö perheeni miljardilla, niin en. Mutta olisin kyllä valmis koittamaan, olisiko rikkaana helpompaa. Nyt en kovin onnellinen ole, vaikka perhekin vieressä kituuttaa. Uskon, että rahalla saan onnettomuuden pois.
Kyllä se raha hetkellisesti voi onnea tuoda, kun saa kaiken haluamansa. Pikku rahoja ovat 20000€ kun ihminen lähtee toteuttamaan itseään. Kun kaikki on saavutettu on vuorossa uusi kysymys. Tuntuuko mikään enää miltään? Kaikesta tulee tavallista.
Nojoo, rahaa on säästössä ihan riittävästi, mutta silti tuntuu että aika p*skaa tämä elämä ja joutais jo heittää veivinsä. Mitään ei niillä rahoilla edes huvita ostaa ja pelkkää peruselämisen kituutusta vaan, onko tässä mitään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustelu tuo valoa masennukseen, miksi tekosairaus masennusta sairastavat aina valittavat, kun joku neuvoo heitä lähtemään liikkeelle? Eikö se olekaan väärä neuvo? Tuohan todistaa, että masennus on tekosairaus, jos kumminkin matkustelu piristää.
Vierailija kirjoitti:
Tahallaan väärinymmärtäjähän se siinä.
mutta on sitä onnea rikkaana mukavampi ootella..