Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset on aina riidoissa jonkun kanssa ja jotkut ei koskaan?

Vierailija
08.04.2023 |

Yhdellä lapsistani on aina joku konflikti päällä. En ymmärrä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen riidoissa koko lapsuudenperheen kanssa sen takia, että äitini on narsisti ja isä henkisesti kypsymätön aikuinen lapsi. Elämä on parempaa ilman heitä. Olen tehnyt ison työn terapiassa, että ylipäätänsä olen tässä pisteessä.

Vierailija
2/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hehkutin takia tällä palstalla päivittäin ihmetellään ihmisten erilaisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut lapsestasi tuohon sävyyn? Ehkäpä hän on elänyt äidin kanssa, joka ei kykene antamaan rakkautta. Silsi hön riitelee. Ok?

Vierailija
4/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut puolustaa itseänsä ja jotkut ei.

Vierailija
5/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pelle.

Vierailija
6/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa tilanteesta enemmän niin annan sinulle vastauksen.

Vierailija
7/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta kerron, että riiteleminen johtuu pitkälti siitä, että jatkuvasti joutuu asetetuksi asemaan, jossa odotetaan alistumista ja mukautumista toisten odotuksiin, toiveisiin ja asenteisiin.  Samoin kohtelemaan jokaista ainutlaatuisena yksilönä, kun en saa kuitenkaan samaa huomiointia takaisin tai siihen, jos kerron millaista kohtelua en hyväksy, vastataan lähinnä lisäämällä samaa, kuin kunnioittamalla toivettani. Kyllähän siinä riitoja syntyy, kun huomaa, että minulle asetetaan tiukemmat säännöt, kuin enemmistölle.

Vierailija
8/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ÄO on alle ja toisen yli 100 pistettä :-)

Vierailija
9/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen riidoissa ihan ilman omaa tietoakin. Ne on jänniä juttuja. Miten ihmiset jaksaa?

Vierailija
10/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tapa pysyä paremmin elossa. Psykodynaamisesti ajatellen riidanhaluinen ihminen ulkoistaa mielensä sisällä olevan pahan toiseen ihmiseen, jolloin pahaa vastaan on helpompi käydä taistelua ja samalla omasta mielestä tulee hyvä. Tämä on defenssi samalla tavalla kuin vaikkapa pahan tai ikävän asian torjuminen pois mielestä. Jotkut defenssit ovat kypsempiä kuin toiset. Epäkypsät defenssit vievät henkisiä voimia ja saavat mielen köyhtymään, kun mielestä pitää tavallaan siirtää osa pois. Defenssien avulla ihminen yrittää saada ahdistuksen hallintaansa.

Vierailija
11/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset ovat jatkuvasti nyppimässä muita? Sitten ne ihmettelee jos se nypitty ei tykkää, ja totta kai, huutavat: toi on sitä ja tätä, ei hyvä ihminen...

Miksi?

Vierailija
12/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tramadol toimii suoraan opioidi reseptoreihin toisin kun kodeiini minkä keho pitää ymmärtääkseni muuntaa riittävin määrin toimiakseen jos kokeilit panacodia eikä sen teho riittänyt tramadol on varmempivaikutteinen

Vierailija
13/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho väärä lanka

Vierailija
14/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ne on ketjuja ei lankoja XD

Vierailija
15/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat niin ku*ipäitä. Sitähän sää kysyit.

Vierailija
16/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen riidoissa ihan ilman omaa tietoakin. Ne on jänniä juttuja. Miten ihmiset jaksaa?

Yhden kanssa, kun on riidoissa, niin on riidoissa jokaisen kanssa. Eikö menisi niin, että on riidoissa yhden kanssa ja riidan ulkopuoliset eivät sekaantuisi asiaan millään tavalla? Olisi varmaankin liian helppoa ja yksinkertaista.

Vierailija
17/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset ovat jatkuvasti nyppimässä muita? Sitten ne ihmettelee jos se nypitty ei tykkää, ja totta kai, huutavat: toi on sitä ja tätä, ei hyvä ihminen...

Miksi?

Sen kun käsittäisi. 

Vierailija
18/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa vaikea sanoa. Itsellä on ollut draamaa koko elämän, päiväkodista saakka, kaikkien kanssa. Saan helposti ystäviä, mutta jostain syystä ärsytän myös monia.. olen kipuillut sen kanssa vuosia, enkä enää yritä mitään ihmissuhteita, koska en pidä riitelystä/draamasta. Olen suorapuheinen, mutta en mitenkään kyllä, näytät läskiltä tuossa mekossa - suorapuheinen. En jaksa enää yrittää analysoida itseni, mutta sen tiedän etten vain onnistu ihmissuhteissa, vaikka kuinka yrittäisin.

Vierailija
19/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertillä eioo kavereita niin eioo riitojakaa...

Vierailija
20/43 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on kuulemma joku "tilanne" yhden ihmisen kanssa, mutta en itse tiedä yhtään mikä tilanne tai ylipäätään tiennyt meillä olevan mitään "tilannetta".

Kyseinen ihminen on juurikin sellainen, jolla on helposti riitaa muiden kanssa. Ehkä luonnekysymys, ja lisäksi tullut elämässä lunta tupaan ja pettymyksiä ihmisiin, niin on herkästi negatiivinen ja takajaloilla kaikesta.