Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitan sut kaiuttimelle

Vierailija
09.04.2023 |

Tuo ilmoitus puhelimessa saa aina niskakarvat pystyyn. Hemmetti, puhelu on yksityistä viestintää ja kaiuttimelle laittaminen kysymättä on viestintäsalaisuuden loukkaus!

Kommentit (51)

41/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä, mistä mun luurin saa kaiuttimelle, mutta itse pidän ihan hyvänä, että toinen sanoo, jos laittaa kaiuttimelle. Ainakin mä silloin tiedän, että sanomisiani on kuuntelemassa mahdollisesti joku muukin kuin vain soittaja itse. En pidä tuota sen ihmeellisempänä asiana kuin sitäkään, että mä saatan sanoa puhelimessa, että olen just bussissa. Silloin soittajan ei tarvitse ihmetellä, miksi mun kommenttini ovat lähinnä tyyliin "aha", "vai niin" , "kyllä", "ei" yms. 

Vierailija
42/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metrossa saa välillä kuulla juuri tuota ja molemmat huutaa siihen kännykkään. 

Sitten on se tapa, että kännykän volyymi on täysillä vaikkei kaiuttimella olisikaan. Kaikki kymmenen metrin säteellä olevat ihmiset kuulee vastapuolen puheen ja paljon yksityisasioitakin, koska ei olla kaiuttimella eikä hoksata pienentää volyymia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että puhelun saa katkaisua hyvin nopeasti vain yhtä nappia painamalla?

Tietäähän ap myös, että oman puhetulvansa voi katkaista tosi helposti? Jos toinen vastaa puhelimeen, niin se ei tarkoita sitä, että hän on 100% sinun käytettävissäsi ja keskittyy sinun lörpöttelyihin niin kauan kun haluat.

No mutta sen puhelun aikaan olisi varsin kohteliasta keskittyä siihen mitä luurista kuuluu jos ystävä soittaa, eikä puuhastella muuta siinä sivussa?

Vierailija
44/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on se tapa, että kännykän volyymi on täysillä vaikkei kaiuttimella olisikaan. Kaikki kymmenen metrin säteellä olevat ihmiset kuulee vastapuolen puheen ja paljon yksityisasioitakin, koska ei olla kaiuttimella eikä hoksata pienentää volyymia.

Myös auton sisältä kaiutinpuhelut kuuluvat usein ulos ihan selvästi. Ihmiset ei tätä täjua, vaan kuvittelevat olevansa autokuplan sisällä näkymättömiä. Vähän niinkuin liikennevaloissa ollessa kaivellaan nenää ja luullaan ettei kukaan näe.

Vierailija
45/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei paikalla ole muita kuulijoita, niin miksei laittaisi kaiutimelle? Tietenkin epäkohteliasta ja epähuomaavaista silloin, kun on seurueessa  tai julkisella paikalla.

46/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että puhelun saa katkaisua hyvin nopeasti vain yhtä nappia painamalla?

Tietäähän ap myös, että oman puhetulvansa voi katkaista tosi helposti? Jos toinen vastaa puhelimeen, niin se ei tarkoita sitä, että hän on 100% sinun käytettävissäsi ja keskittyy sinun lörpöttelyihin niin kauan kun haluat.

No mutta sen puhelun aikaan olisi varsin kohteliasta keskittyä siihen mitä luurista kuuluu jos ystävä soittaa, eikä puuhastella muuta siinä sivussa?

Olisiko sitten parempi, ettei vastaa lainkaan puhelimeen, jos ei ole sellaisessa paikassa, että voi keskittyä kokonaan puheluun? Lankapuhelinten aikana tällaista ongelmaa ei pahemmin ollut, koska puhelin oli vain kotona eikä mukana kaupassa, autossa jne. Lisäksi siihen aikaan oli myös tapana soittaa kavereilleen sellaiseen aikaan, että kaverilla oli yleensä aikaa jutella. Ei juuri päivällisaikaan eikä lapsiperheisiin siihen aikaan, kun tavallisimmin lapset olivat iltapesulla tai menossa nukkumaan. 

Vierailija
47/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös auton sisältä kaiutinpuhelut kuuluvat usein ulos ihan selvästi. Ihmiset ei tätä täjua, vaan kuvittelevat olevansa autokuplan sisällä näkymättömiä. Vähän niinkuin liikennevaloissa ollessa kaivellaan nenää ja luullaan ettei kukaan näe.

Tää on muuten niin totta. Aikanaan Seurustelin miehen kanssa, joka kävi autossaan auton kaiuttimella pitkiä puheluita exänsä kanssa. Saattoi istua pihassa autossa tunninkin verran siihen ajettuaan, eikä tajunnut, että kun meillä oli keittiön ikkuna auki, kaikki puheet ja omaisuusriitelyt, menneet sänkykamariongelmat ja pettämisepäilyt kuuluivat minulle todella hyvin 😅 Oli ihan mielenkiintoista. Varsinkin kun se miehen ex esitti minulle aina niin mukavaa ja asiallista.

Vierailija
48/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan voikin vain tentata vastapuolta hänen asioistaan erittäin kiinnostuneesti.

Ai hitsi, tää on hyvä! Seuraavan kerran kun kaveri sanoo noin, sanon nopeasti siihen perään että: "no mites, onko se flirttailu sen työkaverin kanssa menny jo pidemmälle?"

Vierailija
49/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten parempi, ettei vastaa lainkaan puhelimeen, jos ei ole sellaisessa paikassa, että voi keskittyä kokonaan puheluun? Lankapuhelinten aikana tällaista ongelmaa ei pahemmin ollut, koska puhelin oli vain kotona eikä mukana kaupassa, autossa jne. Lisäksi siihen aikaan oli myös tapana soittaa kavereilleen sellaiseen aikaan, että kaverilla oli yleensä aikaa jutella. Ei juuri päivällisaikaan eikä lapsiperheisiin siihen aikaan, kun tavallisimmin lapset olivat iltapesulla tai menossa nukkumaan. 

Itse teen näin, niin vapaalla kuin töissä. Vastaan vain silloin kun olen paikassa jossa pystyn puhumaan. Töissä on selkeä ohjeistus tähän, koska asiakkaiden asioita ei voida puhella kenenkään muun kuullen. Jos olen esim. julkisissa matkalla jonnekin, jätän vastaamatta ja lähetän asiakkaalle heti perään tekstiviestin, että soitan sinulle pian takaisin.

Vierailija
50/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten niin totta. Aikanaan Seurustelin miehen kanssa, joka kävi autossaan auton kaiuttimella pitkiä puheluita exänsä kanssa. Saattoi istua pihassa autossa tunninkin verran siihen ajettuaan, eikä tajunnut, että kun meillä oli keittiön ikkuna auki, kaikki puheet ja omaisuusriitelyt, menneet sänkykamariongelmat ja pettämisepäilyt kuuluivat minulle todella hyvin 😅 Oli ihan mielenkiintoista. Varsinkin kun se miehen ex esitti minulle aina niin mukavaa ja asiallista.

No miksi hänen olisi pitänyt olla sinulle epäasiallinen? Outoa, ettet sanonut miehelle, että kaikki muuten kuuluu teidän keittöön. 

51/51 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen näin, niin vapaalla kuin töissä. Vastaan vain silloin kun olen paikassa jossa pystyn puhumaan. Töissä on selkeä ohjeistus tähän, koska asiakkaiden asioita ei voida puhella kenenkään muun kuullen. Jos olen esim. julkisissa matkalla jonnekin, jätän vastaamatta ja lähetän asiakkaalle heti perään tekstiviestin, että soitan sinulle pian takaisin.

Toi on ihan järkevää. Muutama vuosi sitten mä en edes aina ottanut kännykkää mukaani, kun lähdin jonnekin. Esim kauppaan tai viemään koiraa ulos. Vasta pari viime vuotta olen iäkkäiden vanhempieni vuoksi ottanut kännykän mukaan jopa lähtiessäni viemään roskia. Mä kun olen se, joka hälytetään apuun, jos jotain sattuu. 

Mulle lähes kaikki laittaa aina ensisijaisesti viestiä. Jos joku soittaa, sillä on oikeasti jokin hätätilanne. Jos joku haluaa vain jutella kuulumisia, hän laittaa ensin viestin, että voiko soittaa, koska ei jaksaisi näpytellä niin pitkää viestiä. Mä sitten vastaan tyyliin soita illalla about klo 20, niin olen silloin kotona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä