Miehen vähättelevä tapa puhua
Mies minua yli 15 v vanhempi. Aina kun kerron jotain niin vähättelee. Vitsailee jatkuvasti että eihän tuossa päässä ole mitään sisällä. Tyhjää täynnä.
Kerran pyysin hierontaa niin alkoi takareisiäni pilkkaamaan, että mitä nää oikein on että nyt kuule salille. Sanonut että kyllä naisen pitää pitää itsestään huolta miehen takia ja sama päinvastoin. Olen hoikka mutta ehkä päässyt hieman löystymään. Pidän silti kehoani juuri hyvänä enkä itse nää siinä mitään vikaa ja olen sen miehelle sanonutkin.
Kun itse kehun miestä niin sulkee korvansa eikä halua kuulla mitään. Sanonut usein ettei minusta ole esimieheksi kun olen saattanut stressata. Kerran hän tuli luokseni ja makasin sängyssä niin sen sijaan että olisi tullut vaikka halaamaan niin valitti vain että miks en pidä itsestäni huolta ja muuta kritisointia.
Olen ollut tällaisessa asemassa jo kohta viisi vuotta. Ei koskaan sano että tykkää minusta tai haluaisi olla kanssani tulevaisuudessa.
Tuntuu että on vain hänen eroperheensä ja lapsensa ja exänsä jotka hänelle vain edelleen tärkeät. Ja minä olen vain ns. ikuinen laastari, jolta saa seksiä ja jonka kanssa kiva viettää aikaa kun ei ole muutakaan. Mies on korkeassa virassa ja tienaa hyvin. Silti itse maksan usein meidän herkut ja hänelle kaljat. Laskee kaiken jos joutuu jotain minulle ostamaan.
Kun olen oireillut hänen exästään ja muusta , lapsen huonosta käytöksestä tms niin aina vaan ole hiljaa en halua kuulla sulta yhtään mitään.
Turha varmaan edes kysyä että eikös ole selvä tapaus ettei rakasta ja käyttää vain minua. Nytkin tämän pääsiäisen taas vklopun yksin kun mies viettää sen lapsensa kanssa. Ja kohta jo 5 v tätä samaa.
Miksi piti rakastua tällaiseen mieheen. Kai tällainen kylmyys on minulle sitä mikä tuo turvaa ? Vaikka ei oikeasti edes tuo. Ollut hajalla jo niin pitkään mutta tuntuu että tämä on kokemuksena vain vahvistanut itseäni ja oppinut puolustamaan itseäni. Vielä kun osaisin lähteä. Se ei kuitenkaan ole niin helppoa koska miehen kanssa on muuten tosi helppo ja kotoisaa olla.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä meillä on seksiä ihan se 1-2 krt viikossa ja kyllähän on muuten todella perääni. Ehkä kehtasi kommentoida koska tiedän että olen itse hyvin varma ulkonäöstäni. Mutta kyllä se salille vinkkailu alkanut ihmetyttämään. Samoin kun itsellä on vanha auto joka toimii hyvin ja tykkään siitä niin haukkuu sitä jatkuvasti. Koska kokee itse siitä häpeää. Pieniä juttuja nämä tosin kylläkin.
Kaikilla muilla kuin sinulla liehuvat kaikki red flagit ja narsistitutka on punaisella.
Ei ole pikkujuttuja, mies tuhoaa itsetuntoasi ihan tietoisesti.
Ei hän lapselle ole ilkeä. Päin vastoin. Antaa käyttäytyä miten lystää. Saa sanoa minun kuullen mitä vain ja mies vain nauraa. Ei osaa kyllä kauhean hyvin kasvattaa. Ehdotin vaikka mitä jotta homma olisi toiminut yhdessä mutta ei. Hän ei vaan halua minua kuin vain sen verran mitä itse siitä hyötyy.
Sulla on väkivaltainen mies ja elät väkivaltaisessa suhteessa. Kukaan aidosti naistaan rakastava mies ei arvostele tätä, puhu naiselle rumasti tai sano, että naisen tehtävä on olla vaan kaunis seksinukke miehelle. Tyyppihän kohtelee sinua kuin vähämielistä sohvaa, jolla ei ole tunteita eikä tarpeita. Ei se tuosta paremmaksi muutu, pahenee vain. Ja miksi hän tekee näin? Koska mies kokee, että hänellä on oikeus tehdä niin ja päästään viallistia tyyppiä et saa rakastettua terveeksi ja välittäväksi. Lastanne kohtelisi tismalleen samalla tavalla. Jos saisitte tyttären, huomauttelisi tälle 12-vuotiaana, miten tiszit on jo tyrkylle kasvaneet ja älähän liho, kun sun tehtävä on päästä jonkun vanhemman miehen panonukeksi, mielellään jo 16-vuotiaana. Trust me, kasvoin tuollaisen isän kanssa ja tuota se oli. Äitiä kohteli samoin kuin mies kohtelee nyt sinua.
Lue kirja "Why Does He Do That? Inside the Minds of Angry and Controlling Men". Voit ladata sen ilmaisena PDF:nä täältä: https://lib-lczbc77xiekm4lxzkbfo4id4.1lib.ph/book/2326162/72c297
Vierailija kirjoitti:
Ei hän lapselle ole ilkeä. Päin vastoin. Antaa käyttäytyä miten lystää. Saa sanoa minun kuullen mitä vain ja mies vain nauraa. Ei osaa kyllä kauhean hyvin kasvattaa. Ehdotin vaikka mitä jotta homma olisi toiminut yhdessä mutta ei. Hän ei vaan halua minua kuin vain sen verran mitä itse siitä hyötyy.
Niin, kun sinä olet paikalla, narsisti antaa lapsen käyttäytyä miten tahtoo, jolloin narsisti-isän traumatisoima lapsi käyttää tietysti tilaisuuden hyväksi ja on hyvin nenäkäs ja loukkaava sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ilkeä, mutta on välinpitämätön. Se ei ole hyve vanhemmassa. Nauraa vaan, kun lapsi morkkaa muita ja kokee sen hyvänä vitsinä.
Narsisti-isäni nauroi aina, jos hevosensa tai koiransa tuuppasi, kaatoi tai puri jotakuta. Oli hyvä vitsi.
Itsehän elän sinkkuna,kun ei ole tarpeeksi hyvää kohdalle osunut,tämän pääsiäisenkin. Mutta en voisi olla tuollaisessa suhteessa,jos vähänkään k-pään merkkejä näkyis,niin lähtisin. Tiedän kyllä ihmisiä,joilla rima on alempana,mutta eivät vaan osaa tai kykene elämää yksin.
Narsistista käytöstähän tuo on, käyttää sinua itsetuntonsa pönkittämiseen. Oliko suhteen alku huumaava? Narsistihan hurmaa, kehuu maasta taivaaseen kunnes vähitellen alkaa henkinen väkivalta: halveksunta, mitätöiminen, alistaminen. Syntyy traumasidos kun uhri haikailee takaisin sitä alun hyvää aikaa ja roikkuu siinä. Narsisti voi myös välillä kehua saadakseen kumppanin pysymään suhteessa. Se on vallankäyttöä, manipulointia.
No eihän alussakaan kyllä kehunut :D Antoi tosin avaimensa todella nopeasti asuntoonsa. Varmaan ettei tarvitsisi olla yksin ja kävisin usein. Ja sanoi tosin hyvin alussa ettei halua enää koskaan naimisiin perhettä tai mitään uus perhe juttuja. Sitten puhui vaan exästään ja kun kävelimme iltaisin jossain niin kertoi kun tämä asui siellä ja mitä tekivät hänen kanssaan ja kaikki koko sykli. Nyt koen vaan katkeruutta kun kanssani hän ei halua mitään sitä mitä sen exän kanssa teki ja koki.
Vierailija kirjoitti:
No eihän alussakaan kyllä kehunut :D Antoi tosin avaimensa todella nopeasti asuntoonsa. Varmaan ettei tarvitsisi olla yksin ja kävisin usein. Ja sanoi tosin hyvin alussa ettei halua enää koskaan naimisiin perhettä tai mitään uus perhe juttuja. Sitten puhui vaan exästään ja kun kävelimme iltaisin jossain niin kertoi kun tämä asui siellä ja mitä tekivät hänen kanssaan ja kaikki koko sykli. Nyt koen vaan katkeruutta kun kanssani hän ei halua mitään sitä mitä sen exän kanssa teki ja koki.
Exän käyttö sinun mitätöimiseen on kanssa yksi narsistin klassisista tempuista.
Oot tehnyt päätöksesi. Mies onnistui tehtävässään. Tuut jonain päivänä jäämään yksin tai menehtymään miehen käsiin. Tapansa kullaki.
Ja exäkin hyökkäsi kimppuuni heti kun tulin kuvioihin tai kun lapsi tuli kuvioihin. Uhkaili rikosilmoituksilla että muka soitan hänen työpaikalleen. Alkoi määräilemään mitä saadaan tehdä lapsen kanssa. Alkoi selittää lapselle ettei tarvitse mennä lainkaan isälleen jos isä määräilee ja lapsihan piti kunnon komentoa. Tuntuu että kaikki pelkäävät sitä lasta koska jos lapsi kertoo jotain äidille niin äiti aiheuttaa lisää harmia ja ongelmia. Oikeuteenkin menivät tässä juttumme aikana.
Mies on jatkuvasti exänsä ja lapsensa suuntaan ja itse olen hänelle pelkkä roska. Kumpa olisin tavannu miehen ennen sitä naista ..
Vierailija kirjoitti:
Ja exäkin hyökkäsi kimppuuni heti kun tulin kuvioihin tai kun lapsi tuli kuvioihin. Uhkaili rikosilmoituksilla että muka soitan hänen työpaikalleen. Alkoi määräilemään mitä saadaan tehdä lapsen kanssa. Alkoi selittää lapselle ettei tarvitse mennä lainkaan isälleen jos isä määräilee ja lapsihan piti kunnon komentoa. Tuntuu että kaikki pelkäävät sitä lasta koska jos lapsi kertoo jotain äidille niin äiti aiheuttaa lisää harmia ja ongelmia. Oikeuteenkin menivät tässä juttumme aikana.
Mies on jatkuvasti exänsä ja lapsensa suuntaan ja itse olen hänelle pelkkä roska. Kumpa olisin tavannu miehen ennen sitä naista ..
Oletko ihan varma, ettei miesystäväsi tehnyt näitä puheluja saadakseen eksänsä takajaloilleen?
Vierailija kirjoitti:
Mies on onnistunut sekoittamaan kahden ihmisen päät. Hyväksyntää et tule saamaan. Mitä haet tällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on onnistunut sekoittamaan kahden ihmisen päät. Hyväksyntää et tule saamaan. Mitä haet tällä?
Ap:lla on varmaan hiljalleen alkamassa silmät avautumaan, mutta liian aikaisessa vaiheessa prosessointia pystyäkseen hyväksymään, että miesystävä on persoonallisuushäiriöinen kusipää, joka on ihan vastuussa omasta käytöksestään ap:ta kohtaan.
Miehen eksä ei miehen suulla huomauttele esim. ap:n selluliiteistä tai vanhuudesta, se on mies ihan itse. Ja nämä ilkeydet ovat ihan tahallista väkivaltaa ap:ta kohtaan.
Ei hän kyllä tyypillinen narsisti ole. On kyllä egoisti ja hyvin itsekäs onkin eikä omaa empatiaa lainkaan. Kaiken aina ajatteleen itsensä kautta. Mutta on hän silti silleen aika kiltti.
Sitä paitsi tää exä tekeyty raskaaksi vaikka mies ei halunnut edes lapsia. Naimisiinkin kuulemma meni vain ettei isyyttä tarvitse todentaa.
Ehkä tää mies ei vaan osaa handlata yksinkertaisesti naisia lainkaan. Pitkät suhteet silti hänellä ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän kyllä tyypillinen narsisti ole. On kyllä egoisti ja hyvin itsekäs onkin eikä omaa empatiaa lainkaan. Kaiken aina ajatteleen itsensä kautta. Mutta on hän silti silleen aika kiltti.
Sitä paitsi tää exä tekeyty raskaaksi vaikka mies ei halunnut edes lapsia. Naimisiinkin kuulemma meni vain ettei isyyttä tarvitse todentaa.
Ehkä tää mies ei vaan osaa handlata yksinkertaisesti naisia lainkaan. Pitkät suhteet silti hänellä ollut aina.
Tajuatko? Olet miehen marionetti.
Kai hän huomauttelee kun tiedän että en niistä hetkahda. Aloin vaan tänäön miettimään ettei taida olla normaalia sa oa naiselle tuollaisia asioita jos oikeasti tykkää eikä pelkää että voisi toista loukata.
Lue Amazonista audible trialilla trauma legacy, codependent, exit. Peru ajoissa. Ihan oikeasti BLOKKAA